Spring naar bijdragen

Virusje?


Tom

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Er is weer een of andere gek die weer een virus via msn heeft rondgestuurd. Het gaat hier om een .jpg, die wordt rondgestuurd via msn, naar degenen die online zijn in zijn of haar vriendenlijst. Het bestand is uiteraard geen .jpg, maar als je het verwijdert, zal de volgende keer bij het opstarten Checkdisk gaan draaien. Er worden dan 'slechte' dingen uit het register verwijderd, maar ook je bureaubladinhoud en je mijn documenten inhoud. Aan C:\ is niets te zien, ook geen schijfruimte meer of zo.

Ik ben zelf slachtoffer geworden, nu net, en ik zou graag willen weten of meer mensen dit hebben gehad en of er iets aan te doen is. Systeemherstel werkt niet. De mappen en sommige snelkoppelingen op het bureaublad en mijn documenten zijn dus weg, met verschillende zoekprogramma's niets te vinden en als je alle mappen op C:\ qua schijfruimte optelt, kom je op je mappen in C min de mappen/bestanden op bureaublad en mijn documenten uit. Als je Eigenschappen van C doet, krijg je echter wel gebruikte schijfruimte van C + bureaubladmappen en mijn documenten te zien.

Wat kan hier gebeurd zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500
  • Reacties 16
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  4.307
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  29-05-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  32

Lijkt me een Serieus Virus. Formateren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 4,3k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   25
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  25-11-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  35

zoals als wesley al zegt dat wordt waarschijnlijk formatteren voor je. maar hoe ben jij dan dat bestand gekomen dan wil het wel weten zodat ik niet de zelfde fout maak  O0

als je niet weet hoe je moet formatteren wil ik het wel aan je uitleggen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 25
  • 500

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

als je niet weet hoe je moet formatteren wil ik het wel aan je uitleggen 

Neuh, ik denk dat ik dat nog wel weet van de vorige keer. :)

In ieder geval bedankt voor het aanbod, wie weet heb ik nog wel een klein vraagje.

Edit:

Het bestand wordt verspreid via MSN. Iemand heeft het virus op de computer staan en telkens als diegene opstart, verzendt het bestandje zichzelf naar alle online contactpersonen, tenminste, dat is wat ik denk. Het kan ook zo zijn dat als iemand online komt, het bestandje verzonden wordt. Afijn, het is een .JPG, bij mij iets met de naam W_###.JPG (### zijn cijfers). Ik download de MSN-bestanden naar Mijn Ontvangen Bestanden, in de Mijn Documenten map. Waarschijnlijk is het zo, dat als je het virus scant met je virusscanner, je het virus wel weghaalt, maar bij de volgende start-up van de computer gaat CHKDSK wat registeraanpassingen maken. Hij heeft daar een indexvermelding weggehaald, weet niet meer precies welke, daar let ik niet op. Dan start Windows wat trager op dan normaal, om vervolgens met de eerste systeeminstellingen te komen, net alsof je een nieuwe computer hebt, of net geformatteerd hebt en Windows opnieuw hebt geinstalleerd. Nogmaals, dat was alleen het virus in Mijn Ontvangen Bestanden. Hij heeft bij mij dus mijn Bureaublad leeggegooid en ook de map Mijn Documenten. Ik heb het gevoel dat als je hem ergens anders downloadt, het virus gewoon je hele C schijf leeggooit, dus ook de Windows map. Ik heb zelf dus alle bestanden in C nog, maar alle pictogrammen/mappen zijn van mijn bureaublad af, behalve sommige dingen zoals de prullenbak, VLC media player, WoW (vreemd he), Google Earth en nog wat andere dingen. In de Mijn Documenten is wel alles weg, alleen Mijn Afbeeldingen, Downloads (van de downloadmanager) en Mijn Video's staan er nog. Alleen in Downloads stonden bestanden. Meer info kan ik niet geven.

Heeft iemand nog ideeën wat het kan zijn of kan iemand zeggen of mijn gevoelens goed zijn (als het virus ergens anders dan in de Ontvangen Bestanden staat, de C schijf bij reboot leeg is)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Aha, aha, aha! Ik heb de files teruggevonden, ze stonden in C:\found.002\dir0000.chk. Toch een checkdiskfile? Er stond trouwens ook een Backdoor Shell bij. Nou ja, ik plaats de files straks ff terug en dan zien we wel weer verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  4
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  11-10-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

@tom6309:

Had net hetzelfde voor. Waar vond jij die Backdoor Shell? En heb jij gewoon alles onder die found.002-map teruggezet onder Documents and Settings? Dit lijkt mij nl. een manier om dit 'op te lossen', maar gezien ik geen malware vind in de bestanden ben ik ook niet zeker of hiermee herhaling van deze 'aanval' voorkomen is.

grtz,

kasparh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 4

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Backdoor Shell stond ergens in de found.002, dus waar de bestanden door Checkdisk heen zijn verplaatst. Gewoon AVG Anti-Spyware installeren, is toch gratis. Zodra je gaat scannen, ziet AVG hem wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  4
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  11-10-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

ok, thanks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 4

  • Bijdragen:  51
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-10-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  31

Kijk als je nou een goeie virusscanner hebt (McAfee) die heb ik ook, die geeft echt alle fouten verdachte scripts, virussen.

Firewall,virusscan,privacy service,spam killer.

Hij opent geen virus bestand die je via msn krijgt, dus misschien een tip voor meer mensen. :peace:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 51

  • Bijdragen:  459
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  57

Kijk als je nou een goeie virusscanner hebt (McAfee) die heb ik ook, die geeft echt alle fouten verdachte scripts, virussen.

Firewall,virusscan,privacy service,spam killer.

Hij opent geen virus bestand die je via msn krijgt, dus misschien een tip voor meer mensen. :peace:

Dit had net zo goed kunnen gebeuren met Mc Affee ik weet zeker dat Tom wel een goede virusscanner had  :geheim: Als je dan toch de beste wilt neem dan gewoon Kaspersky, AVG, of Nod32 heb ze allemaal gehad maar vind NOD32 het best omdat hij niet zo van je geheugen vreet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 459

  • Bijdragen:  501
  • Waardering:   63
  • Prestatiepunten:  366
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  26-08-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Ben ook erg tevreden met NOD32.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 63
  • 501
  • 2

  • Bijdragen:  51
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-10-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  31

Nee hoor McAfee had dit zeker geblokkeerd.   O0

Ik heb het zelfde gehad alleen hij blokkeerde direct de toegang.

Als hij een goeie had was dit zeker niet gebeurd.

Kwestie van geld investeren in beveiliging, en zeker profiteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 51

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Ik heb één keer in mijn leven moeten formatteren: door McAfee! Dat programma heeft mijn hele computer overhoop gehaald en vele bestanden als virus 'herkend'. Geweldige scanner!  :buck:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  51
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-10-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  31

Dat kan met elke scanner gebeuren, Norton maakt je pc zo traag als de kloten.

McAfee neemt ook weinig in beslag.

En als je de Consumentengids volgt weet je dat ze McAfee tot de beste gekozen hebben. ;) Dus lijkt me vrij duidelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 51

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Zegt ook lang niet altijd alles, maar goed.

Ik heb ff een formatje gedaan, gewoon voor wat meerdere dingetjes die fout zaten. Ik heb nu wat problemen met het naar beneden scrollen, hij geeft dan steeds van die stoten. Ook heb ik het gevoel dat ik wat drivers moet installeren en wat Windows updates, maar ja, dat gekke validatiesysteem komt alweer met de melding dat ik een illegale versie heb, dus ik kan geen updates downloaden. Kan iemand mij ff uitleggen wat ik allemaal moet downloaden? Hier is een everest lijstje met alle hardware die ik heb:

Moederbord:

      CPU Type                                          AMD Athlon 64, 1800 MHz (9 x 200) 3000+

      Moederbordnaam                                    MSI RS480M2 (MS-7093)  (3 PCI, 1 PCI-E x16, 4 DDR DIMM, Audio, Video, LAN, IEEE-1394)

      Moederbord Chipset                                ATI Radeon Xpress 200, AMD Hammer

Scherm:

      Video kaart                                      ATI Radeon Xpress 200 (RS480)

      3D Acceleratie                                    ATI Radeon Xpress 200 (RS480)

Multimedia:

      Geluidskaart                                      Realtek ALC658 @ ATI SB400 - AC'97 Audio Controller

Processoreigenschappen:

      Fabrikant                                        AMD

      Versie                                            AMD Athlon 64 Processor 3000+

CPU-Eigenschappen:

      CPU Type                                          AMD Athlon 64, 1800 MHz (9 x 200) 3000+

      CPU Aanduiding                                    Venice S939

North Bridge Eigenschappen:

      North Bridge                                      ATI RS480

AC'97 Audio apparaat:

      Type audio-apparaat                              ATI SB400

      Codec naam                                        Realtek ALC658

BIOS Eigenschappen:

      BIOS Type                                        Award

      BIOS versie                                      W7093AMS V3.1 011705 10:13:13

Staat veel dezelfde informatie in, maar ik denk dat dit wel voldoende is. Als jullie meer willen weten, hoor ik het wel.

Alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Ik heb al mijn drivers geinstalleerd, maar er blijft 1 ding gek doen: mijn beeldscherm blijft een beetje wazig met vooral tekst. Ik heb bij eigenschappen, instellingen, effecten gekeken en ingesteld zoals het voor de format was, maar het blijft wazig. En nee, ik heb geen bril nodig, maar het lijkt alsof je +1 nodig hebt. Met die bril verhelp je het probleem trouwens wel, maar ik ga niet met bril voor de computer zitten als het niet nodig is. :P

Iemand tips om het wazige te verhelpen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Ok, ik heb heel wat opgelost, maar de werkelijke reden van de format was deze: er werd een nieuwe USB steeds niet herkend, wat zorgde voor freezes.

Ik heb 4 USB-hubs: 2 van de BIOS en 2 van het moederbord.

Steek ik de USB in de rechter BIOS hub, dan gebeurt er niets.

Verplaats ik de USB van de rechter BIOS naar de linker BIOS, dan krijg ik een melding dat er onbekende hardware is aangetroffen.

Verplaats ik de USB dan weer van de linker BIOS naar de linker Moederbordhub, dan gebeurt er weer niets.

Steek ik de USB in een keer in de linker Moederbordhub, dan slaat de computer na 5 seconden vast, alleen de ventilator werkt nog. Als ik reboot met de USB nog in de hub, krijg ik alleen mijn processorinfo te zien, niet eens meer mijn geheugeninfo -> computer start niet meer op. Als ik de USB weer uit de hub haal, gaat hij niet ineens verder, maar dan moet ik de stroom van de computer af halen en weer opnieuw opstarten. Dat lukt.

Nu had ik tijdens het typen van dit bericht weer een nieuw spoor erbij: de USB zat in de rechter BIOShub, vanaf het opstarten al. Na ongeveer 10 minuten na het opstarten, sloeg de computer weer in een freeze.

Hoe kan ik dit apparaat goed laten werken in een van de hubs?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  1 lid is actief

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...