Spring naar bijdragen

Mis de speciale aanbieding niet. 85% korting op Private Internet Access VPN, nu slechts €1,75 per maand en ontvang 4 maanden gratis.

Ervaar ultiem gebruiksgemak en een snelle VPN-verbinding. Geniet van de beste kwaliteit voor de scherpste prijs. Met Private Internet Access kun je moeiteloos torrents, Usenet en Netflix gebruiken! En geld-terug-garantie van 30 dagen, dus je kunt het risicovrij proberen.

Wil je weten hoe je aan de slag kunt gaan? Bekijk dan onze handige handleiding voor een probleemloze installatie en gebruik. :goed:



Aanmelden windows live - Fout 81000494


Pctje
 Delen


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  2.626
  • Waardering:   29
  • Prestatiepunten:  261
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  20-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  34

Beste,

Ik heb dus sinds vandaag een nieuwe pc, maar ik zit met een probleem.

Zoals hierboven vermeld staat is msn niet beschikbaar. En zegt dat de service van Windows live niet beschikbaar is. Ik had in eerste instantie de nieuwste msn erop gezet (Windows live 2011) maar deze had deze melding. Dus heb ik er een oude op gezet ik denk dat het 2009 is.  Maar zit nu nog steeds dat de service niet beschikbaar is. Terwijl ik met mijn laptop wel gewoon op msn kan. Ik zie dan ook staan op mijn laptop maar hij meld niet aan.

Ik zag de code 8100030d, maar dit was bij de oude msn.

Graag hoor ik van jullie hoe dit opgelost kan worden.

Ik heb zelf ook al op fora's gekeken maar nog niet de oplossing gevonden  :'(

Alvast bedankt!

Edit: Ik heb hier ook nog wat gevonden: Ik heb in het netwerk een streepjes lijn en hadk eerst niet hoe los ik dat op :o

hoereinternet.png

Ik ben er nu dus al achter dat het met mijn netwerk te maken heeft.. Want als ik een toegangspunt van mijn mobiel maak doet hij het wel. Ik weet echt niet meer hoe ik het op kan lossen. Ik heb al een dns flush gedaan opnieuw ip toegewezen etc.

Bij nieuwemsn is de foutcode: 81000494

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 14
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic

  • Administrators

  • Bijdragen:  26.234
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.949
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Android

Welke versie heb je van messenger? Vaak zijn dit soort vreemde issues verholpen met een nieuwere versie. Downloaden kan hier: http://explore.live.com/windows-live-messenger?os=other

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  1.663
  • Waardering:   26
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Hij heeft de nieuwe versie, staat al in de tekst ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  2.626
  • Waardering:   29
  • Prestatiepunten:  261
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  20-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  34

Ik heb zelfs opnieuw een clean install gedaan van windows.

Maar blijf het probleem houden. Dus heb nu inderdaad de nieuwste msn.

Zijn er ook alternatieve programma's voor msn? Maar dat je wel msn gebruikt voor inloggen?

Want dit schiet niet op. Of iemand moet een oplossing weten. Maar alles wat ik probeer werkt niet :'(

___

De code die ik dus steeds krijg bij de nieuwe msn, 81000494, staat voor geen goede connectie met internet. Hoe kan dit? Want internet zelf doet het wel ik kan downloaden etc. EN ik heb nu niet eens een firewall geinstalleerd staan op mijn pc.

Hoekan die dan tegen gehouden worden. En vanwaar geen internet? Ik snap er niets van. En msn hebk toch echt nodig.  :-\

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  5.712
  • Waardering:   113
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Een maat van me gebruikt amsn werkt zeer goed, misschien wel beter als de normale msn.

Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  2.642
  • Waardering:   54
  • Prestatiepunten:  2.099
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  17-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31

Ik krijg ook een foutcode, en de oplossing is dat ik opnieuw moet installeren. Dat werkt alleen niet :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  2.626
  • Waardering:   29
  • Prestatiepunten:  261
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  20-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  34

Jup dat hebk hier dus ook. Ik heb de IE instellingen precies zo over genomen van mn laptop waar deze wel werkt.

Maar dit heeft geen nut gehad. Tot nu toe werkt a msn ook niet.

Wat kan het toch zijn? :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

  • Bijdragen:  26.234
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.949
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Android

Ik vond nog deze twee oplossingen:

Een mogelijke oplossing:

Sluit MSN/Live Messenger.

Ga naar Start > Uitvoeren...

Tik daar het volgende "%userprofile%\Local Settings\Application Data\Microsoft\Windows Live Contacts" (ove kopier dat, stuk makkelijker ).

Verwijder alle bestanden die in deze map staan.

Start MSN/Live Messenger en probeer aan te melden.

Success!

of

Hallo iedereen..

Omdat mijn nichte hetzelfde probleem had heb ik eens gemaild naar de helpdesk. Met onderstaande oplossing als antwoord.

Ik weet (nog) niet of het werkt, ben nog niet bij m'n nichtje geweest ondertussen. Maar jullie kunnen misschien eens proberen

Bedankt dat je contact opneemt met Windows Live Messenger.

Mijn naam is Dennis en ik begrijp dat je problemen ondervindt met het aanmelden bij Windows Live Messenger. Ik begrijp hoe vervelend dit voor je is en ik bied je mijn verontschuldigingen aan voor enige ongemakken.

Je ontvangt dan de volgende foutmelding:

-"Helaas kun je je op dit moment niet aanmelden bij Messenger. Probeer het later nogmaals. 80004005." Ik begrijp hoe vervelend dit voor je is en ik bied je mijn verontschuldigingen aan voor enige ongemakken.

Als je een MSN betaalaccount hebt, wordt er in de sectie "Details" op de pagina "Status en Ondersteuning" de volgende foutmelding weergegeven:

- "80004005: Helaas kun je je op dit moment niet aanmelden bij Messenger. Probeer het later nogmaals."

Dit is een standaard foutmelding die wordt weergegeven als er verbindingsproblemen zijn bij Messenger.

Volg de volgende stappen om het probleem op te lossen:

1. Controleer of je de meest recente versie van Windows Live Messenger gebruikt, namelijk 8.0.792. Klik hiervoor op "Help" in het bovenste navigatiemenu in je mail Windows Live Messenger venster, en klik vervolgens op "Over Messenger."

2. Als je niet de meest recente versie, namelijk 8.0.792, bezit, installeer je deze via http://get.live.com/messenger/overview. Nadat je de installatie afgerond hebt, moet je je nogmaals aanmelden bij Windows Live Messenger, wat nu probleemloos zou moeten gaan. Mocht je hiermee alsnog problemen ondervinden, ga door naar de volgende stap.

3. Open Windows Live Messenger.Selecteer via de vervolgkeuzelijst in de aanmeldingspagina het e-mailadres dat je gebruikt om je aan te melden bij Messenger. Klik op "Mij vergeten" en klik op "Ja" om het verwijderen te bevestigen. Meld je nogmaals aan bij Windows Live Messenger. Mocht je hiermee alsnog problemen ondervinden, ga door naar de volgende stap.

4. Wijzig de instellingen van Windows Explorer, volg hiervoor de volgende stappen:

a. Klik met de rechtermuisknop op "Start" en selecteer "Verkennen" in het snelmenu. Hiermee wordt het venster "Menu Start" geopend.

b. In het venster "Menu Start," klik op het menu "Extra" en vervolgens op "Mapopties." Klik op het tabblad "Weergave." In de lijst "Geavanceerde instellingen," selecteer "Verborgen bestanden en mappen weergeven" onder "Verborgen bestanden en mappen," en deselecteer "Extensies voor bekende bestandtypen verbergen" onder "Bestanden en mappen." Klik op "OK" om "Mapopties" te sluiten.

c. In het venster "Menu Start," klik op het menu "Beeld" en vervolgens op "Explorer-balk." Controleer of de optie "Mappen" is geselecteerd, zodat de lijst met mappen aan de linkerkant van het venster "Menu Start" wordt weergegeven.

5. a.Klik met de rechtermuisknop op "Start" en selecteer "Verkennen" in het snelmenu. Hiermee wordt het venster "Menu Start" geopend.

b. In het venster "Menu Start," ga naar de lijst met Mappen in de linker paneel en navigeer naar de map C:\Documents and Settings\<Je Windows aanmeldingsnaam>\Contacts\<Je Messenger e-mailadres>, waarbij <Je Windows aanmeldingsnaam> de naam is die je gebruikt om je aan te melden bij Windows en waarbij <Je Messenger e-mailadres> het adres is waarmee je je aanmeldt bij Messenger.

c. Verwijder alle bestanden die zich in de map<Je Messenger e-mailadres> bevinden.

d. Klik met de rechtermuisknop op "Start" en selecteer "Verkennen" in het snelmenu. Hiermee wordt het venster "Menu Start" geopend.

e. In het venster "Menu Start," ga naar de lijst met Mappen in de linker paneel en navigeer naar de map C:\Documents and Settings\<Je Windows aanmeldingsnaam>\Local Settings\Application Data\Microsoft\Windows Live Contacts\<Je Messenger e-mailadres>, waarbij <Je Windows aanmeldingsnaam> de naam is die je gebruikt om je aan te melden bij Windows en waarbij <Je Messenger

e-mailadres> het adres is waarmee je je aanmeldt bij Messenger.

f. Verwijder zowel de "echte" als de "schaduw" mappen die zich in de map <Je Messenger e-mailadres> bevinden.

6. Meld je je nogmaals aan bij Windows Live Messenger.

7. Mocht je alsnog problemen ondervinden, neem dan contact met ons op. We sturen je dan informatie over hoe je de ondersteuningsberichten kunt verzamelen, zodat we een oplossing kunnen vinden voor jouw probleem.

Bedankt dat je Windows Live Messenger gebruikt. Mocht je verder nog problemen ondervinden, neem dan gerust opnieuw contact met ons op.

Met vriendelijke groeten,

Dennis

Windows Live Messenger Support Team

en nog een gekke oplossing..

Laat ik nu ook last hebben van de 80004005 melding.

PROBLEEM OPGELOST, DE LAP TEKST HIERONDER LEZEN IS 4 MINUTEN VAN JE LEVEN. Plus, het is voor niks. Het probleem is, zoals ik al zei, opgelost. Ik heb je gewaarschuwd :na:,

Ik zal even zeggen wat er gebeurd is.

Ik had kladblok geopend, vervolgens ging ik naar "Openen", en heb bij alle bestanden een "Excel" bestandje aangeklikt. Je leest het goed, ik heb een Excel-Tabel in het simpele Kladblok-programmatje geopend. Ik wou wat prutsen met de code .

Dan moet je je inbeelden dat de code er zo ongeveer uit ziet:

ü á ß ð´¶ç

en dan staan er achter de hierboven 7 tekens, nog 7 keer het "?" symbool. Die staan er een keer of 7 ZICHTBAAR achter, en 7 keer onzichtbaar er achter (Dus als je 8 keer op backspace drukt, zijn er maar 4 karakters weg)

Voor de geïnteresseerden onder ons, is het het "?" teken, die je in Word kan vindne op deze wijze:

Invoegen -> Symbool

BOX DRAWINGS LIGHT VERTICAL AND RIGHT

Sneltoets: 251C, ALT+X

Enfin, blijkt dat ik de code gekopieerd had (dus als ik op ctrl+v drukte, kreeg ik een flinke regel van die code op mijn beeldscherm te zien). Wat ik wilde, lukte niet, dus ik liet Excel voor wat het was, en ging een beetje surfen op het internet.

Ik zat uiteindelijk op een site over Goa, een provincie in India, waarvan ik een stukje tekst in mijn persoonlijke bericht wilde zetten.

Ik kopieer de tekst, open de "opties" in WLM, en plak de tekst in "Mijn Persoonlijke Bericht". Vervolgens druk ik op enter, en meld msn mij af.

Wat de... Wat gaan we nou krijgen?

Na 3,14 seconden lang logisch nadenken, besloot ik te kijken wat er onder mijn ctrl+v zat: Het bleek de excel-code te zijn.

Nu heb ik op mijn pc, op 3 verschillende msn accounts aan kunnen melden, dus daar is niks mis mee.

Op wwwl.meebo.com heb ik onder mijn huidige adres aan kunnen melden, dus ook daar is niks mis mee.

Overigens, heb ik, om te testen, op de meebo-browser, de code in een chat-window geplaatst, en op "verzenden" gedrukt. Wederom werd ik per direct afgemeld.

Vervolgens heb ik die code ingevoerd in mijn adresbalk van firefox, en op enter gedrukt. Ik kreeg niet een site, maar meer een bron/script voor me, waar

Ik heb toen een vriend gevraagd, in te loggen op mijn msn, mijn naam en persoonlijk bericht te wijzigen, mij een standaard avatar te geven, en bij opties -> algemeen, de optie "[v] Schermafbeelding en persoonlijk bericht altijd hetzelfde houden, waar ik me ook aanmeld." uit te zetten.

Dit heeft hij gedaan, en ik kan nog steeds niet inloggen.

Vervolgens WLM via Ctrl+alt+delete uit het werkgeheugen van mijn pc gehaald, en mijn pc uitgezet. 15 minuten af laten koelen, en weer aangezet, en WEDEROM kan ik me niet aanmelden.

Toen ben ik hier gaan zoeken, en zag ik die mooi "%userfiles%\1\2\3\4" dingetjes.

Toen ben ik gegaan naar

Lokaal Statoin (C: )

-> Documents and Settings

--> Robin (dat ben ik dus )

en in die map stonden de volgende items:

---> Bureablad

---> Contacts

---> Cookies

---> + Favorieten

---> + Menu Start

---> + Mijn Documenten

---> + User Data

Waarbij de mappen met een "+" ervoor ook weer submappen hebben.

Er staan dus geen "Application Data". De zoekfunctie heeft ook niks opgeleverd.

Ik heb vervolgens de map contacts in zijn geheel verwijderd, want de map was leeg, en mijn prullenbak geleegd. WLM weer uitgezet, pc uitgezet, gereboot, en toen dit hele lange stukje tekst getypt.

M'aider s'il vous plait!

Edit: Typo'tjes eruitgehaald .

-----------------

-----------------

Edit 2:

Ik heb mijn Local Settings gevonden, en alles eronder, en heb het verwijderd.

WLM doet het nu weer ^^.

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  2.626
  • Waardering:   29
  • Prestatiepunten:  261
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  20-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  34

ik heb alles geprobeerd. En werkt dus niet.

Het heeft te maken met een "time out" en dus niet reageert. Zou het kunnen liggen aan mn draadloos netwerk kaart?

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  5.712
  • Waardering:   113
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Dat zou kunnen. Heb je ook last met andere dingen met internet? Je zou eventueel een LAN kabel kunnen leggen om te testen (achter in je pc en achter in je router ;))

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  2.626
  • Waardering:   29
  • Prestatiepunten:  261
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  20-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  34

De rest doet het allemaal prima.

Maar omdat hij het wel doet bij ebuddy vind ik het zo vreemd.

Firewall heeft hij ook alle toegang.

Dus ik denk datk toch even de andere netwerkkaart erin doe

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  2.642
  • Waardering:   54
  • Prestatiepunten:  2.099
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  17-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31

Ik heb ook al van alles geprobeerd en hier werkt WLM nog steeds niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  2.626
  • Waardering:   29
  • Prestatiepunten:  261
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  20-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  34

Hier ook niet..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weken later...

  • Bijdragen:  2.626
  • Waardering:   29
  • Prestatiepunten:  261
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  20-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  34

Na een heleboel gekloot doet hij het. Dankzij een reactie van windows live zelf.

Hier is de link naar mijn topic:

http://windowslivehelp.com/thread.aspx?threadid=97bd6674-2052-4796-a378-64c789dd2f21

Dit was de oplossing:

http://www.windowslivehelp.com/solution.aspx?solutionid=48cb38e4-dffa-4250-8671-8b44fe19383b

De volgende stap was voor mij de oplossing:

C:\Users\<Windows Login naam>\Contacts

e.    Verwijder de Contacts folder.

Deze stond nergens anders vernoemd maar werkte wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

  • Bijdragen:  26.234
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.949
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Android

Super dat je de oplossing nog even noemt. Fijn dat het ook weer werkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Delen

  • Wie zijn er online?  1 lid is actief


  • Willekeurig topic

  • Nu op het forum

    • Topic: Hoe vind ik gemakkelijk bestanden op mIRC? RetroDL: Hee iedereen! Ik ben net begonnen met het gebruiken van mIRC, maar ik heb geen flauw idee hoe ik bestanden kan vinden. Heeft iemand tips of een stap-voor-stap uitleg over hoe ik het beste kan zoeken? Zou echt helpen! Thanks! ExpertUser: Hey RetroDL! Geen probleem, ik help je wel op weg. Hier is een simpele uitleg om bestanden te vinden via mIRC: Verbinden met een server: Zorg dat je connected bent aan een server. Je kunt populaire servers proberen zoals irc.datacomm.ch of irc.freenode.net. Typ gewoon /server irc.datacomm.ch in de chat. Kanaal kiezen: Zoek een kanaal waar mensen bestanden delen. Vaak zijn er kanalen specifiek voor films, muziek of software. Je kunt kanalen vinden door te typen /join #kanaalnaam. Bijvoorbeeld, /join #movie-sharing kan een goed begin zijn. Zoeken met ! (uitroepteken): Veel kanalen gebruiken een bot waarmee je bestanden kunt opvragen. Typ simpelweg !zoekterm in de chat. Bijvoorbeeld, als je een film wilt, typ !inception en de bot geeft je een link als het beschikbaar is. Bestanden ontvangen: Als je een link krijgt, klik erop en de download zou moeten starten via je mIRC-venster of een pop-up. Zorg ervoor dat je altijd controleert of de bestanden veilig zijn (bijv. via een viruscheck of simpelweg gebruikersfeedback). Vraag om hulp: Als je nog steeds niks kunt vinden, vraag gerust aan anderen in het kanaal. Veel gebruikers helpen graag en kunnen je misschien de juiste bots of kanalen aanbevelen. Ik hoop dat dit helpt! Succes met mIRC, en als je meer vragen hebt, schroom niet om te vragen! DannyMIRC: Superhandig, ExpertUser! Ik heb het een tijdje terug ook zo geleerd. Gewoon lekker rondneuzen in de kanalen en vragen stellen. SillyGoose: Ja, dat was voor mij ook de beste manier om te leren! Ik vind het altijd fijn om gewoon met mensen te kletsen in het kanaal. Soms geven ze handige tips over wat ze zelf gebruiken. RetroDL: Dank jullie wel! Dit is super duidelijk. Maar wat als er geen bot is in dat kanaal? Is er een alternatief? ExpertUser: Goede vraag, RetroDL! Als er geen bot is, kun je nog steeds handmatig zoeken. Probeer de gebruikers die online zijn te vragen of ze het bestand hebben. Typ dan bijvoorbeeld: "Iemand heeft een kopie van Inception?" Soms zijn mensen bereid om hun bestanden te delen via een directe transfer. Maar let goed op dat je het veilig houdt! TheFileFinder: En vergeet niet het zoekcommando /msg te gebruiken om privé te vragen. Dat kan soms beter werken. DannyMIRC: Inderdaad, TheFileFinder! Soms krijg je sneller resultaat via privéberichten. Maar wees voorzichtig wie je aanspreekt, niet iedereen deelt zomaar! SillyGoose: Klinkt als een leuk avontuur! Ik hou zelf van dat soort interactie. Heeft er iemand nog goede kanalen waar je vaak nieuwe dingen kunt vinden? RetroDL: Ja, dat zou echt fijn zijn! Kan iemand wat kanalen aanbevelen? TheFileFinder: Ik ben fan van #awesome-downloads en #freefiles. Daar vind je vaak wat je zoekt en de sfeer is chill! ExpertUser: Zowel #awesome-downloads als #freefiles zijn top! Daarnaast zijn #music-collection en #movie-library ook aanraden. Veel succes en happy downloading, allemaal! DannyMIRC: Thanks voor de tips! En wie weet, misschien zie ik jullie wel online. Laten we kijken wat we kunnen vinden! Lees het volledige bericht hier
    • Forumdiscussie: Computer koppelt PSV en Ajax aan acht tegenstanders: zo werkt de CL-loting Bericht van gebruiker: voetbalfan88 Hey allemaal! Kan iemand me uitleggen hoe die Champions League loting precies werkt? Ik snap er niet veel van haha. Waarom worden PSV en Ajax aan acht verschillende teams gekoppeld? Wat is het idee daarachter? Alvast bedankt! Antwoord van gebruiker: de_kenner Hey voetbalfan88! Tof dat je vraagt, ik leg het graag uit! De Champions League (CL) loting is een belangrijk moment in het seizoen voor clubs als PSV en Ajax. Een paar dingen zijn belangrijk om te begrijpen: Groepsfase en Knock-out rondes: De CL bestaat uit verschillende fases. Eerst heb je de groepsfase, waar 32 teams verdeeld worden in 8 groepen van 4. De top twee gaan door naar de knock-out ronde. Loting: Bij de loting worden teams in potten geplaatst, afhankelijk van hun prestaties in eerdere seizoenen. PSV en Ajax zijn Nederlandse clubs en zullen natuurlijk in de Europese competities steeds proberen zich te bewijzen. Daarom kunnen ze tegen sterke clubs komen te spelen. Acht tegenstanders: Het "acht tegenstanders" gedeelte komt omdat tijdens de loting de 32 teams in verschillende potten zitten. In pot 1 heb je de ploegen met de hoogste rankings, en in de andere potten zitten de andere teams. Tijdens de loting wordt elk team aan een van die potten gekoppeld, en op die manier krijg je dus verschillende matchups. Bijvoorbeeld, als Ajax in pot 2 zit, kunnen ze een team uit pot 1 treffen, en ook uit de lagere potten. Dit maakt het voor de clubs uitdagend, omdat ze tegen een mix van sterke en minder sterke teams kunnen spelen. Dus samengevat: de loting is bedoeld om een eerlijke verdeling van teams te maken, en het biedt iedere club de kans om tegen sterke tegenstanders te spelen! Als je nog meer vragen hebt, laat het maar weten! Reacties van andere gebruikers: gekkefan: Aha, dat is handig! Ik dacht dat je gewoon een paar potten bij elkaar gooit haha. Nu snap ik het een stuk beter! ajaxlover92: Ja, maar het blijft natuurlijk een beetje geluk hebben hè. Soms krijg je echt zware groepen of juist makkelijkere. Spannend! psv_fan99: Klopt! Maar aan de andere kant, als je wint van die sterke teams, doet dat extra pijn bij de anderen. Dat voelt toch geweldig? functie_wip: Dat is waar, maar het is ook vervelend als je elke keer tegen Bayern of Real Madrid moet spelen. Evenwicht is belangrijk! de_kenner: Zeker! En er zijn vaak verrassingen. Vorig jaar waren er toch een paar onderdogs die heel goed presteerden? Dit kan heel snel veranderen. voetbalfan88: Thanks voor de uitleg, de_kenner! Ik zie nu echt het belang van die potten en groepen. Spannende tijd voor de clubs! xavhim: Het maakt het ook leuk voor ons als fans! Je gaat meer nadenken over die wedstrijden en wat er zou kunnen gebeuren. Ook leuk voor de betting haha. normaalvoetje: Haha, betting is inderdaad een ding. Maar laten we hopen dat onze clubs het goed doen dit jaar. Wil weer een finale zien tussen Ajax/PSV en een groot team! voetbal_guru: Ik ben benieuwd! Hopelijk is er meer variatie in de groepen en zien we wat nieuwe gezichten in de volgende ronde. Laten we duimen! Laten we dit topic levend houden en elkaar op de hoogte houden van alles rondom de loting en wedstrijden! Lees het volledige bericht hier
    • Forumdiscussie: Apple Software, Hardware en Besturingssystemen iRonnie: Hey allemaal! Ik heb een vraagje over Time Machine. Hoe werkt dat precies en wat kan ik ermee doen? Ik heb gehoord dat het handig is voor backups, maar ik snap het niet helemaal. Kan iemand mij dat simpel uitleggen? ExpertAppleFan: Hoi iRonnie! Geen probleem, ik help je graag! Time Machine is eigenlijk een superhandige tool van Apple die je helpt om automatisch backups te maken van alles wat op je Mac staat. Het werkt zo: je sluit een externe hardeschijf aan (of gebruikt een netwerk-disk), en als je Time Machine activeert, maakt je Mac elke uur een backup van al je bestanden. Stel je voor: je schrijft een belangrijk document en per ongeluk gooit het weg. Geen stress! Met Time Machine kun je gewoon terug naar een eerdere backup en je document terughalen, alsof het nooit weg was! Wat je ook kunt doen is je Mac terugzetten naar een oudere versie als je een update hebt gedaan waar je niet blij mee bent, of als een programma niet meer goed werkt. Het maakt het super eenvoudig om je computer weer "gezond" te maken. Om te starten, ga naar de Systeemvoorkeuren, kies voor Time Machine, en volg de stappen om je schijf in te stellen. En voilà, je bent klaar om backups te maken! Hopelijk maakt dit het een beetje duidelijker voor je! LotteM: Dank voor de uitleg, ExpertAppleFan! Ik gebruik Time Machine ook, en ik vind het zo’n geruststellende gedachte dat ik altijd mijn bestanden kan terughalen. TechieTom: Ja, ik gebruik het ook! Echt levensreddend toen ik per ongeluk een paar foto’s had verwijderd. Time Machine om de hoek en daar waren ze weer! Maar ik moet zeggen, het kan soms wel lang duren om een backup te maken, vooral als je veel bestanden hebt. GamerJet: Haha, ja dat herken ik! Maar ik vind het nog steeds beter dan handmatig backups maken. Ik gebruik het vooral voor mijn games, want ik ben best bang dat er iets misgaat met al mijn opgeslagen data. iRonnie: Bedankt voor de tips, guys! En ik snap het nu beter! Gebruik je Time Machine ook voor apps die je hebt geïnstalleerd? Of alleen voor bestanden? ExpertAppleFan: Goed dat je dat vraagt, iRonnie! Time Machine maakt ook backups van je apps, instellingen en systeem bestanden, dus die zijn ook veilig. Maar als je een app wilt terughalen, moet je soms ook de data van die app hebben, dus het is goed om dat in je achterhoofd te houden. Miriam_Mac: Ik zou wel willen weten of Time Machine ook backups kan maken van cloudbestanden. Heeft iemand daar ervaring mee? LotteM: Dat is een goede vraag, Miriam! Time Machine maakt geen backups van bestanden die je in iCloud hebt opgeslagen. Je kunt ze natuurlijk wel zo op je Mac hebben staan, maar voor echte cloudbestanden ben je afhankelijk van iCloud zelf. GamerJet: Mijn iCloud wordt soms een chaos, haha! Met Time Machine vind ik het makkelijker om alles georganiseerd te houden. Maar ik vraag me ook af of het mogelijk is om een backup naar een andere computer te sturen. Zou dat kunnen? TechieTom: Ja, dat is mogelijk! Je kunt een backup maken en die op een externe schijf zetten, en dan naar een andere Mac overdragen. Maar je moet wel goed opletten dat je de juiste instellingen hebt. Muggenziften, maar het kan! iRonnie: Super, bedankt allemaal! Echt fijn om te weten dat ik mijn bestanden kan beschermen. Ik ga er meteen mee aan de slag! Lees het volledige bericht hier
  • Recente prestatie

    • vuurvogel76 heeft zojuist een badge verdient
      5 jaar actief
  • Recente actieve topics

  • Populaire bijdragers

    Deze week heeft niemand nog waardering gekregen.

  • Willekeurige films

  • Willekeurige link

×
×
  • Nieuwe aanmaken...