Spring naar bijdragen

Game PC +- €600,-


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  2.728
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Thanks, ik lees inderdaad wel goeie reviews over deze kaart. Alleen nog even een vraag,

Ik heb op me monitor alleen een VGA aansluiting (er staat wel DVI, maar daar zit geen ingang op die plek?!) en op die videokaart dus DVI. Ik heb wel een adaptertje die op me videokaart kan, zodat ik er VGA op aan kan sluiten (dus VGA-DVI). Mijn vraag is of dat veel kwaliteit verliest of dat dat niks uit maakt? Ben ik dan genoodzaakt om een nieuwe monitor aan te schaffen als ik toch het beste beeld er uit kan halen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 2,7k
  • Reacties 35
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  2.097
  • Waardering:   74
  • Prestatiepunten:  575
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Beeld verlies heb je sowieso als je digitaal naar analoog gaat.

Digitaal is in verhouding vaak scherper en is een duidelijk verschil te zien.

Als ik jou was zou ik gelijk bij de nieuwe computer een nieuw scherm aanschaffen. Moet je uiteraard je budget wel iets opkrikken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 74
  • 2,1k
  • 2 weken later...

  • Bijdragen:  2.728
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Thanks.

Heb de CoolerMaster CM 960II Advanced besteld. Einde van de maand doe ik de AMD upgrade kit van alternate (Phenom II X4, ASrock Extreme 3 en 4GB Ram.

Dan nog voeding, hdd, en videokaart weet ik al. Welke voeding en hdd zal ik nemen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 2,7k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Waarom hang je aan die upgradeset? Ik heb 'm niet (opnieuw) bekeken hoor, maar is die zo goedkoop, of is 't zomaar uitgekozen?

Voeding hangt uiteraard met name af van je videokaart en overclockwensen. Een A-merk is natuurlijk wel handig, anders zit je straks met de gebakken peren. Letterlijk... Nou ja, het zullen vast geen peren zijn, maar je snapt wat ik bedoel. Ook qua harde schijf ligt het eraan wat je wilt. Een game-pc vaart wel bij een SSD, maar dat laat je budget waarschijnlijk niet toe. Een Samsung F3 1TB schijf is dan nog de beste optie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  2.728
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Tja uhm die upgradeset... Omdat het goedkoop is en toch een goeie cpu en mobo is :P En ik zet er een Sapphire Radeon HD6870 in. Maar die Samsung HDD's zijn wel goedkoop opzich, maar hoor er ook slechte dingen over... En een SSD ben ik niet van plan, want dat ligt inderdaad een beetje boven me budget. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 2,7k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B277361%5D=1&product%5B251552%5D=1&product%5B230302%5D=1

190 euro versus 199 euro voor de kit. See? ;) En dan kun je zelf nog wat andere zaken kiezen in plaats van dat je vastzit aan hun keuzes. Ik zou zelf bijvoorbeeld geen AsRock mobo nemen, is m.i. geen goede kwaliteit.

Samsung HDD's zijn prima overigens, je hebt waarschijnlijk gekeken naar verhalen uit 2006/2007 of naar een enkeling die nog een schijf met fouten had. Ja, uiteraard komt dat voor en HDD's zijn voor transport gevoeliger dan andere componenten. DOA komt voor in ~1% van de gevallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  2.728
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Hmz... Ik koop toch sowieso de ASrock Extreme3 denk ik, want daar hoorde ik wel redelijke dingen over en is niet zo heel duur. En aangezien ik deze maand wat meer geld heb dan ik had verwacht koop ik de AMD Phenom II X6 Black Edition, waarschijnlijk. Wat is een beetje goed RAM geheugen? Ik wil sowieso geen Kingston want dat vind ik niet passen in Game systemen. :P En ik zou graag nog advies willen krijgen over een specifiek type voeding (max 70 euro) en HDD (max 60 euro).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 2,7k

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Wat is er mis met Kingston? Wat wil je dan, Corsair 8GB DDR3 lopend op 2 GHz en de CL ligt op 5 met een heatspreader erop? Het is prima geheugen zo lang je niet uitgebreid gaat overclocken.

HDD is al vaak gezegd - Samsung F3 1TB of 2TB zijn prima schijven voor weinig geld.

Voeding ik weet niet precies hoeveel wattage je nodig hebt? Je zegt dat je een 6870 erin gaat leggen. Zo lang je geen overclock plannen hebt dan is 600 - 650 watt ruim voldoende. Modulaire voeding is ook wel handig gezien je kabel management. Dan kom je op zoiets uit ->

http://tweakers.net/gallery/360631?wish_id=176206#tab:wenslijst

Kun je nog 2 TB erin hangen als je wilt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  2.728
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Bedankt voor jullie hulp.

Maar ik ben gewoon naar Computerland gegaan in Groningen en daar wat onderdeeltjes besteld. :P Namelijk:

MSI GF615M-P33 V2

Cooler Master Glite 400W

Adata 1x4GB RAM

Cooler Master Hyper TX3

Hitachi 1TB 32MB cache 7200TPM

Foto:

SNV32023.jpg

Processor en videokaart komt nog.

Cooler Master Hyper TX3 (CPU cooler) heb ik ook al.

Maar even een vraagje nog,

Op me voeding zit 2x wit 4 pins kabeltje en 1x zwart 4 pins kabeltje.

Omdat die zwarte 4-pins niet bovenin het moederbord past (links boven de socket) heb ik die bij die ATX kabel gedaan, dus nu is het niet 20 pins maar 24 pins. En een van die twee WITTE 4-pins kabeltjes zit nu er nu bovenin. Is dit goed? Want gek genoeg past die zwarte 4-pins kabel er niet in...


Post samenvoeging: 30 juni 2011, 23:32:39

Opgelost... De CM 400W voeding terug gebracht bij Computerland en naar Mycom gegaan om de OCZ 600W te bestellen. 20 euro duurder, maar ach. :)

[img width=620 height=465]http://i785.photobucket.com/albums/yy138/LajosTKM/Nieuwe%20PC/SNV32024.jpg

[img width=620 height=465]http://i785.photobucket.com/albums/yy138/LajosTKM/Nieuwe%20PC/SNV32025.jpg

Ook even de kabels netjes weg gewerkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 2,7k

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

En dan hierna ga je nog de Graka en CPU + bijbehorende koeler monteren? Ik wens je veel geluk. En backplate van de koeler dan? Moet denk ik ook nog worden gemonteerd? Ik had gewoon even gewacht met alles te monteren en dan CPU + koeler etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  2.728
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Backplate is volgens mij niet nodig want ik hoef niet achter het moederbord te komen.

De PC heeft trouwens een teken van leven. Netkabel er in gedaan, schakelaartje om, opstarten en alle fans draaien, hardeschijf komt op temperatuur, DVD speler gaat open/dicht. Dus volgens mij is alles wel goed aangesloten. Hij geeft alleen nog geen beeld, maarja, ook wel logisch zonder CPU. Als ik het niet goed had aangesloten maakt hij een halve seconde contact, valt weer uit en kan daarna niet meer opstarten. Gelukkig is dat niet het geval. :)

En welke processor zal ik nemen voor in AM3 socket? Zat zelf te denken aan een X6 maar daar heb je ook weer verschillende van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 2,7k

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...