Spring naar bijdragen

kodi werkt niet met addon


Catweazle

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  1
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik heb Kodi inmiddels voor de 3e keer geïnstalleerd op mijn dell latitude d830 laptop met win.7 Helaas krijg ik 'm niet verder aan de praat als 'n stukje journaal op npo1, of the thunderbirds op npo start. Er wordt dan gezegd klik hier op, en dan daar op, maar als "daar" niet bestaat, hoe dan verder ? Het lijkit me een prchtig progamma, als het tenminste zou werken, maar dat doet het dus helaas niet. Erg moeilijk in te stellen allemaal, te meer omdat opties die aangegeven worden er gewoon niet zijn???! Op het tandwiel klikken werkt wel. Op bestandsbeheer klikken werkt ook. Maar dan verschijnen er 2 ipv 3 opties, en laat ik volgens de door mij gevolgde gebruiksaanwijzing de 3e moeten hebben ! Maar die ontbreekt dus. Hele troep er uiteindelijk af, en weer opnieuw installeren, maar helaas...., nothing works !     "ADD ON KAN NIET GELADEN WORDEN, OF ER IS EEN ONBEKENDE FOUT OPGETREDEN" of "WEETIKVEEL WAT IS OM ONBEKENDE REDEN NIET GEÏNSTALLEERD",.... Kortom: waardeloos ! Opnieuw installeren werkt ook niet, want de oude instellingen blijven behouden (Taal instellen lukte dus wel, en die blijft na deinstalleren en weer opnieuw installeren gewoon Dutch). Wie o wie kan mij nu eens in begrijpelijke taal vertellen hoe ik de zaak aan de praat krijg, ik een handleiding die ik kan printen, want het is zo'n groot verhaal wat ik absoluut niet onthou ! 

Ik heb ook geprobeerd om kodi op mijn (linux) computer te downloaden, maar ook hier kom ik niet uit. Alles in (voor mij) onbegrijpelijk Engels, ik krijg het niet voor elkaar. Wie weet hoe het moet mag het mij (in het Nederlands) vertellen, alvast bedankt ! Een progamma zoals bv Word, Exell,  of Audacity o.i.d. installeren is voor mij 'n makkie, maar Kodi lijk op een of andere manier niet te lukken.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 1
  • Reacties 3
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic

Hallo Catweazle,

Jouw verhaal klinkt bijna wanhopig, maar wat ik niet lees, is welke Handleiding je tot nu toe hebt geprobeerd te volgen. Is dat de handleiding die op Duken.nl staat of heb je een Handleiding van een andere website geprobeerd? Uit jouw verhaal komt duidelijk naar voren dat jouw probleem de Engelse taal is, maar Kodi is nu eenmaal een Engels programma en er is geen Nederlandse versie van.

In ieder geval zijn er behalve de Kodi Nederlandstalige installatie handleiding met afbeeldingen op Duken.nl uiteraard via Google tientallen Nederlandse handleidingen te vinden die je zouden moeten helpen om Kodi op een correcte manier te installeren. Als je er al verschillende hebt uitgeprobeerd en je krijgt Kodi maar niet werkend ligt het probleem van de installatie misschien toch niet bij de Handleiding, want er zijn wereldwijd inmiddels miljoenen gebruikers die het wel werkend hebben.

Mocht je heel toevallig de Handleiding van Duken.nl nog niet geprobeerd hebben, dan kan je die vinden Onder deze linkBij uitzondering (omdat de Handleiding op Duken.nl gewoon goed is) wil ik ook nog wel even een link geven naar een andere Nederlandstalige Kodi 17.1 installatie Handleiding die je kan vinden Onder deze link

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • Moderators

  • Bijdragen:  2.641
  • Waardering:   605
  • Prestatiepunten:  2.557
  • Dagen gewonnen:  38
  • Lid sinds:  22-08-16
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  42
  • Was actief op:  Windows

bericht van @Catweazle terug gezet i.v.m. backup.

Hallo Drifter,

Ik heb al diverse handleidingen (die allemaal op hetzelfde neerkomen) geprobeerd. Ik zal niet zeggen dat het aan Kodi ligt, en wil ook niet beweren dat de handleidingen niet kloppen. Maar er zijn (op mijn laptop) steeds onvoorziene omstandigheden waardoor de zaak niet reageert zoals het volgend de beschrijving zou moeten reageren. Ik bedoel; als ik alles precies exact doe zoals het in 'n gebruiksaanwijzing staat, en daarna de zaak opnieuw opstart, dan zou het m.i. moeten werken. Kodi installeren op zich lukt ook wel. Het eerste wat ik daarna doe is natuurlijk de Nederlandse taal instellen. Dat lukt . Maar als ik dan bv NextPVR PVR Client wil installeren, en dat exact volgens de beschrijving doe (en dus ook weer opnieuw opstart) , dan komt er 'n pop up venster waarin te lezen staat: PVR-CLIENTEN: Next PVR PVR Client        Add-On kan niet worden geladen. Er is een onbekende fout opgetreden.

Er wordt dus niet aangegeven wat die fout dan precies is. Zodoende kan ik er ook niks mee. Als er bij zou staan dat je netwerkkabel los zit, dan weet je dat je die vast moet maken, maar nu weet je dus niet wat je met die "onbekende fout" aan moet. En dan kun je, tegen beter weten in, toch TV/Kanalen intypen, maar dan komt er te staan: PVR manager wordt gestart: 0% Dan draait er zo'n dingetje in het rond, als teken dat het progamma ergens mee bezig is, en dat draait de volgende ochtend nog steeds, maar er gebeurt niets.

Wil je proberen een film af te spelen, dan krijg ik als foutmelding: Afspelen mislukt. Een of meer items konden niet worden afgespeeld. Controleer het log voor meer informatie over dit bericht.          Maar dan klik je op OK, en het pop up venstertje verdwijnt.             Maar..... het log......, hoe kom je daar ? En wat zou je daar dan moeten controleren ? En als ik daar dan al iets te zien zou krijgen, wat moet ik daarmee, wat moet ik dan veranderen om de zaak wél werkend te krijgen ?

Ook als ik tv wil kijken komen er meldingen waar ik verder niks mee kan. Het enige wat werkt is in Add-ons - video's  van Nederland 24, en de NPO video's van het NOS Journaal. Maar TV kanalen....., ik kan aanvinken wat ik wil, maar.... nothing works !

Op google, en ook op youtube, kun je zoeken naar handleidingen, of oplossingen voor problemen. Zo keek ik onlangs naar 'n youtube filmpje, waarin 'n niet Engelsman in 't Engels (met accent...) uitlegde hoe je in firewire kon zien of Kodi daar stond, en zo niet hoe je die aan kon melden, en wat er dan aangevinkt moest worden. Dan moet ik in mijn geval er dus al 'n 2e pc bij hebben, want Kodi even wegklikken kan niet. Alleen helemaal uitzetten, en weer aanzetten als je denkt te weten wat je moet veranderen, en tegen de tijd dat ik dan weer in het juiste scherm zit, ben ik alweer vergeten wat ik nou precies moest doen. Mijn eigen harde schijf stamt nog uit ergens halverwege de vorige eeuw zie je, en is niet meer up te daten.

Als ik nou  bv VLC media player moet installeren, dan lukt dat probleemloos. Je download het, klikt op Install, en vinkt de duidelijk zichtbare opties aan of uit die voorbij komen. En daarna wérkt het gewoon. Bij Kodi lukt het installeren op zich ook wel (als je tenminste de juiste versie gedownload hebt (in mijn geval V 17.6 Krypton voor Windows), maar dan heb je natuurlijk nog niks. Er moet nog van alles aan toegevoegd worden, wat kennelijk niet standaard in het progamma in te bouwen is. En daar loopt het dus voor mij allemaal vast. Zal misschien niet aan Kodi liggen, maar aan mijn computer, mijn internetverbinding (Ziggo), mijn browser (Chrome), mijn modem (Cisco model epc3925 van Ziggo) en vooral vanwege het feit dat ik bij god niet weet hoe en wat ik  moet instellen of veranderen. Ik ga dus maar af op dingen die anderen mij vertellen, en dingen die ik zie op Google of Youtube, en dat zou ook best wel lukken, ware het niet dat er steeds onverwachte dingen gebeuren, zoals foutmeldingen, die misschien bij anderen niet, maar bij mij wel verschijnen.

Gebruiksaanwijzingen die ik gebruikt heb, vond ik op Google, en waren afkomstig van sites als Computeridee, en meer van dat soort. Nu zal ik binnenkort de door jou gestuurde link's eens proberen, wie weet kom ik daar verder mee, alvast bedankt voor deze link's !

Ook wil ik Kodi nog eens installeren op mijn Linux computer. Maar  hoe dat moet is me ook niet duidelijk. Als je bij de downloads kijkt, moet je eerst aangeven voor welk besturingssysteem je het progamma wil downloaden (Windows, Linux, Android, etc.) Als je dan Windows aanklikt, krijg je meteen een downloadknop voor Kodi te zien. Bij Linux zie je alleen  'n gebruiksaanwijzingen staan. Heel verhaal, allemaal in het Engels..... Is er ook ergens een Nederlandstalige versie ? Ik ben tenslotte een Nederlander die in Nederland woont, en in mijn tijd werd er nog niet standaard Engels gegeven op school. Natuurlijk kan ik me inmiddels wel redden in het buitenland, en begrijp ook sommige begrippen wel, maar dan houd 't ook echt op.... Tips zijn dus welkom, alvast bedankt !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 605
  • 2,6k
  • 38

Helaas zullen er altijd dingen tegenzitten als het gaat om iets waar je niet deskundig in bent, maar een installatie van Hardware of Software moet ten alle tijden compatibel zijn met de OS waar alles op moet gebeuren en natuurlijk luistert de leeftijd van een PC of TV erg nauw. Als een processor niet snel genoeg is zal een programma ook sneller gaan haperen. Het vervelende is echter dat ik niet meer kan doen dan proberen een probleemoplossing te vinden door ook zoveel mogelijk info te achterhalen op het net.

Je zal op Duken.nl waarschijnlijk ook niemand vinden die voor jou even een tot in in de puntjes verzorgde allesomvattende Nederlandstalige installatie handleiding gaat schrijven die ook nog rekening houd met de mogelijke foutmeldingen die je kan tegenkomen met daarvoor dan weer de oplossing. (ook al zouden we dat graag willen). Als je in Google zoekt op trefwoorden zoals "Kodi handleiding voor Linux" kan je bij de gevonden Engelstalige linken ook even klikken op "Vertaal deze pagina" waardoor misschien sommige dingen toch iets makkelijker te begrijpen zijn. Hopelijk is er misschien nog een lid met enige ervaring die je toch iets verder kan helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...