Spring naar bijdragen

Korte Leaf-tutorial


Pietje8501

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  980
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  11-09-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31

Had die al op mn eigen forum geplaatst, maar hier zal ie ook wel gebruikt worden dacht ik  :cool2:

Je kent het wel waarschijnlijk...

Iemand heeft een game gekocht en jij hebt hem gekopieerd. Je wil eens online tegen die vriend spelen, maar dat gaat niet want jij hebt geen account of je hebt geen legale key. Er bestaan een aantal programmatjes die dit kunnen overbruggen.

Wij zullen het programma Leaf (http://leafnetworks.net) bespreken. Leaf is net zoals Hamachi een programma dat werkt met een VPN, een virtual private network. Het programma zorgt er eigenlijk voor dat je pc en je netwerk denkt dat jij en je vriend in een LAN-netwerk zitten.

De installatie van dit programma is niet erg moeilijk:

-Je downloadt het programma van de site.

-Je runt de installer.

-Je klikt op 'Next', dan op 'I agree', dan op 'Install' en dan klik je in het venster dat erop komt op 'Ok' en daarna op 'Finish'.

De installatie kan eventjes duren want er moet een nieuwe 'valse' netwerkadapter geïnstalleerd worden. Het is best om je Hamachi adapter uit te schakelen als je Hamachi geïnstalleerd hebt.

Als alles goed gegaan is start Leaf nu op. Klik op 'Click here to login' en dan op 'Get a new account' als je er nog geen hebt. Je hoeft je echte gegevens niet in te geven, er worden toch nooit mails naar je verstuurd.

Daarna kan je inloggen met de gegevens waarmee je zojuist hebt geregistreerd. Nu moet je beslissen wie zijn pc als server zal dienen. Dit is om het even. Klik op 'Create network' en volg de stappen. Klik daarna op 'Add member' en voeg je vriend toe op basis van zijn naam of zijn e-mail adres. Zo, normaal krijgt hij nu een invite en nadat hij geaccepteerd heeft komt hij normaal online.

Nu hoeven we alleen nog maar met elkaar te verbinden. Klik daartoe op het tabblad 'Share' en dan klik je naast 'Private network' op 'Permissions'. Kies het netwerk waarvoor je de permissies wil instellen en vink de personen aan die je permissie wil geven. De persoon kan nu op jou pc, maar niet omgekeerd. Hij zal dus ook deze stap moeten doen.

Ga nu terug naar 'Networks'. Als je vriend online is, en je hebt deze stappen gedaan, dan staat er normaal een blauw computertje onder je vriend met daarnaast 'Disconnect from computer'.

Gefeleciteerd! Je zit nu in een LAN met je vriend. Het enige wat je nu nog hoeft te doen is je game op te starten en naar LAN gaan (bij multiplayer). Een van de twee kan een server aanmaken en dan kan de andere joinen.

PS 1: Als je geregistreerd hebt, laat dan je naam hier achter, dan zal ik je een invite sturen voor mijn netwerk...

PS 2: Er zijn enkele games die wat extra behoeften hebben. Die staan op deze pagina opgesomd: http://logmeinwiki.com/wiki/Category:Gaming

Have fun!

Extra:

Soms kan het zijn dat je elkaars games ziet staan maar niet kan joinen. Dan moet je een TCP poort forwarden in je router. Dit kan ik niet uitleggen want dat is voor elke router wat anders. Kom op msn als je meer informatie wil...

Nadat je de poort hebt geforwarded schrijf je hem op een blaadje zodat je hem niet vergeet. Daarna start je Leaf op, maar meld je je nog niet aan. Je klikt op 'File', dan op 'Options' en dan op 'Connection settings'. Daar vink je het kotje bij 'Enable portforwarding' aan en vul je de TCP poort in die je opgeschreven hebt. Daarna klik je op 'Ok' en meld je je aan.

Rood: werkt niet met Leaf

Blauw: werkt wel, maar met portforwarding

Groen: werkt, zonder problemen

Age of Empires II

Lord Of The Rings: Battle For Middle-Earth I

Need for Speed: Carbon

Need for Speed: Most Wanted

Need for Speed: Underground 2

Command And Conquer: Red Alert 3

Call Of Duty 4

Far Cry 2

Originele bron: http://firstblood.hostrator.com/forum/index.php?topic=229.0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 980
  • Reacties 2
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic

  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

opzich wel handig om met een maat op deze manier samen te knallen.

je kan natuurlijk ook de game kopen....  ::) maar ja we zitten hier op duken.nl leren downloaden  O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  378
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  13-09-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  

hehe en daarom hou ik van deze site  :P maarja ik heb het met pietje gedaaan en hij heeft het mij prima uitgelegd :D wat er ook bij gezegd mag wordne is dat leaf gewoon een stuk stabieler is dan Hamachi (soort gelijk programma)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 378

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...