Spring naar bijdragen

  • Oorlogsfilm confronteert piraten die downloaden

     Delen


    Iets downloaden hebben we allemaal wel een keer gedaan. Met behulp van torrents halen we bergen films, series, muziek en games binnen. Dankzij diensten als Netflix en Spotify is dat wel minder geworden, maar piraterij blijft bestaan. Nog steeds worden films massaal illegaal gedownload, maar wat kun je er tegen doen? Een film uit India heeft daar iets leuks op gevonden.

    Het gaat om Uri: The Surgical Strike. Deze oorlogsfilm is gebaseerd op een waargebeurd verhaal en sinds een week te zien in de Indiase bioscopen. Daar wordt hij goed bezocht en ook de eerste reviews zijn best aardig, maar dat is niet waarom de film ook in andere landen opgepakt wordt. Dat heeft namelijk te maken met de briljante manier waarop de film illegale downloaders aanpakt.

    Illegale downloaders worden geconfronteerd

    Een man die dacht dat hij Uri: The Surgical Strike gedownload had, kwam voor een verrassing te staan, maar niet meteen. Het bestand leek in eerste instantie de volledige film te zijn. Ook toen hij begon met kijken was er nog niks aan de hand. De hoofdpersonen hebben een gesprek en alles lijkt normaal, maar dan verandert er iets. Langzaam maar zeker zeker gaat het gesprek over iets anders dan je zou verwachten, namelijk piraterij.

    Het fragment van de video vinden we hier.

    Zoals je hierboven kunt zien, richten de acteurs zich vervolgens tot de camera en leggen uit hoe illegaal downloaden de filmwereld beïnvloed. Ze spreken de kijker dus aan op zijn gedrag en verzoek hem vriendelijk om gewoon een bioscoopkaartje te kopen. De piraat in kwestie werd dus op heterdaad betrapt en geconfronteerd met de gevolgen. Hiermee gaan de bedenkers natuurlijk niet voorkomen dat de kijker de film alsnog gaat downloaden, maar het is een ludieke manier om hem te wijzen op zijn gedrag.



    Duken
    • Haha 1
     Delen


    Terugkoppeling

    Aanbevolen reactie

    Komisch. Normaal besteden ze in Bollywood hooguit een uurtje of 2 aan de productie van een film maar in dit geval hebben ze 5 minuten extra besteed aan deze lachwekkende scene. (marketing stunt...)

    Als ik een film goed vind, koop ik deze. Ik geef vaak een tweede, derde en vierde exemplaar cadeau aan mensen die niet downloaden. Betalen is geen probleem maar ik wil wel weten wat het is. Als je in een restaurant zit en kebab besteld, en de chef verward de kebab met kattenstront, dan ga je toch ook niet betalen? Soms is een film zo slecht dat ik zelfs pissig wordt dat ik er tijd aan heb besteed... Ik wil weten waar ik voor betaal, eerst kijken, dan kopen.  

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Leuk bedacht en uiteraard vrijwel uniek, maar voorkomen dat er niet langer illegaal wordt gedownload en verspreid gaat op die manier vast niet lukken.

    Een volledige tegenstelling is het verhaal van regisseur Paul Schrader die in Juli 2018 zijn eigen film in de vorm van een Directors Cut heeft geupload naar The Pirate Bay onder de torrentnaam; 2018-Paul.Schrader.Dark-Dir.Cut.Dying.of.the.Light 

    Paul Schrader is een grote naam in Hollywood, bekend van klassiekers als 'Taxi Driver', 'Raging Bull' en 'American Gigolo'. De meer recente films van de schrijver-regisseur waren niet allemaal een succes en Schrader kreeg ook tegenslagen op andere fronten. In 2014 verloor hij de controle over de film "Dying Of The Light". De film werd overgenomen door anderen na de eerste cut en werd opnieuw bewerkt en uitgebracht zonder zijn input. Met hulp van Benjamin Rodriguez Jr., die ook de film "Dog Eat Dog" heeft bewerkt, trok hij originele beelden van workprint-dvd's. Uiteindelijk resulteerde dit in een geheel nieuwe versie met de titel "Dark".

    Schrader gaat niet in detail waarom hij ervoor koos de film op The Pirate Bay te delen, maar ze gaan ervan uit dat het een uitdagende zet is om het wereldwijd beschikbaar te maken, zoals werd gesuggereerd.

    Bron: Torrentfreak

     

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Nog nooit van gehoord. Maar hij heeft met vele top acteurs gewerkt en een aantal zeer succesvolle films uitgebracht.
    Ik zie dat enkele van zijn films goede recensies hebben maar voor mij geheel onbekend zijn.
    Zoals deze film, ik zal 'm eens downloaden.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites



    Doe je mee?

    Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

    Gast
    Voeg een reactie toe...

    ×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

    ×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Mededelingen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...