Spring naar bijdragen
Duken

Echtpaar achter rom-site is Nintendo 12 miljoen verschuldigd

Recommended Posts

Nintendo heeft in een rechtszaak geschikt voor 12 miljoen dollar (10,7 miljoen euro) met de websites LoveROMS.com en LoveRETRO.co. Het Japanse bedrijf klaagden de websites aan voor het plegen van merkinbreuk en het schenden van de auteursrechten.

De websites in kwesties boden lange tijd roms aan van verschillende games in bezit van Nintendo door middel van emulators. Deze games waren afkomstig van platformen zoals de NES, GameBoy en N64. Inmiddels zijn de websites offline gehaald.

De eigenaren van de websites, een getrouwd stel, maakte duidelijk aan Nintendo geen verdere problemen te willen veroorzaken in het juridische proces. Hiermee beslisten beide partijen om in discussie te gaan over de consequenties van de misgelopen inkomsten. Uiteindelijk schikte het paar voor een bedrag van omgerekend 10,7 miljoen euro, inclusief het offline halen en overhandigen van de websites aan het bedrijf.

LoveROMS

Eerder dit jaar sleepte Nintendo de website voor de rechter, wat leidde tot het veelvuldig offline gaan van verschillende aanbieders van roms, zoals EmuParadise, uit angst voor juridische sancties.

Toon volledig nieuwsbericht

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jammer, geen Donkey Kong en PacMan meer spelen op een PC met de originele roms 🤨

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is niet echt waarschijnlijk dat het echtpaar zo’n gigantisch bedrag op de bank heeft staan natuurlijk, maar het is mogelijk dat Nintendo op hoog niveau (lees semi Overheid) heeft onderhandeld om dit bedrag in de uitspraak genoteerd te krijgen om andere exploitanten van sites te ontmoedigen.

In de praktijk zouden de beklaagden uiteindelijk dan veel minder betalen, bij een eventuele schikking. Het wachten is dan nu op het sneeuwbaleffect waar Nintendo natuurlijk op hoopt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

12 miljoen Zimbabwaanse dollars is geen probleem. Dat is maar €30,000,- met de huidige koers.

Nintendo is altijd erg agressief als het om hun rechten gaat.

• Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Meh Meh:

12 miljoen Zimbabwaanse dollars is geen probleem. Dat is maar €30,000,- met de huidige koers.

Ik denk dat ze daar dan wel beter af waren geweest, maar de uitspraak komt van Edelachtbare Jennifer G. Zipps van de Federale rechtbank in Arizona en daar is 12 miljoen echt 12 Miljoen US $ 😁

• Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Drifter:

Ik denk dat ze daar dan wel beter af waren geweest, maar de uitspraak komt van Edelachtbare Jennifer G. Zipps van de Federale rechtbank in Arizona en daar is 12 miljoen echt 12 Miljoen US $ 😁

Dan zou ik mooi naar een land zonder uitleveringsverdrag vluchten. Zimbabwe misschien....
Tenzij ik 12 miljoen kan missen, maar het lijkt mij sterk dat ze dat hebben.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou nog steeds willen dat ik meer roms heb gedownload van Emuparadise toen ik de kans kreeg ...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De volgende aanklacht van Nintendo is ook gestart.

Nintendo heeft de persoon achter het beruchte Team Xecutor-hackergroep aangeklaagd die een hack hebben gemaakt voor de Switch die "niet te stoppen" was. Nintendo heeft de man achter Team Xecutor, Mikel Euskaldunak, en enkele andere teamleden voor de rechter gesleept om de piraterij een halt toe te roepen. Ze worden beschuldigd van het verkopen van illegale Nintendo Switch- en NES Classic-games en het aanbieden van modificatietools.

Deze modificatietool wordt geïnstalleerd in de Nintendo-switch van een gebruiker in de vorm van een stuk software die de beveiliging van de spelcomputer omzeilt, samen met onbevoegde aangepaste firmware. Deze exploit maakt het mogelijk om illegale Nintendo Console-spellen te spelen, aldus Nintendo.

Euskaldunak verkocht de modificatie via de Amerikaanse marktplaats Offerup in combinatie met SD-kaarten vol Switch games en Nintendo Classic games. Nintendo heeft aan de rechter gevraagd of alle SD-kaarten en aangepaste Switch-spelcomputers in beslag worden genomen en worden vernietigd. Daarnaast vraagt het bedrijf om een schadevergoeding. De hoogte daarvan is niet bekend.

Bron; Torrentfreak

• Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb die hele modificatie van de switch gemist. Van de DS was ik best op de hoogte met de R4 kaartjes. Maar ik wist niet dat iets soortgelijks ook op de Switch beschikbaar was. 

Daar gaan we even in neuzen. Dank!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Och, R4-kaartjes. Die heb ik veel gebruikt in de Nintendo DS tijd. Me vrienden lekker gek maken 'dat spel wat je nu hebt, dat kan ik gratis spelen' :rofl:

Ik wist ook niet dat er zoiets op de Switch beschikbaar was.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Advertorial - Geplaatst 21 uur geleden

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Het is makkelijk, na het aanmelden is er geen reclame meer zichtbaar.

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Vergelijkbare bijdragen

• Door Duken
      Nintendo heeft in een rechtszaak geschikt voor 12 miljoen dollar (10,7 miljoen euro) met de websites LoveROMS.com en LoveRETRO.co. Het Japanse bedrijf klaagden de websites aan voor het plegen van merkinbreuk en het schenden van de auteursrechten. De websites in kwesties boden lange tijd roms aan van verschillende games in bezit van Nintendo door middel van emulators. Deze games waren afkomstig van platformen zoals de NES, GameBoy en N64. Inmiddels zijn de websites offline gehaald.
      De eigenaren van de websites, een getrouwd stel, maakte duidelijk aan Nintendo geen verdere problemen te willen veroorzaken in het juridische proces. Hiermee beslisten beide partijen om in discussie te gaan over de consequenties van de misgelopen inkomsten. Uiteindelijk schikte het paar voor een bedrag van omgerekend 10,7 miljoen euro, inclusief het offline halen en overhandigen van de websites aan het bedrijf.
      Eerder dit jaar sleepte Nintendo de website voor de rechter, wat leidde tot het veelvuldig offline gaan van verschillende aanbieders van roms, zoals EmuParadise, uit angst voor juridische sancties.

• Recent nieuwsbericht

• Nu op het forum

• Ik kan hierin @Drifter volgen maar er is echter een maar, en een belangrijke. De eerste link gaat over het verwijderen van het progje. echter geeft @Drifter aan dat het een virus betreft, en nu komt de maar, dit is geen virus maar malware . In één ding heeft hu echter geluk en dat is dat u getroffen bent door versie V5.4, anders had u echter minder geluk als u de volgende tekst leest: Een nieuwe versie van GandCrab ransomware is uitgekomen, kort nadat BitDefender hun decryptietool heeft vrijgegeven en de GandCrab-ontwikkelaars ongeveer 1 miljoen dollar hebben gekost. De nieuwe versie heet GANDCRAB 5.0.5 en er is momenteel geen decodering voor gemaakt. U kunt echter onze herstel- en verwijderingsvideo bekijken van de 5.0.5-versie, die meer instructies en alternatieve methoden bevat die u kunnen helpen om ten minste een deel van de bestanden te versleutelen die zijn versleuteld met v5.0.5. Een mogelijkheid is even te kijken op de volgende link Politie Nederland hier is zeer nuttige informatie te vinden waarna u zeker naar de volgende link moet kijken no more ransom daar selecteert u Nederlands waarna u op de pagina van de Crypto Sheriff terechtkomt hier kan u eventuele aanwijzingen volgen. Echter indien u volledig naar beneden scrold op de pagina no more ransom ziet u staan ontsleuteld en klikt u op Gandcrab en komt u op een gedeelte waar u  BDGandCrabDecryptTool vanb Bitdefender kan dowloa    
    • Update 15/12/2018 Epic Games haalt wapen Infinity Blade uit Fortnite na klachten Epic Games heeft het recent toegevoegde wapen Infinity Blade uit de populaire game Fortnite verwijderd. Het wapen bleek te sterk. "We hebben het verpest", zegt Epic Games in een toelichting op Twitter. De ontwikkelaar verwijderde eerder ook al wapens uit Fortnite, maar lichtte dat nooit zo duidelijk toe als nu. De populaire onlinegame Fortnite wordt voortdurend voorzien van nieuwe wapens en voorwerpen. De Infinity Blade werd eerder deze week aan Fortnite toegevoegd, maar bleek te krachtig. Het zwaard was per spel door één speler te bemachtigen, en liet die speler onder meer sneller bewegen.   Spelers die het zwaard hadden waren vrijwel onverslaanbaar, wat tot een ongebalanceerd spel leidde, zegt Epic Games. Veel spelers klaagden deze week over hoe het zwaard Fortnite verpestte. Het zwaard kon andere spelers vaak in één klap doodslaan, kon alle soorten gebouwen van spelers makkelijk kapot slaan en vulde ook nog eens de gezondheid van de speler met het zwaard aan. Andere spelers konden klappen met het zwaard bovendien niet tegenhouden. Het Infinity Blade was het eerste voorwerp uit de nieuwe krachtige Mythic-klasse. Epic Games gaat die klasse van sterke voorwerpen nu opnieuw evalueren. Op Reddit belooft de ontwikkelaar binnenkort meer bekend te maken over aanstaande Mythic-voorwerpen. Het Infinity Blade was vernoemd naar de gelijknamige spellenreeks voor iOS, die deze week toevallig uit de App Store verwijderd werden. De games bleken steeds moeilijker te onderhouden. Bron: https://www.nu.nl/games/5632322/epic-games-haalt-wapen-infinity-blade-fortnite-klachten.html  
    • Hints: Het is een kerstfilm. De hoofdrolspeler was een kettingroker en overleed aan longkanker.