Spring naar bijdragen

  • Het internet na de cookie

     Delen


    Het internet zoals wij dat al ruim 20 jaar kennen, staat op het punt radicaal te veranderen. En nee, ik heb het nu even niet over de komst van de ‘metaverse’, waar Mark Zuckerberg donderdag zo opgefokt over deed. Ik heb het over het einde van online reclame.

    Een flink stuk van het internet – van nieuwssites tot sociale media – gebruiken we ‘gratis’ in ruil voor het bekijken van gepersonaliseerde advertenties. De adverteerders geven geld aan Google, Facebook en anderen omdat dit beter werkt dan andere manieren van adverteren: ze weten precies (of denken te weten) wie ze bereiken en kunnen achteraf ook zien of die advertentie heeft geleid tot een aankoop in hun webshop.

    Maar voor gebruikers van iPhones kan dat sinds enkele maanden niet meer: op de iPhone kunnen gebruikers nu het volgen van hun internetgedrag uitschakelen en varen adverteerders dus blind. Op Android-smartphones en op pc’s kunnen internetgebruikers nog wel worden gevolgd, maar minder dan vroeger en ook dat loopt stilaan op zijn einde. Google ziet zich namelijk gedwongen het voorbeeld van Apple te volgen en schaft geleidelijk de zogenoemde ‘tracking cookies’ af.

    Wie profiteert er van deze nieuwe realiteit op het internet?

    Zal dat onze privacy verbeteren? Alvast een beetje. In ieder geval zullen veel minder bedrijven – en zeker veel minder obscure ‘adtech’-bedrijfjes – verregaande inzage hebben in ons internetgedrag. Ook Facebook kan nu van de meeste iPhone-gebruikers niet meer zien wat ze buiten Facebook doen. Maar met wat u op Facebook doet, weet Facebook al meer dan genoeg over u.

    En dat brengt ons bij de grote vraag: wie profiteert er van deze nieuwe realiteit op het internet, en wie is het slachtoffer? Daar waren al sterke vermoedens over. Sinds deze week weten we het zeker. Want een hele resem internetbedrijven publiceerden hun resultaten. Die van Snap (het bedrijf achter Snapchat) zijn slecht, en ze wijten dat uitdrukkelijk aan de veranderingen bij Apple: adverteerders haken af. Dat betekent dat haast alle andere bedrijven die leven van online reclame, moeten vrezen voor dezelfde klap.

    Maar Facebook, dat al maanden te keer gaat tegen de veranderingen bij Apple, ziet zijn inkomsten alleen maar stijgen. Ook Google doet het fantastisch. Logisch: zij weten het meest over u. Adverteerders merken wel dat hun reclame op Facebook minder goed werkt dan vroeger, maar elders is het nog veel erger – er is simpelweg geen alternatief meer.

    Het is nog vroeg. Maar de kans bestaat dat Facebook op termijn nog meer gaat profiteren van de veranderingen. Een webshop heeft er nu namelijk alle belang bij om zijn spullen rechtstreeks op Facebook of Instagram te verkopen. Want zolang alles op Facebook gebeurt – de advertentie vertonen en de aankoop doen – kan Facebook het nog wél allemaal volgen.

    Wie het trouwens ook super goed doet? Apple zelf. En de verstrengde privacy draagt daar flink toe bij. Wie iPhone-gebruikers wil bereiken, heeft nu immers minder opties. De beste overblijvende techniek? Adverteren in de App ­Store van Apple.



    Vampire Inspector
    • Leuk 2
     Delen


    Terugkoppeling

    Aanbevolen reactie



    Doe je mee?

    Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

    Gast
    Voeg een reactie toe...

    ×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

    ×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Wie zijn er online?  5 leden zijn actief

Mededelingen

  • Nieuwe handleiding

  • Laatste nieuws

  • Willekeurig topic

  • Nu op het forum

    Stockbox

    Geplaatst

    Om de vermelding van Drifter te supporten kan ik melden dat we aan de aankomende dagen de deur geopend hebben. Registratie met VPN áán is toegestaan. Na registratie vind er admin approval plaats. Deze tijd proberen we te beperken tot max. 1 uur. Je ontvangt géén email.  

    Drifter

    Geplaatst

    Er is een nieuwe Nederlandse NZB Community aangemeld met de naam Stockboxx. Helaas is deze comminity alleen toegankelijk op Invite, maar zal van tijd tot tijd de deuren openen voor het grotere publiek. Het Beheer van Stockboxx zal in dit topic aangeven wanneer de open registratie zal plaatsvinden, dus hou dit topic goed in de gaten. Extra puntje van aandacht is dat de leiding van Duken.nl de leden vraagt geen verzoekjes te plaatsen in dit topic voor invites, want die zullen worden verwijdert.

    Drifter

    Geplaatst

    De ultieme Mario Kart 8 Deluxe-configuratie voor de Nintendo Switch Mario Kart 8 Deluxe heeft de kracht om de meest vriendelijke bijeenkomsten om te toveren in intense, competitieve slagvelden. Dat komt omdat, als het om Mario Kart gaat, iedereen wil winnen. De strijd om de eerste plaats laat het hart sneller kloppen en kan soms zelfs vriendschappen op de proef stellen. Misschien zit de magie van Mario Kart in het feit dat we teruggaan naar onze kindertijd, waar winnen in een spelletje alles leek. Een van de prachtige aspecten van de Nintendo Switch is het vermogen om overal een race te starten, of je nu thuis op de bank zit of onderweg bent. Naast vaardigheden en uitgebreide kennis van de banen, speelt de samenstelling van je kart een cruciale rol in het behalen van overwinningen. Het perfecte Mario Kart 8 Deluxe-voertuig samenstellen is bijna een wetenschap op zich, en door de jaren heen hebben spelers verschillende meta's ontdekt voor het bouwen van hun ultieme racewagen. Karakterkeuze, karttype, wielen en zweefvleugels beïnvloeden allemaal de prestaties van je racewagen. Grotere personages neigen zwaarder te zijn, wat resulteert in een hogere topsnelheid maar tragere acceleratie. Het juiste evenwicht vinden tussen snelheid, acceleratie, wegligging, gewicht en andere statistieken is essentieel voor de overwinning. De meta is voortdurend geëvolueerd, met combinaties zoals Waluigi op de Wiggler-quad met kleine wielen die populair werden onder de fans. Nintendo speelt actief in op deze trends door het spel te updaten en balansveranderingen door te voeren om een eerlijke competitieve omgeving te handhaven. **De Supreme Mario Kart 8 Deluxe Opstelling** Na grondige analyse van alle 703.560 mogelijke karakter- en voertuigcombinaties heeft datawetenschapper Antoine Mayerowitz de ultieme opstelling gevonden: Princess Peach rijden op de Teddy Buggy met Roller Tires en de Cloud Glider. Deze configuratie biedt superieure acceleratie, handling, snelheid, off-road capaciteiten, gewichtsbeheer en mini-turbo's. Naast Peach zijn personages zoals Birdo, Daisy, Peachette, en Yoshi van vergelijkbaar gewicht en kunnen dezelfde prestaties leveren met deze opstelling. De Teddy Buggy en Roller Tires-combo waren reeds favoriet onder vele spelers, maar nu wordt hun effectiviteit ondersteund door uitgebreide data-analyse. Deze combinatie wordt je geheime wapen de volgende keer dat je met vrienden gaat racen. Het biedt niet alleen een competitief voordeel, maar garandeert ook dat je tegenstanders moeite zullen hebben je bij te benen. Bereid je voor op intense races en mogelijke vriendschappelijke rivaliteit, want met deze opstelling ben je haast onverslaanbaar in Mario Kart 8 Deluxe op de Nintendo Switch.
  • Recente actieve topics

×
×
  • Nieuwe aanmaken...