Spring naar bijdragen

Mis de speciale aanbieding niet. 85% korting op Private Internet Access VPN, nu slechts €1,75 per maand en ontvang 4 maanden gratis.

Ervaar ultiem gebruiksgemak en een snelle VPN-verbinding. Geniet van de beste kwaliteit voor de scherpste prijs. Met Private Internet Access kun je moeiteloos torrents, Usenet en Netflix gebruiken! En geld-terug-garantie van 30 dagen, dus je kunt het risicovrij proberen.

Wil je weten hoe je aan de slag kunt gaan? Bekijk dan onze handige handleiding voor een probleemloze installatie en gebruik. :goed:



Ziggo - Internet is heel sloom


Deeeemy
 Delen


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  5.250
  • Waardering:   101
  • Prestatiepunten:  50
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  40

@duken, je kan een vast DNS programmeren maar dat heeft weinig nut.

Beste is als je belt om je profiel iig te laten resetten ook al zeggen ze dat er geen storingen zijn op je postcode.

Bij mij is nu alles opgelost door een nieuw modem, die ubee.

Je leest er veel verschillende verhalen over maar die ik heb heeft de laatste software versie en draait ongelooflijk stabiel bij mij. Voorheen had ik adsl bij kpn en haalde de helft van mijn snelheid, oude modem bij ziggo had ik 2/3 nu met nieuw modem zit ik zelfs over mijn 40MB heen.

@McCloud

Modem is waar je internet op binnen komt, is een zwart kastje.

Vanuit je modem loopt er via de gele aansluiting een kabel naar of je pc of een router.

Een router verdeeld de internet verbindingen over meerdere pc/aansluitingen in huis.

Waarschijnlijk is de netgear je router, ziggo gebruikt geen netgear modems.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 41
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  2.097
  • Waardering:   74
  • Prestatiepunten:  575
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  34

@Impy

Ter correctie, Ziggo gebruikt ''ook'' Netgear routers. Die kon je namelijk een lange tijd erbij aanschaffen als je moeite had om langs de computer toko's te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  5.250
  • Waardering:   101
  • Prestatiepunten:  50
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  40

[A]Impy

Ter correctie, Ziggo gebruikt ''ook'' Netgear routers. Die kon je namelijk een lange tijd erbij aanschaffen als je moeite had om langs de computer toko's te gaan.

routers wel ik heb ook een wireless router van netgear via ziggo maar volgens mij geen modems van netgear?

Maar dat kan ik fout hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  2.097
  • Waardering:   74
  • Prestatiepunten:  575
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  34

[A]Impy

Ter correctie, Ziggo gebruikt ''ook'' Netgear routers. Die kon je namelijk een lange tijd erbij aanschaffen als je moeite had om langs de computer toko's te gaan.

routers wel ik heb ook een wireless router van netgear via ziggo maar volgens mij geen modems van netgear?

Maar dat kan ik fout hebben.

Correct, lees foutje van mij kant.

Op dit moment gebruikt Ziggo enkel nog actief Ubee modems, menig klanten hebben nog oude Motorola modems staan. Mocht de monteur dus langskomen, vraag gelijk even of die voor jou een nieuw Ubee modem wil neerzetten met DOCSIS 3.0 ondersteuning. Dit i.v.m. de nieuwe snelheden etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  979
  • Waardering:   28
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-07-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Ok, ik ga nu bellen naar ziggo, maar wat moet ik zeggen?

we hebben Internet Z2 (30 Mbit/s) maar ik heb nu net nog een keer getest en nu heb ik

down : 1.36 en Up : 2.54

wat moet ik dan zeggen, dat er iets met de router mis is ofzo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  5.250
  • Waardering:   101
  • Prestatiepunten:  50
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  40

gewoon aangeven dat je de snelheid belange na niet haal, geef bv aan dat je het al eens eerder heb gehad en dat toen je profiel gereset en nagekeken is, anders doen ze dat niet zomaar.

Laat ze even aan de lijn blijven terwijl jij je modem reset.

Doe vervolgens nog een speedtest is het nog steeds onder de maat laat dan een monteur inplannen voor een nieuw modem (ubee modem).

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  2.097
  • Waardering:   74
  • Prestatiepunten:  575
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  34

Vraag aan de Ziggo medewerker of die even remote kan kijken wat de T3 waardes zijn van je modem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  979
  • Waardering:   28
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-07-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

A Impy Krijg je daar geen gezeur ofz mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  5.250
  • Waardering:   101
  • Prestatiepunten:  50
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  40

nee hoor, zij leveren jou een product dat niet aan de eisen en wensen voldoet.

Dan is het aan hun de taak om dat op te lossen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

  • Bijdragen:  26.235
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  25.013
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Android

Goed nieuws!

Ziggo start overgang naar docsis 3.0-modem met wifi in mei

http://tweakers.net/nieuws/74089/ziggo-start-overgang-naar-docsis-30-modem-met-wifi-in-mei-update.html

iggo begint in mei met de vervangingsactie van 400.000 Eurodocsis 2.0-modems naar Eurodocsis 3.0-varianten die modem- en draadloze-routerfunctionaliteit combineren. Klanten worden vooraf geïnformeerd over de week van vervanging.

Ziggo gaat de modems van 400.000 bestaande klanten van mei tot en met september vervangen en nieuwe klanten krijgen standaard het nieuwe modem. Bij deze laatste groep maakt het niet uit welk abonnement ze nemen. Klanten die inmiddels al een Eurodocsis 3.0-modem hebben en klanten met een Z1- of Alles-in-1 Basis-abonnement komen vooralsnog niet voor een nieuw modem in aanmerking.

Het gaat om modem-routers van Ubee en Cisco met ondersteuning voor Eurodocsis 3.0 die op papier maximale downloadsnelheden van 480Mbps en uploadsnelheden van 120Mbps bieden. De modem-routers hebben twee ingangen voor telefoonlijnen, vier gigabitpoorten en ondersteuning voor wifi-n. Het betreft dualband-modellen, maar de banden zijn niet tegelijk te gebruiken. Klanten kunnen kiezen voor wifi op 2,4GHz òf 5GHz, waarbij de eerste de standaardinstelling is. Volgens Ziggo kunnen gebruikers de routerinstellingen 'volledig naar hun eigen voorkeuren aanpassen'.

Update 19:50: Het Ziggo-modem blijkt ook een usb 2.0-ingang te hebben, maar deze is vermoedelijk niet direct bruikbaar. De firmware biedt wifi standaard aan met wpa-versleuteling in combinatie met een aes/psk-sleutel. Naast diverse instelmogelijkheden voor met name wifi in de 'advanced'-sectie van de modem-`router, vinden we ook parental controls, vpn-mogelijkheden en diverse pagina's met statusinformatie over de verbinding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  979
  • Waardering:   28
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-07-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Hoe kunnen wij die krijgen? door te bellen ofzo?

Edit :

Ik heb net gebeld, en router gereset enzo, gevraagt over die nieuwe modems.

ziggo neemt contact met ons op in de week van 9 mei. en dan krijgen we die nieuwe modem.

nu maar afwachten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weken later...

  • Bijdragen:  979
  • Waardering:   28
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-07-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

heey,

mijn vader heeft weer naar ziggo opgebeld hoe het nou zat met die router of modem. nu zeggen ze dat we daar niet voor in aanmerking komen. Terwijl we eerder hadden gebeld en toen zei die meneer van wel :S Wat nu?

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  2.642
  • Waardering:   54
  • Prestatiepunten:  2.099
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  17-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Klagen en zeggen dat je internet niet voldoet aan wat zij jou horen te leveren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   25
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  25-11-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  36

In het bericht van duken staat dat niet alle klanten er 1 krijgen, welke abbo heb je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  979
  • Waardering:   28
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-07-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

we hebben deze : Internet Z2 (30 Mbit/s)

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  5.261
  • Waardering:   503
  • Prestatiepunten:  466
  • Dagen gewonnen:  10
  • Lid sinds:  24-10-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Dan zou je een nieuwe moeten krijgen. Iig dat staat er... Even opnieuw bellen en dan zeggen dat je dat gelezen hebt dus dat je daar echt op hebt oid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

  • Bijdragen:  26.235
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  25.013
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Android

Tja, ik weet niet of ze het verplicht zijn. Het is een service die ze verlenen. Ze zijn niet verplicht een nieuwe router te geven als de huidige goed werkt... maar dat is de vraag, werkt jou router nu wel goed?

Ik heb trouwens ook nog niks gehoord van Ziggo over een nieuwe router

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Delen

  • Wie zijn er online?  1 lid is actief


  • Willekeurig topic

  • Nu op het forum

    • Forumdiscussie: ‘Fallout’ Season 2: Who Is Justin Theroux’s Robert House? Gebruiker: GamerGirl95 Hey iedereen! Ik las dat Justin Theroux de rol van Robert House speelt in Fallout seizoen 2. Wie is dat precies en waarom is hij zo belangrijk? Blijft hij ook een slechterik of dat niet? Expert: FalloutFan123 Waarom, hallo! Goed dat je vraagt, GamerGirl95! Robert House is een super interessante figuur in de Fallout-universum. Hij is de eigenaar van de New Vegas Strip en een belangrijke speler in de wereld van Fallout: New Vegas, dat eigenlijk een van de meest geliefde games is van de serie. Hij is een robot, maar dan wel een bijzondere. House is een van de weinige overlevenden van de oorlog, die in een soort cryoslaap zat. Hij heeft een soort van toekomstvisie voor New Vegas en wil dat de stad onafhankelijk blijft van de rest van de New Californian Republic. In de game heeft hij dus een dubbelrol. Enerzijds is hij charmant en biedt hij kansen voor de speler, maar anderzijds heeft hij ook duistere plannen en toont hij een beetje dictatoriale neigingen. Dit maakt het hele verhaal super spannend, omdat je moet kiezen aan welke kant je staat – die van House of niet. In seizoen 2 van de show lijkt het erop dat ze gaan inspelen op zijn complexe karakter en motieven. Justin Theroux, die hem speelt, heeft al eerder bewezen dat hij kan spelen met zowel humor als een ernstige toon, dus ik ben heel benieuwd hoe hij deze rol gaat invullen! Gebruiker: OldSchoolGamer Dat klinkt tof! Ik vond New Vegas echt een vette game. Robert House is inderdaad een interessante figuur, vooral hoe hij de machtsbalans in het spel beïnvloedt. Ik ben ook benieuwd hoe ze dat in de serie gaan brengen. Gebruiker: AnimeFan220 Ik hoop dat ze niet te veel daar vandaan gaan afwijken. Ik bedoel, de games hebben zo’n sterke lore! Maar met Theroux aan boord, heb ik wel vertrouwen. Gebruiker: MovieBuff24 Helemaal mee eens, AnimeFan220. Maar het zou ook leuk zijn als ze nieuwe elementen toevoegen. Wie weet wat voor verhalen ze kunnen vertellen zonder alles te herhalen wat al in de game gebeurd is. Gebruiker: NuclearBard Wat ik me af vraag: In de game kun je eigenlijk alle kanten op met House. Ga je voor hem, of tegen? Zullen ze dat in de serie ook hebben? Of is dat teveel om in een paar afleveringen te stoppen? Gebruiker: RetroDreamer Ja, dat is een goeie vraag, NuclearBard. Er zijn zoveel verweven plotlijnen! Hopelijk geven ze ons een beetje van die keuzemogelijkheden in de show. Dat zou het echt uniek maken. Gebruiker: GamerGirl95 Dank voor de uitleg, FalloutFan123! Het klinkt echt spannend nu. Ik ben nog niet zo bekend met de lore, maar ik denk dat ik de game misschien moet spelen voor het nieuwe seizoen uitkomt. Gebruiker: VaultDwellerX Zeker doen, GamerGirl95! New Vegas is een absolute aanrader! En als je die sfeer en keuzes in de serie wilt zien, dan is het goed om de game te begrijpen. Je gaat er veel meer uit halen! Gebruiker: CuriousCat77 Aan wie de serie eigenlijk gaat deelnemen? Het lijkt erop dat ze een behoorlijk sterke cast hebben, toch? Ook benieuwd naar andere personages! Gebruiker: FalloutFan123 Ja, het cast-aanbod is echt veelbelovend! Dat maakt me nog meer enthousiast. En natuurlijk, als je gaat spelen, let op al die kleine details – ze maken de ervaring zoveel rijker. Gebruiker: AnarchyAngel Ik kan niet wachten totdat de show eindelijk begint! Het is zo leuk om vermoedens, theorieën en verwachtingen te delen. Het maakt het wachten iets makkelijker. En zo blijft de discussie doorgaan! Iedereen is enthousiast en deelt hun ideeën en vragen. Het lijkt erop dat Season 2 van Fallout heel wat te bieden heeft! Lees het volledige bericht hier
    • Onderwerp: Wat is een modchip voor je console en hoe werkt het precies? Subforum: Repareren, uitpakken, branden en overige problemen GamePeter: Hey allemaal! Ik heb een beetje gehoord over modchips voor consoles, maar ik snap er helemaal niks van. Wat is het nou precies en hoe werkt het? Is het makkelijk om te installeren? Alvast bedankt! ExpertMark: Hey GamePeter! Goed dat je het vraagt. Een modchip is basically een stukje hardware dat je in je console kunt installeren. Het heeft als doel om de beperkingen van de originele firmware te omzeilen. Hierdoor kun je vaak illegale games spelen, je console aanpassen, of zelfs zelfgemaakte games draaien. Stel je voor dat je een telefoon hebt die alleen bepaalde apps kan draaien. Met een modchip kun je die restricties opheffen en bijna elke app downloaden die je maar wilt. Installatie verschilt per console. Soms is het wat gepuzzel met draadjes en soms heb je alleen maar een schroevendraaier nodig. Ik zou zeggen, als je het zelf gaat doen, kijk dan goed naar tutorials. En kijk ook naar de garantie van je console; modden kan die soms ongeldig maken. Er zijn ook risicos, zoals bricking (dat je console niet meer werkt). Dus, altijd goed onderzoek doen voor je eraan begint! Hopelijk helpt dit je om een beter idee te krijgen! NinaSwitch: Thanks voor de uitleg, Mark! Is het legaal om zo’n modchip te gebruiken? Of kan ik daar in de problemen mee komen? TimmyGamer: Ja, Nina, modchips zijn meestal niet legaal, vooral als je ze gebruikt om gedownloade games te spelen. Het kan je garantie op je console ook laten vervallen. GamePeter: Ah, dat is wel goed om te weten. Dus als ik het doe, moet ik zeker voorzichtig zijn! Kan ik dan gewoon mijn originele games blijven spelen? Of gaat dat ook niet meer werken? ExpertMark: Ja, je kunt in principe nog steeds je originele games spelen, maar dit hangt af van hoe je de modchip instelt. Sommige chips zijn flexibeler dan andere. Zorg ervoor dat je de instructies goed opvolgt! Joey2Cool: Ik heb ook een modchip in mijn old school console en het werkt super! Maar ik ben wel voorzichtig met welke games ik speel. Soms zijn er problemen met compatibiliteit. Niet alle games werken altijd smooth. NinaSwitch: Dat klinkt een beetje risicovol, Joey. Heb je geen schrik dat je console kapotgaat? Joey2Cool: Eerlijk gezegd wel, maar ik heb er goed onderzoek naar gedaan. Ik zorg ervoor dat ik een goede chip koop en als iets misgaat, kan ik het soms zelf fixen. Plus, het is wel vet om je oude games op een nieuwe manier te kunnen spelen! GamePeter: Jullie maken me echt nieuwsgierig! Hoeveel kost zo’n modchip eigenlijk? En waar kan ik die het beste kopen? TimmyGamer: De prijs kan echt verschillen, maar je vindt ze vaak tussen de 20 en 100 euro, afhankelijk van het model. Check online winkels of forums — maar kijk altijd goed naar reviews! NinaSwitch: Zou het ook een idee zijn om een professional in te schakelen voor installatie? Iemand met meer ervaring kan misschien beter döllies maken. ExpertMark: Zeker! Als je het zelf niet vertrouwd, is naar een professional gaan een veilige optie. Het kan een paar euro extra kosten, maar je voorkomt wel veel gedoe. Succes met je zoektocht, GamePeter! GamePeter: Super bedankt voor alle info, iedereen! Ik ga alles even goed bekijken en beslissen. Misschien update ik jullie nog over mijn keuze! Lees het volledige bericht hier
    • Forumdiscussie in het subforum “Apple Software, Hardware en Besturingssystemen” iRonnie: Hey allemaal, ik heb een probleem met Apple Mail. Het lijkt wel alsof het ’minder fijn werkt’ de laatste tijd. Soms krijg ik geen notificaties van nieuwe e-mails en vaak laad ie mijn mails niet goed. Hebben jullie daar ook last van? Iemand tips om dit op te lossen? ExpertSteve: Hoi iRonnie! Ik begrijp je frustratie. Apple Mail kan soms wat kuren hebben. Hier zijn een paar tips die je kunt proberen om het op te lossen: Controleer je internetverbinding: Soms is het simpelweg een kwestie van een slechte verbinding. Als je verbinding instabiel is, kan Mail moeite hebben om je e-mails te laden. Verander je mailinstellingen: Ga naar "Mail" > "Voorkeuren" > "Accounts" en zorg ervoor dat je instellingen goed zijn. Kijk ook of de serverinstellingen kloppen. Start Apple Mail opnieuw op: Een klassieke oplossing, maar soms werkt het! Sluit de applicatie volledig af en start hem weer op. Update je software: Zorg ervoor dat je de nieuwste versie van macOS hebt. Soms kunnen bugs in oudere versies problemen veroorzaken. Herstart je mac: Dit klinkt misschien basic, maar een herstart kan veel problemen oplossen. Probeer deze stappen eens en kijk of het helpt! Laat het ons weten! AppleEva: Thanks Steve, goede tips! Ik had laatst ook dat ik geen notificaties kreeg. Heb je misschien ook een idee hoe ik dat kan fixen? ExpertSteve: Ja, zeker! Voor notificaties ga je naar "Systeemvoorkeuren" > "Meldingen". Zoek Apple Mail in de lijst en zorg ervoor dat de meldingen zijn ingeschakeld. Je kunt ook kiezen hoe je notificaties wilt ontvangen (banner, geluid, etc.). Als je dat goed hebt ingesteld, zou je ze weer moeten krijgen. TechieTom: Ik had dit probleem ook een tijdje geleden. Het bleek dat mijn VPN een conflict had met Mail. Heb je dat misschien aanstaan, iRonnie? iRonnie: Dank voor de tips allemaal! Geen VPN aan, maar ik ga alles even checken. En hopelijk helpt het! Susan76: Ik vind het ook altijd zo irritant dat ’t niet direct werkt. Soms krijg ik ook geen afbeeldingen in de mails. Is dat iets dat samenhangt met de notificaties? ExpertSteve: Ja, dat kan! Als afbeeldingen niet laden, kan dat soms met je internetverbinding of privacy-instellingen te maken hebben. Ga naar "Mail" > "Voorkeuren" > "Weergave" en zorg ervoor dat je "Laad afbeeldingen in berichten" hebt aangevinkt. GadgetGuy: Zou het ook kunnen liggen aan teveel opgeslagen e-mails? Ik heb bijna 10.000 berichten in mijn inbox. Misschien is dat wel een probleem? iRonnie: Goede vraag, GadgetGuy. Ik heb ook een volle inbox. Dit ga ik zeker checken! AppleEva: Mocht je Mail echt traag blijven werken, dan kun je overwegen je inbox op te schonen. Archiveer oude e-mails of gebruik mappen. Dat maakt het overzichtelijker, en mogelijk sneller! TechieTom: Inderdaad, opruimen helpt! Ik doe het maandelijks bij mezelf, anders wordt het een rommeltje. En die ‘teveel berichten’-probleem kan best kloppen. iRonnie: Super bedankt iedereen! Ik ga aan de slag met alles wat jullie hebben gezegd. Fingers crossed dat t werkt! Lees het volledige bericht hier
  • Recente prestatie

    • pennif heeft zojuist een badge verdient
      10 jaar actief
  • Recente actieve topics

  • Populaire bijdragers

    Deze week heeft niemand nog waardering gekregen.

  • Willekeurige films

  • Willekeurige link

×
×
  • Nieuwe aanmaken...