Spring naar bijdragen

Groeten uit Madrid


Eneko

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  7
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-01-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  47

Hallo landgenoten!

Ik heb me net geregistreerd dus zal ik me even voorstellen. Mijn naam is Eneko, ik ben een Nederlander van 34 die inmiddels al 12 jaar in Madrid woont.

Ik ben getrouwd met een spaanse vrouw en ik heb een dochtertje die inmiddels twee jaar is. Eind dit jaar gaat zij naar de Nederlandse school omdat ik haar graag de Nederlandse taal wil bij brengen. Daarom laat ik haar ook zo vaak mogelijk Nederlandse televisie kijken en daarom heb ik me hier geregistreerd, omdat ik jullie wat tips wilde vragen om Nederlands talige tekenfilms en ander materiaal voor kinderen te kunnen vinden.

Ik heb wel wat nederlandse tekenfilmpjes weten te downloaden via eMule, maar niet echt veel. eMule is hier in Spanje ook eigenlijk een beetje dood, en ik ben al zo lang weg uit Nederland dat ik jullie download gebruiken eigenlijk niet meer ken.

Ik ga snel even in het forum lezen om weer op te hoogte te zijn van de Nederlandse "leech"  :) gebruiken. Zo op het eerste gezicht vallen me twee dingen op. Hier in Spanje is de "Descarga directa" zoals ze het hier noemen, oftewel, downloaden via HTTP met behulp van JDownloader en sites als Megaupload, helemaal in de mode. Ik heb ook een jaar in Brasilië gezeten en daar deden ze er ook aan. Het gaat echt razend rap en ik kan het van harte aanraden. Maar op deze site wordt er niet veel over gesproken. Doen de nederlanders het niet zo veel??

Vervolgens zie ik dat er over de Newsgroups gesproken wordt. Is dat een goed systeem? Ik deed dat jaren geleden, toen ik nog in Nederland zat, maar dat was lastig downloaden. Moeilijk om alle delen van een bestand te vinden. En toen der tijd praten we niet over films. Hooguit over 1 MP3'tje.

Nou, ik brei er maar een eind aan want ik heb de gewoonte veel te lange posts te schrijven. Zoals ik al zei, ik ga even lezen en dan wat gerichte vragen stellen.

Groeten uit Madrid!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 7
  • Reacties 12
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   25
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  25-11-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  35

Nieuwsgroepen zijn tegenwoordig best makkelijk het is alleen wel jammer dat je een payserver nodig heb om er goed van gebruik te kunnen maken (tenzij in spanje de retentie van je provider beter is dan hier)

Om te downloaden kan ik je utorrent! en bitche! aanraden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 25
  • 500

  • Bijdragen:  5.712
  • Waardering:   113
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Madrid.. mooie plek om te leven/wonen :) gezellig dat er steeds meer leden komen :)

Welkom!

Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 113
  • 5,7k
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Wat een leuke intro! Dat las ook lekker weg!

De moeilijkheids graad van het downloaden via nieuwsgroepen is erg verbeterd door de komst van vele programma's.

De HTTP downloads sites zijn hier inderdaad niet er in. Het neemt gewoon veel tijd in beslag. Wil je gaan downloaden via nieuwsgroepen, dan raad ik je spotnet! aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  7
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-01-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  47

Bedankt voor de reacties mensen.

Zo, ik ben weer een beetje op de hoogte van de nieuwsgroepen. Dat gaat inderdaad nu stukken beter dan vroeger. Nu kan ik me ook weer herrineren dat ik nederland altijd die service van de provider kreeg. Nou, dat kan ik hier wel op mijn buik schrijven. Ik wil niet over de kwaliteit van de Spaanse service providers praten maar die is ronduit slecht en bovendien duur. Maargoed. Ik zou dus een payserver moeten nemen en dat vind ik toch weer net niet nodig. Ik denk dat ik met torrents en eind zal komen. Ik heb al wat mooie nederlandse trackers gevonden hier.

Echt een goed forum/site trouwens. Precies wat ik nodig had. Top!  O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 7

  • Bijdragen:  1.420
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  11-11-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

DukeN becomes internationally !

Welkom op het forum, werk zelf ook al een tijd met nieuwsgroepen. Is echt goed te doen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 1,4k

  • Bijdragen:  5.250
  • Waardering:   101
  • Prestatiepunten:  50
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  39

Mocht je spaanse vrienden hebben die ook willen leren downloaden we hebben ook een internationale versie van duken.nl namelijk www.learntodownload.com let op is wel engels talig omdat wij geen spaans spreken :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 101
  • 5,3k

  • Bijdragen:  1.420
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  11-11-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

God, wist niet eens dat er ook een Engelse DukeN was :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 1,4k

  • Bijdragen:  5.250
  • Waardering:   101
  • Prestatiepunten:  50
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  39

bij deze, hebben we lang aan gebouwd maar is nu gebruiksklaar vandaar deze openbaring :)

moet nu alleen nog lekker gevonden worden door google en aantal handleidingen moeten er nog vertaald worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 101
  • 5,3k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   25
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  25-11-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  35

Bedankt voor de reacties mensen.

Zo, ik ben weer een beetje op de hoogte van de nieuwsgroepen. Dat gaat inderdaad nu stukken beter dan vroeger. Nu kan ik me ook weer herrineren dat ik nederland altijd die service van de provider kreeg. Nou, dat kan ik hier wel op mijn buik schrijven. Ik wil niet over de kwaliteit van de Spaanse service providers praten maar die is ronduit slecht en bovendien duur. Maargoed. Ik zou dus een payserver moeten nemen en dat vind ik toch weer net niet nodig. Ik denk dat ik met torrents en eind zal komen. Ik heb al wat mooie nederlandse trackers gevonden hier.

Echt een goed forum/site trouwens. Precies wat ik nodig had. Top!  O0

Als je wil kan ik je nog wat Nl trackers sturen ik krijg regelmatig mail als er een nieuwe tracker is
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 25
  • 500

  • Bijdragen:  7
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-01-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  47

Als je wil kan ik je nog wat Nl trackers sturen ik krijg regelmatig mail als er een nieuwe tracker is

OK, prima! Is er al een post met een lijst of stuur je me een prive berichtje? Alvast bedankt!

Leuk de internationale versie. Nog weinig berichten, je ziet dat de site nieuw is. Ik zal hem hier in Madrid promoten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 7

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   25
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  25-11-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  35

Als je me helpt herinneren zal ik je over 2 weken een lijstje sturen heb nu geen tijd om me mail door te spitten  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 25
  • 500

  • Bijdragen:  7
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-01-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  47

Als je me helpt herinneren zal ik je over 2 weken een lijstje sturen heb nu geen tijd om me mail door te spitten  ;)

Ok prima!! Absoluut geen haast. Ik spit ook zelf het forum door  :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 7

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...