Spring naar bijdragen

Mis de speciale aanbieding niet. 85% korting op Private Internet Access VPN, nu slechts €1,75 per maand en ontvang 4 maanden gratis.

Ervaar ultiem gebruiksgemak en een snelle VPN-verbinding. Geniet van de beste kwaliteit voor de scherpste prijs. Met Private Internet Access kun je moeiteloos torrents, Usenet en Netflix gebruiken! En geld-terug-garantie van 30 dagen, dus je kunt het risicovrij proberen.

Wil je weten hoe je aan de slag kunt gaan? Bekijk dan onze handige handleiding voor een probleemloze installatie en gebruik. :goed:

• Belgische start-up geeft iedereen een krachtige gamepc voor 1 euro per uur

Delen

Samenvatting: Wil jij de laatste nieuwe games spelen, maar geen budget om een high-end machine te kopen of je oude te upgraden? Pixelstellar stelt voor jou een krachtige pc beschikbaar in de cloud.

witcher1-1024x576.jpg

De Gentse start-up Cloudalize lanceert cloudgamingdienst PixelStellar en biedt aan iedereen een krachtige gamepc aan 1 euro per uur. Het wil met de nieuwe dienst grafisch intensieve pc-games beschikbaar maken voor iedereen, ongeacht of ze een gamepc hebben of niet. De dienst laat je toe om spellen direct naar een systeem met een browser te streamen, met minimale lag, zonder vooraf zwaar te investeren in hardware.

Nvidia

Aan de lancering van PixelStellar ging 6 jaar ontwikkeling vooraf. PixelStellar heeft al een uitgebreide ontwikkelings- en testronde achter de rug en kan teren op de businesservaring van Cloudalize. De servers staan in Londen in een Level 3 beveiligd datacenter en moeten de laatste nieuwe games in maximale kwaliteit kunnen draaien. De exacte specificaties van de virtuele machines zijn niet bekend, maar PixelStellar is wel met Nvidia in zee gegaan voor de grafische kracht van het systeem.

De meeste gamingdiensten, zoals bijvoorbeeld Geforce Experience , werken met een abonnementsprijs om de servers te gebruiken per maand en daar bovenop nog een prijs per spel of een minimaal basisaanbod aan spellen. PixelStellar houdt het veel eenvoudiger: je krijgt een virtuele pc voorgeschoteld met een paar gaming clients zoals Steam vooraf geïnstalleerd. De omgeving is beveiligd en alleen door jou bereikbaar. Je logt in op Steam met je account, installeert de spellen die je wilt spelen, meer niet.

1.000 keer sneller

Je huurt de virtuele gamepc aan één euro per uur, dus ook de eerste keer wanneer je het spel downloadt en installeert loopt de teller al. Gelukkig loopt dat veel sneller dan bij een klassieke pc thuis, omdat je rechtstreeks in het datacenter zit (volgens Cloudalize 100 tot 1.000 keer sneller). Daarna kan je beginnen spelen en kies je zelf hoelang. Stop je na een paar uur en pik je PixelStellar opnieuw op na twee maanden? Dan staat jouw machine daar nog altijd zoals jij hem hebt achtergelaten.

Het enige nadeel aan dit systeem is dat het niet kant-en-klaar is. Je moet dus eerst het spel installeren en op Steam inloggen, en pas daarna kan je gamen. Dat verhoogt de drempel voor sommigen, maar voor anderen kan dat net een grote troef zijn. Zo kan je via deze dienst direct genieten van jouw complete digitale spellenbibliotheek die je waarschijnlijk toch al hebt opgebouwd doorheen de jaren, zonder dat je alle spellen opnieuw in de cloud moet kopen voor de tweede keer.

Zoals Netflix

“PixelStellar is een cloudgaming streamingoplossing compatibel met elk toestel dat in staat is Netflix te streamen.  De games en Windows draaien dus niet vanop het lokale toestel, maar enkel de pixels worden vanuit de cloud doorgestuurd naar het scherm. Net zoals Netflix dat doet voor films. Een account aanmaken is bovendien zo eenvoudig dat gamers binnen enkele muisklikken al aan de slag kunnen met hun favoriete games,” legt Benny Willen, CEO van Cloudalize, uit.

Trizomu
    • Leuk 1
     Delen

Terugkoppeling

Aanbevolen reactie

LiquidSky.com doet dit al enige tijd, en werkt opzich ook gewoon op elk apparaat dat netflix kan streamen, en als je een maandje neemt is het cheaper dan een euro per uur, je kan het ook per uur betalen, en ook je eigen steam, origin, blizzard games of van andere soort gelijke platformen zijn beschikbaar, dus je eigen games en niet een voorgeschotelde lijst games die je niet wilt spelen.

En bij liquidsky kost het nog geen 25 eurocent per uur, als je kiest om per uur te betalen...

EDIT: Dit nieuws bericht is erg misleidend, ze geven namelijk aan dat je met elk apparaat wat netflix kan streamen die games erop kan spelen, dit is echter onjuist als je op hun website kijkt staat er duidelijk " PixelStellar allows you to play any PC game on any Windows® device, no matter what graphics hardware you have.", dat is dus niet elk toestel wat netflix kan streamen, zoals LiquidSky eigenlijk wel is omdat je het zelfs op je telefoon en tablet kunt spelen. LiquidSky is ook in zee gegaan met Nvidia alsmede Microsoft, IBM, Samsung en AMD. Tevens doen ze net alsof dit iets nieuws is, dat is het dus niet, en ook doen ze net of het voordelig is, wat het dus echt niet is.

Link naar opmerking
    Deel via andere websites

Interessant. Voor een euro per uur is het netjes. Als je 2 uur per dag gamed, is het het geld waard.
    Dan ben je op jaarbasis dik 700 euro kwijt maar je hoeft de hardware niet te upgraden...
    Ik vraag mij alleen af hoe men het aanpakt met de snelheid er moet altijd wel wat verlies zijn.
    Een monitor van 5 ms word door gamers al als een obstakel gezien.
    Als een complete game gestreamd word, is er nog meer verlies, waardoor je misschien net iets te langzaam reageert.

Ik ga het binnenkort eens proberen, als ik mijn game pc niet in de buurt heb.

LiquidSky.com is ook interessant, ouwe vuilnisbak. :)
    Ze bieden een gratis optie aan, alleen zit je dan met ad's.

Link naar opmerking
    Deel via andere websites

Dat idee heb ik ook een beetje. Volgens mij is er niet zoveel concurrentie op dit gebied.
    De pioniers en copycats kunnen dus hun eigen prijzen hanteren. Vele klanten zullen niet verder kijken maar gewoon betalen.
    Ik zal LiquidSky.com binnenkort eens proberen. Het lijkt mij alleen balen om bijvoorbeeld RB6 te moeten downloaden... 
    Met alle patches e.d. is dat meer dan 50 GB.

Link naar opmerking
    Deel via andere websites

Voor een 'casual' gamer, iemand die een paar uurtjes per week gamed, zal het vast leuk zijn. Je hebt eigenlijk geen goede hardware nodig. Gewoon je krekke Windows lappie zal voldoen. Controllertje eraan en gaan met die banaan.

Als 'hardcore gamer' lijkt het mij eigenlijk niks.

Voor 1800 euro heb je een leuke game PC. Dat is 1800 uur gamen bij PixelStellar, pak em beet 5 uur per dag.
    Echter, na een jaar ga je weer 1800 euro betalen om 1800 uur te kunnen gamen, 5 uur per dag.
    Terwijl jij met je PC makkelijk 2-3 jaar kan, of zelfs wel langer.
    Daarnaast, 200GB SSD? Fallout 4, PUBG, RB6 en Hitman, en je zit op ongeveer 170GB. Aldus, niet veel games vind ik.

Dus nee dankje, voor 1800 euro per jaar ga ik mijn PC wel elk jaartje upgraden B)

Heb nu even enkel naar PixelStellar gekeken en mijn gedachten uitgeschreven :P 

Link naar opmerking
    Deel via andere websites

• Administrators

Toch ben ik ook erg benieuwd naar het concept in de praktijk. Hoe werkt het met lag? Als ik online een Shooter speelt telt elke milliseconde. 

Singleplayer heeft weer minder last van eventuele lag. 

Idee is wel mooi. Ze moeten ons een trail account geven als testje ;)

Link naar opmerking
    Deel via andere websites

14 hours ago, Duken said:

Toch ben ik ook erg benieuwd naar het concept in de praktijk. Hoe werkt het met lag? Als ik online een Shooter speelt telt elke milliseconde. 

Singleplayer heeft weer minder last van eventuele lag. 

Idee is wel mooi. Ze moeten ons een trail account geven als testje ;)

Ja ik vind dat elke site waar je kan streamen, gamen, downloaden, etc ons gewoon gratis accounts moeten geven kunnen wij alles wel uitproberen en vertellen of het leuk is of niet :D

Link naar opmerking
    Deel via andere websites

17 hours ago, Rikkert. said:

Voor een 'casual' gamer, iemand die een paar uurtjes per week gamed, zal het vast leuk zijn. Je hebt eigenlijk geen goede hardware nodig. Gewoon je krekke Windows lappie zal voldoen. Controllertje eraan en gaan met die banaan.

Als 'hardcore gamer' lijkt het mij eigenlijk niks.

Voor 1800 euro heb je een leuke game PC. Dat is 1800 uur gamen bij PixelStellar, pak em beet 5 uur per dag.
    Echter, na een jaar ga je weer 1800 euro betalen om 1800 uur te kunnen gamen, 5 uur per dag.
    Terwijl jij met je PC makkelijk 2-3 jaar kan, of zelfs wel langer.
    Daarnaast, 200GB SSD? Fallout 4, PUBG, RB6 en Hitman, en je zit op ongeveer 170GB. Aldus, niet veel games vind ik.

Dus nee dankje, voor 1800 euro per jaar ga ik mijn PC wel elk jaartje upgraden B)

Heb nu even enkel naar PixelStellar gekeken en mijn gedachten uitgeschreven :P 

Als bij hen 1800 betaald per jaar, dan is dat bij liquidsky 1800/20 is toch 90 maanden oftewel 7,5 jaar of in uren 32400+ uren je eigen games spelen bij LiquidSky (Als je het volhoud om 7,5 jaar lang 24 uur per dag te gamen, en dan heb je nog een paar dagen pauze omdat ik uitga van maanden van 30 dagen alleen) , binnen die 7,5 jaar is het sowieso allang tijd voor een upgrade, vandaar dat ik die LiquidSky toch zie als een betere oplossing ;)

Of een meer heledere berekening, een jaar bij LiquidSky is 240 dollar, kan je oneindig je games spelen ook op de beste settings, nou, voor 240 dollar haal je dus niet eens een oude tweedehands pc die het redelijk doet. Oftewel, LiquidSky is ten alle tijden voordeliger dan de aanschaf van een Game PC. Zelfs als je uitgaat van 4 jaar met 1 game pc, ben je bij LiquidSky in die 4 jaar tijd niet eens 960 dollar kwijt oftewel +/- 800 euro, voor 800 euro haal je amper een goede PC waarmee je 4 jaar alle games op de beste settings kan spelen, en als dat wel zo is, dan moet je alsnog upgraden, of een hele nieuwe pc kopen terwijl je bij liquidsky gewoon door kan gamen zonder problemen.

En dan kan je met LiquidSky ook nog overal spelen, op je phone en tablet.

En nee, ik heb geen aandelen in LiquidSky :D

EDIT: Wat ik ook nog vergeet is dat LiquidSky in meerdere datacenters zitten op verschillende plekken dus je kan ook nog eens het datacenter aanpassen waar je zit afhangende van de lag etc vanaf jouw lokatie.

Link naar opmerking
    Deel via andere websites

Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
    Voeg een reactie toe...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Laatste nieuws

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

• Forumdiscussie: Franse oud-president Sarkozy begint aan vijf jaar durende gevangenisstraf Gebruiker: Jan123 Hé iedereen, ik zag het nieuws dat Sarkozy naar de gevangenis moet. Waarom precies? Wat is er gebeurd? Expert: Politiekkenner88 Hey Jan123! Goed dat je vraagt. Nicolas Sarkozy, de voormalige president van Frankrijk, is veroordeeld wegens corruptie en beïnvloeding van getuigen. Dit is gegaan om een zaak waarbij hij probeerde geld te verkrijgen van de Libische overheid om zijn campagne te financieren in 2007. Dus, om het simpel te maken: hij heeft geprobeerd te profiteren van een schimmige deal en dat is niet toegestaan. Het Franse gerechtshof heeft hem daarop veroordeeld tot vijf jaar, waarvan er twee voorwaardelijk zijn. Hij moet de rest van zijn tijd in de gevangenis doorbrengen. Corruptie in de politiek is een groot probleem in veel landen. Het beschadigt het vertrouwen van mensen in de overheid en kan leiden tot ongelijke behandeling van burgers. Sarkozy was van 2007 tot 2012 president en heeft dus veel invloed gehad, wat deze zaak extra pijnlijk maakt voor veel Fransen. En om het nog iets duidelijker te maken: het is als wanneer een leraar zich niet aan de regels houdt en zijn positie misbruikt om te krijgen wat hij wil. Als die leraar dan gepakt wordt, kunnen de gevolgen behoorlijk ernstig zijn. Gebruiker: Lisa_van_het_Noord Wow, dit is echt heftig! Maar hoe komt het dat hij zo lang heeft kunnen ontsnappen aan een straf? Expert: Politiekkenner88 Dat is een goede vraag, Lisa. Het juridische proces kan erg traag en ingewikkeld zijn. Sarkozy heeft vaak gebruik gemaakt van juridische trucs en beroep gedaan op hoger beroep. Soms duurt het jaren voordat een zaak echt afgerond is. Bovendien, als je een bekende figuur bent, heb je vaak meer middelen om je te verdedigen en kan dat de strijd ook langer maken. Gebruiker: ErikdeGamer Maar is dit dan niet een beetje hypocriet? Er zijn zoveel politici die dezelfde dingen doen en niet gestraft worden. Gebruiker: Nienke82 Dat klopt, ErikdeGamer! Er zijn zeker meer gevallen van corruptie. Het zorgt ervoor dat mensen zich gaan afvragen of het systeem eerlijk is. Maar misschien is dit juist een teken dat de Franse justitie serieus is over corruptie en dat niemand boven de wet staat? Gebruiker: Bartje Ja, maar het blijft wel raar. Hij was president! Je zou denken dat hij beter moet weten. Gebruiker: SophieMartens Inderdaad, Bartje. Het laat zien dat zelfs de hoogste machthebbers fouten maken. Het is belangrijk dat we dat niet vergeten. En hopelijk zorgt het ervoor dat anderen in de toekomst beter nadenken. Gebruiker: Xander_92 Ik vind het knap dat hij nu echt moet zitten. Langzaam maar zeker heel wat figuren die eerder nooit echt gestraft werden. Zou dit een voorbeeld moeten zijn voor anderen? Gebruiker: FatimaG Ja, precies! Het is het begin van verandering, hoop ik. Maar aan de andere kant, als hij uit de gevangenis komt, zullen we hem dan weer in de politiek zien? Gebruiker: Jan123 Bedankt voor de uitleg, politiekkenner88! Dit praat veel duidelijker. Maar waarom kan hij niet gewoon normaal leven, nadat hij deze straf heeft gekregen? Expert: Politiekkenner88 Dat is een interessante vraag, Jan123. Het idee is dat als je de regels overtreedt, daar ook consequenties aan zitten. Hij heeft nu een straf gekregen. Dat betekent niet dat hij volledig zijn leven moet opgeven, maar hij moet wel verantwoordelijk worden gehouden voor zijn daden. Gebruiker: Lisa_van_het_Noord Wat een bizarre situatie. Hopelijk verandert het iets in de toekomst. Lees het volledige bericht hier
    • Forumdiscussie: Gratis kijken naar de Grand Prix van Mexico met een VPN MarkNL: Hee allemaal! Ik ben echt hyped voor de Grand Prix van Mexico dit jaar (24-26 oktober). Ik zit helaas in het buitenland en heb geen toegang tot de officiële streams. Weet iemand hoe ik deze race gratis kan kijken? En kan ik dat doen met een VPN of zo? Thanks alvast! F1Fan88: Hey MarkNL! Geen zorgen, ik heb je. Je kunt de F1-race zeker kijken met een VPN! Voor de mensen die niet weten wat dat is: een VPN, of Virtual Private Network, is een soort tunnel voor je internetverbinding. Het versleutelt je gegevens en laat je net alsof je ergens anders bent, zodat je toegang krijgt tot content die misschien niet beschikbaar is in jouw land. Ik raad je aan om PIA VPN (Private Internet Access) te gebruiken. Waarom? Nou, deze VPN is super stabiel, snel en heel makkelijk te gebruiken. Het werkt goed met zowel Nederlandse als buitenlandse streams. Dus als je bijvoorbeeld Viaplay of F1TV wilt gebruiken, dan zit je met PIA goed. Je kunt het ook makkelijk installeren op je telefoon, laptop of zelfs smart TV! Zet gewoon de VPN aan, kies een Nederlands IP-adres, en je zou geen probleem moeten hebben om naar de races te kijken. Good luck, en laat het me weten als je nog vragen hebt! LotteF1: Nice tip F1Fan88! Ik gebruik ook PIA en het werkt echt top, vooral bij F1TV. JeroenF1: Werkt PIA ook op smart TV? Ik heb zo’n slimme tv en wil geen gedoe met mijn laptop. Romy123: Ja, Jeroen! Je kunt PIA ook op je smart TV zetten. Het kan soms een beetje ingewikkeld zijn, maar er zijn online tutorials. F1Fan88: Klopt, Jeroen! Het kan een beetje extra moeite kosten, maar het is absoluut mogelijk! Anders kun je een Chromecast gebruiken om het vanaf je telefoon naar je TV te casten. TommyRacing: Waarom niet gewoon een gratis VPN? Die zijn toch ook oké? SaraF1: Omdat gratis VPNs vaak traag zijn en vaak wegvallen. Als je een race wilt kijken, wil je geen buffering! Blijf liever bij PIA; die is het echt waard. LotteF1: Precies! Ik heb gratis VPNs geprobeerd, maar elke keer dat ik iets wilde kijken, was het een ramp. PIA is wel wat duurder, maar je krijgt er kwaliteit voor terug. MarkNL: Wow, bedankt voor alle tips, mensen! Ik ga PIA proberen. Laten we hopen dat ik de race zonder problemen kan kijken! Lees het volledige bericht hier
    • Onderwerp: Waarom zijn boeken vaak beter dan films? SmurfFan88 Hey allemaal! Ik ben laatst een boek aan het lezen en ik kan niet anders dan denken dat het echt zoveel beter is dan de film die ik ervoor heb gezien. Waarom denken jullie dat boeken vaak beter zijn dan films? Ik zie het vaak voorbij komen, maar ben benieuwd naar jullie meningen! Laten we het erover hebben. ExpertLezer Hey SmurfFan88, goede vraag! Het is eigenlijk een onderwerp dat veel mensen bezighoudt. Laat me proberen het op een simpele manier uit te leggen. Ten eerste, boeken geven de lezer veel meer ruimte om dingen voor te stellen. Wanneer je een boek leest, moeten je hersenen alles visualiseren: de personages, de omgeving, zelfs de emoties. In een film krijg je alles geserveerd op een schoteltje. Soms missen films de diepgang van wat er in een boek staat. Bijvoorbeeld, de innerlijke gedachten van een personage komen vaak veel beter naar voren in een boek. Daarnaast zijn boeken vaak langer en kunnen ze meer verhaalbuilding doen. Bijvoorbeeld, in "Harry Potter" krijg je een heleboel achtergrondverhalen die niet altijd in de films te zien zijn. Dat maakt het verhaal rijker en complexer, wat ik persoonlijk geweldig vind! Een ander punt is dat boeken vaak meer ruimte bieden voor detail. Een film moet zich aan tijdslimieten houden, en daardoor worden veel subplots of belangrijke stukken uit het verhaal weggelaten. Denk aan "De Hobbit" — het boek heeft zoveel meer spannende momenten en karakterontwikkelingen dan de films laten zien. Dus, kortom, boeken zijn vaak beter omdat ze de lezer meer vrijheid en diepgang geven dan een film kan. Maar ik moet ook zeggen dat films soms ook heel mooi kunnen zijn en een geheel eigen ervaring bieden. Dus het is niet altijd zwart-wit! KoffieDrinker Helemaal mee eens! Ik vind ook dat boeken meer ruimte geven om in de wereld van het verhaal te duiken. Maar soms maak ik het me ook makkelijker en kijk ik liever een film. Lekker op de bank met popcorn! Boekenwurm88 Ja, dat vind ik ook! Maar ik denk dat het ook te maken heeft met persoonlijke voorkeur. Sommige mensen houden gewoon meer van lezen dan van kijken. Ik kan gewoon niet stoppen met lezen! Webster Interessant gesprek! Maar ik denk ook dat films hun voordeel hebben. Je kunt gewoon iets bekijken als je moe bent en het vergt minder concentratie. Soms heb ik gewoon geen zin in een boek dat me uren bezig houdt. KlantJoris Boeken zijn inderdaad vaak beter, maar vergeet ook niet dat sommige films echt de magie van een boek kunnen vastleggen. Zoals "The Shawshank Redemption", gebaseerd op een kort verhaal. Die film is echt een meesterwerk! LezersHarten Joris, je hebt gelijk! Maar het is ook moeilijk om dat soort films te maken. Voor elke goeie verfilming zijn er tientallen die echt teleurstellen. Ik bedoel, kijk naar "Eragon". Dat was echt een misser, vind je ook niet? CineFreak “Eragon” was idd slecht! Maar wat dacht je van “The Lord of the Rings”? Die films hebben de boeken echt goed aangepakt, denk ik. Veel details zijn er ook in de films, maar sommige dingen blijven beter in het boek. Gecombineerd is het echt een fantastische ervaring! BoekLezer23 Helemaal mee eens, CineFreak! De films zijn prachtig, maar ik mis altijd de innerlijke monologen van Frodo. Dat voegt zoveel toe aan zijn karakter en zijn reis. Het boek maakt me meer emotioneel verbonden. FilmFan007 Leuk om te zien hoe iedereen hierover denkt! Uiteindelijk maakt het niet uit of je een boek leest of een film kijkt als je maar geniet van het verhaal, toch? Iedereen heeft zijn eigen voorkeuren! SmurfFan88 Wauw, wat een reacties! Dank jullie wel! Het is leuk om te zien dat we allemaal op dezelfde golflengte zitten. Laten we vooral doorgaan met lezen en kijken, wat het ook is! Lees het volledige bericht hier
  • Recente actieve topics

• Nieuwe aanmaken...