Spring naar bijdragen

Zoek een goede 22" monitor


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

hey,

Ik heb er al een paar maar wat is nou echt een goede 22" monitor? En heeft een van jullie ervaing met een monitor van 22"?

Ik heb er 3, prijzen zijn incl. verzendkosten.

HP Pavilion w2228h  €223

Asus VK222H € 213

Acer Ferrari F-22 €268

Zoals je ziet zoek ik een monitor met HDMI-ingang, max. 5MS en 22".

Farid  O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k
  • Reacties 31
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Maximaal 5ms responding time? Waar baseer je dat op?

Als je echt een HDMI input wilt hebben, dan is er uiteraard wat minder keuze dan met alleen DVI, maar er zijn wel goede verkrijgbaar: de Samsung T200HD, of de BenQ E2200HD (1920x1200!) een zeer goede keuze. De T220 is een zeer goede kwaliteit monitor, één van de beste met een TN paneel, maar de BenQ is 75 euro goedkoper en heeft een hogere resolutie, maar wel een formaat van 16:9, tegen 16:10 van de T220. Het ligt er maar net aan wat je wilt doen en of je het formaat wel prettig vindt Game je meer van de tijd, of kijk je meer films? Als je 40% van de tijd gamet en 60% films kijkt, zou ik voor de BenQ gaan, bij nog meer van de tijd films kijken is het in mijn opinie beter om voor de Samsung te gaan, maar houd rekening met de prijs.

Het is ook nog belangrijk om te weten of je wel een HDMI output op je videokaart hebt. Als je dat niet hebt, heeft het geen zin om een HDMI only monitor te kopen, dan heb je zeker een DVI uitgang nodig. Gelukkig hebben allebei de monitoren een DVI ingang en kun je dus gewoon inpluggen, maar heb je geen HD kwaliteit. Met een oud systeem met VGA output op de videokaart kun je de monitoren helemaal niet gebruiken, tenzij je een VGA naar DVI kabeltje aanschaft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

HDMI wil ik omdat ik dan mijn xbox op HDMI kan aansluiten. DVI daar kan ik mijn pc mee aansluiten.

Ik game zeker meer dan dat ik film kijk. Films kijken doe ik op de tv O0

En max 5ms wil ik omdat ik wil voorkomen dat ik ghosting krijg.

Een Samsung T220HD. Dat is gelijk ook een tv, maar wat is DBV-T tuner?? Ik lees dat je daar Digitenne voor moet hebben? En niet gewoon casema kan hebben?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Ghosting zie je al weinig op 10ms, het is niet zo dat je per se 2 of 5 ms moet hebben voor een anti-ghosting monitor. Het soort ghosting waarover we praten is trouwens niet storend. Waar jij het over hebt, is bij de echt oudere monitoren die nog op 25ms of meer zaten. Daar kan ghosting voorkomen, maar ik heb het op mijn oude monitor slechts 2 keer in 4 jaar kunnen ontdekken. De ghosting van de tegenwoordige TFT's moet je vergelijken met de ghosting op tv's. Een goed voorbeeld is het RTL Z balkje wat af en toe laggy kan lopen en onduidelijk getoond kan worden. Om dat te verhelpen, moet je op een tv naar een hogere snelheid, dus 100Hz of zelfs 200Hz. Dat terzijde.

Je hoeft voor die T220HD geen digitenne te hebben, dat is alleen bij de aanbieding op kpn.com. Dan krijg je een kastje met plek voor de digitenne kaart erin geleverd, maar als het goed is, is dat niet de monitor die ik gelinkt heb. Alsnog kun je beter voor de BenQ monitor gaan, als ik zo zie wat je doelen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  1.091
  • Waardering:   7
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  02-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

mijn neef heeft de AsusVK222H die geeft mooi beeld  :D

die wil ik ook  :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7
  • 1,1k
  • 2

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Is de Samsung SyncMaster T200HD ook in 22" uitvoering? Want als het alleen 20'' is, daar heb ik niks aan. Heb nu 2 x een 19'' en het verschil is niet zo veel dan. Daarom wil ik dus 22'', en omdat het een groter beeldscherm is.

Is de T200HD en de T220HD precies hetzelfde? Behalve dan de grootte van het scherm.

Ze hebben allebij een DVB-T tuner. Dus daar zou ik eventueel als een tv kunnen gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Oeps, ik heb een T200HD in mijn eerste post gelinkt. Dat was niet de bedoeling, de T220 is ook verkrijgbaar, maar voor 250 euro. Da's duur in vergelijking met de BenQ. Als jullie echter Digitenne hebben, kun je bij kpn.com voor 300 euro een T220 kopen met een ingebouwde digitennekit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Wij hebben geen digitenne. Casema.

maar is die BenQ echt meer gericht op games spelen of alleen op films?

Want ik speel zeker 70% alleenmaar games (en natuurlijk de standaart dingen zoals internet enzo)

en de films die ik kijk is alleen om te kijken of de ondertiteling goed loopt. Met een uitzondering van 1 of 2 films, die ik wel op de pc kijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Die BenQ is meer gericht op gamen. Lage responstijd, hoge resolutie (ook wel handig voor films), gamepaneel (TN).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  42
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-05-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Ik weet niet of een Samsung Syncmaster 2223NW wat voor je is. is ook 5ms en 22"

http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00631483

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 42

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik weet niet of een Samsung Syncmaster 2223NW wat voor je is. is ook 5ms en 22"

http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00631483

Ik wil een HDMi aansluiting. En de 2223Nw heeft alleen VGA. O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik denk dat ik wel voor de BenQ ga.

Voor 178 euro heb je een pracht scherm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Yep, dat klopt. Ik zou persoonlijk alleen wel even de T220 willen zien, want het schijnt dat het een erg mooi scherm is. Ik heb nog even overleg gehad over die monitoren en daar kwam toch wel uit dat de T220(HD!) die 75 euro meer wel waard is, vanwege de mogelijkheid om tv te kijken, maar ook vanwege het uiterlijk en de kwaliteit en niet te vergeten de doorverkoopbaarheid. Nou ja, je moet maar even kijken, want zo slecht is de BenQ ook weer niet. Het is volledig budgetafhankelijk. Als je geen 250 euro over hebt voor een monitor, moet je gewoon voor de BenQ gaan. Heb je het geld wel en wil je het ook uitgeven, is de T220HD de beste optie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

De samsung heb ik bij de BCC zien staan. Ik dacht echt wat een mooi scherm. Van benQ heb ik zelf nog nooit van gehoord. En misschien dat ik me vader over kan halen om KPN te nemen aangezien het ook een tv is. Maar past er alleen DVB-T in? (digitenne) en niet gewoon de aansluiting die uit de muur komt?

Die 75 euro heb ik wel. Alleen wordt het dan wat langer wachten. Je moet sowiezo geduld hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Als DVB-T de enige aansluiting is en als digitenne de enige is die daarvan gebruik maakt, dan zal dat vast zo zijn. Is het niet zo dat ie alle digitale signalen kan ontvangen? Zoek het even na als je het wilt weten, ik heb geen ervaring. :) De aansluiting die uit de muur komt, is als het goed is analoog, dus dat zal dan sowieso niet passen.

Als jij de T220 een mooi scherm vindt, zou ik die nemen. Mocht je geen gebruik maken van de DVB-T, dan koop je toch de normale T220 en niet de T220HD? Nadeel is dan dat daar geen HDMI op zit en op de BenQ wel. BenQ is trouwens wel redelijk bekend en betrouwbaar, anders zou ik het nooit geselecteerd hebben. De E2200 is één van de meest gewilde monitoren van het moment, net als de T220. Weet je wat? Koop gewoon de BenQ E2200 als je geen digitale tv hebt en kijk het anders nog even aan, want als je het nu niet hebt, weet je niet of en wanneer je het ooit wel krijgt en of je het dan wel gaat gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Dat ben ik helemaal met je eens. Kijk zolang analoog gewoon blijft bestaan blijven wij denk ik gewoon analoog houden. Volgens mij kon je er wel tv mee kijken maar dan alleen nederland 1, 2 en 3...

In Nederland is er een ontvangstbereik van 98% met dakantenne, en 66% met binnenantenne.[1] Nederland 1, Nederland 2 en Nederland 3 en een regionale zender worden gratis (free to air) uitgezonden. Dit geldt ook voor de radiozenders Radio 1, Radio 2, 3 FM, Radio 4, Radio 5, Radio 6, Concertzender, FunX en een regionale radiozender. Dit pakket wordt Bouquet 1 genoemd.

KPN/Digitenne biedt tegen betaling een uitbreiding van dit pakket tot 23 televisie- en 19 radiozenders.

Zie ook Nederlandse digitale radio via DAB.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Yep, klopt. Maar volgens mij moet je wel een aansluiting hebben voordat je tv kunt kijken, want als je er niks in steekt, gebeurt er ook niks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500
  • 3 weken later...

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Is dit een goede Acer H243Hbmid

Merk Acer

Type H243Hbmid

Afmetingen

Scherm Diagonaal 24"

Beeldverhouding 16:9

Technische Specificaties

Schermresolutie 1920x1080 (Full HD 1080p)

Kijkhoek 160°

Reactietijd 2ms

Contrastverhouding (dynamisch) 40000:1

Verbinding (Video Uit) D-Sub (VGA), DVI-D, HDMI

Monitor Eigenschappen Speakers

LCD Panel TN

Vermogen 60W

Kleuren Zwart

Prijs € 243,90 incl

Ik had ergens gelezen dat het ook nog uitmaakt welke videokaart je hebt? Is dit zo...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

Ik had ergens gelezen dat het ook nog uitmaakt welke videokaart je hebt? Is dit zo...

ja, je videokaart moet wel HD aankunnen, anders kan je net zo goed een ander scherm kopen... welke videokaart heb je?

ziet er verder wel goed uit, dat scherm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik had ergens gelezen dat het ook nog uitmaakt welke videokaart je hebt? Is dit zo...

ja, je videokaart moet wel HD aankunnen, anders kan je net zo goed een ander scherm kopen... welke videokaart heb je?

ziet er verder wel goed uit, dat scherm

Videokaart dat ik nu heb: Nvidia GF 8600 GTS 256 MB. << Geen hd

Videokaart dat ik ga kopen: Sapphire HD 4850 512MB   <<Wel hd

Toch?

Alleen dat scherm is 65% bedoeld voor me x360.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

  • Bijdragen:  501
  • Waardering:   63
  • Prestatiepunten:  366
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  26-08-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Jij hebt wel geld te veel volgensmij. Maar een HD480 is zeker geen slecht idee als je zo'n mooi beeldscherm koopt. Wat de xbox betreft, dat zit wel goed! Je gamed daarmee gewoon Full HD, wel even checken of je een HDMI uitgang op je xbox hebt, en vergeet niet dat je ook nog een HDMI kabel moet kopen die ook vrij duur zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 63
  • 501
  • 2

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Jij hebt wel geld te veel volgensmij. Maar een HD480 is zeker geen slecht idee als je zo'n mooi beeldscherm koopt. Wat de xbox betreft, dat zit wel goed! Je gamed daarmee gewoon Full HD, wel even checken of je een HDMI uitgang op je xbox hebt, en vergeet niet dat je ook nog een HDMI kabel moet kopen die ook vrij duur zijn.

Heb er ook voor moeten werken hoor  :-[

Mag ik mezelf ook eens verwennen  :s

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

  • Bijdragen:  501
  • Waardering:   63
  • Prestatiepunten:  366
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  26-08-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Alleen maar positief hoor  O0 Ik zou me geen 24" monitor, xbox360 en hd4850 in een keer kunnen veroorloven  :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 63
  • 501
  • 2

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Alleen maar positief hoor  O0 Ik zou me geen 24" monitor, xbox360 en hd4850 in een keer kunnen veroorloven  :P

Lol, me xbox heb ik al. En het scherm en videokaart kan ik ook niet in één keer kopen hoor. ZO rijk ben ik ook weer niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  1 lid is actief

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...