Spring naar bijdragen

Mis de speciale aanbieding niet. 85% korting op Private Internet Access VPN, nu slechts €1,75 per maand en ontvang 4 maanden gratis.

Ervaar ultiem gebruiksgemak en een snelle VPN-verbinding. Geniet van de beste kwaliteit voor de scherpste prijs. Met Private Internet Access kun je moeiteloos torrents, Usenet en Netflix gebruiken! En geld-terug-garantie van 30 dagen, dus je kunt het risicovrij proberen.

Wil je weten hoe je aan de slag kunt gaan? Bekijk dan onze handige handleiding voor een probleemloze installatie en gebruik. :goed:

[TUT] Hoe gebruik je www.google.nl

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  2.097
  • Waardering:   74
  • Prestatiepunten:  575
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  34

Na aanleiding van veel mensen die vragen stellen hier in het forum en te beroerd zijn even een trefwoord in te vullen in een zoekmachine ben ik dit topic begonnen.

Regelmatig zie je mensen die simpelweg rondvragen zonder eerst zelf even te kijken wat ze kunnen vinden. Er word dus vrij weinig moeite gedaan terwijl sommige mensen hier op het forum hun uiterste best doen om vragen goed en duidelijk te beantwoorden, zelfs woorden er goede links opgezocht en mee gepost voor de TS (Topic Starter)

Graag zie ik zelf wat meer inzet van alle andere gebruikers hier op het forum. Iedereen is hier om te leren, of om hulp aan te bieden.

Google is eigenlijk een grote zoekmachine, je kan er letterlijk alles mee vinden, ook serials, en ja ook cracks zijn makkelijk te vinden via google. Niet alleen legale dingen kan je vinden, maar ook genoeg illegale activiteiten kun je vinden.

Wil je dus een topic openen, kijk eerst eens op Google, mocht je er dan nog niet uitkomen open dan een net topic met een duidelijk titel en een duidelijk stuk tekst wat je zelf al gevonden of ondernomen heb en wat je probleem/vraag is.

Hoe gebruik je Google

- Ga naar www.google.nl

- Tik de trefwoorden in die voor jou zoekopdracht van toepassing zijn.

( Bijvoorbeeld: Je bent opzoek naar spelletjes voor de Nintendo DS. Dan kun je als trefwoorden invoeren: nintendo ds spelletjes downloaden. Of een nog betere zoek opdracht: DS roms )

Probeer dus probeer een paar korte woorden te gebruiken , de termen dus, en gebruik geen hele zinnen. Dit levert vaak goede resultaten op.

- Je kan een zoek opdracht uitvoeren op Nederlandstalige websites of over de hele wereld.

- Druk vervolgens op  ''Google Zoeken''

- Nu zul je een hele was lijst voor je krijgen met resultaten die Google netjes voor jou geindexeerd heeft.

- Klik een van de resultaten aan en je word automatisch doorgestuurd naar de website.

- Mocht je op die website niet de goede informatie tegen komen, hou niet gelijk op en ga een pagina terug en bekijk een van de andere websites.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Reacties 26
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Actief:  

Euh..... Mensen weten heus wel hoe ze google moeten gebruiken. Sterker zelfs de meerderheid die op deze site is komt vanaf google.nl vandaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Heb je uberhaupt wel gelezen wat er in de topic start staat?

Het is simpel gezegt gewoon zo dat mensen te weinig gebruik maken van google en dit misschien zorgt om mensen te motiveren dit vaker te gebruiken en niet klakkeloos alle vragen in een topic te dumpen en maar wachten totdat andere mensen voor hun gaan googlen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  4.943
  • Waardering:   21
  • Prestatiepunten:  100
  • Actief:  

Dit is eigenlijk heel logisch, maar het klopt dat sommige leden gewoon niet goed kijken of zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  1.203
  • Waardering:   0
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31

Naar mijn mening vind ik het nutteloos sorry dat ik het zeg.

Maar verder wel goed gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Uiteraard, voor de gevorderde gebruiker is het misschien heel simpel, en eigenlijk een van de basis dingen.

Maar sommige mensen waaronder ook kinderen van 12 jaar komen hier en vragen maar wat raak zonder zelf even wat moeite erin te stoppen.

We kunnen niet alles voorkauwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  1.091
  • Waardering:   7
  • Dagen gewonnen:  2
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

ook kinderen van 12 jaar komen hier en vragen maar wat raak zonder zelf even wat moeite erin te stoppen.

ja dit klopt, alleen ik vind dat de handleiding een beetje overbodig is.

het heeft zelfs een officieel werkwoord (googlen) dus als je dan niet eens weet hoe het werkt dan is het toch wel heel erg  :s

maar de handleiding is wel netjes gemaakt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  841
  • Actief:  

dus als ik het goed begrijp is het een beetje om de mensen beter te laten zoeken om onodige vragen te voorkomen?? dat vind ik persoonlijk wel goed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  501
  • Waardering:   63
  • Prestatiepunten:  367
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32
  • Was actief op:  Macintosh

Wat ik hier van vind;

Mensen komen op duken.nl via google, niemand die toevallig duken.nl intypt om te leren downloaden.

Daarom kan je vasttellen dat iedereen die hier op duken.nl zit, weet hoe google werkt. Het is dus in mijn ogen ook nog al een "nutteloze" tut, waar wat mij betreft een slotje op mag.

We zullen het bespreken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Wat ik hier van vind;

Mensen komen op duken.nl via google, niemand die toevallig duken.nl intypt om te leren downloaden.

Daarom kan je vasttellen dat iedereen die hier op duken.nl zit, weet hoe google werkt. Het is dus in mijn ogen ook nog al een "nutteloze" tut, waar wat mij betreft een slotje op mag.

We zullen het bespreken.

Vind je zelf dan ook niet dat mensen die hier komen ook eerst zelf even kunnen gaan googlen voordat ze alle vragen gelijk op forumleden af vuren en dan maar hopen dat ze antwoord krijgen.

9 van de 10 topics die geopend worden hier kunnen mensen makkelijk vinden via google.

Ik begrijp dus niet dat mensen nu vel reageren terwijl ik alleen een handje de goeie richting geef.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Actief:  

Zoals al besproken in de PM's, dat hoef je niet van ze te verwachten. Met deze 'handleiding' hef je het probleem voor nog niet eens 1% op. Het lokt trouwens precies de reacties uit die ik je had voorgespiegeld. Het initiatief is half leuk en ok, maar van één kant denk ik dat je zelf ook weet dat het niet gaat helpen. Sarcasme is leuk, maar je helpt er niemand mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Wat ik hier op uitmaka is dat je mijn argument niet kan weerleggen, waarop ik dan weer uit maak dat je me wel gelijk geeft dat iedereen weet hoe google werkt? Dan geef je me indirect dus ook weer gelijk dat deze tut niet echt veel zin heeft.

En tja, in sommige gevallen zou google geraadpleegd kunnen worden, maar we zijn niks voor niks een forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Is goed man, pleur de zooi maar dicht.

Echt aardig dat hulp niet gewaardeerd word hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Blijkbaar ben je niet volwassen genoeg om een discussie aan te gaan (met iemand van 15!! jaar).

Je hebt wel gelijk hoor, daar niet van, maar om nou een tut te gaan maken hoe je google gebruikt, kom op zeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Blijkbaar ben je niet volwassen genoeg om een discussie aan te gaan (met iemand van 15!! jaar).

Je hebt wel gelijk hoor, daar niet van, maar om nou een tut te gaan maken hoe je google gebruikt, kom op zeg.

Waarom zou ik de discussie aan moeten gaan? Ik vind het zelf niet fijn als mensen flinke tijd erin steken om mensen te helpen en te doen terwijl ze alles zo voor geschoteld krijgen en zelf geen flikker uitvoeren om wat op te zoeken. Daarvoor is dit topic bedoeld.

Natuurlijk, in dit forum hoor je elkaar te helpen, maar ik vind voor wat hoort wat. Dus mensen mogen zelf ook eerst hun ogen wel gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  1.802
  • Actief:  
  • Leeftijd:  35

We kunnen ook deze tut wel gebruiken maar om hier nou te gaan schelden omdat we het niet eens zijn, maar het is zo dat de meeste mensen wel de zoekfunctie google kennen, en misschien als je deze tut had gemaakt het je misschien ook andere zoekmachines erbij kunnen zetten, het is niet zo uitgebreid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Waarom zou ik de discussie aan moeten gaan? Ik vind het zelf niet fijn als mensen flinke tijd erin steken om mensen te helpen en te doen terwijl ze alles zo voor geschoteld krijgen en zelf geen flikker uitvoeren om wat op te zoeken. Daarvoor is dit topic bedoeld.

Natuurlijk, in dit forum hoor je elkaar te helpen, maar ik vind voor wat hoort wat. Dus mensen mogen zelf ook eerst hun ogen wel gebruiken.

We kunnen ook deze tut wel gebruiken maar om hier nou te gaan schelden omdat we het niet eens zijn, maar het is zo dat de meeste mensen wel de zoekfunctie google kennen, en misschien als je deze tut had gemaakt het je misschien ook andere zoekmachines erbij kunnen zetten, het is niet zo uitgebreid

Ehm? We? Sinds wanneer behoor jij tot de duken crew?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Ik neem het geen van alle members kwalijk.

Alleen zou het misschien meer zo kunnen zijn als iemand een vraag stelt die diegene zelf vrij simpel kan vinden dat hij/zij daar op gewezen word. Van hé neem even de FAQ door of de regels van het forum.

Als mensen namelijk zelf wat ondernemen en daarna met het verhaal komen dat ze er alsnog niet uit komen help ik ze graag! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Actief:  

Ik gebruik zelf liever www.lmgtfy.com. Wordt alles ook in één keer duidelijk en is nog redelijk vermakelijk ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Dan is het makkelijk om tot de conclusie te komen dat dit topic dicht gaat.

Lijkt me beter en zorgt voor minder gekkigheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators

• Bijdragen:  26.235
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  25.015
  • Dagen gewonnen:  264
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Slotje... we dwalen af en t lijkt mij ook inderdaad beter

:slot:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  806
  • Waardering:   5
  • Actief:  
  • Leeftijd:  38

Nou een goede hoe gebruik ik google tutorial zal echt wel welkom zijn in mijn mening. In eerste instantie weet natuurlijk iedereen hoe je een woord in google typt en dan op zoeken kunt drukken. Maar google gaat werkelijk waar veel verder dan dat. Zo is het zoeken naar de juiste keywords echt een hells karwei bij de lastigere onderwerpen. Daarnaast zijn er ook nog allerlei input 'karakters' die in google gebruikt kunnen worden en die nog lang niet bij iedereen bekend zijn.

Ik denk wel dat je de doelstelling van je tutorial dan bij moet stellen. Mensen aan het googlen krijgen is echt onbegonnen werk, niet te doen met een enkele tutorial. Je zou je meer moeten richten op de mensen die wel moeite willen doen om hun antwoord te krijgen via google. Dan zou ook de inhoud een stuk waardevoller zijn met wellicht een hoger instapniveau. Dat hogere instapniveau mag gezien de reacties hierboven geen probleem zijn, iedereen hier is al google expert om ze via het intypen van 'hoe moet ik downloaden' op duken.nl terecht zijn gekomen. hence the sarcasm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

We zouden een centraal Google topic kunnen maken met daarin alle trucjes en tips die je in google kan gebruiken.

Ik stel me eventueel als topic starter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  806
  • Waardering:   5
  • Actief:  
  • Leeftijd:  38

Zolang het met het doel dat ik hierboven heb beschreven is, zie ik het wel zitten, maar ik overleg eerst even met de rest, momentje :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  2.568
  • Waardering:   1
  • Actief:  Nooit

Beter idee topic met:

- Alle Zoekmachines op een rijtje. (zorgt ook voor meer hits)

- Wat en hoe gebruik je het?

- Handige trucjes wat je op de zoekmachine(s) kan gebruiken.

- Misschien ook nog een testje plaatsen van waar de meeste mallware links staan.

- Torrents, mp3s etc. via google.

Als er nog meer ideeen zijn, reageer maar  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Delen

• Wie zijn er online?  5 leden zijn actief

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

• Onderwerp: Waarom is mijn telefoon zo traag en hoe kan ik het oplossen? Auteur: JanDeBelan Hey allemaal, Ik heb de laatste tijd echt last van mijn telefoon. Hij is super traag en het frustrert me enorm. Apps laden langzamer en soms loopt hij zelfs vast. Iemand een idee waarom dit zo is en vooral: hoe kan ik het oplossen? Alvast bedankt! Reactie: TechGuru99 Hoi JanDeBelan, Tja, dat kan echt verschillende redenen hebben. Laten we het even stap voor stap doornemen. Vrije Opbergruimte: Eerst moet je checken hoeveel opslagruimte je nog hebt. Als je telefoon vol is, kan hij ook traag worden. Verwijder ongebruikte apps, foto’s of video’s die je niet meer nodig hebt. Updates: Zorg ervoor dat je telefoon en apps up-to-date zijn. Oudere software kan leiden tot een trage werking. Achtergrondprocessen: Sommige apps draaien op de achtergrond, zelfs als je ze niet gebruikt. Ga naar de instellingen en kijk welke apps op de achtergrond actief zijn. Sluit onnodige apps af. Herstart je telefoon: Dit klinkt simpel, maar niks is zo effectief als even een herstart. Het kan helpen om de snelheid weer omhoog te krijgen. Fabrieksinstellingen: Als niks helpt, kun je overwegen je telefoon terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Maar back-up eerst al je belangrijke bestanden, want dan ben je alles kwijt. Ik hoop dat dit helpt! Succes! Reactie: EmmaTech Er zijn ook dingen zoals je batterij. Als de batterij versleten is, kan de telefoon ook traag gaan. Misschien even laten nakijken? Reactie: GameGek54 Ik had ook zoiets met mijn oude telefoon! De truc van de herstart hielp echt. Maar ik had ook vaak last van opslagproblemen, dus die tip van TechGuru is goed! Reactie: JoriJp Toffe tips! Ik ga morgen meteen mijn telefoon nakijken. Die van mij heeft ook altijd zo’n 100 apps open volgens mij haha. Maar ik vind het altijd zo’n gedoe om ze te sluiten. Reactie: TechGuru99 @JoriJp, snap ik helemaal! Maar het kost je echt maar even en het kan zoveel verschil maken. Gewoon even in de instellingen kijken. Reactie: MarcDeSmart Misschien ook kijken naar je wifi? Soms laggen dingen als je verbinding zwak is. Probeer ook eens wifi aan en uit te zetten. Reactie: NienkeP Ja, dat heb ik ook! Mijn telefoon deed niks meer door die ellendige verbinding. Soms moet je echt even kijken of je wifi of mobiel internet goed werkt. Reactie: JanDeBelan Bedankt allemaal voor de tips! Ik ga er meteen mee aan de slag. Hopelijk is het snel weer beter. Fingers crossed! Reactie: EmmaTech Laat weten hoe het gaat, Jan! Hopelijk snel weer snel met je telefoon! Dit lijkt op een leuke, actieve discussie en blijft simpel en informatief. Super om te zien hoe de community elkaar helpt! Lees het volledige bericht hier
    • Forumdiscussie in het subforum “Apple Software, Hardware en Besturingssystemen” iRonnie: Hey allemaal, ik heb een probleem met Apple Pay. Het werkte eerst altijd super, maar nu ineens doet ‘ie niets meer. Wie herkent dit of weet wat ik moet doen? Alvast bedankt! AppleExpert: Hey iRonnie! Vervelend dat je problemen hebt met Apple Pay. Ik begrijp dat het frustrerend kan zijn. Hier zijn een paar dingen die je kunt proberen: Controleer je internetverbinding: Soms kan een slechte verbinding ervoor zorgen dat Apple Pay niet werkt. Zorg dat je Wi-Fi of mobiele data aan staat. Herstart je apparaat: Dit klinkt misschien simpel, maar een herstart kan vaak kleine softwareproblemen oplossen. Houd de aan/uit-knop ingedrukt en zet je iPhone even uit en weer aan. Controleer je instellingen: Ga naar Instellingen > Wallet & Apple Pay en kijk of alles goed ingesteld is. Zorg ervoor dat je betaalmethode nog steeds geldig is en goed is toegevoegd. Update je apparaat: Zorg ervoor dat je altijd de nieuwste versie van iOS hebt. Ga naar Instellingen > Algemeen > Software-update om te kijken of er iets beschikbaar is. Neem contact op met je bank: Soms is het probleem aan de kant van de bank. Een snel belletje kan helpen! Hopelijk werkt een van deze tips. Laat ons weten of je nog hulp nodig hebt! LisaApple: Thx AppleExpert! Zal die dingen eens proberen. Heb ook nog een vraag: kan het zijn dat je creditcard een probleem heeft? iRonnie: Thanks, AppleExpert! Ik ga dit allemaal even checken. En Lisa, het zou kunnen! Ik heb laatst een melding gekregen van mijn bank over mijn kaart, dat kan ook meespelen. PietjePuk: Weet iemand of Apple Pay ook werkt op een Apple Watch? Ik heb er eentje, maar ik heb het nog nooit geprobeerd. SaraTech: Ja, het werkt op de Apple Watch! Je moet wel je kaart toevoegen via de Watch-app op je iPhone. Maar let op, je moet ook een code instellen voor je watch om het veilig te maken. iRonnie: Danku PietjePuk en SaraTech! Ik ben benieuwd, misschien ga ik het vanavond gelijk testen met mijn watch! BasB: Oh, en ik heb een trucletje: als Apple Pay echt niet werkt, probeer dan eens de Wallet-app te verwijderen en weer opnieuw te downloaden. Dat heeft bij mij een keer geholpen. HannahCrazy: Thanks voor de tip, BasB! Maar ik had eerder een probleem met Wallet en het hielp om gewoon mijn telefoon een keer te restoren. Hopelijk krijg je het opgelost, iRonnie! iRonnie: Thanks allemaal, jullie zijn toppers! Ik ga het hele lijstje afwerken en houd jullie op de hoogte. Fingers crossed! Rico123: Laten we hopen dat het snel opgelost is! Apple Pay is zo handig. Laat het ons weten, iRonnie! iRonnie: Ja, doe ik! Bedankt voor alle hulp, ik voel me al een stuk beter! Lees het volledige bericht hier
    • Onderwerp: Waarom lukt mijn FTP-upload niet en hoe los ik het op? RetroDL Hey allemaal, ik probeer al een tijdje bestanden te uploaden via FTP, maar het wil gewoon niet lukken. Ik krijg steeds foutmeldingen en heb geen idee wat ik verkeerd doe. Iemand tips of oplossingen? Alle hulp is welkom! ExpertUser Hey RetroDL! Ik kan je daar wel mee helpen. FTP kan soms een beetje tricky zijn. Hier zijn een paar dingen om te checken: Servergegevens: Zorg ervoor dat je het juiste IP-adres, gebruikersnaam en wachtwoord gebruikt. Kijk even na of je die goed hebt ingetypt. Firewall: Soms blokkeren firewalls FTP-verbindingen. Zorg ervoor dat je firewall of antivirus niet in de weg zit. Je kunt proberen ze tijdelijk uit te schakelen om te zien of dat helpt. Poortinstellingen: FTP gebruikt standaard poort 21. Controleer of deze poort open is. Sommige internetproviders blokkeren die poort, dus het kan handig zijn om een andere (zoals poort 22 voor SFTP) te gebruiken. Bestandsgrootte: Controleer ook of het bestand dat je probeert te uploaden niet te groot is. Sommige servers hebben limieten op de bestandsgrootte. Clientinstellingen: Zorg dat je FTP-client goed is ingesteld. Soms moet je ‘Passive Mode’ inschakelen bij de instellingen. Probeer deze stappen en laat maar weten of het lukt! Succes! DannyMIRC Thanks voor de tips, ExpertUser! Ik had ook altijd problemen met mijn firewall. Het uitzetten hielp bij mij! User123 Ik had laatst ook zo’n probleem. Het bleek dat mijn internetverbinding niet stabiel genoeg was. Bij elke upload viel mijn verbinding wel even weg. Misschien is dat ook iets om naar te kijken? Emily_W Ik zie dat je het hebt over bestandsgrootte. Ik dacht dat ik mijn bestand kon uploaden, maar hij was te groot. Heeft iemand tips hoe ik grotere bestanden kan splitsen? RetroDL Thanks voor de tips, iedereen! Ik ga het even proberen. Die passieve mode instellingen ga ik ook even checken. Geeky_Guy @Emily_W, je kunt programma’s gebruiken zoals WinRAR of 7-Zip om je bestanden te splitsen. Gewoon de optie gebruiken om te splitsen, en dan heb je meerdere kleinere bestanden! Snapper Een handige tip is ook om je upload via de webinterface van de server te proberen. Soms zijn er gewoon bugs in FTP-clients, en dan is een directe upload makkelijker. DannyMIRC Ja, Snapper, dat had ik ook een keer. De webinterface werkte perfect toen mijn FTP-client weer eens protesteerde. Altijd goed om een back-up te hebben! RetroDL Ik heb het geprobeerd met de tips en het werkt nu! Ik heb mijn firewall even uitgezet en toen kon ik zonder problemen uploaden. Bedankt voor alle hulp! Emily_W Heb je meteen je andere bestanden ook geüpload, of had je het alleen met die ene? Ik ben benieuwd! RetroDL Ik heb alles geüpload! Dankzij jullie ging het echt een stuk sneller. Echt top dat dit forum zo helpt. Lees het volledige bericht hier
  • Recente prestatie

• stv heeft zojuist een badge verdient
      Eén week actief
  • Recente actieve topics

• Populaire bijdragers

Deze week heeft niemand nog waardering gekregen.

• Willekeurige films

• Willekeurige link

• Nieuwe aanmaken...