Spring naar bijdragen

Mis de speciale aanbieding niet. 85% korting op Private Internet Access VPN, nu slechts €1,75 per maand en ontvang 4 maanden gratis.

Ervaar ultiem gebruiksgemak en een snelle VPN-verbinding. Geniet van de beste kwaliteit voor de scherpste prijs. Met Private Internet Access kun je moeiteloos torrents, Usenet en Netflix gebruiken! En geld-terug-garantie van 30 dagen, dus je kunt het risicovrij proberen.

Wil je weten hoe je aan de slag kunt gaan? Bekijk dan onze handige handleiding voor een probleemloze installatie en gebruik. :goed:

• De verborgen 'proxyoorlog' tussen YouTube en Stream Rippers

Delen

Elke dag gebruiken miljoenen mensen YouTube-rippers, tools die vaak worden gebruikt om gratis muziek te downloaden. Insiders uit de muziekindustrie luiden de noodklok over deze bedreiging van piraterij, maar YouTube zelf is niet erg uitgesproken over de kwestie. Achter de schermen voert YouTube echter een voortdurende strijd om deze sites te blokkeren, een die ze nog niet winnen.

youtube trieste foutHet is geen geheim dat de muziekindustrie stream-ripping ziet als de grootste bedreiging van piraterij .

Hoewel er sites en services zijn voor veel platforms, zijn vooral de sites en services waarmee het publiek muziektracks van YouTube kan downloaden, problematisch.

In de afgelopen jaren hebben grote muzieklabels juridische stappen ondernomen tegen verschillende belangrijke spelers. YouTube-MP3 werd stopgezet na een juridische strijd terwijl 2Conv en FLVto momenteel worden aangeklaagd. Tegelijkertijd lanceerden rechthebbenden een actieve campagne om deze sites uit de zoekresultaten van Google te verwijderen .

Ondanks deze handhavingsmaatregelen blijven stream-rippers miljoenen gebruikers bedienen. Sterker nog, ze vechten actief terug achter de schermen.

TorrentFreak sprak met de exploitant van verschillende YouTube-ripsites. Hoewel hij zijn identiteit liever privé houdt, in ieder geval voor het publiek, deelde hij een aantal interessante achtergrondinformatie over hoe stream-rippers worden bedreigd en hoe ze reageren.

We beginnen met de handhavingsinspanningen die YouTube zelf onderneemt. Terwijl insiders uit de muziekindustrie het meest luidruchtig zijn over hun acties tegen piraterij, zit YouTube ook niet stil.

Waarschuwingen van het juridische team van YouTube

Het juridische team van YouTube benadert exploitanten van sites voor het rippen van streams rechtstreeks met kennisgeving van ophouden en ophouden. We hebben verschillende van deze e-mails gezien en de site-eigenaar die we hebben gesproken, heeft er onlangs ook een ontvangen.

De e-mail bevat geen concrete juridische bedreigingen, maar het spoort de ontvanger aan om te voldoen aan de servicevoorwaarden en het beleid voor ontwikkelaars van YouTube, die ongeautoriseerd downloaden verbieden.

"Indien van toepassing, moet u ook alle Inhoud verwijderen, inclusief gegevens die u mogelijk hebt verzameld in strijd met onze voorwaarden, ons beleid en toepasselijke wetten," merkt de e-mail op, waardoor operators zeven dagen de tijd krijgen om hieraan te voldoen.

Deze verzoeken zijn niet nieuw. YouTube verstuurt al jaren soortgelijke berichten. In sommige gevallen is dit effectief, omdat kleinere sites gemakkelijk worden bedreigd en snel de handdoek in de ring gooien, maar andere gaan toch door.

Voor zover we weten, onderneemt YouTube geen verdere actie tegen sites die hun waarschuwing negeren. Tenminste, niet voor de rechtbank. Maar er is meer. Sinds vorig jaar heeft de streamingdienst stilletjes zijn tegenmaatregelen tegen stream-rippers geïntensiveerd.

Blokkering van het IP-adres van YouTube

Afgelopen zomer begon de site actieve en agressieve maatregelen te nemen om IP-adressen te blokkeren die vaak worden gebruikt door stream-ripping-services om inhoud te downloaden. Onze bron beschrijft deze blokken als 'zuiveringen'.

“Er zijn 2 soorten 'zuiveringen'. De eerste is aan de gang; als YouTube merkt dat er te veel verzoeken van één IP-adres komen, wordt dat IP-adres geblokkeerd. Het tweede type is de 'grote zuivering' die soms dagelijks gebeurt, en soms twee of drie keer per week ”, zegt hij.

Door deze zuiveringen zijn verschillende sites gesloten, maar andere hebben zich aangepast. Ze begonnen te roteren door duizenden proxy's om de tegenmaatregelen van YouTube te omzeilen. Oude IP-adressen worden weggegooid en snel vervangen door nieuwe.

Duizenden proxy's

“Vroeger, nou ja, ongeveer een jaar geleden, kon je elk aantal verzoeken via een enkel IP-adres laten lopen. Nu is het zoveel ingewikkelder. We gebruiken tot 1.000 proxy's per week, dus het is geen gemakkelijk spel ”, zegt onze bron.

YouTube heeft deze acties nooit in het openbaar uitgewerkt, maar met honderden, zo niet duizenden actieve stream-ripping-sites, lijkt het erop dat er achter de schermen een enorme blokkering plaatsvindt.

Naast deze opruimingen verwijdert Google ook URL's uit zoekresultaten wanneer ze worden gerapporteerd door auteursrechthouders, zoals we eerder hebben vermeld. Dit is een frustrerende ervaring voor grotere site-exploitanten, die vaak moeten overschakelen naar nieuwe URL's.

Verwijdering van zoekresultaten als voordeel

Deze verhuizingen bieden echter ook kansen voor kleinere spelers, waaronder onze bron. Sommige zijn zelfs specifiek opgezet om te anticiperen op schrapping van grotere spelers.

“Ik heb meer dan honderd sites en de meeste daarvan hebben te maken met YouTube MP3- en MP4-conversies. 90% van hen heeft geen verkeer en bestaat alleen om het verkeer van iemand anders over te nemen, voor het geval ze worden gesloten of geschrapt, ”zegt hij.

Het runnen van meer sites is blijkbaar de normale praktijk. En toen sommige van de sites van onze bron het goed begonnen te doen, met meer dan 100.000 bezoekers per dag, begonnen anderen ze te kopiëren, voor het geval ze ook werden verwijderd.

“Op een gegeven moment kwamen we erachter dat we met alle verwijderingen en bedreigingen het beste veel sites konden hebben. Sommige sites zullen het goed doen, andere niet. Ik maak ook imitators van mijn eigen sites om er zeker van te zijn dat de imitators van anderen niet mijn bezoekers gaan stelen ”, zegt onze bron.

anticir.jpg

De verwijderingsverzoeken en verwijderingen gaan door, maar inmiddels zijn de meeste sites hierop voorbereid. De telefoniste met wie we hebben gesproken, houdt de inkomende kennisgevingen nauwlettend in de gaten, die worden gepubliceerd in de Lumen Database. Omdat het enkele dagen kan duren voordat deze zijn verwerkt, is het mogelijk om snel over te schakelen naar nieuwe URL's om verkeersverlies te voorkomen.

Beperkte impact

Over het algemeen gelooft onze bron niet dat verwijderingen van zoekresultaten een grote impact hebben. Hoewel sommige sites bezoekers hebben verloren, hebben andere nieuwe bezoekers gekregen. Het aantal mensen dat naar YouTube-rippers zocht, nam immers niet af.

“Ik denk niet dat de verwijderingsverzoeken een impact hebben gehad op het algehele gebruik van mp3-rippers. Misschien voor een paar weken in het allereerste begin, als een grote site voor het eerst zou worden verwijderd van de lijst en een paar dagen zou besteden aan het uitzoeken wat er aan de hand was. En zelfs dan zou het alleen van invloed zijn op deze bepaalde verwijderde sites.

"Google zou er altijd zijn om degenen die deze sites via de zoekmachine hebben bezocht te helpen met een lijst met nieuwe resultaten", voegt onze bron toe.

Al met al is het intrigerend om te zien hoe stream-rippers zich hebben aangepast aan de tegenmaatregelen en hoe sommigen er zelfs van profiteren. Hoewel YouTube actie onderneemt, moeten ze nog een goede oplossing vinden om het probleem te beperken.

We hebben contact opgenomen met YouTube / Google om meer informatie te vragen over de handhavingsinspanningen, maar het bedrijf heeft nog niet gereageerd. Misschien geeft het bedrijf er de voorkeur aan voorlopig stil te blijven en hun proxy-oorlog op de achtergrond voort te zetten.

Duken
     Delen

Terugkoppeling

Aanbevolen reactie

Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
    Voeg een reactie toe...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Laatste nieuws

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

• SmurfFan88: Hee allemaal! Ik heb eindelijk een smart TV gekocht, maar ik snap echt niet hoe ik kan streamen. Waarom lukt het me niet? Iemand tips voor beginners? Of moet ik iets speciaals doen? Hoor het graag! FilmGuru19: Hey SmurfFan88! Geen stress, het is helemaal niet zo moeilijk als het lijkt. Hier zijn een paar dingen die je kunt proberen: Internetverbinding: Zorg ervoor dat je internet snel genoeg is. Een beetje trage WiFi kan streaming echt verpesten. Test je snelheid met een speedtest-appje. App installeren: Heb je de juiste apps gedownload? Netflix, Disney+, of wat je ook wilt kijken, moet je op je TV installen. Soms zijn ze niet standaard geïnstalleerd. Inloggen: Vergeet niet om in te loggen op je account. Een account hebben is vaak stap één, maar dan moet je ook even die gegevens invullen. Oude firmware: Check of je TV de nieuwste updates heeft. Soms werkt alles niet goed als je software verouderd is. HDMI-aansluitingen: Als je een externe box gebruikt (zoals een Chromecast of Apple TV), zorg ervoor dat die goed is aangesloten en ook aanstaat. Probeer deze tips eens en laat weten of het helpt! Succes! BoekenWurm78: Cool, thanks FilmGuru! Ik had ook ondervonden dat ik niet kon streamen omdat mijn internet echt supertraag was. Gelukkig een nieuw abonnement genomen en het werkt nu veel beter. TechieTom: Ja, ik moet ook zeggen dat ik pas ontdekte dat ik mijn TV niet had geüpdatet. Ik dacht dat alles automatisch ging, maar blijkbaar niet! Dus goed punt daar. Gewoon even checken kan veel oplossen. KinoKoning: Ik had laatst een probleem met die app van Amazon Prime. Hij liep steeds vast. Heb toen de app gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd en dat deed wonderen! Soms is het zo simpel. Livvylove: Haha, dat heb ik ook gehad! Soms moet je ook gewoon geduld hebben. Ik maakte me zo druk dat het zo langzaam ging en toen? Gewoon even wachten en nu streamt alles weer soepel. SmurfFan88: Thanks for al die tips, mensen! Ik ga het even proberen. Zo irritant als het niet werkt terwijl je net een film wilt kijken! Kan iemand nog tips geven voor goede films om te streamen? BoekenWurm78: Zeker! Voor goede films moet je echt “The Queen’s Gambit” bekijken als je nog niet hebt gedaan. Het is een serie, maar zo verslavend! Perfect om je streaming skills te oefenen! TechieTom: Ja! "The Queen’s Gambit" is echt top! En als je van aktie houdt, probeer “Extraction” op Netflix. Echt een spannende film! KinoKoning: En vergeet niet om het genre aan te geven dat je leuk vindt! Of het nou horror, komedie of drama is, dat kan ook helpen bij het vinden van goede films! EbookLezer: Oh, en als je van lezen houdt, kun je ook E-books streamen via je tablet! Heb je ook meteen wat om te doen als het streamen weer even niet lukt. SmurfFan88: Wow, wat een goede ideeën! Bedankt allemaal! Ik ga het allemaal bekijken. Laten we hopen dat ik snel kan streamen! Lees het volledige bericht hier
    • Forumdiscussie: Politie vermoedt dat verongelukte piloot Middelburg vliegtuigje bewust liet crashen Gebruiker: Lenny1978 Hé mensen! Ik las iets over een piloot in Middelburg die met zijn vliegtuigje is verongelukt. Volgens de politie zouden ze denken dat hij het opzettelijk heeft laten crashen? Hoe zit dat precies? Kan iemand het uitleggen? Ge gebruiker: JanExpert Hey Lenny1978! Dat is inderdaad een schrijnende situatie. Laten we het even simpel uitleggen. Het vliegtuigje waar we het over hebben, was op een vlucht en is plotseling neergestort. De politie en onderzoekers hebben naar de feiten gekeken. Wat ze gezien hebben, geeft aanleiding tot speculatie. Soms, wanneer er geen duidelijke technische mankementen zijn en het vliegtuig intact lijkt, vermoeden ze opzet. Bijvoorbeeld, als de piloot geen noodsignalen heeft uitgezonden of als er geen tekenen zijn dat hij bezig was om te proberen te landen, dan vraagt dat om uitleg. In dit geval is het nog steeds niet zeker of dit ook daadwerkelijk het geval is, maar het vinden van bewijs is cruciaal. Denk aan het feit dat mentale gezondheid ook een rol kan spelen. Soms zijn piloten in crisis en, al klinkt het hard, kunnen ze dan dingen doen die ons als "wazig" lijken. Zeker, er zijn nog veel onbekende factoren. Er wordt nu verder onderzoek gedaan om definitief vast te stellen wat er is gebeurd. Hou de nieuwsberichten in de gaten! Gebruiker: SusieS Wow, dat is echt heftig. Maar hoe kunnen ze zoiets überhaupt “bewust” noemen? Dat klinkt heel serieus… Gebruiker: KoenB @SusieS, ja snap je, als er geen getuigen zijn of zo, hoe weten ze dan echt wat er in z’n hoofd omging? Misschien was hij gewoon moe of had hij problemen. Gebruiker: Lenny1978 Dat vraag ik me dus ook af! Het lijkt me zo’n grote stap om van “ongeluk” naar “opzet” te gaan. Is er al iets meer bekend over de piloot zelf? Ge gebruiker: JanExpert Er is nog niet veel bekend over de piloot, behalve dat hij ervaring had met vliegen en een goede staat van dienst. Maar dat zegt niets over zijn mentale toestand. Er zijn ook gevallen van piloten die het uiterste doen als ze zich onder druk voelen. Denk bijvoorbeeld aan de verschrikkelijke crash van de Germanwings-piloot; dat kwam ook uit het niets. Gebruiker: MarleenJ Dat is waar. Maar dat maakt het ook zo moeilijk voor de mensen om verder te gaan. Hun naasten begrijpen vaak niet waar de piloot in zijn hoofd mee bezig was. Gebruiker: Franky88 Goeie punten, allemaal! Maar wat als die piloot gewoon ongelukkig was? Moeten we dan echt zo snel oordelen? Ge gebruiker: KoenB @Franky88, inderdaad! Het lijkt me heel belangrijk dat we niet te snel conclusies trekken. Laten we eerst het onderzoek afwachten. Het kan ook gewoon een verschrikkelijke ongelukkige samenloop van omstandigheden zijn. Gebruiker: SusieS Absoluut, we moeten niet vergeten dat er altijd een mens achter de piloot zit. We weten gewoon niet wat hij doormaakte. Ge gebruiker: JanExpert Precies! En ik denk dat we vooral moeten blijven luisteren naar wat de autoriteiten zeggen. Ze zijn goed in hun werk, maar het kost tijd om alles te onderzoeken. Laten we hopen op duidelijkheid en eerbied voor de betrokkenen. Gebruiker: Lenny1978 Dank jullie voor de antwoorden! Dit maakt het al een stuk minder verwarrend. Hopelijk komt er snel meer duidelijkheid. Lees het volledige bericht hier
    • Forumdiscussie: Apple Software, Hardware en Besturingssystemen iRonnie: Hey allemaal, ik heb een probleem met mijn MacBook. Mijn USB-stick wordt ineens niet meer herkend. Hij werkte altijd goed, maar nu gebeurt er niks als ik hem inplug. Iemand een idee wat ik kan doen? ExpertTom: Hey iRonnie, dat is vervelend! Geen paniek, er zijn een paar dingen die je kunt proberen. Zorg ervoor dat de USB-stick goed is aangesloten. Soms kan het zijn dat hij niet goed in de poort zit. Probeer hem even opnieuw in te pluggen. Probeer een andere poort. Het kan ook zijn dat de poort waar je hem inplugt defect is. Gewoon even een andere USB-poort op je MacBook uitproberen! Controleer de USB-stick op een ander apparaat. Plug je USB-stick in een andere computer of zelfs een andere laptop. Als hij daar ook niet werkt, kan de stick zelf kapot zijn. Herstart je MacBook. Dit klinkt misschien simpel, maar soms lost een herstart allerlei problemen op. Ga naar Schijfhulpprogramma. Open het hulpprogramma (te vinden in je ‘Hulpprogramma’s’ map) en kijk of je de USB-stick daar ziet. Soms moet je hem mounten of herstellen. Klik op je USB-stick als je hem ziet en kies voor ‘Eerste hulp’. Software-updates. Zorg ervoor dat je systeem up-to-date is. Soms helpt het om bugs te verhelpen. Als je dit allemaal geprobeerd hebt en het werkt nog steeds niet, laat het weten! Succes! AppleEva: Thanks voor de tips, Tom! Ik had hetzelfde met mijn andere USB-stick. Vaak is het gewoon de poort of een restart. Goed om dat te horen! KoffieKater: Dat had ik laatst ook! Het scheelt echt om gewoon even opnieuw op te starten. Bij vaker druk op de USB had ik het idee dat ie stuk was, maar na de herstart was het weer goed. Moet je maar net weten! GadgetGuru: Vergeet niet dat sommige USB-sticks alleen goed werken met bepaalde formats! Als je een USB-stick hebt die geformatteerd is voor een Windows-pc, kan dat problemen veroorzaken op je Mac. Zorg ervoor dat hij geformatteerd is als FAT32 of ExFAT. Je kunt dit ook controleren in Schijfhulpprogramma. Gewoon even je stick formatteren kan een oplossing zijn! TechnoTom: Ik heb ook zoiets gehad, en het bleek dat de stick vol was. Ik kon er niks meer mee doen totdat ik dingen verwijderde. Dus als je hem kunt zien in Schijfhulpprogramma, kijk of je nog ruimte over hebt! iRonnie: Hey allemaal, bedankt voor de reacties! Ik heb het geprobeerd met een andere poort en dat werkte. Blijkbaar was de poort kapot ofzo. Nogmaals, mega bedankt! AppleEva: Nice, goed om te horen! Als je nog meer vragen hebt, laat het weten. Dit forum is echt handig! GadgetGuru: Fijn dat het opgelost is! Voor de volgende keer: het kan nooit kwaad om backups te maken van je belangrijke bestanden. Je weet maar nooit. KoffieKater: Helemaal mee eens! Altijd een goed idee om je data veilig te stellen. Maar hey, goed dat je je probleem kon fixen, iRonnie! TechnoTom: En als je ooit meer problemen hebt met je hardware of software, weet je waar je moet zijn! Succes met je verdere Mac-ervaring! Lees het volledige bericht hier
  • Recente actieve topics

• Nieuwe aanmaken...