Jump to content

• Trizomu
    Trizomu

Problemen Windows 10-update computers met USB-stick of SD-kaart

Gebruikers van een Windows 10-pc of -laptop die hun apparaat willen updaten met de voorjaarsupgrade van Microsoft, ervaren mogelijk problemen als op de computer een USB-stick of SD-kaart is aangesloten.

iStock-495108702-750x546.jpg

Gebruikers van een Windows 10-pc of -laptop die hun apparaat willen updaten met de voorjaarsupgrade van Microsoft, ervaren mogelijk problemen als op de computer een USB-stick of SD-kaart is aangesloten.

Het probleem kan zich voordoen op Windows-apparaten die de voor- of najaarsupdate van 2018 hebben geïnstalleerd en het besturingssysteem willen updaten terwijl er een extern geheugenapparaat is aangesloten, meldt Microsoft.

De oorzaak is dat verschillende poorten met de voorjaarsupdate van Windows 10 een andere benaming kunnen krijgen. Om problemen daarmee te voorkomen, blokkeert Microsoft de update in pc's en laptops die zijn voorzien van een extern geheugenapparaat.

Om de update te laten slagen, kunnen gebruikers de USB-stick of SD-kaart uit hun apparaat verwijderen en de installatie van de voorjaarsupdate van Windows 10 hervatten.

Notitie Trizomu : Er ie eveneens over hetzelfde onderwerp een iets uitgebreider artikel beschikbaar hier

User Feedback

Recommended Comments

Omdat het nog een paar weken duurt voor versie 1903 uitrolt, heeft Microsoft nog tijd om de bug te fiksen. De update verkeert momenteel in een voorstadium: hij is al beschikbaar voor Windows Insiders, maar heeft nog niet de status van officiële release. De bug is voor individuele gebruikers ook simpel opgelost: verwijder je opslagapparaten en ga verder met de upgrade via Windows Update. 😉

Share this comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
    Add a comment...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By Ismail Antar
      Goedenavond allemaal. Ik heb hier al een weekje een heel irritante probleem mijn laptop wil maar niet normaal opstarten. Na vandaag ben ik er achter gekomen dat dit een oneindige automatisch herstel loop is. Alleen wil ik nu graag weten hoe ik dit moet oplossen zodat ik gewoon weer normaal in mijn account kan komen.
    • Guest movie-place
      By Guest movie-place
      hallo 
      ik ben windows10 home aan het instaleren op mijn laptop dus ben benieuwd hoe het gaat geven wens me succes en.ja het is een betaalde versie 
    • By FBI
      weet toevallig iemand hoe je een Windows 10 besturingssysteem op een smartphone vervangt door een android besturing?
      ik heb 2 Windows telefoons welke na eind 2019 helaas waardeloos blijken te zijn, de telefoons zijn gewoon goed maar totaal geen ondersteuning straks voor te krijgen en apps stoppen met werken
  • Nu op het forum

• de A is niet juist _ _ _ _ _ _ _ _ _ 9 letters  Fout 1/10  A,
    • De beroemdste torrent-site ter wereld, The Pirate Bay, heeft zijn oude en vaak onleesbare Onion Domein gedumpt voor een iets beter herkenbaar en mogelijk permanenter. De overstap werd gemeld aan TorrentFreak nadat proxy-sites van The Pirate Bay langdurige uitvaltijden op het oude domein opmerkten. The Pirate Bay beheert al meer dan 15 jaar een van zijn oorspronkelijke domeinen - thepiratebay.org -. In diezelfde periode heeft het ook talloze andere domeinen versleten vanwege anti-piraterij acties over de hele wereld. The Pirate Bay is om dezelfde reden ook een van de meest geblokkeerde platforms op de planeet, iets dat heeft geleid tot de oprichting van honderden proxy-sites, opgezet om de toegang tot de index te vergemakkelijken, ongeacht welk officieel domein er in gebruik is. Donderdagavond vertelde de exploitant van een site die links naar enkele van deze proxy's indexeert aan TorrentFreak dat hun eigenaren hadden gemerkt dat de Onion-site van The Pirate Bay al enkele uren buiten gebruik was, wat zeer ongebruikelijk is. Na verder onderzoek werd ontdekt dat de site was overgeschakeld van het extreem rommelige uj3wazyk5u4hnvtk.onion naar piratebayztemzmv.onion. Toegankelijk via de Tor-browser, bijvoorbeeld, geven Onion-domeinen toegang tot het zogenaamde 'dark web', wat een mooie manier is om sites en diensten te omschrijven die niet zichtbaar zijn met behulp van een normale zoekmachine of toegankelijk via reguliere middelen. In het geval van TPB biedt verborgenheid in het Tor-netwerk ook extra beveiliging voor aanvallen en de voor rechtszaken vatbare index. Hoewel er geen officiële aankondiging is van de operators van TPB over de Onion-domeinswitch, is het nieuwe adres nu te zien wanneer je over de 'Tor'-link op de site zweeft. Het is echter niet helemaal duidelijk waarom de exploitanten van de site de wijziging hebben aangebracht. Het nieuwe Onion-domein is zeker gemakkelijker te lezen dan het oude, maar nog steeds niet gemakkelijk te onthouden. Dat gezegd hebbende, het is een verbetering ten opzichte van zijn voorganger en nu is het waarschijnlijk een zeer goed moment om iedereen ermee vertrouwd te maken. Zoals onlangs gemeld is bij TorrentFreak, is de Internet Society bezig met de verkoop van het Public Interest Registry dat momenteel het .org-domein van The Pirate Bay beheert. Als gevolg hiervan zijn er zorgen dat de nieuwe eigenaren het beruchte domein om auteursrechtelijke redenen overboord gooien. Als dat inderdaad gebeurt, zal het Onion-domein zeker van pas komen, net als de honderden reeds bestaande proxy-sites die momenteel rond tientallen blokkades dansen, over de hele wereld. Toon volledig nieuwsbericht
    • Helaas weer een nieuw lid dat niet even de moeite wil nemen online te komen wanneer iemand een reactie heeft geplaatst 
    • _ _ _ _ _ _ _ _ _ 9 letters  Fout 0/10 Ik begin maar weer😀
  • Latest nieuws

• Create New...