Spring naar bijdragen

Mis de speciale aanbieding niet. 85% korting op Private Internet Access VPN, nu slechts €1,75 per maand en ontvang 4 maanden gratis.

Ervaar ultiem gebruiksgemak en een snelle VPN-verbinding. Geniet van de beste kwaliteit voor de scherpste prijs. Met Private Internet Access kun je moeiteloos torrents, Usenet en Netflix gebruiken! En geld-terug-garantie van 30 dagen, dus je kunt het risicovrij proberen.

Wil je weten hoe je aan de slag kunt gaan? Bekijk dan onze handige handleiding voor een probleemloze installatie en gebruik. :goed:

Kabinet gaat downloaden verbieden

downloadfreak
 Delen

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  425
  • Waardering:   44
  • Prestatiepunten:  308
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Het kabinet gaat het downloaden van muziek en films op termijn verbieden. Voorwaarde is wel dat er eerst voldoende alternatieven komen om legaal te downloaden.

Dat heeft het kabinet vrijdag besloten. Minister van Justitie Ernst Hirsch Ballin (CDA) is er niet op uit 'individuele internetgebruikers het leven zuur te maken', maar wil bedrijven bestrijden die verdienen aan het illegaal aanbieden van auteursrechtelijk beschermd materiaal.

Dat lukt pas goed als de entertainmentindustrie consumenten voldoende mogelijkheden biedt om legaal muziek en films te downloaden.

Uitwerken

Het kabinet gaat het downloadverbod de komende drie jaar verder uitwerken. In de tussentijd moet de entertainmentindustrie alternatieven bedenken, samen met internetproviders en consumentenorganisaties.

Maandbedrag

Hirsch Ballin denkt bijvoorbeeld aan constructies waarbij consumenten maandelijks een bepaald bedrag betalen om via internet muziek te luisteren of uit te wisselen.

Tegelijk met de invoering van het downloadverbod wordt de thuiskopieregeling afgeschaft. Deze heffing op onder meer blanco cd's is bedoeld om makers van films en muziek te compenseren voor kopieën die mensen thuis maken.

Bron: Nu.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Reacties 35
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  4.943
  • Waardering:   21
  • Prestatiepunten:  100
  • Actief:  

Nou, ik wens het kabinet veel succes. Dit onstabiele kabinet moet zich eerst recht weten te houden voordat ze ook maar iets kunnen veranderen. Dat lijkt ze ook niet goed af te gaan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  36
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  306
  • Actief:  

Ach gewoon lekker door laten debateren,waarbij het jaren duurt voor er iets  veranderd ,kunnen we heerlijk goedkoop van illigale downloads genieten 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  2.097
  • Waardering:   74
  • Prestatiepunten:  575
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Succes der mee roep ik maar!

Je kan doen wat je wil, maar downloaden ga je toch niet kunnen verbieden. Er blijven altijd alternatieven uit de grond stampen waarmee downloads binnen gehaald worden.

Je zou dan een ip block moeten geven op elke website waar torrents vanaf gehaald kunnen worden.

Is voor hun gewoon een ipchange en je kan weer verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  4.307
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Actief:  Nooit

Let ook op dit:

"Minister van Justitie Ernst Hirsch Ballin (CDA) is er niet op uit 'individuele internetgebruikers het leven zuur te maken', maar wil bedrijven bestrijden die verdienen aan het illegaal aanbieden van auteursrechtelijk beschermd materiaal."

FTD is niet op geld uit. Dus kan ik alsnog gebruiken. En ze gaan mij niet achtervolgen. Voor mij gaat er uiteindelijk niks veranderen. En ben het volledig eens met Cancan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   25
  • Actief:  
  • Leeftijd:  36

Zo lang ze alleen bedrijven aanpakken die er geld mee verdienen is er niks aan de hand en anders gewoon een SSL verbinding nemen met nieuwsgroepen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  2.055
  • Waardering:   5
  • Dagen gewonnen:  1
  • Actief:  
  • Leeftijd:  34

t zal idd nog wel een heeeeeeeeele lange tijd duren voordat wij als 'kleine downloaders' hier iets van gaan merken

en d'r zijn genoeg andere manieren op aan je spul te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Actief:  

.Je zou dan een ip block moeten geven op elke website waar torrents vanaf gehaald kunnen worden.

Is voor hun gewoon een ipchange en je kan weer verder.

Ja alleen zit je dan weer met dat Torrents ook legaal kunnen zijn. Zoals Hardware.info die heeft HD uitzendingen en die kan je downloaden via Torrents, want niet iedereen hoeft dat. Maar dat kan je dan niet meer downloaden omdat het "Kabinet" het heeft verboden, beetje onzin dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Ik zou zelf ook niet weten wat ze nou precies willen of uiteindelijk gaan doen, het artikel is van nu.nl.

Ik denk idd dat ze torrents niet gaan verbieden, maar misschien wel downloaden van copyright items van een plaats die het niet legaal verspreid, ook dat weet ik niet zeker aangezien over die paar jaar waar ze het over hebben dan is er toch weer een ander kabinet  :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Hopelijk is het dan een kabinet met de piraten partij  ;D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  5.250
  • Waardering:   101
  • Prestatiepunten:  50
  • Actief:  
  • Leeftijd:  40

Maandbedrag

Hirsch Ballin denkt bijvoorbeeld aan constructies waarbij consumenten maandelijks een bepaald bedrag betalen om via internet muziek te luisteren of uit te wisselen.

Dat doe ik nu al met nieuwsgroepen en ben niet echt van plan om er meer geld aan uit te geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Maandbedrag

Dat doe ik nu al met nieuwsgroepen en ben niet echt van plan om er meer geld aan uit te geven.

Het is op zich geen slecht idee om zo iets te maken als de prijs maar niet te hoog wordt. Als ze het voor een mooie prijs doen zou ik het misschien wel doen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Maandbedrag

Het is op zich geen slecht idee om zo iets te maken als de prijs maar niet te hoog wordt. Als ze het voor een mooie prijs doen zou ik het misschien wel doen

Ik ben het met je eens, maar of ze de prijs normaal houden, ze willen natuurlijk gewoon voor een film hetzelfde verdienen als wanneer je een DVD koopt, ik ben dus bang dat ze net zo als in de winkel weer veels te veel vragen. (daarom download ik ook, alles kopen dan ben ik arm)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Daar heb je waarschijnlijk wel gelijk in. Aks je kijkt voor wat voor prijzen er muziek wordt aangeboden kan je in veel gevallen net zo goede de cd kopen ben je net zo veel kwijt.

Vraag me alleen af of ze de reclame,s en die troep van brein dan ook laten zien of dat ze eindelijk slim worden en die irritante reclame,s er uit laten, dat is namelijk 1 van de reden dat ik download. Vind het zo irritant dat je eerst alles moet doorspoelen voor dat je eindelijk de film kan kijken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Vraag me alleen af of ze de reclame,s en die troep van brein dan ook laten zien of dat ze eindelijk slim worden en die irritante reclame,s er uit laten, dat is namelijk 1 van de reden dat ik download. Vind het zo irritant dat je eerst alles moet doorspoelen voor dat je eindelijk de film kan kijken

Ja inderdaad, hebben ze nou echt niet door dat ze mensen dan juist laten downloaden... Trouwens als we downloaden dan kopen we de film niet ook dus zien we die reclames niet eens, dus ze zijn alleen maar dom bezig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  2.626
  • Waardering:   29
  • Prestatiepunten:  261
  • Actief:  

En dan nog te bedenken dat je het vaak niet door kan spoelen ook  :geheim:

ach het duurt nog wel ff voordat het door gevoerd is..

Ik maak me niet zo druk :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators

• Bijdragen:  26.234
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.933
  • Dagen gewonnen:  264
  • Actief:  
  • Was actief op:  Android

Het zal nog wel wat jaren duren voordat ik daad werkelijk van de grond komt. Daarna is het downloaden van muziek en films verboden. Dit is ook het geval in andere landen, de vraag is of men na het verbod ook stopt met downloaden. Tenslotte kan je nog steeds downloaden.

Straks gaat men aan de slag met de "ssl" verbindingen en dan kan je niet uitlezen wat iemand doet over zijn internetlijn.

Laten ze maar eerst komen met een paar goede legale alternatieven. Daarbij: "Het kabinet gaat het downloadverbod de komende drie jaar verder uitwerken. " Dus eerst nog 3 jaar uitwerken... geef het dus nog een jaar of 5 voordat dit in de wet word opgenomen. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies. En of het dan optimaal werkt is een ander verhaal. Wat waarschijnlijk niet gaat gebeuren. Als ze eenmaal zien dat het onmogelijk is om de downloaders echt te pakken laten ze het wel vallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Ja, maar ook als ik bv. een DVD koop, dan heb ik ook alle recht om hem te downloaden en hem op me PC te kijken als ik dat liever heb dan converteren, dus echt laten stoppen lukt dan sowieso niet, want als je recht hebt om te downloaden, dan zijn er altijd mensen die dat recht niet hebben maar het wel gewoon doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  2.626
  • Waardering:   29
  • Prestatiepunten:  261
  • Actief:  

Lol over 5 jaar hoop ik een baan te hebben.

En zal ik toch wel weinig tijd hebben om te downloaden.

Alleen nog af en toe op ps3 of op een future console ;p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  2.055
  • Waardering:   5
  • Dagen gewonnen:  1
  • Actief:  
  • Leeftijd:  34

hopelijk ben ik over 5 jaar zo rijk dat ik alles gewoon legaal kan kopen :P haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

@duken mensen zullen blijven downloaden, kijk naar Amerika als je daar wordt gepakt kan je een boete krijgen van meer dan 1 miljoen maar als nog zijn daar duizenden mensen die downloaden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  3.242
  • Waardering:   20
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31

lukt ze toch nooit......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Duizenden? Miljoenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  5.250
  • Waardering:   101
  • Prestatiepunten:  50
  • Actief:  
  • Leeftijd:  40

Lol over 5 jaar hoop ik een baan te hebben.

En zal ik toch wel weinig tijd hebben om te downloaden.

Alleen nog af en toe op ps3 of op een future console ;p

Nou ik werk ook fulltime en download toch behoorlijk wat hoor heb alleen al op zondag 20 gb binnen getrokken en normaal haal ik een gig of 5 per dag binnen gemiddeld.

Dus ook als je veel werkt kun je nog veel downloaden :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Delen

• Wie zijn er online?  1 lid is actief

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

• Forumdiscussie: Welke antivirus is het beste voor mijn computer? Gebruiker: Janneke123 Hey allemaal! Ik ben niet zo goed met computers en ik weet niet echt welke antivirus ik moet kiezen. Wat is de beste? Ik wil gewoon iets wat me beschermt zonder te veel gedoe. Alvast bedankt! Expert: TechieTom Hee Janneke123! Goede vraag. Er zijn best veel antivirusprogramma’s en het kan verwarrend zijn. Laat me het zo simpel mogelijk uitleggen. Je wil een antivirus die goed beschermt, maar ook gebruiksvriendelijk is. Hier zijn een paar populaire opties: Norton: Dit is een klassieker. Het blokkeert virussen, malware en zelfs phishing-aanvallen (dat is als iemand probeert je persoonlijke informatie te stelen). Het kan soms wat traag zijn, maar de bescherming is top. Bitdefender: Dit programma heeft uitstekende bescherming en je merkt er bijna niets van, je computer blijft snel. Daarnaast krijg je er extra functies bij, zoals een VPN voor veilig internetten. Kaspersky: Ook een sterke keuze. Het heeft een gebruiksvriendelijke interface en biedt veel beveiligingsopties. Kaspersky is al jaren populair en scoort hoog in tests. Windows Defender: Als je Windows 10 of 11 gebruikt, heb je deze al op je computer. Het is gratis en heeft zich in de loop der jaren verbeterd. Voor basisbescherming is dit prima, vooral als je niet veel doet met je computer. Avast: Dit is gratis en biedt best goede bescherming. Het heeft een paar leuke extraatjes, zoals een wachtwoordmanager. Maar kijk uit, soms krijg je meldingen die je kunnen irriteren. Wat je keuze ook is, zorg ervoor dat je regelmatig je software en bestanden updatet. Bij veel antivirusprogramma’s is het ook belangrijk om een scan te plannen, zodat je ook ’s nachts of in het weekend veilig bent, zonder dat je er actief mee bezig hoeft te zijn. Hopelijk helpt dit je een beetje verder! Gebruiker: Markie Hee Janneke! Ik gebruik al jaren Norton en heb er nooit problemen mee gehad. Een beetje duur, maar ik voel me veiliger. Echt een aanrader! Gebruiker: LisaVet Kijk ook naar Bitdefender! Die heeft een goede gratis versie en is heel licht, dus je merkt niet dat ie op de achtergrond werkt. Sterke bescherming! Gebruiker: Janneke123 Thanks voor de tips! Ik hoor verschillende dingen… Kan iemand misschien zeggen wat het verschil is tussen die betaalde en gratis versies? Gebruiker: TechieTom Goede vraag, Janneke! Het grote verschil is vaak de extra features. Betaalde versies hebben meer functies zoals ouderlijk toezicht, VPN (om je online privacy te verbeteren), en betere klantenservice. Gratis versies bieden meestal alleen basisbescherming. Je krijgt minder hulp bij problemen dan bij een betaalde versie. Gebruiker: Sam123 Ik had eerst Avast, maar die gaf me te veel advertenties en meldingen. Uiteindelijk ben ik overgestapt naar Kaspersky en dat bevalt echt veel beter! Minder gedoe en goede bescherming. Gebruiker: Gertie Kan iemand uitleggen wat phishing precies is? Ik heb nog nooit echt gehoord wat dat inhoudt en hoe ik me daartegen kan beschermen. Gebruiker: InfoNerd Hee Gertie! Phishing is als iemand zich voordoet als iemand anders om je persoonlijke info te krijgen. Bijv. een nep-e-mail van je bank. Goede antivirussoftware kan vaak deze nepmails herkennen. Maar kijk zelf ook goed naar de URL en let op vreemde e-mailadressen! Gebruiker: Janneke123 Dankjulliewel voor alle hulp! Ik voelde me echt overweldigd, maar nu zie ik het duidelijker. Ik ga denk ik voor Bitdefender of Kaspersky! Gebruiker: Markie Supertip, Janneke! Vergeet niet om ook steeds je programma’s te updaten. Dat helpt ook tegen virussen! Succes ermee! Gebruiker: LisaVet Ja, goeie reminder Markie! Altijd updaten, dat houdt je systeem gezond. En Janneke, je maakt de goede keuze. Laat maar weten welke je kiest! Einde discussie. Lees het volledige bericht hier
    • Forumdiscussie: Hoe gebruik ik een VPN om Disney Plus te kijken zonder problemen? Gebruiker: Kim123 Hey allemaal! Ik heb een Disney Plus abonnement, maar ik kan het niet kijken omdat het niet beschikbaar is in mijn land. Heeft iemand tips over hoe ik een VPN kan gebruiken om dit op te lossen? Dankje! Expert: TechGuy88 Hey Kim123! Goed dat je hier bent met deze vraag, want dit is echt een veelvoorkomend probleem. Laten we het stap voor stap doornemen! Wat is een VPN? Een VPN (Virtual Private Network) is een tool die je internetverbinding versleutelt en je IP-adres verandert. Hierdoor lijkt het alsof je je in een ander land bevindt. Dit is handig als je toegang wilt tot diensten zoals Disney Plus die geografisch geblokkeerd zijn. Kies een betrouwbare VPN-provider. Er zijn veel VPN’s, maar niet allemaal werken goed met streamingdiensten. Aanraders zijn onder andere NordVPN, ExpressVPN en Surfshark. Deze zijn snel en hebben servers in veel landen, inclusief de VS, waar Disney Plus beschikbaar is. Installeer de VPN-software. Na het kiezen van een VPN moet je deze downloaden en installeren op je apparaat. Dit kan zowel op je computer als je smartphone. Verbind met een server. Open de VPN en kies een server die in de VS staat. Dit is belangrijk, omdat Disney Plus denkt dat je je in de VS bevindt. Log in op Disney Plus. Als je verbonden bent met de VPN, ga dan naar de Disney Plus-website of open de app. Log in zoals gewoonlijk en je zou content moeten kunnen zien! Problemen oplossen. Als je problemen hebt, probeer dan een andere server. Soms wordt een bepaalde server geblokkeerd door Disney Plus. Ook is het goed om je browsercache te wissen. Belangrijk! Vergeet niet dat het gebruik van een VPN tegen de gebruiksvoorwaarden van Disney Plus kan zijn. Ze kunnen je account mogelijk blokkeren, dus gebruik het voorzichtig! Hopelijk helpt dit! Laat het me weten als je meer vragen hebt! Reacties: Gebruiker: Jeroen1985 Thanks, TechGuy88! Dit klinkt best eenvoudig. Ik ga het vanavond proberen. Fingers crossed! Gebruiker: LisaV Ik heb ook een vraag! Moet je betalen voor een VPN? Of zijn er gratis versies die ook goed werken? Gebruiker: TechGuy88 Hey LisaV! Ja, de meeste goede VPN’s zijn betaald. Gratis versies hebben vaak beperkingen, zoals weinig servers of langzame verbindingen. Betalen is het meestal waard voor het beste resultaat. Gebruiker: TimmyB Ik heb een gratis VPN geprobeerd en kon geen enkele film kijken omdat het zo langzaam was. Echt super frustrerend! Gebruiker: Kim123 Bedankt voor de info, ik ga een betaalde VPN proberen. Hopelijk kan ik vanavond eindelijk die nieuwe Star Wars film kijken! Gebruiker: SarahP Gebruik je een VPN ook voor andere dingen, of alleen voor Disney Plus? Vraag voor een vriend, haha! Gebruiker: TechGuy88 Ja, SarahP! Je kunt een VPN ook gebruiken om veilig op openbare Wi-Fi netwerken te surfen, je privacy te beschermen en toegang te krijgen tot andere geblokkeerde websites. Best handig! Gebruiker: Robbert99 Ik heb een vraag. Kan ik Disney Plus ook op mijn smart TV kijken met een VPN? Of moet dat op mijn telefoon of laptop? Gebruiker: TechGuy88 Ja, dat kan, Robbert99! Maar dan moet je de VPN op je router installeren, of je TV moet VPN-compatibel zijn. Anders kun je beter een HDMI-kabel gebruiken en je laptop aansluiten. Gebruiker: Laura87 Of je kunt gewoon je laptop mirroren naar je TV! Dan hoef je niets te installeren. Techniek is leuk! Gebruiker: TimmyB Thanks allemaal! Dit is echt een nuttige thread. Ik ga ook eens rondkijken voor een goede VPN. Veel succes, Kim123! Klaar om een filmavond te plannen met al deze info? Veel kijkplezier! Lees het volledige bericht hier
    • Subforum: Apple Software, Hardware en Besturingssystemen iRonnie: Hey allemaal, ik zit met een probleem. Ik ben mijn Apple ID helemaal vergeten! Geen idee wat ik moet doen. Heeft iemand tips om weer in te loggen? Alvast bedankt! ExpertApple: Hoi iRonnie! Geen paniek, dit overkomt veel mensen. Er zijn een paar stappen die je kunt volgen om je Apple ID terug te krijgen. Check je apparaten: Als je ooit bent ingelogd op een ander Apple-apparaat zoals een iPhone of iPad, kijk dan onder ‘Instellingen’. Je kan je Apple ID misschien daar terugvinden. Wachtwoord vergeten optie: Ga naar de inlogpagina van Apple en klik op "Apple ID of wachtwoord vergeten?" Dit leidt je naar een pagina waar je je email kunt invoeren. Als je de juiste email gebruikt, krijg je instructies op hoe je je Apple ID kan terugkrijgen. Beveiligings vragen: Je kan gevraagd worden om enkele beveiligingsvragen te beantwoorden. Zorg ervoor dat je het juiste antwoord geeft zoals je het eerder had ingesteld. Klantenservice: Als het niet lukt, neem dan contact op met Apple Support. Ze zijn heel behulpzaam en kunnen je echt verder helpen. Hopelijk lukt het je zo! Als je nog vragen hebt, laat het weten! AppleEva: Dankjewel, ExpertApple! Dit zal echt helpen. Ik had het ook een keer en de klantenservice was super. Ze zijn echt vriendelijk! MacFreak123: Ik had laatst ook zo iets! Maar ik kwam erachter dat ik gewoon een ander email adres had gebruikt. Check ook al je andere accounts. GadgetGuy: Ik ben benieuwd, heeft iemand ooit de beveiligingsvragen echt moeten veranderen? Ik kan me niet herinneren wat ik ooit had ingevuld, dus dat is een beetje tricky. iRonnie: Thanks voor de tips, allemaal! Ik ga het straks proberen. Fingers crossed! TechGeek88: Een tip: schrijf je Apple ID ergens op als je het hebt gevonden! Ik ben het tegenwoordig ook zo vaak vergeten. Apple_Tips: En als je alles weer aan de praat krijgt, kan je misschien ook je wachtwoorden in iCloud opslaan. Is super handig, dan hoef je ze niet steeds te onthouden! GadgetGuy: Klopt! iCloud keychain is zo handig. Het bespaart je echt wat gedoe. MacFreak123: Ik vind het ook fijn dat je kunt inloggen via je telefoon met Face ID of Touch ID. Dat maakt het leven een stuk makkelijker! iRonnie: Jongens, ik heb het probleem opgelost! Het was echt die functie van "wachtwoord vergeten" en toen kreeg ik m’n Apple ID terug. Thanks voor de hulp! AppleEva: Yesss! Fijn dat het is gelukt, iRonnie! Nu kan je weer inloggen en je apps gebruiken. ExpertApple: Super blij om te horen dat het gelukt is, iRonnie! Vergeet niet om je wachtwoorden goed op te slaan. Geniet van je Apple spullen! Lees het volledige bericht hier
  • Recente prestatie

• peters heeft zojuist een badge verdient
      3 jaar actief
  • Recente actieve topics

• Populaire bijdragers

Deze week heeft niemand nog waardering gekregen.

• Willekeurige films

• Willekeurige link

• Nieuwe aanmaken...