Spring naar bijdragen

Nieuwe computer


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  2.643
  • Waardering:   54
  • Prestatiepunten:  2.124
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  17-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28
  • Was actief op:  Windows

Wat is uw budget? Maximaal 800,- maar uiteindelijk als het mij uitkomt 1200,-

Wat is het einddoel van uw pc? Gamen, downloaden (waarbij het met WinRAR inpakken en uitpakken prima moet lukken)

Heeft u verder specifieke eisen? Het hoeft niet de beste videokaart te zijn maar wel iets dat iets als AC2 of AC:B aankan.

Wilt u uw pc laten assembleren of zelf in elkaar zetten?

Assembleren

Wilt u nog overige randapparatuur erbij hebben? Ja

Wat houd randapparatuur in?

Monitor (als de tv niet gebruikt kan worden)

Toetsenbord

Muis

Maakt u gebruik van draadloos netwerk? Ja, maar op deze vaste computer ga ik een kabel gebruiken.

Gaat u overclocken? Nee

Wilt u een m-ATX of ATX systeem? Maakt mij niet uit, zolang mijn eisen hierboven voldaan kunnen worden.

Indien in het bezit van een monitor, welke resolutie heeft de monitor? Het is een LCD tv met hdmi poort(en). Als het mogelijk is om deze als monitor gebruiken, dan graag :D Het is nu al avond, dus geen zin om uit te zoeken wat de resolutie is. Zal dit dus morgen even doen.

Overige vragen gewoon in het topic aan mij stellen.

Een vriend van mij heeft ondertussen dit al uitgezocht: (hoe denken jullie erover)

http://azerty.nl/0-1127-259143/amd-phenom-ii-x4-945-3-ghz-.html

http://azerty.nl/0-862-358379/lg-gh24ns50-super-multi-.html

http://azerty.nl/0-857-225309/samsung-spinpoint-f3-desktop-class-hd103sj-.html

http://azerty.nl/0-968-283855/sapphire-radeon-hd-5670-ultimate-.html

http://azerty.nl/0-748-341942/ocz-gold-low-voltage-dual-channel-kit-.html

http://azerty.nl/0-1126-256839/msi-770-g45-.html

http://azerty.nl/0-1073-302411/ocz-stealthxstream-2-.html

http://azerty.nl/0-1044-259717/xigmatek-asgard-.html

Volgens mij zijn dit de bovenstaande dingen in 1 mandje: http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B259143%5D=1&product%5B358379%5D=1&product%5B225309%5D=1&product%5B283855%5D=1&product%5B341942%5D=1&product%5B256839%5D=1&product%5B259717%5D=1&product%5B302411%5D=1

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 54
  • 2,6k
  • 4
  • Reacties 45
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  2.725
  • Waardering:   21
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  22-09-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

Wat is je budget, wat zijn je eisen, is er nog verdere randapparatuur benodigd? Gaarne even je post aanpassen met dit topic erbij, dan is het makkelijk voor ons, om je een PC aan te raden: http://www.duken.nl/forums/index.php?topic=32701.0. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 21
  • 2,7k

  • Bijdragen:  2.643
  • Waardering:   54
  • Prestatiepunten:  2.124
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  17-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28
  • Was actief op:  Windows

Ik heb (nog) niet gevraagd of iemand hier wat voor mij wilt samen stellen. Ik wil gewoon even zelf wat rond kijken om wat te weten te komen. Zo wil ik uiteindelijk mensen vragen om opmerkingen etc ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 54
  • 2,6k
  • 4

  • Bijdragen:  2.725
  • Waardering:   21
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  22-09-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

Stel: Maar daarvoor is het wel al handig dat wij die dingen weten, dat wij mee kunnen helpen zoeken. Alhoewel de echte hardware-kenners als JFK en Tom, je natuurlijk aanraden om (zelf) een systeem (te laten) configureren bij Azerty. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 21
  • 2,7k

  • Bijdragen:  2.643
  • Waardering:   54
  • Prestatiepunten:  2.124
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  17-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28
  • Was actief op:  Windows

Ik heb niet echt een max budget. Ik wil het zo goedkoop mogelijk houden. Het liefst max 800,- maar 1200,- mag bijvoorbeeld ook.

Btw, ik ga even de vragen in me startpost zetten.

EDIT:

Startpost ge-edit, dit topic mag btw verplaatst worden naar het assemblage gedeelte nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 54
  • 2,6k
  • 4

  • Bijdragen:  2.643
  • Waardering:   54
  • Prestatiepunten:  2.124
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  17-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28
  • Was actief op:  Windows

Even een kleine bump.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 54
  • 2,6k
  • 4

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Daar denk ik niet veel over... Zit wel erg onder je budget en er valt dus niets mee te beginnen. In principe is de samenstelling voor dat budget niet eens zo slecht hoor, maar ik zou wel een aantal zaken anders doen.

Wat we eerst moeten weten, is of je nu echt een monitor wilt of dat je de tv gaat gebruiken (HDMI?). Dat verandert het budget nogal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  2.643
  • Waardering:   54
  • Prestatiepunten:  2.124
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  17-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28
  • Was actief op:  Windows

Ik heb toch maar besloten dat ik een HDMI ingang wil. Dan ga ik gewoon een monitor gebruiiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 54
  • 2,6k
  • 4

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

HDMI is juist voor je tv, eventueel. Een "normale" monitor gebruikt meestal DVI. HDMI voegt niets toe, tenzij je geluid via je monitor wilt beluisteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  2.643
  • Waardering:   54
  • Prestatiepunten:  2.124
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  17-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28
  • Was actief op:  Windows

Ok, dan weet ik dat. Dan hoef ik eigenlijk geen HDMI ingang, maar mag wel. De monitor wil ik nu nog niet kopen, maar ik ben het wel in de toekomst van plan. Hoe zou jij die samen stelling eigenlijk doen? Niet te moeilijk er over doen, ik ga geen geavanceerde dingen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 54
  • 2,6k
  • 4

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Mag ik dan een specifieker budget van je? 400 euro verschil is veel, ook iets wat je in een goede monitor kunt stoppen (Dell U2410 oid).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  2.643
  • Waardering:   54
  • Prestatiepunten:  2.124
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  17-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28
  • Was actief op:  Windows

800,- lijkt me wel een goede prijs ;) Alleen de monitor zit niet in deze prijs inbegrepen. Die wil ik echt wat later kopen, omdat ik misschien gratis zo'n monitor kan regelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 54
  • 2,6k
  • 4

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Ok, een stukje over je vastgezette budget, maar met een reden: een SSD. Tegenwoordig heb je nu echt flink wat opslagruimte voor je geld, want met 120GB kun je een hoop doen. Een 2TB-schijf ernaast en je bent klaar.

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B286252%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B363903%5D=1&product%5B354155%5D=1&product%5B399469%5D=1&product%5B256154%5D=1&product%5B341966%5D=1&product%5B309187%5D=1&product%5B319838%5D=1&product%5B279863%5D=1

Het bijzondere aan dit systeem is dat het zeer compact is. De kast van Lian Li is er één waar je een m-ITX mobo in doet en die ruimte zat heeft voor een full-size videokaart. Ook een voeding op volledige grootte past erin. Het inbouwen van dat ding schijnt verschrikkelijk te zijn, maar gelukkig doet Azerty dat voor je. ;) Check dit plaatje 'ns en vergelijk de behuizing met de monitor ernaast. Best klein, toch?

Om de kosten nog wat te drukken, kun je tijdens het bestellen (onder 't kopje "Opmerkingen") gebruik maken van de actiecode "Actie Duken, korting 10 euro". Ben je daarvan op de hoogte?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  2.643
  • Waardering:   54
  • Prestatiepunten:  2.124
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  17-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28
  • Was actief op:  Windows

Ziet er goed uit, zal er vanavond of morgen beter naar kijken. Bedankt.

Sent from my X10i using Tapatalk

EDIT:

http://azerty.nl/0-1990-279863/ocz-vertex-2-series-.html

Wat is dat precies? Het is ook maar 120 GB?  ???

2TB is wel lekker veel :P Alleen even een vraag, als ik op volle snelheid download (als voorbeeld nu 10mb/s) Kan die hardeschijf dat dan wel aan? Dus niet dat newsleecher het in de queue zet omdat de hardeschijf te sloom schrijft. Dat vind ik best wel vervelend :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 54
  • 2,6k
  • 4

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

...maar met een reden: een SSD. Tegenwoordig heb je nu echt flink wat opslagruimte voor je geld, want met 120GB kun je een hoop doen.

Dat dus. Daarnaast, de 2TB schijf kan echt wel 10 megabit per seconde aan hoor. 10 megabyte gaat ook nog wel lukken, ik schat dat de schrijfsnelheid van dat ding zo rond de 50 MB/s ligt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  2.643
  • Waardering:   54
  • Prestatiepunten:  2.124
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  17-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28
  • Was actief op:  Windows

Met die 120GB kan ik dus die 2TB hardeschijf eigenlijk zien als extra opslag ruimte? Inplaats van dat er dus via USB een HDD aan hangt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 54
  • 2,6k
  • 4

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Jep, inderdaad. Een SSD is trouwens ook gewoon een schijf, alleen maakt 'ie gebruik van flash-geheugen. Dat is een stuk sneller dan de oude spindel met meerdere lagen, dat kun je je denk ik wel voorstellen. Perfect geschikt voor games, snel wegschrijven van bestanden (uitpakken, inpakken, etc), foto- en videobewerking, etc. Alles waar een hoge schijfsnelheid voor nodig is, zeg maar. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  2.643
  • Waardering:   54
  • Prestatiepunten:  2.124
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  17-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28
  • Was actief op:  Windows

Dan is het zeker handig :P Vooral op die momenten dat ik snel iets moet doen. Die heb ik ook best vaak.

Even nog een snelle vraag, ik kan er dus speakers, microfoon etc zonder problemen op aansluiten? Het heeft dus gewoon de zelfde ingangen als een PC die je uit de winkel koopt? Hoeveel USB poorten heeft het? Waar kan ik deze soort dingen allemaal zien in de samenstelling? (Welk onderdeel moet ik dus gaan bekijken)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 54
  • 2,6k
  • 4

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Ja, op het moederbord zit een geluidskaart. Die zijn erg goed, zo lang je geen Harman Kardon setjes of zware kwaliteit 5.1/7.1 speakers eraan hangt. ;) Alle specs van één component kun je zien als je erop klikt in de samenstelling.

Nogmaals: ben je op de hoogte van de actiecode van DukeN bij Azerty?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  2.643
  • Waardering:   54
  • Prestatiepunten:  2.124
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  17-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28
  • Was actief op:  Windows

Nee ben er niet van op de hoogte. Maar ik las dat je "Actie Duken, korting 10 euro" bij opmerkingen moest invullen voor de korting? Dat is wel lekker ja :)

Ik zal even naar het moederbord kijken, eerst uitvogelen welke dat is :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 54
  • 2,6k
  • 4

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Als je in mijn systeem kijkt, is er eigenlijk maar één logisch moederbord voorhanden en dat is die in mijn samenstelling. De rest (vrij weinig, vrees ik) is duur en/of uitgerust met onnodige opties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  2.643
  • Waardering:   54
  • Prestatiepunten:  2.124
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  17-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28
  • Was actief op:  Windows

Als ik de samenstelling bestel, en dan binnen krijg thuis hoef ik dan alleen Windows 7 te installeren en is de pc klaar voor gebruik?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 54
  • 2,6k
  • 4

  • Bijdragen:  772
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

De pc wordt bij azerty geassembleerd en getest. Het enige wat jij hoeft te doen is dus windows installeren en de bijgeleverde drivers installeren. Vervolgens is de pc klaar voor gebruik.

Dus het antwoord is simpelweg ja.

VXL.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 772

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Inderdaad, maar er is geen Windows in de bestelling opgenomen. Mocht je een licentie willen hebben, dan kun je die kopen voor een euro of 100 bij Azerty. Alsnog zelf installeren dan, maar in elk geval heb je een "legale" kopie. Wil je er één, zoek dan naar Windows 7 Home Premium 64-bits NL OEM. Wil je 't niet kopen, dan snappen wij dat op dit forum uiteraard. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  8 leden zijn actief

Mededelingen


  • Recent nieuwsbericht

  • Willekeurig topic

  • Nu op het forum

    Gast Avenue 17

    Gast Avenue 17

    Geplaatst

    The charming answer

    Drifter

    Geplaatst

    Hierbij nog 10 Toppers als aanvulling op bovenstaande Gratis Games Fall Guys: Ultimate Knockout Platforms: PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Nintendo Switch en pc Ook na de hype is Fall Guys een geweldige partygame. Met honderd man door een hindernisbaan vol draaiende hamers, sloopkogels en vliegende platformen stormen is natuurlijk een recept voor ultieme chaos. Dankzij de logge physics en merkwaardige besturing kun je eigenlijk ook niet boos worden als je vlak voor de finish van de baan wordt ge-yeet. Honkai: Star Rail Platforms: PlayStation 5, Android, iOS en pc Onze Kamal is nog steeds verslingerd aan de gratis, strategische rpg Honkai Star Rai. Voor deze game laten we dan ook hem aan het woord: “Als ik Honkai: Star Rail zou moeten samenvatten: het is een van de meest gedetailleerde rpg’s, die maar blijft verrassen. Als je Genshin Impact speelt, weet je al hoeveel passie miHoYo in zijn games stopt. Honkai: Star Rail is geen uitzondering. Ik ben sinds dag één een megafan en kan de game aan iedere fan van rpg-games aanraden.” Nou, duidelijk dus. Overwatch 2 Platforms: PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Nintendo Switch en pc Overwatch 2 stelde bij verschijning behoorlijk teleur. De singeplayercampagne ontbrak (en is inmiddels geannuleerd), de game was niet bijster veel veranderd ten opzichte van het eerste deel en personages vrijspelen kost veel speeltijd óf geld. Nu spelers elk nieuw personage direct kosteloos ontvangen, is Overwatch 2 een stuk beter om gratis te spelen. Bovendien is Blizzards hero-shooter na al die jaren gestroomlijnder en gevarieerder dan ooit. Marvel Snap Platforms: Pc Er zijn talloze mobiele games, maar Marvel Snap verdient absoluut een vermelding. Het heeft alles wat je wilt van een gratis cardgame: een eerlijk verdienmodel, simpele regels en een fantastische presentatie. Even een online potje spelen is eenvoudig, en het introduceert het grote publiek op een leuke manier aan minder bekende helden. Dota 2 Platforms: Pc Vaak wordt Dota 2 de ingewikkeldere tegenhanger van League of Legends genoemd, maar dat is voor de community zelf vloeken in de kerk. Alleen al omdat alle helden bij aanvang gratis beschikbaar zijn, in tegenstelling tot League. Bovendien is de gameplay nóg strategischer ingestoken, met een strenge doch bevredigende leercurve voor nieuwkomers. Spelunky Classic Platforms: Pc In Spelunky is elke stap voorwaarts een risico, terwijl je een weg graaft door de ondergrondse gangen. Spelunky HD en Spelunky 2 zijn wellicht betere opties, maar als je de bikkelharde roguelike-platformervaring van Derek Yu’s franchise in z’n meest pure vorm wil beleven, dan is het origineel nog altijd een goede optie. Counter-Strike 2 Platforms: Pc Hoewel niet iedereen tevreden is over de veranderingen in Counter-Strike 2 ten opzichte van Global Offensive, kun je eigenlijk niet om de game heen. Al jarenlang is het de gouden standaard voor competitieve shooters die draaien om pure reflexen en strategie. Daarbij is de balans nog steeds uitstekend, en hebben maps een welkome grafische make-over gekregen. Geef het nog even, en dan is Counter-Strike weer helemaal terug op het oude niveau. De Sims 4 Platforms: PlayStation 4, Xbox One en pc Je bent een fortuin kwijt als je alle Sims 4-uitbreidingen wilt aanschaffen, maar gelukkig is de basisgame gratis. Toegegeven: de meeste spelers willen waarschijnlijk van start met een of twee uitbreidingen, maar de game is ook prima op zichzelf te spelen. Final Fantasy 14 Platforms: PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en pc Final Fantasy 14 betreft één van Square Enix’ grote comebackverhalen. Inmiddels is het een van de populairste mmo’s ter wereld en met elke uitbreiding steeds completer. Sommigen claimen zelfs dat de mmo de beste Final Fantasy-verhalen tot op heden bevat. De game is nu gratis te spelen tot en met level 70, waarbij spelers kunnen kiezen uit 16 verschillende jobs. Doki Doki Literature Club Platforms: Pc Je voelt je in de maling genomen wanneer Doki Doki literature Club van een datingsim verandert in een horrorgame. Hoe en wat is beter om zelf te ontdekken, maar het is goed om te weten dat er inmiddels een Plus-versie van de game met meer content is verschenen. Maar voor de meesten is het origineel een hele goeie gratis game.

    Drifter

    Geplaatst

    Beste @knabbel, er is door @Mafketel een reactie geplaatst met een linkje naar een overzicht van 10 Seedbox providers. Als je die link opent kan je zelf bij elke provider even checken of de mogelijkheid er is om met een Paysafecard te betalen. Het is natuurlijk heel fijn om een kant en klaar lijstje gepresenteerd te krijgen, maar je kan natuurlijk zelf ook iets doen.
  • Recente prestatie

    • Victoroql heeft zojuist een badge verdient
      Eén maand actief
  • Recente actieve topics

  • Populaire bijdragers

  • Willekeurige films

  • Willekeurige link

×
×
  • Nieuwe aanmaken...