Spring naar bijdragen

Mis de speciale aanbieding niet. 85% korting op Private Internet Access VPN, nu slechts €1,75 per maand en ontvang 4 maanden gratis.

Ervaar ultiem gebruiksgemak en een snelle VPN-verbinding. Geniet van de beste kwaliteit voor de scherpste prijs. Met Private Internet Access kun je moeiteloos torrents, Usenet en Netflix gebruiken! En geld-terug-garantie van 30 dagen, dus je kunt het risicovrij proberen.

Wil je weten hoe je aan de slag kunt gaan? Bekijk dan onze handige handleiding voor een probleemloze installatie en gebruik. :goed:



Ziggo - Internet is heel sloom


Deeeemy
 Delen


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  5.250
  • Waardering:   101
  • Prestatiepunten:  50
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  40

@duken, je kan een vast DNS programmeren maar dat heeft weinig nut.

Beste is als je belt om je profiel iig te laten resetten ook al zeggen ze dat er geen storingen zijn op je postcode.

Bij mij is nu alles opgelost door een nieuw modem, die ubee.

Je leest er veel verschillende verhalen over maar die ik heb heeft de laatste software versie en draait ongelooflijk stabiel bij mij. Voorheen had ik adsl bij kpn en haalde de helft van mijn snelheid, oude modem bij ziggo had ik 2/3 nu met nieuw modem zit ik zelfs over mijn 40MB heen.

@McCloud

Modem is waar je internet op binnen komt, is een zwart kastje.

Vanuit je modem loopt er via de gele aansluiting een kabel naar of je pc of een router.

Een router verdeeld de internet verbindingen over meerdere pc/aansluitingen in huis.

Waarschijnlijk is de netgear je router, ziggo gebruikt geen netgear modems.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 41
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  2.097
  • Waardering:   74
  • Prestatiepunten:  575
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  34

@Impy

Ter correctie, Ziggo gebruikt ''ook'' Netgear routers. Die kon je namelijk een lange tijd erbij aanschaffen als je moeite had om langs de computer toko's te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  5.250
  • Waardering:   101
  • Prestatiepunten:  50
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  40

[A]Impy

Ter correctie, Ziggo gebruikt ''ook'' Netgear routers. Die kon je namelijk een lange tijd erbij aanschaffen als je moeite had om langs de computer toko's te gaan.

routers wel ik heb ook een wireless router van netgear via ziggo maar volgens mij geen modems van netgear?

Maar dat kan ik fout hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  2.097
  • Waardering:   74
  • Prestatiepunten:  575
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  34

[A]Impy

Ter correctie, Ziggo gebruikt ''ook'' Netgear routers. Die kon je namelijk een lange tijd erbij aanschaffen als je moeite had om langs de computer toko's te gaan.

routers wel ik heb ook een wireless router van netgear via ziggo maar volgens mij geen modems van netgear?

Maar dat kan ik fout hebben.

Correct, lees foutje van mij kant.

Op dit moment gebruikt Ziggo enkel nog actief Ubee modems, menig klanten hebben nog oude Motorola modems staan. Mocht de monteur dus langskomen, vraag gelijk even of die voor jou een nieuw Ubee modem wil neerzetten met DOCSIS 3.0 ondersteuning. Dit i.v.m. de nieuwe snelheden etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  979
  • Waardering:   28
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-07-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

Ok, ik ga nu bellen naar ziggo, maar wat moet ik zeggen?

we hebben Internet Z2 (30 Mbit/s) maar ik heb nu net nog een keer getest en nu heb ik

down : 1.36 en Up : 2.54

wat moet ik dan zeggen, dat er iets met de router mis is ofzo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  5.250
  • Waardering:   101
  • Prestatiepunten:  50
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  40

gewoon aangeven dat je de snelheid belange na niet haal, geef bv aan dat je het al eens eerder heb gehad en dat toen je profiel gereset en nagekeken is, anders doen ze dat niet zomaar.

Laat ze even aan de lijn blijven terwijl jij je modem reset.

Doe vervolgens nog een speedtest is het nog steeds onder de maat laat dan een monteur inplannen voor een nieuw modem (ubee modem).

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  2.097
  • Waardering:   74
  • Prestatiepunten:  575
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  34

Vraag aan de Ziggo medewerker of die even remote kan kijken wat de T3 waardes zijn van je modem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  979
  • Waardering:   28
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-07-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

A Impy Krijg je daar geen gezeur ofz mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  5.250
  • Waardering:   101
  • Prestatiepunten:  50
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  40

nee hoor, zij leveren jou een product dat niet aan de eisen en wensen voldoet.

Dan is het aan hun de taak om dat op te lossen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

  • Bijdragen:  26.234
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.956
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Goed nieuws!

Ziggo start overgang naar docsis 3.0-modem met wifi in mei

http://tweakers.net/nieuws/74089/ziggo-start-overgang-naar-docsis-30-modem-met-wifi-in-mei-update.html

iggo begint in mei met de vervangingsactie van 400.000 Eurodocsis 2.0-modems naar Eurodocsis 3.0-varianten die modem- en draadloze-routerfunctionaliteit combineren. Klanten worden vooraf geïnformeerd over de week van vervanging.

Ziggo gaat de modems van 400.000 bestaande klanten van mei tot en met september vervangen en nieuwe klanten krijgen standaard het nieuwe modem. Bij deze laatste groep maakt het niet uit welk abonnement ze nemen. Klanten die inmiddels al een Eurodocsis 3.0-modem hebben en klanten met een Z1- of Alles-in-1 Basis-abonnement komen vooralsnog niet voor een nieuw modem in aanmerking.

Het gaat om modem-routers van Ubee en Cisco met ondersteuning voor Eurodocsis 3.0 die op papier maximale downloadsnelheden van 480Mbps en uploadsnelheden van 120Mbps bieden. De modem-routers hebben twee ingangen voor telefoonlijnen, vier gigabitpoorten en ondersteuning voor wifi-n. Het betreft dualband-modellen, maar de banden zijn niet tegelijk te gebruiken. Klanten kunnen kiezen voor wifi op 2,4GHz òf 5GHz, waarbij de eerste de standaardinstelling is. Volgens Ziggo kunnen gebruikers de routerinstellingen 'volledig naar hun eigen voorkeuren aanpassen'.

Update 19:50: Het Ziggo-modem blijkt ook een usb 2.0-ingang te hebben, maar deze is vermoedelijk niet direct bruikbaar. De firmware biedt wifi standaard aan met wpa-versleuteling in combinatie met een aes/psk-sleutel. Naast diverse instelmogelijkheden voor met name wifi in de 'advanced'-sectie van de modem-`router, vinden we ook parental controls, vpn-mogelijkheden en diverse pagina's met statusinformatie over de verbinding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  979
  • Waardering:   28
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-07-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

Hoe kunnen wij die krijgen? door te bellen ofzo?

Edit :

Ik heb net gebeld, en router gereset enzo, gevraagt over die nieuwe modems.

ziggo neemt contact met ons op in de week van 9 mei. en dan krijgen we die nieuwe modem.

nu maar afwachten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weken later...

  • Bijdragen:  979
  • Waardering:   28
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-07-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

heey,

mijn vader heeft weer naar ziggo opgebeld hoe het nou zat met die router of modem. nu zeggen ze dat we daar niet voor in aanmerking komen. Terwijl we eerder hadden gebeld en toen zei die meneer van wel :S Wat nu?

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  2.642
  • Waardering:   54
  • Prestatiepunten:  2.099
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  17-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31

Klagen en zeggen dat je internet niet voldoet aan wat zij jou horen te leveren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   25
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  25-11-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  36

In het bericht van duken staat dat niet alle klanten er 1 krijgen, welke abbo heb je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  979
  • Waardering:   28
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-07-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

we hebben deze : Internet Z2 (30 Mbit/s)

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  5.261
  • Waardering:   503
  • Prestatiepunten:  466
  • Dagen gewonnen:  10
  • Lid sinds:  24-10-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Dan zou je een nieuwe moeten krijgen. Iig dat staat er... Even opnieuw bellen en dan zeggen dat je dat gelezen hebt dus dat je daar echt op hebt oid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

  • Bijdragen:  26.234
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.956
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Tja, ik weet niet of ze het verplicht zijn. Het is een service die ze verlenen. Ze zijn niet verplicht een nieuwe router te geven als de huidige goed werkt... maar dat is de vraag, werkt jou router nu wel goed?

Ik heb trouwens ook nog niks gehoord van Ziggo over een nieuwe router

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Delen

  • Wie zijn er online?  0 leden zijn actief

    There is no users online


  • Willekeurig topic

  • Nu op het forum

    • MarkNL: Hey allemaal! Ik wil graag de Grand Prix van Nederland in Zandvoort kijken, maar ik ben op vakantie in het buitenland. Heeft iemand een idee hoe ik dit gratis kan doen? Vooral als je geen toegang hebt tot de officiële streams? Alvast bedankt! F1Fan88: Hoi Mark! Ik snap je struggle! Het is eigenlijk vrij simpel om de race te kijken met een VPN. Een VPN (Virtual Private Network) laat je je internetverbinding via een andere locatie lopen, zodat het lijkt alsof je daar bent. Dit helpt je toegang te krijgen tot streams die anders niet beschikbaar zijn in jouw regio. Mijn favoriete keuze is PIA VPN (Private Internet Access) omdat het super stabiel en snel is. Het werkt heel goed met Nederlandse en buitenlandse streams, en je kunt het makkelijk installeren op je laptop, smartphone, en zelfs op een smart TV! Om de Grand Prix te bekijken, kun je PIA gebruiken om je IP-adres naar Nederland te veranderen. Dan kun je gewoon de Nederlandse zenders of streamingdiensten zoals F1TV of Viaplay gebruiken. Eenwin-win dus! Als je meer vragen hebt, laat het weten! Veel kijkplezier! RacingJules: Goede tip, F1Fan88! Gebruik PIA zelf ook, vooral bij Viaplay en F1TV – echt topspul! Bobbert: Werkt PIA ook op smart TV? Of beperk je je daar tot je laptop? F1Fan88: Ja, het werkt ook op smart TV! Je kunt het op je router installeren, zodat al je apparaten via de VPN verbonden zijn. Of je kunt het direct op je smart TV zetten als je dat kan. VitesseFan: Maar waarom niet gewoon een gratis VPN? F1Fan88: Gratis VPN’s zijn vaak sloom en kunnen uitvallen tijdens de race. Ook is de privacy meestal een beetje twijfelachtig. PIA is betaalbaar en je krijgt echt waar voor je geld! LotteF1: Ik heb PIA laatst ook geprobeerd voor de race en ik was verrast door hoe goed het werkte! Super gemakkelijke installatie. RaceGuru: Let wel op dat je een stabiele internetverbinding hebt, anders gaat het streamen niet helemaal lekker. Speedy: Benieuwd, zijn er nog andere voordelen aan PIA behalve de snelheid? F1Fan88: Zeker! PIA heeft ook een kill switch, zodat je gegevens veilig zijn als de verbinding wegvalt. Plus, heel veel servers wereldwijd, zodat je echt snel verbinding kunt maken. MarkNL: Super dank voor de tips, iedereen! Ik ga PIA proberen. Hopelijk kan ik genieten van de race! Lees het volledige bericht hier
    • Onderwerp: Wat is het verschil tussen OLED en andere TV’s? Kan iemand het uitleggen? Gebruiker: TVFan123 Hey allemaal, ik ben al een tijdje aan het rondkijken naar nieuwe TV’s. Ik zie steeds de term OLED voorbij komen, maar ik snap er eigenlijk niet zo veel van. Wat is het verschil tussen OLED en bijvoorbeeld LED of QLED? Kan iemand het uitleggen in simpele taal? Alvast bedankt! Reactie van: TechGuru Hey TVFan123! Goede vraag, ik help je graag! OLED staat voor "Organic Light Emitting Diode". Het grootste verschil met andere TV-technologieën zoals LED en QLED is hoe ze het beeld produceren. OLED: Elke pixel kan zelf licht uitstralen. Dit betekent dat zwart echt zwart is, omdat de pixels uit kunnen, wat zorgt voor een beter contrast. Door de hoge kleurkwaliteit en brede kijkhoeken zien beelden er vaak levendig uit, ongeacht vanuit welke hoek je kijkt. LED/QLED: Bij LED-TV’s is er een achtergrondverlichting nodig om het beeld te tonen. Dit kan soms leiden tot ‘grijs’ zwart, omdat niet alle pixels helemaal uit kunnen. QLED is eigenlijk een soort verbeterde LED, waarbij een speciale laag wordt toegevoegd voor betere kleuren. Een voorbeeld: stel je voor dat je in een donkere kamer bent. Met een OLED-TV zie je sterren op een zwarte achtergrond heel helder, terwijl een LED-TV misschien niet het zelfde effect heeft, want het zwart is niet écht zwart. In het algemeen: OLED goed voor contrast en kleuren; LED en QLED zijn vaak helderder en goedkoper, maar subtiel minder in zwartwaarden. Hoop dat dit helpt! Laat maar weten als je meer vragen hebt. Reactie van: GadgetGirl Wauw, dat is duidelijk! Had geen idee dat het zo technisch was. Maar ik ben meer een fan van LED vanwege de prijs. OLED is zeker mooi, maar budget is ook belangrijk, haha. Reactie van: OldSchoolGamer Ik vind OLED echt geweldig voor films. De kleuren knallen gewoon van het scherm! Maar ik heb gehoord dat OLED ook lastiger kan zijn als je vaak gamet. Klopt dat? Reactie van: TechGuru Ja OldSchoolGamer, dat kan kloppen. OLED’s kunnen last hebben van ‘burn-in’ als je lange tijd dezelfde beelden hebt, zoals een game-interface. Maar moderne OLED’s hebben ook veel verbeteringen hiervoor. Dus als je afwisselend kijkt en speelt, moet het wel meevallen! Reactie van: MovieBuff27 TechGuru, bedankt voor de uitleg! Ik ga denk ik voor OLED omdat ik veel films kijk. De uitstraling is echt prachtig. Wat is een goede merk trouwens? Iemand tips? Reactie van: VideoJoe Ik heb goede ervaringen met LG OLED’s, die zijn echt top! Samsung QLED is ook een goede keuze, vooral als je meer naar helderheid zoekt. Maar voor film kijken, ga voor LG of Sony denk ik. Reactie van: GadgetGirl Die LG’s zijn inderdaad goed. Maar ik hoor ook vaak dat ze prijzig zijn. Haven jullie tips voor budgetvriendelijke OLED? Reactie van: MovieBuff27 Budgetvriendelijke OLED? Dat gaat lastig worden. Ik zag laatst een aanbieding voorbij komen, maar het blijft prijzig. Misschien refurbished? Reactie van: TVFan123 Wow, bedankt voor alle antwoorden! Ik twijfelde eigenlijk tussen OLED en QLED, maar nu neig ik steeds meer naar OLED. Dat contrast klinkt te mooi om te negeren. Reactie van: OldSchoolGamer Ja, ik zou ook voor OLED gaan als je veel films kijkt. Als je met gamen kan omgaan met die ‘burn-in’ dan is het een super keuze! Reactie van: TechGuru Fijn dat iedereen elkaar helpt! En inderdaad, als je meer informatie nodig hebt over bepaalde modellen, laat het gewoon weten! Gebruiker: TVFan123 Thanks allemaal! Ik ga eens verder rondkijken. Dit forum is echt handig! Lees het volledige bericht hier
    • Forumtopic: Waarom is mijn ISO-bestand niet zichtbaar en wat kan ik er aan doen? DennisRar: Hey allemaal, ik heb een vraag. Ik heb een ISO-bestand dat ik gedownload heb, maar ik kan het nergens vinden op mijn computer. Het lijkt alsof het gewoon niet bestaat. Weet iemand waarom dat zo is en wat ik kan doen om het te vinden? Alvast bedankt! TechGuru88: Hey DennisRar! Geen zorgen, dit kan gebeuren. Hier zijn een paar dingen die je kunt proberen: Zoeken op je computer: Soms staat een bestand op een andere plek dan je denkt. Probeer de zoekfunctie van je besturingssysteem (zoals Verkenner op Windows) en typ de naam van het ISO-bestand in. Zorg ervoor dat je de juiste naam gebruikt. Verbergde bestanden: Het kan zijn dat je instellingen zo staan dat bepaalde bestanden verborgen zijn. In Windows kun je verborgen items tonen door naar "Beeld" te gaan en dan "Verborgen elementen" aan te vinken. Kijk daar eens of je je ISO kunt vinden. Controleer je downloadmap: Vaak worden gedownloade bestanden automatisch in de ‘Downloads’ map opgeslagen. Kijk daar even rond. Soms zijn ze niet dezelfde naam als je dacht. Controleer je antivirus: Soms kan een antivirusprogramma een bestand blokkeren of in quarantaine zetten. Kijk in de beveiligingsinstellingen van je antivirus om te zien of je ISO daar staat. Herstart je computer: Dit klinkt misschien simpel, maar soms kan een herstart helpen om dingen te fixen die niet goed geladen zijn. Als het nog steeds niet lukt, laat het ons weten, en dan kunnen we dieper ingaan op andere oplossingen! AnjaDL: Dank je wel voor de tips, TechGuru88! Ik had hetzelfde probleem ooit met een game ISO en het bleek gewoon in de ‘Downloads’ map te staan, maar ik had het niet opgemerkt. StefB: Ik heb nooit problemen gehad met ISO-bestanden, maar als je ermee gaat branden, wat moet je dan doen? Heb je speciale software nodig? TechGuru88: Ja, goed punt, StefB! Om een ISO-bestand te branden, heb je software nodig zoals ImgBurn of zelfs de ingebouwde brandfunctie van Windows. Gewoon het ISO-bestand selecteren en dan kiezen voor "branden". Jeroen123: Ik heb ook wel eens dat het bestand corrupt is. Dan zie je het ook niet. Misschien zou je kunnen controleren of je het bestand helemaal goed hebt gedownload? DennisRar: Ah, dat kan ook nog! Bedankt voor de tips, Jeroen123. Ik ga het gewoon nog een keer downloaden en kijken of dat helpt. SophieVK: Wat een gedoe met al die bestanden! Ik vind het soms zo verwarrend. Maar goed dat jullie helpen. Is er ook een manier om het bestand direct naar een USB-stick te zetten? TechGuru88: Ja, dat kan zeker! Zodra je het ISO-bestand hebt, kun je het met dezelfde brandsoftware rechtstreeks op een USB-stick zetten. Zorg ervoor dat je USB-stick geformatteerd is als FAT32 voor het beste resultaat. MarkieMark: Ik heb ooit een ISO-bestand gecopieerd naar mijn USB en toen werkte hij niet. Ik denk dat ik het verkeerd had overgezet. Zorg ervoor dat je de juiste stappen volgt! DennisRar: Thanks allemaal! Ik’super blij met al jullie hulp. Ik ga het even proberen en laat weten of het lukt! LiesjeW: Haha, ik hoop dat je het redt, Dennis. Het is echt frustrerend als dingen niet werken. Succes! Lees het volledige bericht hier
  • Recente prestatie

    • bird heeft zojuist een badge verdient
      7 jaar actief
  • Recente actieve topics

  • Populaire bijdragers

    Deze week heeft niemand nog waardering gekregen.

  • Willekeurige films

  • Willekeurige link

×
×
  • Nieuwe aanmaken...