Spring naar bijdragen

  • Hoera, Disney stopt met Netflix

     Delen


    Disney heeft bekendgemaakt in 2019 met een eigen videostreamingplatform voor consumenten te komen. Dat betekent dat het bedrijf in 2019 de overeenkomst met Netflix zal beëindigen. Prachtig...Hebben we eindelijk een platform wat werkt. Gaan ze het weer om zeep helpen. HBO: Alleen nog via Ziggo. Netflix krijgt weer minder content. Door vage contracten heeft Videoland soms dingen eerder / wel dan Netflix. 

    Illegaal downloaden bestrijden gaat maar op 1 manier. De content goed aanbieden en niet halsstarrig blijven vasthouden aan dit soort idiote constructies.  De beëindiging van de distributieovereenkomst van Disney met Netflix betekent dat vanaf 2019 titels van Disney, zoals de Star Wars-films, niet meer op het Netflix te zien zullen zijn. Tot 2019 verandert er echter niks en zal Netflix een aanbod van Disney-titels beschikbaar blijven stellen op het eigen videostreamingplatform. Disney gaat bijvoorbeeld titels als Toy Story 4 en de opvolger van Frozen, die beide in 2019 uitkomen, aanbieden op het eigen platform.

    'Piraten' zijn al lang geen schrapers meer, sterker nog, velen zullen wel een Netflix account hebben. En daarnaast misschien ook nog een nieuwsgroep abonnement en bovendien zullen ze ook iets meer betalen voor internet omdat meer snelheid dan ook wel handig is en misschien ook nog wel een extra TV-pakket. Wij willen meer betalen voor meer content (dat doen we namelijk al) maar niet als de markt zo versplinterd is en de kosten bij elkaar opgeteld voor modaal niet meer realistisch zijn blijft downloaden bestaan.

    Het is niet geheel duidelijk wat de beëindiging in 2019 precies voor gevolgen heeft. Volgens Netflix kan het films die het bedrijf van Disney krijgt, tot eind 2019 blijven uitzenden; mogelijk betekent dit dat de negende episode in de Star Wars-saga toch beschikbaar komt op Netflix. Disney stelt dat de overeenkomst met Netflix wordt beëindigd vanaf de titels van Disney die in 2019 in de bioscoop zullen draaien.



    Duken
     Delen


    Terugkoppeling

    Aanbevolen reactie

    Achja, zat er aan te komen, er zullen vast nog wel meer verschillende diensten komen....

    De enige welke ik denk dat het slim aangepakt hebben zijn de Nederlandse TV omroepen met kijk.nl. Op een of andere manier is het die Nederlandse omroepen toch gelukt om een deal te sluiten om zo buitenlandse diensten buiten spel te zetten wat betreft TV series in Nederland. Het zou mooi zijn als in de toekomst een aantal andere muziek en/of film en tv stream diensten samen zouden gaan.

    Misschien dat Netflix in de toekomst gaat besluiten wat andere bedrijven in te lijven, we zullen het zien. Ikzelf blijf voorlopig weg bij Netflix etc, ik heb ze jaren gebruikt totdat ze moeilijk gingen doen om VPN's en andere geounblocking mogelijkheden.

    Wat je eigenlijk ziet is dat ze in de toekomst gewoon een ander model moeten gaan bedenken voor al die licenties etc, het huidige stelsel is er niet op gericht dat je via internet alles kan streamen overal en altijd, alles is nog te lokaal geregeld. Je ziet de problemen al optreden als mensen op vakantie gaan en hun account mee willen nemen, dan kan je vaak series en/of films die je graag wil kijken niet meer zien terwijl je ze thuis wel kan bekijken.

    • Leuk 1
    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Zelf heb ik een netflix account welke met 3 gezinnen wordt gedeeld binnen de familie. Dan zijn de kosten te overzien. Wij gebruiken Netflix voornamelijk voor de kids. 

    Maar dat kunnen we dus ook straks stop zeggen.

    Ik wacht op de oplossing van kliko in de tussentijd, een goed licentie model over het internet. We zijn niet te beroerd om te betalen. Als het het model maar klopt. 

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Achterlijke zet weer. In de VS zal Disney erop verdienen, ze zullen daar meer verdienen aan leden van een eigen kanaal dan aan de huidige Netflix inkomsten.
    Wereldwijd zullen ze er zeker op achteruit gaan. Als iedereen zijn eigen betaalde club begint, zullen ze uiteindelijk nergens genoeg leden hebben om te blijven bestaan.
    Als alle productiemaatschappijen de handen in een zouden slaan en met 1 fantastische dienst zouden komen, zouden ze er fantastisch aan kunnen verdienen en dan zou iedereen lid willen zijn.

    Dit is uitstekend nieuws voor de Piratebay, Popcorn Time en alle andere 'illegale' diensten.
    Dit soort zielig sodejoris is waarom ik download, ik geef mijn geld liever uit aan een VPN en een nieuwsserver dan een stel idioten.

    • Leuk 1
    Link naar opmerking
    Deel via andere websites



    Meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je kunt een opmerking achterlaten als je bent aangemeld



    Nu aanmelden

Mededelingen

  • Nieuwe handleiding

  • Laatste nieuws

  • Willekeurig topic

  • Nu op het forum

    Eater

    Geplaatst

    Fallout TV-serie Seizoen 2 krijgt releasedatum, en Seizoen 3 is al bevestigd De langverwachte tweede seizoen van de Fallout TV-serie staat gepland voor een première in december, en het goede nieuws houdt daar niet op: een derde seizoen is al bevestigd. Dit meldt Variety, die maandag het nieuws de wereld in bracht. De populaire adaptatie van de iconische videogame, geproduceerd door Amazon MGM Studios, Bethesda Game Studios en Kilter Films, zal binnenkort weer te zien zijn. Vernon Sanders, de wereldwijde hoofd van televisie bij Amazon MGM Studios, sprak zijn enthousiasme uit: “We zijn ontzettend blij dat onze Prime Video-klanten wereldwijd zich verder kunnen verdiepen in de wonderbaarlijk surrealistische en betoverende wereld van ‘Fallout’.” De hoofdrolspelers, Ella Purnell als Lucy MacLean en haar medespelers, hebben al aangegeven dat het tweede seizoen de verwachtingen zal overtreffen. “Seizoen 2 zal het eerste seizoen letterlijk en figuurlijk ‘uit het water blazen’,” aldus de sterren van de serie. De productie van het tweede seizoen is onlangs afgerond, en het lijkt erop dat de wachttijd van post-productie tot de release korter is dan bij veel andere grote series. Ter vergelijking: de tweede seizoen van de eveneens populaire serie The Last of Us op Max voltooide zijn productie in augustus 2024, maar de première vond pas plaats op 13 april 2025. De snelle doorlooptijd van Fallout is opmerkelijk en toont de efficiëntie van het team achter de schermen. Dit is een teken dat de makers vastbesloten zijn om fans niet te lang in spanning te houden. Met de combinatie van een sterke cast, een gepassioneerd productie-team en de rijke lore van de Fallout-franchise, belooft het tweede seizoen een spannende en meeslepende ervaring te worden. Fans kunnen zich voorbereiden op een duik in een wereld vol avontuur, intrige en de unieke charme die deze serie zo geliefd maakt. Blijf ons volgen voor meer updates over de Fallout TV-serie en andere spannende projecten in de toekomst!

    Eater

    Geplaatst

    Het boek *De Machine*, dat de fascinerende en complexe geschiedenis van e-commercereus Booking.com onthult, krijgt een nieuwe leven als een zesdelige tv-serie. Deze serie, die naar verwachting ergens in 2026 of 2027 op de buis zal verschijnen, belooft een diepgaande en dramatische verkenning van de opkomst, de hoogtij dagen en het morele verval van dit invloedrijke bedrijf. Dit nieuws werd onlangs bekendgemaakt door een van de auteurs, die de kijkers alvast nieuwsgierig maakt naar wat komen gaat. Het boek, geschreven door drie gerenommeerde Nederlandse journalisten, biedt een onthullend kijkje achter de schermen van Booking.com. De beschrijving van het boek schetst een verhaal vol extravagante feesten, uit de hand gelopen internetexperimenten, bedrogen aandeelhouders, handtastelijke managers en verhitte discussies in de boardroom. Dit alles vormt de achtergrond van een bedrijf dat niet alleen de hotelboekingsindustrie heeft getransformeerd, maar ook een complex web van morele dilemma’s en zakelijke intriges heeft gecreëerd. In een enthousiaste post op LinkedIn deelt NRC-journalist Stijn Bronzwaer zijn vreugde over de verfilming van hun boek. “Zo vet dat dit er echt van komt! Ons boek over Booking, *De Machine*, wordt verfilmd in een tv-serie van zes afleveringen bij BNNVARA,” schrijft hij. Hij voegt eraan toe dat de productie in handen is van het getalenteerde team dat ook verantwoordelijk was voor de succesvolle serie *Het Jaar van Fortuyn*, die de politieke strijd van begin deze eeuw dramatisch in beeld bracht. Bronzwaer, samen met mede-auteurs Merijn Rengers en Joris Kooiman, heeft de afgelopen tijd een rol gespeeld in het ontwikkelen van het script voor de serie. Booking.com, dat inmiddels een van de rijkste en meest invloedrijke internetbedrijven in Europa is, blijft een fascinerend onderwerp. Ondanks zijn wereldwijde bekendheid blijft het bedrijf een mysterie. “Iedereen kent de website, maar niemand kent de mensen en verhalen achter dit oer-Hollandse bedrijf in Amerikaanse handen. Tot nu,” aldus de uitgeverij Lebowski. In *De Machine* wordt het wrange verhaal verteld van een idee dat eind jaren negentig werd geboren door een groep techniekstudenten uit Twente en uitgroeide tot het grootste hotelboekingsplatform ter wereld. De auteurs reconstrueren gedetailleerd hoe dit 'internetsprookje' zich heeft ontwikkeld, en hoe het succes van Booking.com gepaard ging met een aantal schimmige praktijken en morele vraagstukken. De serie belooft een onthullend kijkje in de wereld van Booking.com, met een focus op de dualiteit van zijn succes. Het verhaal gaat niet alleen over de indrukwekkende groei en winstgevendheid van het bedrijf, maar ook over de schaduwzijden van de bedrijfsvoering. “Dit is het niet eerder vertelde verhaal van de opkomst, hoogtij en het morele verval van Booking, vol extravagante feesten, uit de hand gelopen internetexperimenten, bedrogen aandeelhouders, handtastelijke managers en ruzies in de boardroom,” aldus de auteurs. Het boek en de aankomende serie benadrukken de paradox van een bedrijf dat een ongeëvenaarde online geldmachine heeft gecreëerd, maar in zijn eindeloze zoektocht naar meer de mensen achter de machine vergat. Het is een verhaal dat ons dwingt na te denken over de ethiek van succes in de moderne zakenwereld. Met de verfilming van *De Machine* in het vooruitzicht, kijken we uit naar een serie die niet alleen entertainend zal zijn, maar ook zal aanzetten tot nadenken over de impact van technologie en de morele verantwoordelijkheden die daarmee gepaard gaan. De combinatie van journalistiek onderzoek en dramatische vertelling belooft een krachtige en meeslepende kijk op een van de meest invloedrijke bedrijven van onze tijd. De serie zal ongetwijfeld de nieuwsgierigheid wekken van kijkers die geïnteresseerd zijn in de complexe wereld van e-commerce en de verhalen van de mensen die aan de basis stonden van deze digitale revolutie. Het is een kans om niet alleen de feiten te leren, maar ook de emoties en de morele dilemma's die de ontwikkeling van Booking.com hebben gevormd. Met de rijke achtergrond van het boek en de gedrevenheid van de makers, belooft deze serie een onvergetelijke ervaring te worden die de kijkers zal meeslepen in de intrigerende wereld van Booking.com. Houd je agenda gereed voor 2026/2027, want deze serie wil je niet missen!
  • Recente actieve topics

×
×
  • Nieuwe aanmaken...