Spring naar bijdragen

Mis de speciale aanbieding niet. 85% korting op Private Internet Access VPN, nu slechts €1,75 per maand en ontvang 4 maanden gratis.

Ervaar ultiem gebruiksgemak en een snelle VPN-verbinding. Geniet van de beste kwaliteit voor de scherpste prijs. Met Private Internet Access kun je moeiteloos torrents, Usenet en Netflix gebruiken! En geld-terug-garantie van 30 dagen, dus je kunt het risicovrij proberen.

Wil je weten hoe je aan de slag kunt gaan? Bekijk dan onze handige handleiding voor een probleemloze installatie en gebruik. :goed:

SubSync (opgelost)

Delen

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  86
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  35

Hallo,

Ik probeer een ondertitel aan een paar films toe te voegen maar ik stuit op het volgende probleem en ik hoop dat iemand er een antwoord op heeft,

ik probeer met SubSync de tekst synchroon te laten lopen dus ik stel begin punt waar wordt gepraat en eind punt in maar bij alle films die ik heb geprobeerd lopen dan de eerste paar zinnen goed en dan na 10 minuten loopt het niet meer synchroon,, je kan dit allemaa handmatig veranderen maar daar ben je UREN mee bezig,, heeft iemand iets om het sneller goed te laten lopen? Alvast bedankt

gr Gamla

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Reacties 59
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  3.532
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  55

je hebt eigenlijk 2 programma's nodig, nl:

1) subsync, die heb je al, en

2) subtitletool http://www.tomzavodny.cz/program/index_en.php

wat je doet is het volgende:

open subtitletool en laad je ondertiteling in en controleer deze

open subsync en laad je film en de ondertiteling in

noteer de begintijd waarop het eerste woord gesproken wordt en de eindtijd

klik op edit subtitles

pas de begin en eindtijd aan

contoleer nogmaals in subsync (ect weer aanpassen)

en save de aangeapste ondertiteling

klaar!! ;D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

waar staat extraxt in subtitletool? subtitle tool had ik al maar ik dacht dat je dat alleen nodig had om te kijken of er in de ondertitle geen fouten zaten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sorry, sorry ik ben een beetje onduidelijk geweest denk ik....

subtitletool gebruik je om het ondertitelingbestand (srt) te controleren op fouten:

"check consisteny" en dan op "check it"

je krijgt nu gegevens over het hele bestand en je kunt handmatig wijzigingen doen in de tekst

in subsync laad je zowel de film als de ondertiteling in en klikt op play

begin en eindtijd noteren wanneer er ondertiteld dient te worden

om de ondwertiteling aan te passen op edit subtitle en vervolgens op stretch

begin- en eindtijd aanpassen

opnieuw kijken in subsync

en saven (nadat je gecontroleerd hebt)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

subtitle workshop schijnt ook goed te werken:

http://www.urusoft.net/downloads.php?lang=1

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

ja,, met SubSync heb ik dus dat probleem,, ik stel het goed in en na 3 of 4 zinnen loopt het alweer verkeerd of hoef je daar niet op te letten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik voorzie mijn films ook altijd met subsync van ondertiteling en dat gaat altijd goed, zolang je bovenstaande stappen volgt.

voorwaarde is wel dat je de juiste ondertiteling hebt.

bv, heb je een film  als 1 geheel, dan moet je ook de ondertiteling als 1 geheel hebben (bij de film horend).

van welke site haal je de ondertiteling??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

van http://www.nlondertitels.com is dit een goede site ? of zijn er betere ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

UroSoft werkt ongeveer hetzelfde als SubSync maar is wat uitgebreider,, of niet? kzal daar morgen wel even mee gaan prutsen,, snap het nog niet helemaal :P maar iedrgeval bedankt :) ohja,, als ik bij UroSoft de film en subtitle erop heb gezet komt er een scherm met alleen de ondertiteling erop klopt dit ? en als ik de film vooruit wil zetten loopt ie vast,, of komt dat omdat ik te veel aan heb staan op mijn pc?

gr Gamla en bedankt Michiel :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  1.047
  • Leeftijd:  58

hoi.

subtitle workshop is echt het allerbeste om je ondertiteling gelijk te laten lopen.

Ik heb hier een site ( scrol het even naar beneden zie je staan van synchroniseren van de ondertiteling).

Je kunt hier zelf als je 2 srt bestandje's hebt zien hoe je die aan mekaar kunt plakken tot 1.

Hier de uitleg hiervan...

http://www.ondertitels.info/help_view.php?id=52

weet zeker dat het goed zal gaan.

yvon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik hoor wel hoe het gegaan is, veel succes.

trouwens een goede site hoor mbt de ondertiteling.

het is wel handig om goed te kijken welke ondertiteling je neemt, meestal zijn er meerdere voor 1 film.

kijk dan naar de volledige naam van de film (bv.....divx...) en kies de bijpassende.

het is ook raadzaam om zo min mogelijk programma's open te laten staan, kost allemaal geheugen en heeft soms vertraging of storing tot gevolg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Ik ben nu met Subtitle Workshop bezig,, goed programma :)! Maar het is dus bijna bij elke ondertitle dat het in het midden niet meer synchroon loopt? Want bij dit programma heb ik dat ook al,, nouja iedrgeval bednakt allemaal :) zal wel even kijken of het lukt anders vraag ik wel weer even,,

gr Gamla

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  1.047
  • Leeftijd:  58

hoi

is goed hoor.

en als je nu eens ergens anders je ondertiteling vandaan haalt.

is mischien een optie?

yvon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

ok bedankt,, ik was bezig alles te veranderen in Subtitle Workshop en toen oppeens verschoof alles dus kon ik alles weer opnieuw goed gaan zetten,, daar had ik dus geen zin in,, weten jullie waardoor dit kwam? maar ik zal van die andere site wel even proberen,, nu hbek er even genoeg van :P bedankt michiel en yvon

gr Gamla

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee, geen flauw idee. maar zo gaat het meestal totdat het goed gaat en dan is het opeens een makkie O0

volhouden ;D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Hey,,

het is gelukt om synchroon te maken :)!En dan kom ik meteen weer bij een probleem :s voel me echt dom :P haha! maar ik ben dus hier:

STAP 4: Nu gaan we de ondertiteling dan eindelijk aan de film toevoegen. open vitual dub en laadt je film Zet daarna de volgende opties aan:"audio" ---> "direct stream copy" "video"---> "full processing mode" "video" ---> "filters"---> "ADD"

Nu krijg je een lijst met filters en hieruit kies je de "textsub 2.23" ---> OK

Maar,, in die lijst staat textsub 2.23 niet,, heb ik dan iets fout gedaan of ligt het aan de versie ofzo? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tekstsub is een plug in die je appart meot downloaden en in de map plugins van virtualdub moet zetten.

btw helemaal niet dom, het is best veel werk en je moet het allemaal maat net zien.

hier de link voor tekstsub 2.23:http://files.divx-digest.com/software/subtitle/VobSub_2.23.exe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

dus het word dan ADD en dan LOAD en dan moet je hem opzoeken dat bestand? maar ik heb al gezocht op hele computer met 'zoeken' maar hij vindt dat bestand niet,, en ik heb die link al 2x gedownload,, wat doe ik fout :P?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  1.191
  • Leeftijd:  57

Hoi Gamla,

Als je het programma vobsub hebt gedownload en geïnstalleerd dan moet je via programfiles de map Vobsub aanklikken.

Dan zie je vervolgens een mapje met textsub staan. Dat mapje moet je kopieeren naar de pluginmap van virtualdub.

En dan kun je in Vdub een textfilter selecteren.

Marcel :cool2:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mocht het niet lukken met tekstsub kun je deze ook in de map plugins van virtualdub zetten:

http://www.divxstart.com/?show=software

je maoet dan de Subtitling plugin for VirtualDub aanklikken en dan downloaden.

het is wel een ingepakt bestand, dus uitpakken en in de map plugin van virtualdub zetten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

ok het is gelukt met Subtitling plugin for VirtualDub maar ik heb nu van Virtual Dub versie 1.7 en het voorbeeld is met 1.4 dus nu wil ik:

Nog ff deze optie aanvinken en je kan je ondertiteling bekijken.

Swap input/ouput panes heet dat,,

waar vind ik dat in versie 1.7 ? of hoef je dat niet aan te vinken? En bedankt iedereen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

op zich maakt het niet uit welke versie je hebt.

de optie swap input en output panels vind je in het tab options. gewoon aanvinken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ok, het maakt dus wel wat uit.. :-[

je kunt het gewoon proberen mss komt de ondertiteling gewoon in beeld als je het programma start, anders mss toch even een andere versie van virtualdub downloaden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Delen

• Wie zijn er online?  3 leden zijn actief

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

• Titel: Hoe zet ik mijn backup terug op mijn Mac zonder stress? iRonnie: Hey allemaal! Ik heb laatst een nieuwe Mac gekocht en nu wil ik mijn backup terugzetten van mijn oude Mac. Maar ik heb echt geen idee hoe ik dat moet doen zonder dat alles door elkaar gaat. Iemand tips? Ik wil vooral mijn documenten en foto’s terugzetten. Alvast bedankt! ExpertEmma: Hoi iRonnie! Geen paniek, het terugzetten van je backup op je nieuwe Mac kan echt eenvoudig zijn. Hier is een stapsgewijze uitleg om het zo stressvrij mogelijk te maken: Zorg dat je backup compleet is: Als je een Time Machine-backup hebt, zorg dan dat je externe schijf met de backup is aangesloten op je nieuwe Mac. Open Migration Assistant: Ga naar je Finder, kies “Hulpprogramma’s” in het menu, en klik op “Migratie-assistent”. Deze tool helpt je om alles over te zetten. Kies je backup: Tijdens de instructies in de Migratie-assistent kies je “Van Mac, Time Machine-backup of opstartschijf”. Selecteer dan je Time Machine-schijf. Selecteer wat je wilt overzetten: Nu kun je kiezen wat je wilt terugzetten. Je kunt alles aanvinken, maar als je alleen documenten en foto’s wilt, vink je die aan en laat je andere dingen zoals apps achterwege. Wacht tot het klaar is: Klik op “Ga” en wacht terwijl alles wordt overgezet. Dit kan even duren, afhankelijk van de grootte van je backup. Controleer alles: Als het proces klaar is, kijk dan of al je belangrijke bestanden er zijn. Als je iets mist, laat het me weten! En dat was het! Het kan soms een beetje spannend zijn, maar je komt er echt wel doorheen. Succes! AppleEva: Wauw, dat klinkt eigenlijk best simpel! Ik heb dit nog nooit gedaan, dus ik was bang dat het erg ingewikkeld zou zijn. Bedankt, Emma! MacGeek88: Aww, die migratie-assistent is echt een lifesaver! Heb het laatst ook gebruikt. Gewoon de stappen volgen en je bent good to go. Had zelf een paar zorgen om mijn muziek, maar dat was ook zo overgezet. PeterP: Even tussendoor, hoe zit het met de apps die je kwijt kunt raken? Moet je die ook handmatig downloaden of herinstalleren? Iemand ervaring mee? ExpertEmma: Goede vraag, PeterP! Het hangt een beetje af. Sommige apps worden ook overgezet met de migratie-assistent, maar grotere programma’s zoals Photoshop moet je vaak opnieuw installeren. Je kunt de apps meestal gewoon opnieuw downloaden als je ze via de App Store hebt gekocht. Maar let op: als je ze ergens anders hebt gekocht, zorg dan dat je die gegevens bij de hand hebt! CharlotteNL: Oh! Dat is echt goed om te weten. Ik heb een aantal apps die ik niet meer kan vinden. Misschien moet ik even in de App Store kijken. Thanks! iRonnie: Top! Dank voor de uitleg, Emma. Ik ga het van de week proberen. Heb eigenlijk niet zoveel geduld, maar dit klinkt te doen! TechLover: Ik vind dat die migratie-assistent de beste uitvinding is sinds de uitvinding van de computer! Echt, het loopt allemaal soepel. Always back-up, mensen! GerritS: Even een tipje voor iRonnie: als je je documenten en foto’s belangrijk vindt, maak dan altijd een extra backup voordat je gaat overzetten. Gewoon voor de zekerheid! iRonnie: Thanks Gerrit, dat is een slimme tip! Ik ga het zo doen. Als het goed gaat, laat ik nog wel even weten hoe het is gegaan! AppleEva: Yes, hou ons op de hoogte! Vinden we leuk om te horen hoe het gaat. Succes! Lees het volledige bericht hier
    • Forumdiscussie: Het Jeugdjournaal wint de Ere Zilveren Nipkowschijf! Gebruiker: Jeroen1980 Wat betekent het eigenlijk dat het Jeugdjournaal de Ere Zilveren Nipkowschijf heeft gewonnen? Is dat zo speciaal? Gebruiker: ExpertJasmin Hi Jeroen! Goede vraag! De Ere Zilveren Nipkowschijf is een van de belangrijkste televisieprijzen in Nederland. Het wordt maar af en toe uitgereikt, en meestal gaat het naar programma’s voor volwassenen. Maar nu dus ook naar het Jeugdjournaal! De jury zei dat het Jeugdjournaal moeilijke onderwerpen heel goed uitlegt, zelfs beter dan sommige volwassen journaals. Ze merken ook op dat het Jeugdjournaal midden in de samenleving staat: het heeft veel tv-kijkers én miljoenen views op social media. Dit laat zien dat jongeren en hun ouders interesse hebben in wat er in de wereld gebeurt, en dat het Jeugdjournaal deze verhalen op een begrijpelijke manier brengt. Stel je voor: als het Jeugdjournaal bijvoorbeeld een bericht doet over klimaatverandering, leggen ze het zo uit dat kinderen het snappen. Ze gebruiken bijvoorbeeld simpele taal en geven herkenbare voorbeelden. Zo kunnen kinderen hun eigen mening vormen over belangrijke onderwerpen. Dus ja, dit is een heuse overwinning en een erkenning voor hun werk! Gebruiker: Lisa_89 Ik vind het zo leuk dat een kinderprogramma zo’n prijs krijgt! Het laat echt zien dat ook kinderen belangrijke stemmers zijn. Gebruiker: TomEnDeHond Eens met Lisa! Ik ben altijd verrast hoe goed mijn dochtertje de nieuwsitems begrijpt. Ze vult vaak zelf de gaten in. Het is echt een topprogramma! Gebruiker: Nienke1995 Ja, ik vraag me ook af hoe ze het doen. Hebben ze speciale journalisten die zich alleen richten op nieuws voor kinderen? Gebruiker: ExpertJasmin Zeker, Nienke! Het Jeugdjournaal heeft een team van journalisten dat specifiek getraind is om nieuws feitelijk en simpel uit te leggen. Ze denken echt na over hoe ze dingen op een kindvriendelijke manier kunnen brengen. Dat vereist veel creativiteit en empathie! Gebruiker: MariekeLovesMovies Ik hou echt van dit programma. Mijn kinderen kijken het elke avond en ik leer er ook van! Wat een goede prijs voor ze! Gebruiker: BartDeHobbyKok Toevallig zag ik het nieuws ook over deze prijsuitreiking. Geweldig dat ze zoveel volgers hebben op social media. Dat zegt echt iets over hoe relevant ze zijn! Gebruiker: SaraRed Ja, ik vind het ook leuk dat ze zo actief zijn op sociale media! Het is belangrijk dat ze daar ook een plek zijn, waar kinderen en jongeren kunnen interacteren. Ze brengen niet alleen nieuws, maar creëren ook een gemeenschap. Gebruiker: Jeroen1980 Thanks, allemaal! Nu begrijp ik echt waarom deze prijs zo belangrijk is. Hopelijk blijft het Jeugdjournaal zo goed werk doen! Gebruiker: Lisa_89 Zeker Jeroen! Ik ben benieuwd wat voor belangrijke onderwerpen ze de komende tijd gaan behandelen! Laten we het in de gaten houden! Lees het volledige bericht hier
    • Forumtopic: Voorstellen van LunaHuisje – Mijn Thuiswerkplek Gezellig Maken! Geplaatst door: LunaHuisje Datum: 3 oktober 2023 Hey allemaal! Ik ben LunaHuisje en ik heb me net aangemeld op dit forum. Ik kom uit het mooie Utrecht en ben een echte creatieveling. Van schilderen tot DIY-projecten, ik hou van allerlei soorten kunst en knutselen. De laatste tijd ben ik veel aan het thuiswerken en ik merk dat mijn werkplek niet echt helpt om me lekker te voelen. Daarom was ik benieuwd hoe ik mijn thuiswerkplek wat gezelliger en productiever kan maken. Hebben jullie tips? Het lijkt me leuk om hier met jullie ideeën uit te wisselen! Ik ben ook benieuwd wat jullie interesses zijn en waar jullie vandaan komen. Vervolgens vroeg ik me af: hoe zorgen jullie ervoor dat jullie gemotiveerd blijven als je thuis werkt? Ik kijk uit naar een gezellige chat! Groetjes, Luna Antwoord van: ExpertHenk Hey LunaHuisje! Wat leuk dat je je hebt aangemeld! Je vraag over hoe je je thuiswerkplek gezelliger en productiever kunt maken, is heel herkenbaar. Hier zijn wat tips die je kunnen helpen: Kleur en decoratie: Schilder een muur in een kleur die je fijn vindt, of hang inspirerende posters op. Dit maakt de ruimte persoonlijker en prettiger om in te werken. Goede verlichting: Zorg voor voldoende licht. Natuurlijk licht is het beste, maar als dat niet kan, kies dan voor een warme bureaulamp. Dit maakt het minder kil en aangenamer. Planten: Een paar groenplanten kunnen wonderen doen. Ze maken de ruimte levendiger en zorgen voor een betere luchtkwaliteit. Een simpele plant zoals een sanseveria is makkelijk te onderhouden. Comfortabele stoel: Investeer in een goede bureaustoel. Dit kan een wereld van verschil maken in je productiviteit en comfort. Organisatie: Gebruik opbergdozen of een bureau-organizer om rommel te voorkomen. Een opgeruimd bureau kan je helpen om beter te focussen. Wat betreft motivatie: stel kleine doelen voor jezelf en neem regelmatig pauzes. Dit helpt je om je geest scherp te houden. En waarom niet een leuk muziekje opzetten als je aan het werk bent? Ik hoop dat je hier iets mee kunt! Veel succes en ik ben benieuwd naar jouw ervaringen. Groetjes, ExpertHenk Reacties van andere gebruikers: TommyTech: Hey Luna, welkom! Ik werk ook veel thuis en ik heb een sta-bureau. Dat helpt me om actiever te blijven. JessieKnutsels: Hi Luna! Welkom! Zelf heb ik veel kaarsen op mijn bureau staan – dat maakt de sfeer zo gezellig. En ik hou van rustgevende muziek. SaraHetPanda: Leuk dat je je voorstelt! Ik ben een groot fan van planten. Mijn vetplanten hebben het super goed gedaan, en ze zijn zo makkelijk in onderhoud! MisterMaikel: Hoi Luna, leuk om je hier te zien! Misschien kun je een vision board maken met je doelen? Dat helpt me om gefocust te blijven. LunaHuisje: Thanks allemaal voor de tips! Een vision board klinkt echt leuk. Ik denk dat ik dat ga proberen. Wat voor planten hebben jullie precies? TommyTech: @LunaHuisje Ik heb een paar cactussen. Ze zijn super simpel, echt een aanrader! Scheelt ook weer als je soms vergeet te water geven. JessieKnutsels: @LunaHuisje Ik heb een monstera! Die zijn echt trendy nu en groeien snel. Je kunt er ook leuke potten voor kiezen. SaraHetPanda: Monstera’s zijn gaaf! Maar als je het echt simpel wilt, ga dan voor een sanseveria. Die kan echt bijna alles aan. ExpertHenk: @LunaHuisje Als je gaat voor een sanseveria, let dan op dat je hem niet te veel water geeft. Ze doen het goed met een beetje neglect. LunaHuisje: Haha, dat klinkt perfect voor mij! Bedankt voor al jullie tips, ik ga er echt iets mee doen. Veel plezier met werken allemaal! Dit voelt als een levend en betrokken forum! Lees het volledige bericht hier
  • Recente prestatie

• Recente actieve topics

• Populaire bijdragers

Deze week heeft niemand nog waardering gekregen.

• Willekeurige films

• Willekeurige link

• Nieuwe aanmaken...