Spring naar bijdragen

Standaard pc


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  275
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  07-08-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Ik ben opzoek naar een samenstelling die voldoet aan de standaard zaken. Zoals vlot e-mailen, internetten,.. Het is niet de bedoeling dat er games op de pc gespeeld worden. Ik heb onderstaande vragenlijst ingevuld voor een beter beeld te geven naar wat ik opzoek ben.

Hoofdvragen

  • Wat is uw budget?
  • Ongeveer 500 euro
  • Wat is het einddoel van uw pc?
  • Dagelijkse bezigheden
  • Heeft u verder specifieke eisen?
  • Nee
  • Wilt u uw pc zelf in elkaar zetten of is het de bedoeling dat de leverancier dat doet?
  • Zelf assembleren

Randapparatuur

Wilt u, naast de pc zelf, nog overige randapparatuur in de vorm van onderstaande producten aanschaffen?

  • Monitor
  • Toetsenbord
  • Muis
  • Boxen
  • Kaartlezer

Geen randapparatuur nodig

Overige vragen

  • Maakt u gebruik van draadloos netwerk?
  • Ja
  • Gaat u overclocken?
  • Nee
  • Wilt u een standaardgrootte (ATX) of een kleiner systeem?
  • Dit maakt niet uit.
  • Indien u in het bezit bent van een monitor, welke resolutie heeft die?
  • 1024 x 768

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 275
  • Reacties 9
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Ik denk dat een kleiner systeempje heel mooi voor je is. Hoeveel opslagruimte heb je nodig? Volstaat 80 GB naast Windows?

Trouwens, als ik zo de resolutie van je monitor zie, zou die (binnenkort) ook wel eens aan vervanging toe kunnen zijn. Heb je een tft, of nog een crt?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  275
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  07-08-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

80 GB opslagruimte naast Windows volstaat voor mij.

En de monitor is inderdaag nog een tft en is eigenlijk aan vervanging toe. Maar ik was nog niet direct van plan een nieuwe monitor te kopen. Maar ik hoop dat dit geen probleem geeft voor de samenstelling?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 275

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Nope, dat maakt niet heel veel uit. Het viel me alleen op. ;)

Zo'n klein systeem waarover ik het al had, ziet er zo uit als dat hier beneden. Sterker nog, het is 'm. :P Om dat dingetje in elkaar te zetten, is het wel handig om al wat ervaring te hebben met het assembleren van systemen. Heb je dat?

Ook zulke schattige dingen bouw ik liever zelf. :) Het wachten is nog op de PicoPSU 160W, die komt morgen binnen en dan kan de kast gesloten worden. Het systeempje verbruikt op zijn uiterste kunnen ongeveer 90W, dus daar ben ik zeer tevreden mee. Opstarttijd: 11 seconden. :)

LianLiPC-Q02systeemk.jpg

Die twee dingetjes bovenop de behuizing zijn trouwens de speakers, Lifetron Drumbass III's. 6cm hoog zijn ze, geven tegen een oppervlak - een muur of zo - uitstekend geluid.

LifetronsDrumbassIIIek.jpg

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

bewerkt door Tom
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  275
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  07-08-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Ik heb wel al een beetje ervaring met het assembleren van gewone pc's. Maar zo'n klein systeempje heb ik nog nooit in elkaar gezet. Maar ik denk dat dit wel moet lukken.

Maar ik zie wel wat in zo'n klein systeempje. Lijkt mij wel handig om weg te zetten :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 275

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

http://tweakers.net/gallery/262705?wish_id=308771#tab:wenslijst

Helaas, zou ik bijna zeggen. Het kan goedkoper hoor, maar dezelfde kwaliteit krijg ik niet rond de 500 euro. 550 gaat nog wel lukken. Is dat realiseerbaar? Dit is wel een mooi systeem trouwens, op het eerste gezicht merk je geen verschil met een systeem van zo'n 400 euro meer. De opstarttijd is rond de 12 seconden, de processor en grafische kracht is uitstekend. Je hebt stilte en kunt goed in de BIOS uit de voeten om te undervolten of de CPU-fan anders in te stellen of een bepaalde temperatuur te selecteren. Prima draadloze netwerkverbinding met de bijgeleverde externe netwerkkaart... En klein natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  275
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  07-08-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Ziet er goed uit! :)

550 euro is nog juist realiseerbaar. Als dat zou lukken, zou het perfect zijn.

Alvast bedankt voor de samenstelling! ^_^

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 275

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

http://tweakers.net/gallery/262705?wish_id=308771#tab:wenslijst

Hij is bijgewerkt. :) Alleen het moederbord is veranderd, toch voor een iets goedkopere gekozen. Draadloos netwerk is uiteraard ook aanwezig. Ik heb nog wel wat tips voor je als je 'm gaat bouwen, het is bij sommige onderdelen verstandiger om een bepaalde volgorde aan te houden.

Nog een kleine uitleg over de brander die ik erbij heb gedaan: da's een slimline, slot loading versie. Die heeft een mSATA-aansluiting en die krijg je uiteraard niet op een SATA en SATA-power poort. Daarom heb je deze ook nodig: http://tweakers.net/pricewatch/unsorted/319768/startech-punt-com-female-slimline-sata-to-sata-adapter-with-power-seriale-ata-adapter-slimline-serial-ata-(v)-22-pins-seriale.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  275
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  07-08-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Ik heb toch de vorige samenstelling al besteld. Maar toch bedankt! :)

Als alles goed gaat heb ik alle onderdelen binnen in de loop van volgende week.

Nu alleen nog die converter bestellen en dan moet normaal gezien alles besteld zijn! :D

Bedankt voor alles! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 275

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

No problemo, is echt een prima dingetje zo. Ik heb dus laatst ook met veel van die spullen gewerkt en als je onduidelijkheden hebt, eeet ik voor het meeste de oplossingen wel uit mijn hoofd. :P

Puntjes van aandacht: de brander op de juiste diepte plaatsen zodat hij niet uitsteekt en vastplakken met plakband aan de zijkanten en achterop om ratelen en verschuiven tegen te gaan, BIOS instellen op het gebied van CPU-fansnelheid en niet te vroeg het moederbord in de behuizing zetten. En dus uiteraard goed op de bekabeling letten, die is lastig bij zo'n kleine form factor.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Wie zijn er online?  8 leden zijn actief

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...