Spring naar bijdragen

Handleiding - Rainmeter (bureaublad mini-apps)


Gast ĐiŝaŝteɍƵaƞƴ

Aanbevolen reactie

Gast ĐiŝaŝteɍƵaƞƴ

Rainmeter

Inleiding:

Rainmeter is een programmaatje waarmee je allemaal extra applicaties kunt toevoegen aan je bureaublad. Bijvoorbeeld een klok of een download en upload snelheidsmeter, een kladblok of een prestatie meter. Je kunt het allemaal met Rainmeter op je bureaublad zetten. Natuurlijk download je niet alles in een pakket maar moet je er voor gaan zoeken op internet gewoon naar degene die jij het mooiste vindt. Rainmeter is beschikbaar voor Windows XP, Windows Vista en Windows 7.

1304583535-670.jpg

Mijn achtergrond met Rainmeter

Rainmeter installeren:

De installatie van Rainmeter is heel simpel je download gewoon de installatie te bestanden om hem te installeren. Er zijn twee versies van Rainmaker, V2.0 en V2.1, natuurlijk is het het makkelijks om gelijk versie 2.1 te downloaden maar dit is nog maar een Beta dus voor de mensen die geen Beta willen kunnen rustig versie 2.0 downloaden.

Download hier Rainmeter V2.0

Download hier Rainmeter V2.1

Themes voor Rainmeter:

De themas voor Rainmeter voor je zelf downloaden. Je kunt ze het beste downloaden van de twee  sites onderaan de pagina. Dan weet je zeker dat ze geen virussen bevatten. Ikzelf geef eigenlijk de voorkeur aan Omnimo. Maar natuurlijk zijn er nog vele anderen die jij misschien beter vindt.

Download hier Omnimo V3.1 voor Rainmeter

Pak het rar bestand uit. Installeer eerst Omnimo.rmskin en daarna Upgrade(only if you have omnimo 3.0).rmskin. Verplaats daarna de map "Clear taskbar theme" naar C:\Users\****\Documents\Rainmeter\Skins.

Skins:

Skins zijn de applicaties de je op je bureaublad zet. Ikzelf vind magic tab een hele goede en daarom neem ik die even als voorbeeld. Ook heb ik hieronder een linkje staan.

Download hier magictab

Goed nu gaan we ze op ons bureaublad zetten. Extract de map magictab naar C:\Users\****\Documents\Rainmeter\Skins. Extract daarna de twee dll naar C:\Program Files\Rainmeter\Plugins. Ik raad je aan om de naam ze een andere naam te geven bijvoorbeeld door er (2) achter te zetten.

Bureaublad met Rainmaker maken:

Start nu Rainmaker op. Als het goed is komen er rechts in je bureaublad enkele skins te staan. Klik degene die je niet mooi vindt maar weg door er met je rechtmuisknop op te klikken, maar hou er wel eentje over zodat je er nieuwe bij kunt zetten. Klik nu met je rechter muisknop op een skin en ga dan naar Rainmeter Menu. Als je nu je Thema wilt veranderen moet je naar themes gaan en dan helemaal onderaan klikken. Er opent zich nu een apart schermpje waarbij je je desgewenste thema kunt loaden. Als je je skins wilt aanpassen moet je daar niet naar themes maar naar configs gaan en daarna naar manage skins. Nu moet je eerst al je skins loaden die je hebt gedownload. Als je dat hebt gedaan moet je weer met je rechtermuisknop op een skin klikken en dan weer naar Rainmeter Menu en daarna configs gaan. Nou laten wij nou even iets van Magictab eropzetten. We gaan dus bij configs naar de map magictab. Daar neem ik magictabblack en neem ik game and program. Klik daar de .ini bestand van aan. Nu zie ik links bovenin mijn scherm een nieuwe skin, namelijk game and program. Je kan hem nu overal naartoe slepen maar ik doe hem boven in het midden. Als ik daar op game klik zie ik dat er icoontjes staan van spellen die ik niet heb en dat wil ik natuurlijk niet.

Vaak moet je je skins aanpassen om ze voor jou te laten werken omdat ze zijn gemaakt door en voor iemand anders zijn computer. Nou als we die skin gaan veranderen klikken we met de rechtermuisknop op de skin en gaan dan naar edit skin. Als het goed is wordt nu je kladblok geopend. Ga nu naar ongeveer het midden van het bestand. Daar zie je dat de game pes10 is gebruikt. Laten wij zeggen dat we daarvan COD6 willen maken. Eerst zoeken we een icoontje op van COD6 (Je kunt het beste .PNG bestanden gebruiken anders ziet het er niet uit). Als we die hebben gevonden slaan we hem op in de map waar het .ini bestand van de skin ook staat dus in dit geval in C:\Users\****\Documents\Rainmeter\Skins\Magictab\magictab black\game and program. Nu kopieer je de naam van je plaatje en zet je dat achter "ImageName=" de naam het plaatje van pes kun/moet je weghalen. Nu hebben we het goede icoontje wel maar nog niet de goede link dus we gaan op zoek naar het .exe bestand van COD6. Kopieer nu de bestandlocatie van het .exe bestand en plak het achter LeftMouseDownAction=!Execute ["  zet daarachter ook de bestands naam. dus in de geval cod6sp.exe. Nu moet het er ongeveer zo uitzien:

[PES10]

ImageName=COD6.png

Meter=IMAGE

X=16

Y=110

H=48

W=48

Hidden=1

LeftMouseDownAction=!Execute ["C:\Program filles\Modern Warfare 2\cod6sp.exe"]

Als we het echt netjes willen doen kunnen we ook PES10 veranderen in COD6, maar dan moet er ook wat anders veranderen namelijk helemaal bovenin bij [variables].

Nu staat er nog showall1=[!RainmeterShowMeter Layer1Label][!RainmeterShowMeter PES10] en hideall1=[!RainmeterHideMeter Layer1Label][!RainmeterHideMeter PES10] daar moet PES10 ook veranderd worden in COD6. Nu we alles gedaan hebben kunnen we het bestand saven.

Om het resultaat te zien moeten we bij de skin game and program er met de rechtmuisknop op klikken en op refresh skin klikken. Als je nu op game klikt zul je zien dat het icoontje van COD6 er staat en als je erop klikt zal het spel opstarten.

Wat moet je doen als het niet lukt:

Als er geen icoontje staat:

  • Kijk of de naam de je ImageName= hebt ingevult overeen komt met de naam van het plaatje zelf.
  • Kijk of de naam die boven ImageName= tussen haakjes staat overal het zelfde staat geschreven dus of hij het zelfde is als bij: showall1=[!RainmeterShowMeter Layer1Label][!RainmeterShowMeter COD6]
    of bij: hideall1=[!RainmeterHideMeter Layer1Label][!RainmeterHideMeter COD6]

Als de link niet werkt:

  • Of je tussen de mappen en het bestandje overal een \ hebt staan
  • Of de lokatie tussen "haakjes" staat
  • Of er aan het eind wel .exe achter staat

Nu ik je een handje op weg heb geholpen kun je zelf verder. Je kunt nieuwe Thema's en skins van de onderstaande sites downloaden zonder tegen virussen aan te lopen en je weet nu ook hoe je je skins naar believen kan aanpassen.

http://customize.org/

http://www.deviantart.com/

Mvg

[glow=red,2,300]ĐiŝaŝteɍƵaƞƴ[/glow]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • Reacties 6
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  501
  • Waardering:   63
  • Prestatiepunten:  366
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  26-08-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Zelfgeschreven? Zo ja, goed gedaan. Zo nee, graag even een bronvermelding (wel zo netjes)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 63
  • 501
  • 2

  • Bijdragen:  2.626
  • Waardering:   29
  • Prestatiepunten:  261
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  20-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

netjes mijn complimenten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 29
  • 2,6k

  • Bijdragen:  5.261
  • Waardering:   503
  • Prestatiepunten:  466
  • Dagen gewonnen:  10
  • Lid sinds:  24-10-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  27

Ziet er mooi uit! Ik ga het ook meer eens installeren. Lijkt me leuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 503
  • 5,3k
  • 10
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Topper!

Mooi gemaakt + rep voor het topic

Ik heb hem ook verplaatst naar de FAQ! Deze mag natuurlijk niet ondersneeuwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  2 leden zijn actief

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...