Spring naar bijdragen

Nintendo DS R4 kaartje spellen lopen vast


Damay77
Ga naar de oplossing Opgelost door Gast Guardian,

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  23
  • Waardering:   2
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  09-12-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Dochter heeft een DS i XL met een R4 SDHC Dual-core 2017 kaartje erin. Een aantal spellen deden het niet. Scherm bleef op zwart of wit staan. 

Ik heb de firmware van de DS geupdated en op de site van R4 (volgens mij) de laatste firmware van het kaartje gedownload. hoogste versie was die van 2018. 

Een aantal spellen doen het weer maar alsnog een hele lijst niet. scherm gaat na het laden op wit of op zwart.

Wat heb ik gedaan:

- alles van het kaartje op de laptop gezet. 

- kaartje Fat 32 geformatteerd.

- gedownloade firmware op het kaartje gezet

- Spellen terug gezet

- nadat ze het niet deden heb ik van die spellen de SAV-bestanden verwijderd. werkt ook niet

 

Wat doe ik verkeerd? of beter:  hoe los ik dit op?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2
  • 23
  • Reacties 4
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic

  • Oplossing
6 uur geleden zei Damay77:

Ik heb de firmware van de DS geupdated en op de site van R4 (volgens mij) de laatste firmware van het kaartje gedownload. hoogste versie was die van 2018. 

Wat doe ik verkeerd? of beter:  hoe los ik dit op?

Hallo @Damay77, Daar ben je dus net als zovelen voor jou de fout ingegaan, want met jouw DS Firmware Update heb je nagenoeg jouw 2017 R4 kaart onbruikbaar gemaakt. Je kan nog even proberen om de R4 3DS Dual Core Firmware te downloaden van deze website en dan uiteraard de Dutch versie. Mocht je hiermee geen succes meer hebben, dan blijft er nog een 1 andere mogelijkheid om jouw oude kaart weer werkend te krijgen. Je moet dan op de website van jouw kaart kijken of er nog een update is van de software op je kaartje en als die een update heeft dan moet je een DSi hebben met firmware lager dan 1.4.5E (zodat jouw kaart wordt herkend) of een DS (lite) om hem daar dan te flashen zodat die op de 1.4.5e firmware van je DSi werkt.

De meest simpele oplossing is uiteraard om een nieuwe SD-kaart aan te schaffen die volledig geschikt is voor de Firmware die jouw DSi XL nu heeft na de Upgrade, waar de laatste Kernel en Software al op geïnstalleerd staat zoals je die kan vinden onder deze link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  23
  • Waardering:   2
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  09-12-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Bedankt voor je antwoord. Ik ga een poging wagen en anders pech gehad en een nieuw kaartje.. 

Maar wat heb ik verkeerd gedaan ? had ik de DS niet moeten updaten? 

Heb de kaart in mijn 3DS gedaan en daar doet hij het gelukkig wel. Alle spellen. Dus iig fijn dat het kaartje niet de kliko in hoeft te gooien...

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2
  • 23

  • Bijdragen:  23
  • Waardering:   2
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  09-12-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik Zie dat ik exact dezelfde  R4 3DS Dual Core Firmware erop gezet had. 

Heb hem even vervangen door diegene van jouw link maar hij blijft exact dezelfde problemen houden. Enkele spellen doen het en anderen geven wit scherm.

Dat wordt dus een nieuw kaartje. wel apart dat hij het wel in mn 3DS doet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2
  • 23
1 uur geleden zei Damay77:

Dat wordt dus een nieuw kaartje. wel apart dat hij het wel in mn 3DS doet...

Hallo @Damay77, als jouw 3DS een zelfde type is als die van jouw dochter, maar geen Systeem Update heeft gekregen naar de laatste versie is het logisch dat de kaart met alle spellen het in jouw 3DS wel gewoon doen, want het is juist de ingebouwde beveiliging in de Update van Nintendo die er voor zorgt dat de meeste spellen het niet meer doen. Als jouw 3DS ook een Systeem Update krijgt zal de kaart met spellen het daar ook niet meer in doen. 

Als jouw DS dezelfde Systeem Software versie heeft als de DS van jouw dochter en de kaart doet het wel gewoon in jouw DS, dan is er wat anders aan de hand met die van jouw dochter. Misschien is het alleen een kwestie van de kaart eruit halen en de contactpunten reinigen zoals je kan zien op het YouTube filmpje onder deze link.

bewerkt door Guardian
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...