Spring naar bijdragen

Mis de speciale aanbieding niet. 85% korting op Private Internet Access VPN, nu slechts €1,75 per maand en ontvang 4 maanden gratis.

Ervaar ultiem gebruiksgemak en een snelle VPN-verbinding. Geniet van de beste kwaliteit voor de scherpste prijs. Met Private Internet Access kun je moeiteloos torrents, Usenet en Netflix gebruiken! En geld-terug-garantie van 30 dagen, dus je kunt het risicovrij proberen.

Wil je weten hoe je aan de slag kunt gaan? Bekijk dan onze handige handleiding voor een probleemloze installatie en gebruik. :goed:

Duken.nl issues

Delen

Aanbevolen reactie

• Administrators

• Bijdragen:  26.235
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  25.020
  • Dagen gewonnen:  264
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Android

In dit topic houd ik eventuele storingen bij van de site.

16.01 - 19:52

Op dit moment hebben we een storing op de webhost. Oorzaak onbekend, site is nu traag of offline. 

Aanpassing gedaan in PHP. Kijken hoe het nu gaat :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators

• Actief:  

Ziet er nu weer goed uit. Leek op een corrupte tabel in PHP.

Hoort erbij .... grrrr ;)

broken computer GIF

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 4 maanden later...
  • Administrators

• Actief:  

We hadden weer wat issues, upgrade van Plesk staat nog op de planning. Site is over naar PHP versie 7.3, nginx is actief gemaakt en alles is weer bijgewerkt. Hopen dat hiermee de load weer lekker blijft. 

Duimen :vriend:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  354
  • Waardering:   388
  • Prestatiepunten:  5.968
  • Dagen gewonnen:  42
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Goed dat je even plesk vermelde @Duken, dus ff de ssh gestart en idd  Plesk Obsidian 18.0.27 beschikbaar zal ik ook maar eens doen

bewerkt door Tuinbever
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators

• Actief:  

31 minuten geleden zei Tuinbever:

Goed dat je even plesk vermelde @Duken, dus ff de ssh gestart en idd  Plesk Obsidian 18.0.27 beschikbaar zal ik ook maar eens doen

Klinkt dat je wat kennis hebt ;) als ik toch een keer problemen behoud zal ik je even in de loop houden. 

Thank U Laughing GIF by Pusheen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1 maand later...
  • Administrators

• Actief:  

Heren, we hadden problemen na een automatische plesk update. Na een minuut of 30 troubleshooten heb ik besloten een restore te doen van gisteren 10.00. Ook i.v.m. vakantie, weinig zin om, nu er eindelijk zon is; de hele dag te troubleshooten. 

M.a.w. de berichten tussen 10-07-2020 10.00 en 11.07-2020 04:00 zijn verloren. Excuus voor het ongemak, dit is de eerste keer dat er data verloren is gegaan in de afgelopen jaren. Het is gelukkig niet zo veel :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Lol, ja kan gebeuren, miss is dat handig even handmatig te doen, en daarna direct de server een reboot te geven dan gooi hij direct de dumpfiles weg. het is veel al een nginx probleempje 😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators

• Actief:  

3 minuten geleden zei Tuinbever:

Lol, ja kan gebeuren, miss is dat handig even handmatig te doen, en daarna direct de server een reboot te geven dan gooi hij direct de dumpfiles weg. het is veel al een nginx probleempje 😉

Ik had nu deze errors in plesk, SQL wou niet meer opstarten en inloggen in Plesk lukte ook niet meer.

Server Error
500
Zend_Db_Adapter_Exception
SQLSTATE[HY000] [2002] No such file or directory

Type
Zend_Db_Adapter_Exception
SQLSTATE[HY000] [2002] No such file or directory
File
Abstract.php
Line
144

Repair van  Plesk wou niet baten. Leek te komen na de update 18.0.28.  Ik heb een offsite en online backup. Goed om te zien dat die ook altijd lekker werken :) De update voer ik nu maandag uit, dan kan ik er rustig voor zitten. Bedankt voor de tip 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Zet anders je SSH even aan
Geef commando op de volgende regels in /etc/my.cnf:

#log_bin = / var / log / mysql / mariadb-bin
#log_bin_index = /var/log/mysql/mariadb-bin.inde
#log_slow_verbosity = queryplan
Start MySQL:

systemctl herstart mysql

Dan is dit probleem  opgelost 😉

bewerkt door Tuinbever
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators

• Actief:  

14 minuten geleden zei Tuinbever:

Zet anders je SSH even aan
Geef commando op de volgende regels in /etc/my.cnf:

#log_bin = / var / log / mysql / mariadb-bin
#log_bin_index = /var/log/mysql/mariadb-bin.inde
#log_slow_verbosity = queryplan
Start MySQL:

systemctl herstart mysql

Dan is dit probleem  opgelost 😉

Ik had het geprobeerd, maar zonder succes. Of ik het goed deed was overigens een tweede ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Misschien help dit je verder 😉

Ik weet natuurlijk niet in hoeverre je in je server kan rommelen , 😉

bewerkt door Tuinbever
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Tuinbever:

Ik weet natuurlijk niet in hoeverre je in je server kan rommelen , 😉

Rommelen mag altijd Duken, als je het maar met beleid doet. Hopelijk is de narigheid te achterhalen en kan je iets doen om een volgende keer te voorkomen. :hyper:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1 jaar later...
  • Administrators

• Actief:  

Vandaag problemen met de servert. Moet er even lekker induiken, maar de site is traag. Niet altijd maar soms.... Misschien wel ddos of ander gespuis. Ach ja, we doen ons best. 

Komt goed lieve leden. 👌

Gelijk maar even de software bijwerken en misschien toch een gekke database tabel 🤔

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Duken cveranderde de titel in Duken.nl issues
  • Administrators

• Actief:  

Server een reboot gegeven, SQL tabellen geoptimaliseerd en hij voelt weer vlotter. Toch gelijk een nieuwe VPS server in de bestelling gedaan. Deze server bestaat alweer twee jaar en ik kan nu 6 maanden voor één euro een nieuwe VPS server afnemen. Dan migreer ik alles naar een nieuwe unit met extra geheugen. Kan ik het abonnement voor deze server weer afsluiten. 

:goed:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  209
  • Waardering:   244
  • Prestatiepunten:  4.487
  • Dagen gewonnen:  14
  • Actief:  

Duken
Deze post werd gewaardeerd door Duken!

"Omdat je zo een toffe handtekening hebt! Serieus goed opgezet. :)"

Vampire Inspector kreeg de badge 'Nuttig' en 25 punten.

Aha, je bent dus lekker aan het hobbyen... Mooie deal hoor 6 maanden voor een eurie :goed: Maar ga je dan geheel naar een andere hosting of blijf je binnen de bestaande en doe je een upgrade?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators

• Actief:  

Bestaande provider (strato) alleen dan nieuwe server. Dus geen upgrade van de huidige.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

9 minuten geleden zei Duken:

Bestaande provider (strato) alleen dan nieuwe server. Dus geen upgrade van de huidige.

Oké helder, dan nog een vraagje.... moet je de boel dan handmatig migreren naar de nieuwe server of gaat dat tegenwoordig automatisch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators

• Actief:  

Wat heb je trouwens een toffe handtekening @Vampire Inspector:D

Maar deels met de hand en deels automatisch, we maken al dagelijks backups offsite. Deze kan je inladen in nieuwe servers. Configuratie moet daarna wel nog gebeuren... en testen, testen en testen.

Server blijft nu nog een beetje gek doen, maar we zijn online. ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

1 minuut geleden zei Duken:

Wat heb je trouwens een toffe handtekening @Vampire Inspector:D

Ha thanks.... stamt nog uit de tijd van spikesplace 😁

2 minuten geleden zei Duken:

Maar deels met de hand en deels automatisch, we maken al dagelijks backups offsite. Deze kan je inladen in nieuwe servers. Configuratie moet daarna wel nog gebeuren... en testen, testen en testen.

Pfff, nou sterkte dan... had gehoopt dat het omdat het binnen de zelfde hosting omgeving plaats moet vinden ze een of ander script hiervoor hadden. Ik klooi zoals je misschien wel weet nog wel eens met een gratis hosting gewoon voor de techniek hierachter... laatst was de boel gehacked en had ik geen toegang meer (foutje in een oude wordpress), nou dat was wel weer even op het bolletje krabbelen om de boel te herstellen 🙄

5 minuten geleden zei Duken:

Server blijft nu nog een beetje gek doen, maar we zijn online. ;)

Hij is nu nog wat plakkerig zullen we maar zeggen, maar hij werkt 🙈😁

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators

• Actief:  

Dank je, ik verwacht dat de server maandag wordt opgeleverd. Dan kan ik in de avond aan de gang. Dit weekend verjaardag van onze middelste dochter en afzwemmen van de jongste dochter. Dat is iets belangrijker als de snelheid van de server... 😉 Dus dan maar even stroperig door het weekend. Kans is ook aanwezig dat ik het probleem straks nog kan tackelen. 

Sorry! :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Aha, dan krijg je het nog druk haha.... Alvast gefeliciteerd met je dochters verjaardag 🎉 en succes toegewenst met het afzwemmen van je jongste 💪 En als ik me niet vergis dan ben je binnenkort zelf ook een feestvarken 🎉iets met een getalletje 39😇

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 3 maanden later...
  • Administrators

• Actief:  

We hebben een issue na een upgrade van de forum software. De links directory en discord koppeling werkt niet meer. 

De links directory zou in de loop van de dag weer online moeten komen, de koppeling met discord werd niet erg actief gebruikt. Ik kijk er naar of we die gaan fixen... Excuus :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators

• Actief:  

Links werken weer... maar ze zijn aan het pannekoeken bij Invision Community met upgraded. Pfff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Moderators

• Bijdragen:  2.641
  • Waardering:   604
  • Prestatiepunten:  2.550
  • Dagen gewonnen:  38
  • Actief:  
  • Leeftijd:  44

Dit is een test bericht - overgang naar PHP 8

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Delen

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

• Forumtopic: Voorstellen van een nieuw lid – "Hey allemaal, ik ben Anouk!" Van: Anouk1990 Onderwerp: Hoihoi, ik ben Anouk! Hey allemaal! Ik ben Anouk, 33 jaar en ik kom uit het mooie Utrecht. Ik ben nieuw hier en wil me graag even voorstellen! Ik ben altijd op zoek naar manieren om een warme community-sfeer te creëren in mijn buurt. Ik geloof dat kleine gebaren al een groot verschil kunnen maken. Denk aan een buurtpicknick, samen wandelen of gewoon even een babbeltje maken als je iemand tegenkomt. Ik merk dat als je vaker met mensen praat, je sneller een band opbouwt. Mijn interesses zijn heel divers: van koken en bakken tot wandelen in de natuur. En ik ben een enorme boekenwurm! Ik meldde me hier aan omdat ik graag ideeën wil uitwisselen over community-initiatieven en hoe we onze buurten nog gezelliger kunnen maken. Wat zijn jullie favoriete manieren om je buurt te betrekken? Hebben jullie tips voor evenementen of bijeenkomsten die goed werken? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen! Liefs, Anouk Antwoord van: ExpertHelen Hey Anouk! Wat leuk dat je je zo hartelijk voorstelt! Het creëren van een warme community is echt belangrijk en ook super leuk om te doen. Een paar tips die ik graag met je wil delen: Houd het simpel: Begin met kleine ontmoetingen, zoals een koffiemoment in de straat. Dit maakt het laagdrempelig voor iedereen. Betrek mensen: Vraag buurtbewoners wat zij leuk zouden vinden om te doen. Misschien zijn er mensen die een hobby hebben en een workshop willen geven, zoals schilderen of koken. Sociale media: Maak een Facebook-groep of een WhatsApp-groep om informatie te delen en evenementen aan te kondigen. Zo blijven mensen betrokken en op de hoogte. Regelmaat: Organiseer een maandelijks evenement. Dit geeft mensen iets om naar uit te kijken, zoals een buurt BBQ of filmavond. Luisteren en betrokken zijn: Zorg ervoor dat iedereen zich gehoord voelt. Dit creëert een positieve vibe. Jouw idee van een buurtpicknick is geweldig! Een goede manier om mensen samen te brengen. Vraag iedereen om iets mee te nemen en zo leren ze elkaar beter kennen. Misschien kan je zelfs een kleine wedstrijdje houden: wie maakt de lekkerste salade? Ik kijk uit naar de ervaringen die je hier gaat delen! Groetjes, Helen Reacties van gebruikers: Van: MarkieM Leuk idee Anouk! Ik ga dit weekend een buurtoverleg organiseren. Hopelijk komt iedereen! Van: LisaLovesBooks Hey Anouk, welkom! Klinkt als een geweldig plan. Eind vorige zomer hadden we een boekenruil in de tuin. Supergezellig! Van: HuisBakker Hallo Anouk! Wat leuk dat je jezelf zo enthousiast voorstelt! Als je eens iets samen wilt organiseren, laat het weten! Ik bak graag wat lekkers. Van: LisaLovesBooks En een boekenruil past perfect bij jouw interesses! Anouk, misschien kan je daar iets mee? Van: DaanDeGroene Hee Anouk, welkom! Je hebt gelijk, het zijn vaak de kleine dingen die de grootste indruk maken. Bij ons in de buurt hebben we een jaarlijkse ‘schone straat’ dag. Iedereen komt helpen en daarna BBQ. Echt gezellig! Van: Anouk1990 Dank je wel, iedereen! Superleuke ideeën! Daan, een ‘schone straat’ dag klinkt fantastisch. Ik ga het voorstellen! Lisa, een boekenruil lijkt me ook leuk. Misschien kunnen we dat combineren? Van: SarahH Wat een fijne interactie hier! Anouk, als je meer info nodig hebt over het organiseren, ik organiseer vaak evenementen in de buurt. Stuur me maar een berichtje! Van: MarkieM Dat is een mooi aanbod, Sarah! Samenwerken is altijd beter. Ik zag laatst een flyer voor een buurtfeestje. Was dat iets in jouw buurt of waar? Van: Anouk1990 Dank je Sarah! Ik neem je aanbod zeker aan. En Markie, dat buurtfeestje klinkt leuk. Heb je meer info daarover? Ik ben benieuwd! Lees het volledige bericht hier
    • Titel: Wat zijn de leukste verborgen plekjes die jij in je stad hebt ontdekt? Gebruiker1 Hey iedereen! Ik vroeg me af: wat zijn nou die verborgen plekjes in jullie stad? Je weet wel, van die leuke, gezellige spots die je niet snel op Google vindt. Laat maar komen! Expert Hey Gebruiker1! Wat een leuke vraag! Er zijn echt zoveel verborgen juweeltjes in elke stad. Hier zijn een paar tips en plekken die je misschien nog niet kent: Kleine Parkjes: Vaak zijn er in de buurt van drukke straten kleine parkjes waar je even kan relaxen. Die vind je niet altijd op de kaart, maar het zijn perfecte plekjes voor een picknick of om gewoon even te ontsnappen aan de drukte. Stille Cafeetjes: Kijk rond in minder bekende wijken. Vaak hebben kleine cafeetjes een unieke sfeer en lekker eten. Vraag naar specials van de dag, dat zijn vaak de verborgen pareltjes van de menukaart! Street Art: Neem eens een andere route en kijk om je heen. Sommige straten hebben ongelooflijke muurschilderingen of graffiti die verhalen vertellen over de stad. Je kan zelfs een mini wandeling maken langs die kunst! Lokale Markten: Groenten-, antiek- of ambachtsmarkten zijn soms op dagen dat je het niet verwacht. Het is altijd leuk om de lokale sfeer te proeven en misschien iets unieks te scoren. Verlaten Gebouwen: Dit kan een beetje avontuurlijk zijn! Soms zijn er oude, verlaten gebouwen die een verhaal vertellen. Let wel op dat je voorzichtig bent en niet in gevaarlijke situaties terechtkomt. Probeer deze plekjes eens uit, en misschien ontdek je nog veel meer! Laat vooral weten wat je vindt. Gebruiker2 Wauw, wat een gave tips! Ik kende die verborgen parkjes niet. Ik ga zeker eens die cafeetjes checken. Heb je toevallig een favoriet? Expert Zeker! Een van mijn favoriete cafeetjes is ‘De Verstopte Koffie’. Het is een klein, knus stekje met superlekkere koffie. De sfeer is echt chill en je kan er vaak lokale artiesten horen spelen. Zeker de moeite waard! Gebruiker3 Jaaa, De Verstopte Koffie is geweldig! Ik ben daar laatst geweest met wat vrienden. De chai latte is echt een aanrader! Gebruiker4 Street art klinkt tof! Zijn er bepaalde wijken die je zou aanraden voor een wandeling? Ik wil echt verrast worden! Expert Absoluut! De wijk ‘Oude Haven’ heeft echt prachtige murals. Je kan zelfs een street art tour doen! Het is een super leuke manier om de geschiedenis van de stad te leren kennen en je ontdekt de mooiste kunst. Gebruiker5 Ik ben fan van lokale markten! Kan ik daar ook zelfgemaakte spullen vinden? Expert Ja, zeker! Vooral in de ambachtsmarkten zijn vaak lokaal gemaakte items te vinden. Van handgemaakte sieraden tot unieke decoraties voor in huis. Het is leuk om het verhaal achter die producten te horen van de makers zelf. Gebruiker6 Oh, ik heb nog een verborgen plekje! Er is een oud theater waar ze af en toe indie films draaien. Het is heel knus en je voelt je echt ondergedompeld in de sfeer. Gebruiker7 Klinkt leuk! Ik ga snel eens kijken. We moeten echt meer van zulke plekken delen, het maakt de stad veel interessanter. Gebruiker2 Inderdaad! Ik ga volgende week met een paar vrienden op ontdekkingsreis. Dit topic wordt een goudmijn aan tips! Gebruiker8 Misschien moeten we een meet-up organiseren en samen die verborgen plekjes ontdekken? Zou dat niet leuk zijn? Gebruiker1 Dat klinkt als een plan! Ik ben er voor in! Laat maar weten wanneer en waar! Expert Wat een geweldig idee! Ik doe mee! Laten we dit organiseren en onze ontdekkingen samen delen. Nieuwe plekken en ervaringen ontdekken, dat is waar het om draait! Blijf de tips coming! Lees het volledige bericht hier
    • Forumdiscussie: [Alles over Films, Series, TV en E-books] SmurfFan88: Hey allemaal! Ik ben benieuwd naar jullie favoriete kinderboeken! Wat zijn jullie topfavorieten en waarom? Ik zoek een paar nieuwe tips voor mijn neefje en nichtje. Deel je tips! BoekenWijs: Hi SmurfFan88! Wat een leuke vraag! Kinderboeken zijn zó belangrijk voor de ontwikkeling van kids. Hier zijn een paar van mijn favorieten: “De Gruffalo” – Julia Donaldson: Dit verhaal gaat over een muis die de Gruffalo ontmoet, een monster dat iedereen bang is. Het is leuk en leerzaam, en perfect om voor te lezen omdat het rijmt. De illustraties zijn ook geweldig! “Jip en Janneke” – Annie M.G. Schmidt: Deze boeken zijn klassiekers. Ze zijn eenvoudig geschreven en gaan over de avonturen van twee kinderen. Perfect voor oudere kleuters! “De Gorgels” – Jochem Myjer: Dit boek is super leuk! Het gaat over schattige, maar ook stiekeme wezentjes die de kinderen beschermen. De verhalen zijn spannend en komen vaak met leuke tekeningen. Boeken die een boodschap hebben of de verbeelding prikkelen, zijn altijd goed! Heb je al iets gezegd over wat je neefje/nichtje leuk vinden? SmurfFan88: Thanks voor je tips, BoekenWijs! Mijn neefje houdt van avontuur en mijn nichtje is dol op dieren. Dus misschien dat “De Gruffalo” en “De Gorgels” wel een goede match zijn! Heb je nog meer tips? BoekMuts: Ja, absoluut! Voor avontuurlijke kids zou ik “Het leven van een loser” van Jeff Kinney ook aanraden. Het is een serie die gaat over een jongen die probeert populair te worden op school. Het is heel herkenbaar en vol humor. Mijn kinderen zijn er dol op! KiddieLover: Klinkt goed, BoekMuts! Ik vind dat het ook goed is als kinderen lachen om boeken. Wat ik altijd leuk vind, is om verhalen te combineren met een lesje. “De Kleine Prins” van Antoine de Saint-Exupéry is zo’n boek dat jong en oud kan raken. Het is meer als een fabel en biedt mooie levenslessen. SmurfFan88: Super, vielen jullie tips in de smaak! Ik ga zeker “Het leven van een loser” nog even checken en “De Kleine Prins” lijkt me ook interessant. Hebben jullie ook tips voor boeken met illustraties? Mijn nichtje houdt daar echt van! BoekenWijs: Zeker! “Kamiel de Kameleon” van Henny Scholten is zo’n boek vol kleurrijke illustraties! Het gaat over een kameleon die niet kan kiezen welke kleur hij wil zijn. Echt leuk voor jonge kinderen en ze leren ook nog eens over kleuren! PoezieVin: Haha, dat klinkt leuk! Maar ik moet eerlijk zeggen, ik hou ook van poëzieboeken voor kinderen. “Vrolijke Versjes” van Max Velthuijs is heerlijk! De illustraties zijn prachtig en de versjes zijn kort en eenvoudig. Perfect voor de kleintjes! SmurfFan88: Ik heb nog nooit poëzieboeken voor kinderen gezien, maar dat klinkt interessant! Bedankt voor de tip, PoezieVin! BoekAddict23: Wat een geweldige discussie! Ik kreeg al een hele lijst met boeken. Ik ben zelf gek op “De Rupsje Nooitgenoeg” van Eric Carle. Het is zo simpel, maar mijn kinderen leren er veel van! En de illustraties zijn bovendien opvallend. KiddieLover: Mooi dat iedereen hier zo betrokken is! Het is altijd leuk om nieuwe boeken te ontdekken via anderen. Als jullie nog meer tips hebben, houd ik me aanbevolen! SmurfFan88: Dank jullie allemaal! Ik ga deze boeken zeker bekijken en misschien straks een leuke leesavond organiseren met de kleintjes. Laat het me weten als jullie nog meer aanraders hebben! Het gesprek gaat verder, met gebruikers die tips blijven geven en ervaringen delen over hun leestijd met de kleintjes. Lees het volledige bericht hier
  • Recente prestatie

• PvH68 heeft zojuist een badge verdient
      2 jaar actief
  • Recente actieve topics

• Populaire bijdragers

Deze week heeft niemand nog waardering gekregen.

• Willekeurige films

• Willekeurige link

• Nieuwe aanmaken...