Spring naar bijdragen

Mis de speciale aanbieding niet. 85% korting op Private Internet Access VPN, nu slechts €1,75 per maand en ontvang 4 maanden gratis.

Ervaar ultiem gebruiksgemak en een snelle VPN-verbinding. Geniet van de beste kwaliteit voor de scherpste prijs. Met Private Internet Access kun je moeiteloos torrents, Usenet en Netflix gebruiken! En geld-terug-garantie van 30 dagen, dus je kunt het risicovrij proberen.

Wil je weten hoe je aan de slag kunt gaan? Bekijk dan onze handige handleiding voor een probleemloze installatie en gebruik. :goed:

Telestalk

Tom
 Delen

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  34

Beste mensen van het forum,

U hebt er allen vast al eens mee te maken gehad: aalgladde verkopers in een callcenter die proberen u een abonnement aan te smeren. Men noemt dit 'telemarketing', intussen een veelgebruikt middel voor verkoop. Velen van u hebben ook vast wel eens gedacht hoe ze van deze telefoontjes af kunnen komen, want het lijken er steeds meer te worden. De hoorn op de haak smijten helpt niet.

U moet weten dat deze telemarketeers een handig hulpmiddel gebruiken, een zogenaamd script, ook wel protecol genaamd. Dit script zorgt ervoor dat de verkopers kunnen anticiperen op elke wending van het gesprek, zodat ze een grote voorsprong op u hebben en u zo ongewild iets aansmeren. Nu is er iets wat u ertegen kunt doen!

Met behulp van een tegenscript - een script tegen het script - kunnen wij duidelijk maken dat hun activiteiten ongewenst zijn. U geeft niet langer antwoord op gestelde vragen, maar u stelt zelf de vragen. Eindelijk bent u degene die kostbare tijd inneemt van de telemarketeer.

Wat is nu een tegenscript? Zoals ik al zei, een script tegen het script van de verkopers. Zo'n tegenscript zorgt ervoor dat u de voorsprong van de telemarketeer kunt verkleinen, zo niet volledig tenietdoen. Op veel sites zijn er nu tegenscripts aangeboden, voor die sites zie bronnenlijst onderaan dit bericht.

Hoe gebruik je zo'n script nu eigenlijk? Om die vraag te beantwoorden heb ik een tegenscript gemaakt. Helaas ben ik niet zo heel handig met tekenprogramma's, dus ik heb het allemaal in Paint gedaan. Mijn excuses als het niet al te leesbaar is. Bij de bronnenlijst staat de link naar het plaatje, dan kunt u hem op ware grootte bekijken.

Telemarketeersafbluffenmetpijltjes.jpg

http://i175.photobucket.com/albums/w157/eutomos/Telemarketeersafbluffenmetpijltjes.jpg

Ik zal het tegenscript uitleggen.

Een telemarketeer zal altijd beginnen met vragen of u tijd heeft. Daarmee heeft hij al een voorsprong op u, want hij stelt nu de vragen. De kunst is om nu direct een vraag terug te geven, hier dus: 'Kunt u dan terugbellen?'. Echter, op zondag mogen deze verkopers niet bellen, dus hij zal alles proberen om daar onderuit te komen. Blijf vragen, maar in dit geval zeker of u zijn telefoonnummer mag hebben. Daarop zal ook bijna zeker 'Nee' worden geantwoord. Stel in dit geval een retorische vraag. Daarop zal wel geantwoord worden, want het gesprek mag voor de verkoper niet stilvallen. Zo blijft het steeds doorgaan. Zorg dat de telemarketeer geen ruimte krijgt tot het stellen van vragen en hij zal vanzelf uw vragen beantwoorden - hij mag immers niet ophangen. Mocht de telemarketeer het idee krijgen dat u het tegenscript gebruikt, vraagt hij vanzelf of u het tegenscript tegen hem gebruikt. Volg in dit geval direct de linkerkant van het tegenscript om hem geen ruimte te gunnen om naar zijn onderwerp over te gaan, zoals hij zal doen zodra hij de kans krijgt. Vraag aan het einde van het gesprek nog eens zijn telefoonnummer, hoewel u weet dat hij die toch niet zal geven. Beëindig vervolgens het gesprek zonder dat de verkoper ook maar één vraag heeft gesteld en op den duur zult u niet meer lastig worden gevallen met deze vervelende manier van verkoop. U zult namelijk uit het belbestand worden geschrapt. Mocht de telemarketeer het gesprek al eerder beëindigen, noteer dan per telefoontje waar hij heeft opgehangen. Dit zal u helpen het gesprek aan te passen voor de volgende stalkingen.

Tips bij het tegenscript:

- Lees het script eerst goed door, zodat u tijdens het gesprek niet voor verrassingen komt te staan.

- Blijf vriendelijk: de telemarketeer zal bepaalde vragen alleen beantwoorden wanneer hij of zij het gevoel heeft in de verdere loop van het gesprek alsnog de gewenste informatie te kunnen bemachtigen.

- Wees snel: geef de telemarketeer zo min mogelijk de kans om zelf vragen te stellen.

- Vul het tegenscript in. Print het tegenscript uit en leg het samen met een pen bij de telefoon, zodat het binnen handbereik ligt, mocht u worden gebeld. Het ingevulde script kunt u bewaren en kijken waar het mis- of goedging. Dit helpt om een nog beter script, dus betere reacties te kunnen formuleren zodat u niet meer voor verrassingen komt te staan. Print vervolgens een nieuw - en desnoods veranderd - script uit.

Mocht u vragen hebben naar aanleiding van dit artikel, stuur uw vragen dan naar mij. Ik ben te bereiken via de mail. Mijn mailadres staat onder mijn naam, aan de linkerkant van dit bericht. Ook kunt u uw ingevulde tegenscripts inscannen en naar mijn e-mailadres verzenden. Succes met het bestrijden van de telefonische verkoop!

Bronnenlijst:

Het EGBG tegenscript: http://www.xs4all.nl/~egbg/egbgmenu.html

Verhoeven anti-telefoonterreur: http://verhoeven272.nl/cgi-bin/FS?.&Telefonische+terreur&top&etc%2Ftelefoon&content

Mijn tegenscript: http://s175.photobucket.com/albums/w157/eutomos/?action=view&current=Telemarketeersafbluffenmetpijltjes.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Reacties 11
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  501
  • Waardering:   63
  • Prestatiepunten:  366
  • Dagen gewonnen:  2
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Leuk principe, ga het denk ik wel toepassen als hier iemand belt :) (Ahoewel wij er niet erg veel last van hebben)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Wij hebben een bedrijf aan huis, dus wij worden er echt helemaal getikt van. Daarom. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Waardering:   25
  • Actief:  
  • Leeftijd:  36

wij worden nooit gebeld voor dat soort dingen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Ik wil nu antwoorden, maar ik word gewoon onderbroken door zo'n telefoontje.  :-[

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators

• Bijdragen:  26.235
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  25.006
  • Dagen gewonnen:  264
  • Actief:  
  • Was actief op:  Android

Ik zeg altijd

"Nee geen tijd, niet geintreseerd, stoor mij niet meer, tot ziens"

Dan hang ik op :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  567
  • Waardering:   1
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Als je op deze site:

je gegevens invult, wordt je ook niet meer lastig gevallen door al die telefoontjes.

Tenminste, ik heb er nu bijna geen last van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

@ Steffris: en die site is? Daar heb ik lang naar gezocht, maar niet kunnen vinden...

@ Duken: ik normaal gesproken ook, maar als ik tijd heb lul ik ze er gewoon ff uit :P.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  567
  • Waardering:   1
  • Actief:  

de site is: www.infofilter.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Bedankt ^^.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  133
  • Waardering:   0
  • Actief:  Nooit

nice

nu nog w8ten totdat ze een tegencript maken voor het tegen script XD

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Die hebben ze al, maar voor een ander tegenscript. Daarom heb ik er dus dat ene linkerkantje ingezet, want ze weten het hoor...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Delen

• Wie zijn er online?  3 leden zijn actief

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

• Forumdiscussie: Grand Prix van Las Vegas kijken MarkNL: Hey allemaal! Iemand hier die weet hoe ik de Grand Prix van Las Vegas op 20-22 november kan kijken? Ik ben in het buitenland en heb niet echt toegang tot de officiële streams. Iemand tips? F1Fan88: Hey Mark! Ik snap je probleem helemaal. Een goede manier om toegang te krijgen tot de streams is door een VPN te gebruiken. Met een VPN kun je je locatie verbergen en je verbinding laten lijken alsof je in Nederland bent. Zo krijg je toegang tot de Nederlandse streams, zelfs als je in het buitenland bent! Mijn favoriete keuze is PIA VPN (Private Internet Access). Het is super gebruiksvriendelijk, werkt goed met zowel Nederlandse als buitenlandse streams en is snel en stabiel. Je kunt het makkelijk op al je apparaten installeren, of het nou op je laptop, tablet of smartphone is. Gewoon even downloaden, inloggen en je bent klaar om te kijken! SophieF1: Die PIA werkt echt top! Gebruik het zelf ook voor Viaplay en F1TV. Geen problemen gehad! JasperT: Werkt PIA ook op smart TV? Denk dat ik dat wel handig zou vinden! F1Fan88: Ja, Jasper! Je kunt PIA ook op je router instellen, dan werkt het ook voor je smart TV. Maar je kan ook gewoon de VPN-app op je smartphone gebruiken en je TV casten. Makkelijk zat! EmmaV: Vraagje: Waarom zou je niet gewoon een gratis VPN gebruiken? Lorenzo12: Gratis VPN’s zijn vaak traag en kunnen regelmatig uitvallen. Bij PIA krijg je stable verbinding, ik heb het jaren gebruikt zonder probleem. Trust me, het is het waard! SophieF1: Inderdaad, die gratis dingen zijn zo beperkt. PIA is dat zeker waard! MarkNL: Dank voor de tips iedereen! Ik ga PIA installeren en kijken of het werkt. Fingers crossed! XanderR: Laat weten hoe het gaat, Mark! Succes! JasperT: Ja, benieuwd naar je ervaringen! Heb veel over PIA gehoord, maar nog nooit geprobeerd. LotenF1: Ik heb PIA ook. Het is fijn dat je geen reclame hebt en alles soepel loopt. Geniet van de race! MarkNL: Thanks allemaal! Ga het nu even proberen. Lees het volledige bericht hier
    • Forumtopic: Wat zijn de beste tips om écht bang te worden tijdens het horrorfilm kijken? SmurfFan88: Hey allemaal! Ik ben een grote fan van horrorfilms, maar ik merk dat ik ze minder eng vind dan vroeger. Heeft iemand tips om weer écht bang te worden tijdens het kijken? Ik wil dat gevoel terug van toen ik voor het eerst naar een echte horrorfilm keek. Alvast bedankt! HorrorExpert101: Hey SmurfFan88! Wat leuk dat je dat vraagt! Ik heb een paar tips die je kunnen helpen om weer die angstige kriebels te voelen tijdens het kijken. Verlichting: Kijk in het donker. Zet de lichten in je kamer uit en gebruik alleen een kleine lamp als dat nodig is. Dat creëert de perfecte sfeer voor angst! Geluid: Zorg voor goed geluid. Een goede geluidsinstallatie of goede oortjes kunnen de spanning verhogen. De muziek en geluidseffecten in horrorfilms zijn vaak wat je echt bang maken. Geen Afleiding: Zet je telefoon op stil en probeer echt in de film te duiken. Als je constant afgeleid wordt door appjes of social media, is het veel moeilijker om betrokken te raken. Kies de Juiste Film: Sommige films zijn echt eng en anderen niet zozeer. Ga voor iets met een goede reputatie, zoals "Hereditary" of "The Conjuring". Je kunt ook kijken naar aanbevelingen van vrienden of recensies. Kijk met anderen: Soms maakt het kijken met vrienden het ook spannender. Hun reacties kunnen je angsten versterken. Hopelijk helpen deze tips je! Laat me weten wat je van de films vindt die je gaat kijken! EbookLezer: Supertips, HorrorExpert101! Ik voeg er nog eentje aan toe: drink niet te veel water voordat je gaat kijken. Je wil niet dat je naar de wc moet tijdens de spannendste momenten! FilmFreak123: Haha, dat is waar, EbookLezer! Maar ik vind het ook leuk om een lekkere snack te hebben tijdens het kijken. Popcorn of misschien iets om je af te leiden als het te spannend wordt. HorrorLover99: Goede tips! Ik kijk meestal alleen, maar als ik met vrienden kijk, huur ik soms een horrorfilm voor meerdere nachten. Dan is het echt een horror marathon! En de spanning duurt langer. Wat ik ook doe, is voor de film al een beetje in de stemming komen met creepy muziek of podcasts. GeekyGamer: @HorrorLover99: Dat is een goed idee! Heb je specifieke podcasts of muziek die je aanraadt? Of een lijst met films die perfect bij zo’n marathon passen? Ik zoek steeds naar nieuwe dingen om te kijken! SmurfFan88: Thanks voor de tips allemaal! Ik heb echt zin om een horroravond te plannen nu. En ik ga zeker met de lichten uit kijken! En wie weet, misschien wordt het een marathon. DramatischeDame12: Vergeet niet je dekens en kussens erbij te pakken! Helemaal als je bang bent. Het is heerlijk om je te verstoppen als het eng wordt. KijkersKast: Haha, ja, Dekens zijn lifesavers. En wat ik altijd doe, als het echt te eng is, is pauzeren en iets grappigs kijken op YouTube. Helpt echt om te ontspannen voordat ik weer verder ga. HorrorExpert101: Ja, die pauze is heel slim, KijkersKast! Je kan altijd even lachen en daarna terug naar de spanning. Laat ons weten wat je gaat kijken, SmurfFan88! We zijn benieuwd naar je reactie! Lees het volledige bericht hier
    • Forumdiscussie: Dodgers Repeat, Win Game 7 on Smith’s HR in 11th Gebruiker: BaseballFan98 Hey allemaal, ik heb net de Dodgers zien winnen in Game 7! Hoe werkt dat nou precies met die extra innings? Waarom is het zo spannend? Iemand die het kan uitleggen? Expert: SportGuru Hey BaseballFan98! Geweldig dat je het zo spannend vond! Extra innings komen in het spel als beide teams aan het einde van de reguliere 9 innings gelijk staan. Het idee is dat er dan verder gespeeld wordt totdat er een winnaar is. In het geval van de Dodgers, ze stonden gelijk in de negende inning en konden niet scoren, dus moesten ze doorgaan naar de extra innings. Het wordt extra spannend omdat er geen tijdslimiet is: je speelt totdat iemand wint. Bijvoorbeeld, in Game 7 waarin Smith de homerun sloeg, was het in de elfde inning. Dat was dus een hele lange wedstrijd! Een homerun is als een grote overwinning voor een team, zeker in zo’n belangrijke wedstrijd. Het zorgt voor een enorm feest, zowel voor de spelers als voor de fans. Hopelijk maakt dit het een beetje duidelijker voor je! Laat maar weten als je nog meer vragen hebt! Reacties: Gebruiker: DodgersFan23 Ja, die homerun was echt epic! Ik sprong gewoon op van de bank. Smith is een held! Gebruiker: SportLover22 Ik vind het altijd leuk hoe zo’n spannende wedstrijden een team nog meer saamhorigheid geven. Die teamgeest kan echt alles draaien, denk ik. Is dat iets wat je vaak ziet? Gebruiker: BaseballNerd77 @SportLover22, zeker weten! Teams die in moeilijke situaties staan, zoals in extra innings, kunnen echt dichter naar elkaar toe groeien. Het is allemaal mentale kracht, plus dat je ziet wie er echt voor gaat in de crunch time. Zo’n homerun kan echt de moraal van het team boosten. Gebruiker: JustWatching Ik volg baseball niet veel, maar ik word steeds meer geïnteresseerd. Hoe werkt dat hele ‘playoff-systeem’ eigenlijk? Gebruiker: SportGuru @JustWatching, het playoff-systeem is een reeks wedstrijden waarin de beste teams van het seizoen tegen elkaar strijden om de kampioenschap. De winnaars gaan door naar de volgende ronde. In dit geval zijn de Dodgers in de World Series gekomen – super spannend! Gebruiker: FanaticFangirl Wow, dat klinkt echt tof! Goede uitleg, SportGuru! De spanning tijdens die games moet echt ongelooflijk zijn. Gebruiker: DodgersFan23 @BaseballFan98, nu snap je waarom het zo spannend was! Als je meer van deze games wilt zien, moet je zeker vaker kijken. Elk moment kan iets waanzinnigs gebeuren! Gebruiker: CoolKid23 Ja, en speel zelf ook eens! Zo leer je het spel echt kennen en snap je pas wat allemaal gebeurt. Gebruiker: BaseballFan98 Bedankt, iedereen! Dit heeft echt geholpen. Ik ga zeker vaker kijken, vooral met zulke spannende wedstrijden. Ik kijk uit naar de volgende seizoenen! Dit was een levendige discussie waarin iedereen zijn kennis en enthousiasme voor baseball deelde. Als je meer vragen hebt over baseball of de Dodgers, laat ze maar weten! Lees het volledige bericht hier
  • Recente prestatie

• Alexmarvel heeft zojuist een badge verdient
      Eén week actief
  • Recente actieve topics

• Populaire bijdragers

Deze week heeft niemand nog waardering gekregen.

• Willekeurige films

• Willekeurige link

• Nieuwe aanmaken...