Spring naar bijdragen

Game PC maximaal 1550,- exc. randapparatuur


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  2.643
  • Waardering:   54
  • Prestatiepunten:  2.122
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  17-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28
  • Was actief op:  Windows

Hello people,

Iemand die ik ken wilt een game PC kopen, ik wil graag jullie advies.

Wat is uw budget?

Maximaal 1550,- exclusief randapparatuur.

Randapparatuur maximaal 350,- (muis, toetsenbord en scherm)

Welk doel heeft u met uw pc?

Bijvoorbeeld gamen, videobewerking of allerlei dagelijkse bezigheden zoals internetten of MSNnen.

Gamen.

Heeft u verder specifieke eisen?

Dient de pc extra stil te zijn of heeft u slechts plaats voor een kleine pc?

SSD + HHD moet erin zitten.

Wilt u uw pc laten assembleren of zelf in elkaar zetten?

Zie ook het kopje "Assemblage"

De PC wil ik laten assembleren.

Randapparatuur

Heeft u naast een standaard pc nog andere onderdelen nodig?

Ja, een gaming toetsenbord, muis en een goed scherm van maximaal 27 inch met een resolutie van minimaal 1920x1080 (hogere resolutie is geen must)

Ik wil hiervoor maximaal 350,- uitgeven.

Ik ga niet overclocken en ben dit in de toekomst ook niet van plan.

Mijn huidige samenstelling is dit. Ik twijfel over de optische drive of dit wel een goede keuze is, ik hoor graag jullie advies of dit systeem zo compleet is.

De muis, toetsenbord en scherm hoeven niet bij Azerty besteld te worden, maar als het qua prijs goed uitkomt kan dit.

Alvast bedankt.

bewerkt door xJVM
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 54
  • 2,6k
  • 4

  • Bijdragen:  311
  • Waardering:   49
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-05-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Met een budget van €1.900 kan je er echt iets heel moois van maken...dus bij deze:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B740878%5D=1&product%5B247396%5D=1&product%5B2144%5D=1&product%5B462183%5D=2&product%5B688181%5D=1&product%5B558321%5D=2&product%5B732238%5D=1&product%5B794626%5D=1&product%5B581713%5D=1&product%5B629110%5D=1&product%5B630034%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B662599%5D=1&product%5B437125%5D=1&product%5B582394%5D=1&product%5B737365%5D=1&product%5B683534%5D=1

Het totaalbedrag kom uit op 1.896 euro. Ff wat uitleg:

Je zal merken dat er 2 ventilatoren van Noctua bijzitten. Het zou de bedoeling zijn dat stock case fans van de Corsair behuizing eruitgehaald worden (dit kan je opgeven bij Opmerkingen net voor je hem bestelt, vermoed ik) om nadien vervangen te worden door de Noctua case fans. Resultaat: extra opgeleverde stilte. Ook al zit het niet bij de eisen, toch zit het wel bij het budget. Je kan natuurlijk zelf handmatig de ventilatoren uit de samenstelling slopen om gewoon de (iets luidere) case fans te gebruiken als je dit idee maar geldverspilling vindt, het is maar een suggestie.

De CPU koeler is -net zoals hierboven- ook gekozen omdat hij zo stil is en goed presteert qua temperaturen. Noctua is de maatstaf, anderen worden er louter mee vergeleken.

Voor SSD/HDD zit er een SSD in van 500GB. één van de snelste SSDs die er momenteel zijn, met ruim genoeg capaciteit voor een traagladende games folder. Denk aan Battlefield, Sims. Er zit ook een 3TB harde schijf in voor je gewone downloads, films, muziek, snelle games. Meer dan genoeg opslagruimte voor al je multimedia, in andere woorden.

Voor het moederbord werd gegaan voor één met SLI-certificatie, omdat er een NVIDIA videokaart inzit. Je GPU is meer dan ruim voldoende voor de maximale resolutie van het bijgesloten scherm, maar ach. Kan er maar bijzitten. Het bord heeft ook een Realtek 1150 chip, wat je vrij goed 7.1 geluid zal leveren. Verder zijn er 2 SATA-kabels meegeleverd, en aangezien je 3 SATA-apparaten nodig hebt en ik niet zeker weet of die bij het component komen of niet, zit er eentje bij. Misschien kan iemand mij hier verbeteren, en heb je 3,25 uitgespaard.

De videokaart. Een GTX 970. Makkelijke keuze: de chip is koud en stil, de enorm goede koeler van MSI helpt dit nog wat verder, en per watt is de performance ook heel goed. NVIDIA G-Sync is ook een leuke feature van de kaart, maar daar een G-sync scherm snel 400+ euro kost, heb ik het ff achterwege gelaten. Als je dit wilt, kan het aangepast worden.

De i5-4690 is de go-to processor voor gaming vandaag. Energiezuinig en snel, meer is daar niet echt op aan te merken.

Het RAM zijn twee sticks van elk 8GB van Corsair. Samen 16GB in dual-channel.

De voeding is van het beruchte merk Seasonic. Veel A-merk voedingen zoals Corsair, XFX, worden gewoon gemaakt door Seasonic, waarna ze een stempel van een ander merk krijgen. Het is volledig modulair, wat betekent dat je geen sloert van kabels krijgt maar gewoon erin propt wat je gebruikt. Veel netter voor cable management. Heeft ook alle nodige connectoren en biedt genoeg stroom voor de samenstelling.

Je scherm is een oude geliefde voor zijn kleurcorrectie en 16:10 resolutie: het Dell U2412M. Nogmaals, als je liever een G-sync monitor wilt om zowel screen tearing als v-sync input lag tegen te gaan, kan er op andere punten gecomprimeerd worden om het toch in je budget te passen.

De muis is een bewezen standaard van Razer voor FPS-gaming. De vraag is nu of je nog MMORPG wilt spelen ook (World of Warcraft, Guild Wars)? In dat geval pas je hem beter aan met een Razer Naga.

Tenslotte het toetsenbord. Een Cherry MX-Red variant van Cooler Master. Ze worden gebouwd door Filco, welke ook een grote speler zijn in de high-end mechanische toetsenborden. Je hebt er dus ook weer heel wat waarde mee.

Zo, dit was het ongeveer. Jouw samenstelling was heus niet slecht, en het kloppende hart van je gaming pc, de videokaart, is dezelfde gebleven. Je kon naar mijn mening gewoon wat meer 'oomph' voor je budget krijgen.

Overigens is 450W wel héél erg krap, dus als je jouw samenstelling bestelt zou ik er toch een wat zwaardere voeding kiezen.

Mvg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 49
  • 311
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Mooie samensteling hoor Rooo1o! :D Goed bezig likelike!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  311
  • Waardering:   49
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-05-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Nog even een opmerking: er is een kortingscode...ik denk "DukeN.nl actiecode 5 euro korting" ofzo waarmee je nog 5 euro extra korting kan krijgen. Een bepaald hoog bedrag is het niet, maar waarom laten liggen? :P

vul het in bij coupons of opmerkingen ofzo...euh

ik weet er niet genoeg van, kan iemand zeggen hoe het juist werkt? :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 49
  • 311

  • Bijdragen:  1.573
  • Waardering:   118
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-04-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  40

Lol, inderdaad. Ben zelf ook benieuwd of dat nog werkt. Dat had tom toen de tijd geregeld. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 118
  • 1,6k

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Wie zijn er online?  8 leden zijn actief

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...