Spring naar bijdragen

avi: divx of xdiv???


Gast howdy

Aanbevolen reactie

TMPGEnc is dus een trial, wat moet je daarna? En ik las dat het beeld soms stottert, dus convertto dvd is beter?

Ik ben het aan het uitproberen dus ik ben benieuwd of het lukt!

Ik heb net een avi-bestand gedownload; die kan ik wel op de pc afspelen, maar na het branden op de dvd doet hij het niet in de dvdspeler. Die dvd speler draait schijnbaar alleen divx bestanden en het avi-bestand dat ik downloade, is xdiv, dat schijnt ook weer verschillend te zijn.

Is er iemand die daar wat over kan vertellen en of ik dat avibestand ook kan omzetten oid? Thanx!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • Reacties 2
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  4.321
  • Waardering:   20
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  41

je kunt inderdaad je avi bestand het beste omzetten met AVI2DVD!

Wat is DiVX ?

Het bijzondere van Divx is dat het een hoog kwaliteit beeld combineert met een lage bestandsgrootte. Het maakt het daardoor mogelijk dat een complete DVD film, welke al gauw 4 GB is, slechts 700 MB wordt. Het voordeel hiervan is, dat je daardoor een DVD kan kopiëren naar CD, zonder dat de beeldkwaliteit ernstig verloren gaat.Controleer echter wel even van te voren of je DVD-speler ook DivX kan afspelen!De nieuwere DVD-spelers hebben hier over het algemeen geen problemen mee, ouderen soms wel!

en

Xvid is een open source video codec project dat gelanceerd werd in 2001 als opvolging van Project Mayo's open source divX codec.

Origineel was de divX codec niet gelanceerd van niets, maar was het een gehackte versie van Microsofts WMV video codec. Deze versie (beter bekend als divX 3.11 alpha) was de laatste officieele versie van de gekraakte codec, het werd snel zeer populair onder de videofreaks over de hele wereld.

Achter het succes, begonnen groepen van mensen, waarschijnlijk de hacker achter de divX ;-) codec, met het ontwikkelen van een legale versie van de codec die dan een echte codec zou zijn en niet een hack van een bestaande codec.

Ze lanceerden een open source project, bijgenaamd "Project Mayo" (also known as OpenDivX) om deze codec te ontwikkelen. Achter een tijdje begon de codec te groeien, de originele ontwikkelaars willden het verder trekken met hun codec en starten een bedrijf genaamd DivXNetworks die begonnen met het ontwikkelen van hun eigen closed source versie, gebasseerd op het werk van Project Mayo. Eerst werd deze codec gelanceerd onder de naam divX 4 ( nu zit men aan divX 5...). Nu, de open source mannen wilden hun werk niet laten vallen die ze in Project Mayo hadden gedaan en ze bleven werken aan de ontwikkeling van de codec en zo werd Xvid geboren. Bijkomen is nog het volgende, Als je goed kijkt zie je een woordspeling in het woord Xvid.

Zie je het niet? Draai dan eens Xvid om.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 20
  • 4,3k

Ik ga hem proberen om te zetten mbv jullie handleiding.

Maar in die film zit al ondertiteling, dus weet ik niet wat ik bij stap 4 'subtitles' moet doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  8 leden zijn actief

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...