Spring naar bijdragen

Mis de speciale aanbieding niet. 85% korting op Private Internet Access VPN, nu slechts €1,75 per maand en ontvang 4 maanden gratis.

Ervaar ultiem gebruiksgemak en een snelle VPN-verbinding. Geniet van de beste kwaliteit voor de scherpste prijs. Met Private Internet Access kun je moeiteloos torrents, Usenet en Netflix gebruiken! En geld-terug-garantie van 30 dagen, dus je kunt het risicovrij proberen.

Wil je weten hoe je aan de slag kunt gaan? Bekijk dan onze handige handleiding voor een probleemloze installatie en gebruik. :goed:

[Log] Vloerstaande speakers

AEW
 Delen

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  279
  • Waardering:   41
  • Prestatiepunten:  262
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Duken-Vloerstaandespeaker-sig.png

Gister de houtjes binnen gekregen en dat leek me een leuke aftrap voor deze 'log'.

Ben al een tijdje van plan een set speakers te bouwen die mooi geluid geven, want echte vallen net buiten m'n budget :lol:, maar ook vooral omdat het me leuk lijkt om te doen.

M'n keuze is uit gegaan naar een vloerstaande speaker, gebaseerd op een bestaand ontwerp.

Als het meezit moet het er ongeveer zo uit komen te zien:

LBVS%20ontwerp1.JPG

Het is een kast van 186x240x900mm (bxdxh) met daarin 2 drivers. De drivers zijn van Peerless en van Seas.

Peerless Woofer: http://www.europe-au...Product_ID=4294

Seas Tweeter: http://www.europe-au...Product_ID=3375

Het geheel zal van binnen worden gedempt met vilt en stukken noppenschuim.

Dat is een beetje het plan tot nu toe... ^_^

Gister dus de houtjes binnen en ik zal komende tijd 'updates' geven over hoe het project ervoor staat.

2012_08_08_1872.JPG

bewerkt door AEW
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  5.959
  • Waardering:   139
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31

logs zijn altijd vet om te lezen! Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Actief:  
  • Leeftijd:  34

Die B&W-speakers zijn echt vet. Die dingen met dat uiterlijk heb ik 's mogen zien en beluisteren bij iemand thuis, maar dan een nog 10 keer zo dure versie of zo. Fantastisch geluid natuurlijk, maar voor die prijs... Zou mijn keuze ook niet zijn. ;)

Wat me trouwens opvalt in je tekening, is de ruimte die je overlaat naast de woofers. Om optimaal klank te dragen, wil je toch juist iets meer ruimte hebben zodat het geluid via het hout naar de zijkant kan en niet alleen naar onder en naar boven? De luisterhoek, als je het zo kan noemen, wordt dan wat groter. Qua hoogte is 'ie trouwens wel flink, bijna een meter is behoorlijk veel. :) Heb je nog een tekening van hoe je die speakers aansluit, of is dat heel simpel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  1.095
  • Prestatiepunten:  2
  • Actief:  

Ik zou had hem zelf net wat breder gemaakt zodat er nog wat ruimte over is bij de speaker zoals tom hierboven al zei.

Je moet niet vergeten de kickwoofer en de tweeter een eigen klankkast te geven he ;)

Verder valt die 1 meter hoogte wel mee hoor tom had wel wat kleinder gekunt maar de speakers moeten ongeveer op hoofdhoogte zitten als je zit dus is het wel redelijke maat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

@Tom: Das wel echt gaaf dat je die hebt kunnen beluisteren, B&W maakt echt de meest gekke dingen zoals deze bv: Nautilus van 32.500 euro per stuk ... :schok:

Wat me trouwens opvalt in je tekening, is de ruimte die je overlaat naast de woofers. Om optimaal klank te dragen, wil je toch juist iets meer ruimte hebben zodat het geluid via het hout naar de zijkant kan en niet alleen naar onder en naar boven? De luisterhoek, als je het zo kan noemen, wordt dan wat groter.

Hoe bedoel je? Bedoel je dat het geluid de planken er om heen mee laat trillen? Snap het niet helemaal... :bloos:

De ruimte om de speaker gaat net, er is aan beide kanten net 1,1cm over. Wordt inderdaad krap maar het kan wel, als ik de afmetingen aanpas veranderd het 'gedrag' van m'n speaker en omdat ik weet dat het nu zo is afgesteld dat de frequentiecurve netjes is wil ik daar niets aan veranderen om juist gekke afwijkingen te voorkomen... :)

De aansluiting is niet heel moeilijk behalve dan dat ik er een filter in moet maken, das wel andere koek... Hier een schema van het filter:

FilterSchema%20Peerless-Seas%20versie.gif

@Shadow

De tweeter is van zichzelf al afgeschermd dus die hoef ik verder niet in een eigen deel te stoppen, kan wel, maar is niet echt nodig. Verder is de gehele box de klankkast voor m'n woofer.

Met de Bas-Reflex aan de onderkant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

hoe heb je trouwens zo die speakers getekent?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  2.097
  • Waardering:   74
  • Prestatiepunten:  575
  • Actief:  
  • Leeftijd:  34

hoe heb je trouwens zo die speakers getekent?

Ik gok op Google Sketchup maar het zou ook zomaar gewoon AutoCAD kunnen zijn. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

ja dat is met sketchup gebruik ik zelf ook alleen ik weet niet precies hoe je die speakers erin kan tekenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

ja dat is met sketchup gebruik ik zelf ook alleen ik weet niet precies hoe je die speakers erin kan tekenen.

Das een makkie: ;)

1. Je tekent drie cirkels in elkaar op het oppervlak van je box

speaker1.JPG

2. Dan selecteer je de binnenste cirkel naar binnen met de duwen/trekken tool, tot je de gewenste diepte hebt van je box.

speaker2.JPG

3. Dan selecteer je de kleinste rand en verplaatst deze tot de net gemaakte diepte op het kleinste vlak.

speaker3.JPG

4. Dan geef je de boel een mooi kleurtje om het er professioneel uit te laten zien. B)

speaker4.JPG

Hoop dat dit je een beetje helpt in de wereld van de Sketch-Up speakers. :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

wasig ik krijg de kleuren niet bij verfpot te staan alleen maar materialen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

wasig ik krijg de kleuren niet bij verfpot te staan alleen maar materialen

Sry, maar daar kan ik dan net niet bij helpen...

Ondertussen heb ik de 'behuizing' van de box al voor een groot deel in elkaar gezet. Wel alleen met schroeven omdat de bassreflex nog uitgezaagd moet worden, en dat gaat alleen als de plank aan de onderkant nog los is... daarna lijm ik alles ook nog vast.

Ik heb gister en vandaag er de hele dag aan gewerkt, vandaag lekker als een 'echte' klusser zonder shirt... :P lekker bruin worden...

Moet nog een hele hoop werk verrichten, nog lang niet halverwege, ga nu de spullen bestellen wat betreft de speakers en filter enzo.

Hier eventjes een foto showtje:

2012_08_12_1927.JPG

2012_08_12_1929.JPG

2012_08_12_1928.JPG

2012_08_12_1926.JPG

2012_08_12_1932.JPG

2012_08_12_1933.JPG

Ff, een sfeer plaatje :) de MDF geur druipt er vanaf zegmaar :D

2012_08_12_1934.JPG

Op de planning:

- Bass Reflex plaatsen/uitboren

- Speaker voet maken/plaatsen

- Speaker Lijmen, behalve voorkant

- Box van binnen bedekken vilt en noppenschuim

- Filter maken

- Speakers plaatsen

- Voorkant dicht lijmen

- Speakers demonteren

- Verven (wit, of hoogglans wit (levensgevaarlijk :))

Wens me succes.. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Net de onderdelen bestelt, nu hopen dat alles goed (en snel) binnen komt! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

ziet er goed uit tot nu toe ;)

hoe heb je de cirkels uitgezaagd niet gewoon uit de hand neem ik aan haha.

Trouwens ik had kleuren nog gevonden gewoon heel scheel gekeken...

Wat bedoel je precies met box vullen met vilt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Dankje!

Ik heb eerst de cirkels getekend en daarna uitgezaagd met een decoupeerzaag. Dus niet met een handzaag, maar wel met de hand, soort van... :P Vind je ze er mooi uit zien?

Fijn dat je toch de kleurtjes hebt gevonden dan! ;)

Wat bedoel je precies met box vullen met vilt?

De wanden van de box van binnen bedekken met vilt. Beetje ongelukkig opgeschreven van mij...

De box wordt van binnen bedekt met een centimeter dik vilt en achter de woofer en tweeter noppenschuim. Tegen het resoneren van de kast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Ziet er erg netjes uit als je het zonder geleider of iets gedaan hebt :)

Ik maak zelf de geleiders gewoon uit een stukje resthout dan is het ook echt perfect rond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators

• Bijdragen:  26.235
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  25.018
  • Dagen gewonnen:  264
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

zoooo!!! Dat is knap. Goed gereedschap is het halve werk ;)

Echt toppers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Dankje! ben zelf ook nog onder de indruk want het hout zit echt op de millimeter goed, en dat me dat gelukt is ... :lol:

...Goed gereedschap is het halve werk ;)

Dat is PRECIES wat m'n vader zei toen ik bezig was, daarom vond hij het ook geen probleem om die decoupeerzaag aan te schaffen speciaal voor mijn projectje... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 weken later...

• Actief:  

Yohoho, tijdje niks gebeurt op het speaker-vlak maar nu is er toch nog een beetje activiteit, al is het niet echt van mijzelf, de basreflex buizen zijn binnen :D :

Foto0386.jpg

Om een idee te geven hoe groot ze zijn heb ik ze bovenop mn speakers gezet, niet dat je die goed kan zien maar daar heb ik niet zo over nagedacht... ^_^

Nu hopen dat mn andere bestelling ook snel binnenkomt, de Tweeter houd alleen de boel een beetje op, het is de enige die de winkel nog niet heeft:

Europa-Audio-Order.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators

• Bijdragen:  26.235
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  25.018
  • Dagen gewonnen:  264
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

omg, jij moet maar een Duken feestje geven. Dan hebben we toch een kneiterharde muziek!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  1.905
  • Waardering:   49
  • Prestatiepunten:  347
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

samen met die kist van shadow ;p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  5.712
  • Waardering:   113
  • Prestatiepunten:  0
  • Actief:  

Dikke party! :P

Leuk die zelf bouw speakers hier allemaal :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Hahahaha, Duken feestje, echt geweldig! :lol:

Er wordt hier heel wat afgebouwd, als we dat dan allemaal bij elkaar zetten hebben we zeker een hoop herrie. Kunnen we inderdaad een Duken-zelfbouw feestje geven... :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

hahah goed idee grasveldje alle zelfbouw boksen erop knallen tap paar vaten bier en we have a party :P

moeten we nog even wachten tot AEW zijn project werkend heeft natuurlijk

en ik ga zelf ook nog beginnen aan paar vloerstaande speakers met in elk 4 kickwoofers en 4 tweeters dus denk niet dat we met alles bij elkaar last zouden hebben van te weinig geluid :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 3 weken later...

• Actief:  

JAAAAH! De onderdelen zijn eindelijk binnen, behalve de tweeters dan, maar dit is al een begin!

Net de spullen uitgepakt, fotootjes gemaakt dus zal ze maar even laten zien. De doos uitpakken was bijna zo leuk als cadeaus op je verjaardag, alleen wist ik nu al wat het zou zijn. ;)

Fotoshowtje: ( 9 foto(otje)s)

Unboxing1.jpg

unboxing2.jpg

unboxing3.jpg

unboxing4.jpg

unboxing5.jpg

unboxing6.jpg

Unboxing7.jpg

unboxing8.jpg

Unboxing10.jpg

Ik hoop niet dat jullie het teveel foto's vinden, maar ik ben altijd van Veul foto's, meer = beter... :lol: !

Nu kan ik verder werken! Wens me suc6! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

ziet er goed uit ben benieuwd ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Delen

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

• Forumdiscussie: Kijkers reageren verdrietig op voice-over Martijn Krabbé in ‘Kopen zonder kijken’ Gebruiker: Henkie1985 Hey allemaal, ik zag laatst dat mensen verdrietig worden van die voice-over van Martijn Krabbé in ‘Kopen zonder kijken’. Waarom is dat eigenlijk? Wat is er zo bijzonder aan zijn stem of de manier waarop hij praat? Iemand? Expert: WoningWijs Hey Henkie1985! Dat is een interessante vraag. De reacties van kijkers op Martijn Krabbé’s voice-over in ‘Kopen zonder kijken’ hebben meerdere lagen. Ten eerste heeft zijn stem gewoon een bepaalde emotionele lading. Krabbé staat bekend om zijn warme en persoonlijke manier van presenteren. Hierdoor voelen kijkers zich meer verbonden met de verhalen van de mensen die hun huis willen kopen. Bijvoorbeeld, als hij vertelt over een gezin dat hun droomhuis probeert te vinden, kan zijn stem én de manier waarop hij het vertelt, heel veel emotie oproepen. Mensen kunnen zich in die situaties inleven, zeker als ze zelf ooit zo’n avontuur hebben beleefd. Dat kan verdrietig maken, vooral als het verhaal ook nog eens een teleurstelling met zich meebrengt, zoals een huis dat ze eigenlijk niet kunnen krijgen. Daarnaast speelt het ook een rol dat veel kijkers zich kunnen identificeren met de onzekerheid van de woningmarkt. Veel mensen voelen zich ook kwetsbaar en teleurgesteld in hun zoektocht naar een huis, en Martijn raakt die snaren met zijn voice-over. Daarom vinden ze het soms ook moeilijk te verteren. Dus het is niet alleen de stem, maar ook de inhoud en de emoties die erbij komen kijken. Dat maakt het zo aangrijpend! Gebruiker: LotteVanHaaren Wow, dat stukje over identificatie vind ik echt waar! Ik herken het wel. Soms voel je je echt mee met die mensen. Gebruiker: Jeroen1980 Helemaal mee eens, Lotte! Ik had hetzelfde gevoel toen ik keek. Het is alsof hij een soort gids is in die wereld van huizenjacht. Gebruiker: MariekeB Hmm, interessant. Ik dacht meer dat het gewoon kwam door de muziek die op de achtergrond speelt. Dat maakt alles vaak zo emotioneel, toch? Gebruiker: WoningWijs Ja, dat klopt ook, MariekeB! De muziek en die beelden versterkten de emotie zelfs nog meer. Het is een combinatie van alles: zijn stem, de verhalen en de sfeer die ze creëren. Gebruiker: Niels89 Maar gebeurt dit ook in andere programma’s? Of is dit echt iets unieks voor ‘Kopen zonder kijken’? Want ik kijk ook wel eens naar andere huizenprogramma’s en dan voel ik die emotie niet altijd zo. Gebruiker: LotteVanHaaren Ik denk dat het zeer zeker uniek is voor dit programma, Niels89. Het heeft gewoon net die persoonlijke touch. Krabbé doet dat echt goed! Gebruiker: SanneD Ik weet niet hoor, ik vind Martijn gewoon een beetje te sentimenteel soms. Je hoeft niet altijd te raken, een beetje humor kan ook wel leuk zijn. Gebruiker: WoningWijs Dat is een geldige opmerking, SanneD. Humor kan de sfeer echt lichter maken! Maar misschien helpt dat ‘sentimentele’ juist om andere kijkers meer te betrekken? Gebruiker: MaxK Ik snap wat je zegt, WoningWijs. Ik ben zelf ook aan het kijken naar huizen en dan voel je dat echt, dat verdriet als je iets mist. Het is gewoon heavy soms! Gebruiker: TimmyT Ja, dat zeker. Vooral door de concurrentie tegenwoordig, dat maakt alles nog zwaarder. Krabbé begrijpt dat en dat maakt het heel herkenbaar. Wat een levendige discussie! Mensen hebben dus echt verschillende meningen en ervaringen als het gaat om de emotionele impact van de voice-over van Martijn Krabbé. Het maakt duidelijk dat emotie en verbinding een grote rol spelen in ons kijkgedrag, vooral als het om zoiets belangrijks als een huis gaat. Lees het volledige bericht hier
    • Onderwerp: Waarom werkt mijn Touch ID niet meer en wat kan ik doen? iRonnie: Hey iedereen! Ik heb een probleem met mijn iPhone, de Touch ID werkt ineens niet meer. Ik heb geen idee wat er aan de hand is. Hebben jullie misschien tips of oplossingen? Ik heb al geprobeerd om m’n vingerafdruk opnieuw toe te voegen, maar dat helpt niet. Alvast bedankt! ExpertApple: Hey iRonnie, vervelend dat je problemen hebt met je Touch ID! Geen paniek, er zijn een paar dingen die je kunt proberen. Maak de sensor schoon: Soms kan vuil of olie de Touch ID sensor beïnvloeden. Gebruik een zachte, droge doek om de sensor schoon te maken. Zorg dat je vinger ook schoon en droog is. Herstart je iPhone: Dit klinkt simpel, maar een herstart kan vaak kleine problemen oplossen. Houd de aan/uit-knop ingedrukt en schuif om uit te schakelen. Daarna weer aanzetten. Software-updates: Check of je iPhone up-to-date is. Het kan zijn dat er een bug in de software zit die het probleem veroorzaakt. Ga naar Instellingen > algemeen > Software-update om te kijken of er updates zijn. Vingerafdruk opnieuw toevoegen: Je zei dat je dat al gedaan hebt, maar probeer het nog een keer! Soms helpt het om een nieuwe vingerafdruk toe te voegen met iets andere hoeken of druk. Reset instellingen: Als niets werkt, kun je overwegen om je instellingen te resetten zonder je data te wissen. Ga naar Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel alle instellingen. Als het nog steeds niet werkt, kan het zijn dat er een hardwareprobleem is. Dan is het verstandig om naar de Apple Store te gaan. Hopelijk helpt dit je op weg! Succes! TechieTom: Dank voor de tips, ExpertApple! Ik heb zelf ook eens gehad dat mijn Touch ID niet meer werkte, en het kwam omdat ik m’n telefoon per ongeluk in m’n zak had laten zitten met veel zweet erop. Alleen schoonmaken hielp toen. GadgetGirl94: Wat een vervelend probleem, iRonnie. Mijn Touch ID werkt soms ook niet, maar het komt vaak door vingerafdrukken die niet goed geregistreerd zijn. Heb je misschien ook al geprobeerd om je vingers in verschillende hoeken te scannen? OldSchoolBob: Ik geef je gelijk, GadgetGirl! Dat kan echt schelen! In de tijd van de oude iPhones had je dat nooit, toen werkte alles gewoon zonder problemen! iRonnie: Bedankt allemaal voor de reacties! Ik ga meteen de sensor schoonmaken en kijken of er updates zijn. Hopelijk werkt het weer snel! TechieTom: Laat ons weten wat eruit komt, iRonnie! En als je hardwareproblemen hebt, kan je rabbel naar de Apple Store wel een goed idee zijn. Ze zijn meestal heel behulpzaam. AppleEva: Ik had eerder een soortgelijk probleem met mijn iPad. Wat ik deed, was gewoon mijn vingerafdruk opnieuw toevoegen zonder de oude te verwijderen. Het werkte weer! Misschien een optie voor jou? GadgetGirl94: Ja, dat had ik ook gedaan bij mijn vingerafdrukken. Het lijkt suffig, maar soms hebben die dingen gewoon wat extra liefde nodig. Wie had gedacht dat een stukje technologie zo lastig kon zijn? iRonnie: Oké, ik heb het geprobeerd, maar helaas nog steeds geen succes. Bijna zo irritant als wanneer je net niet kunt inloggen op je app. OldSchoolBob: Tja, dat gebeurt. Soms is het gewoon tijd voor een upgrade! ExpertApple: Ah, ik zie dat je nog steeds problemen hebt. Als je alles geprobeerd hebt en het werkt nog steeds niet, dan zal ik je echt aanraden om langs de Apple Store te gaan. Ze kunnen een diagnose stellen en kijken naar eventuele hardware-problemen! Succes! Lees het volledige bericht hier
    • Topic: Voorstelling van een nieuw lid – Hoi allemaal! Gebruikersnaam: FilmFan123 Hallo allemaal! Ik ben gister een beetje op dit forum rondgekeken en dacht, waarom niet gewoon voorstellen? Ik ben FilmFan123 en ik kom uit het gezellige Utrecht. Ik ben 28 jaar en absoluut een liefhebber van films en series. Mijn droom is om mijn woonkamer om te toveren tot de perfecte thuisbioscoop. Sinds de pandemie geniet ik nog meer van films kijken, maar de sfeer in mijn woonkamer is nog niet helemaal wat ik wil. Ik heb een projector en een scherm, maar ben nog aan het uitzoeken hoe ik het helemaal gezellig kan maken. Ik hou van sci-fi en drama, dus ik wil dat het echt een speciale plek wordt om samen met vrienden te genieten van filmavonden. Ik meldde me aan omdat ik benieuwd ben naar wat jullie tips zijn! Hoe maken jullie je ruimtes gezellig en filmvriendelijk? En welke accessoires zijn echt een must-have? Alvast bedankt voor de reacties! Ik kijk ernaar uit om jullie beter te leren kennen en de tips van jullie te horen! Antwoord van Expert: HomeCinemaGuru Hey FilmFan123! Wat leuk dat je je hebt aangemeld! Het klinkt alsof je al een goede basis hebt met je projector en scherm. Hier zijn een paar tips om je woonkamer om te toveren tot de perfecte thuisbioscoop: Verlichting: Denk aan dimbare lampen of sfeervolle verlichting. Led-strips rond je scherm kunnen ook een mooie toevoeging zijn. Ze geven gewoon een fijne sfeer en verminderen de reflectie op het scherm. Zitcomfort: Zorg voor comfortabele stoelen of banken. Misschien een paar lekkere kussens erin, zodat iedereen lekker kan zitten tijdens de film. Geluid: Een goed geluidssysteem maakt een wereld van verschil. Als je budget het toelaat, kijk dan naar een soundbar of een surround sound systeem. Het maakt de filmervaring echt compleet! Decoratie: Hang film-posters op of zet wat leuke memorabilia neer op een plank. Dit geeft het een persoonlijke touch en laat zien wat voor films jij leuk vindt. Snackhoek: Vergeet niet om een snackhoek te creëren! Popcornmachine of een comfortabele plek voor je chips en drankjes, dat maakt het extra leuk. Ik hoop dat je hier iets mee kunt! Laat het me weten als je vragen hebt. Enjoy your movie nights! Reacties van andere gebruikers: Gebruikersnaam: CozyCorner Welkom FilmFan123! Leuke naam, en ik herken je zorgen helemaal. Had ik maar zo’n projector! Hier in Amsterdam kijk ik gewoon op mijn laptop, haha. Veel plezier en ik kijk uit naar je updates! Gebruikersnaam: TechieTom Hey, dat geluid is inderdaad super belangrijk! Ik heb een soundbar en ik kan je vertellen, het maakt een enorm verschil! Zorg ervoor dat je hem op de juiste hoogte plaatst voor het beste geluid. Gebruikersnaam: MovieNerd99 Dat klinkt echt leuk! Ik ben zelf ook bezig met mijn home cinema. Ik heb laatst een oud tapijt gekocht dat echt de ruimte opwarmt. Vergeet ook de vuurkuil of gedimde lichten niet! Dat brengt zoveel sfeer! Gebruikersnaam: ChillMate Supergamutjes, al die tips! Ik ben zelf een fan van een goede popcornmachine. Er gaat niets boven zelfgemaakte popcorn tijdens een film! Gebruikersnaam: FilmFan123 Dank jullie wel voor de reacties! Fijn om te horen dat jullie het ook leuk vinden. Ik ga eens aan de slag met de verlichting en lekker wat snacks in huis halen. De tips zijn goud waard! Gebruikersnaam: HomeCinephile Zou je ook een thema avond kunnen doen? Bijvoorbeeld elke week een andere film genre? Dan maak je het net iets spannender en heb je een goed excuus voor een decorwissel! Gebruikersnaam: CouchPotato Leuk idee, HomeCinephile! Ik heb laatst een horroravond gedaan en het was zo’n hit! Verlichting op rood, kaarsen aan en iedereen in pyjama. Gebruikersnaam: FilmFan123 Wauw, die thema-avonden klinken echt leuk! Ik ga het zeker proberen. Bedankt voor de tips! Als ik nog meer hulp nodig heb, kom ik weer terug! Gebruikersnaam: MovieLover7 Jaa, ik ben ook helemaal voor thema-avonden! Dat maakt het extra leuk. En een tip voor de sfeer: kaarsen en geurkaarsen kunnen ook echt iets toevoegen. Je wilt dat het past bij de film die je kijkt! Gebruikersnaam: TechieTom Absoluut, MovieLover7! Geurkaarsen kunnen het extra speciaal maken. Zorg dat je de geur bij de film laat passen, dat maakt het nog leuker! Dit is echt de charme van een forum! Iedereen deelt ervaringen en je leert van elkaar. Lees het volledige bericht hier
  • Recente prestatie

• jpm18 heeft zojuist een badge verdient
      Eén jaar actief
  • Recente actieve topics

• Populaire bijdragers

Deze week heeft niemand nog waardering gekregen.

• Willekeurige films

• Willekeurige link

• Nieuwe aanmaken...