Spring naar bijdragen

Game PC +- €600,-


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  2.728
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Hee!

Als ik slaag voor mijn examens (waar ik van uit ga, is ook al zeer binnenkort) mag ik van mijn ouders een game PC samenstellen op Azerty en met een maat in elkaar zetten. Het enige probleem waar ik mee zit is dat ik niet zo goed weet welke videokaart bijvoorbeeld beter is voor de prijs. Geld eigenlijk voor alle onderdelen. Daarom vraag ik jullie hulp. ;)

Met de computer wil ik graag de mogelijkheid hebben om bijvoorbeeld Black Ops met mooie graphics te spelen. Het hoeft ook niet geweldig te zijn, zolang het er maar niet lelijk uit ziet. Ik wil ook dat de computer snel blijft als er veel programma's op staan in de loop van de tijd, en bijvoorbeeld niet extreem traag wordt met WinRAR uitpakken. Ik ben niet van plan om te overclocken! Dan ga ik me PC grandioos vern**ken. :s En randapparatuur hoeft eerst niet persé. :)

Eisen zijn:

Mooie behuizing van cooler master

Stille fans

Minimaal 700GB HDD met 7200 RPM

Bij voorkeur een AMD processor en een ATI videokaart, die vind ik net zo goed

Harde schijf en DVD-brander met SATA interface

Paar extra molex kabeltjes uit de voeding

Minimaal 4GB RAM

De rest spreekt voor zich. Het moet gewoon een complete PC worden zodat ik hem in elkaar kan zetten en ook direct werkt.

Budget: +- €600,-

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 2,7k
  • Reacties 35
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Met deze samenstelling kom ik precies op 600 euro:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B252897%5D=1&product%5B286252%5D=1&product%5B231072%5D=1&product%5B225309%5D=1&product%5B401979%5D=1&product%5B251552%5D=1&product%5B84028%5D=1&product%5B338880%5D=1

Ik zal later in de middag nog even uitleg bij de samenstelling leveren. Maar waar het nu even kort op neer komt is:

- Quad-core processor

- Cooler Master luxe behuizing

- HD 6850 grafische kaart

- 4GB RAM geheugen

- 1TB HDD

- 500 watt voeding moet voldoende zijn als je niet gaat overclocken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  2.728
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Bedankt ziet er wel goed uit :) Maar ik vraag me af wat het verschil is tussen een LG dvd drive en een van Sony, want ze zijn volgens mij allebij ongeveer hetzelfde maar de voorkant van die van Sony ziet er zo lelijk uit. (is misschien ook niet belangrijk) :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 2,7k

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Verschil is bij allebei minimaal. Dus als je een zwarte voorkant iets netter vind staan, kan je die nemen.

Alleen ik zie dat het moederbord wat minder aansluiting heeft (maar 1x PCI-E x16). Deze heeft er 2, dan kan je nog altijd een 2e erbij zetten. Alleen je voeding wordt dan wel krapjes..

http://azerty.nl/0-1126-277361/asrock-870-extreme3-moederbo.html?utm_source=navigatie&utm_medium=website&utm_campaign=bestverkocht

Stel je wilt dan in CFx draaien dan kan dat, enige wat je dan nog moet vervangen is je voeding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  2.728
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Winkelmandje aangepast.

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B252897%5D=1&product%5B231072%5D=1&product%5B225309%5D=1&product%5B251552%5D=1&product%5B338880%5D=1&product%5B277361%5D=1&product%5B84029%5D=1&product%5B242662%5D=1

Een vraag, waarom heb je voor die processor gekozen? Want ik las uit de reacties van de kopers dat de fan nog al wat herrie maakt en dat wil ik het liefst voorkomen. Ik wil er eventueel ook wel een CPU fan bij kopen van Scythe bijvoorbeeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 2,7k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Dat heet een CPU-koeler. Aan alleen een fan heb je niks. De Mugen 2 of 3 (als die al in de verkoop zit) is een aanrader. Trouwens, niet alles hoeft bij Azerty besteld te worden als je 'm zelf in elkaar gaat zetten. Dan spaar je een stukje geld uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Op Tweakers heb ik ze even los samengesteld, dus individuele webshops.

http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/163344

Ik heb dan nog toegevoegd -

- Stuk luxere moederbord met meer mogelijkheden voor uitbreiding

- Stille maar krachtige processorkoeler (Scythe Mugen 2)

- Snellere HDD (Sata-600)

Je kan het moederbord eventueel vervangen met de

ASRock 880G Extreme3 - http://tweakers.net/pricewatch/257352/asrock-880g-extreme3.html

GigaByte GA 880GMA/USB3 - http://tweakers.net/pricewatch/282073/gigabyte-ga-880gma-usb3.html#tab:info

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  2.728
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Thanks.

Ik koop liever alles bij azerty.com is wat handiger dan alles bij verschillende webshops.

Heb nu dit:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B252897%5D=1&product%5B231072%5D=1&product%5B251552%5D=1&product%5B338880%5D=1&product%5B84029%5D=1&product%5B242662%5D=1&product%5B274923%5D=1&product%5B397470%5D=1

Heb harde schijf aangepast na een wat goedkopere, maar ook 1TB, 7200TPM en SATA-600.

Maar ik weet niet precies hoe ik de processor en de koeler moet inbouwen. Daar heb ik nog geen ervaring mee. Is dat een lastig klusje, en kan iemand me uitleggen hoe dat moet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 2,7k

  • Bijdragen:  2.728
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

BUMP

Iemand?

Verzonden vanaf mijn Android smartphone

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 2,7k

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik zie nu in je samenstelling geen processorkoeler noch koelpasta? Ben je dat vergeten of heb je dat eruit gelaten omdat je niet echt weet hoe het moet?

Het is in principe niet zo heel lastig.

Je kunt het volgende doen -

- YouTube filmpjes bekijken hoe ze het inbouwen, altijd erg handig

- Guru3D staan altijd duidelijke plaatjes van de processorkoelers in hun reviews en ook hoe ze hem inbouwen, erg handig

- Assemblage tutorials kunnen ook handig zijn

- Handleiding van de processorkoeler zelf goed volgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  811
  • Waardering:   8
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  30-05-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

BEP TV - Bouw een PC Deel 1

BEP TV - Bouw een PC Deel 2

bekijk deze filmpjes is daarin word precies uitgelegd hoe je alles in elkaar moet zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8
  • 811

  • Bijdragen:  2.728
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Bedankt, ik heb die filmpjes beide helemaal gekeken.

Maar zitten er nou wel of geen afstandsbusjes bij? En hoe weet ik welk geheugen bankje in welk slot moet doen? Want je ziet vaak 4 sloten, elk 2 een andere kleur.

En over m'n winkelmandje gesproken, ik heb nu dit:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B252897%5D=1&product%5B231072%5D=1&product%5B251552%5D=1&product%5B338880%5D=1&product%5B84029%5D=1&product%5B242662%5D=1&product%5B274923%5D=1&product%5B397470%5D=1&product%5B2188%5D=2&product%5B225871%5D=1

Qua CPU koeler weet ik nogsteeds niet welke ik moet nemen. En als iemand nog iets beters weet qua onderdelen hoor ik het graag. En nog een vraag, wat moet er allemaal nog bij om het systeem helemaal compleet te maken? (denk aan koelpasta en sata kabels enzo).

Sorry voor zoveel vragen, ik wil gewoon goed voorbereid zijn aangezien ik dit voor de eerste keer doe :P Hulp zal ik ook erg waarderen. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 2,7k

  • Bijdragen:  2.643
  • Waardering:   54
  • Prestatiepunten:  2.122
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  17-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28
  • Was actief op:  Windows

Bedankt, ik heb die filmpjes beide helemaal gekeken.

Maar zitten er nou wel of geen afstandsbusjes bij? En hoe weet ik welk geheugen bankje in welk slot moet doen? Want je ziet vaak 4 sloten, elk 2 een andere kleur.

En over m'n winkelmandje gesproken, ik heb nu dit:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B252897%5D=1&product%5B231072%5D=1&product%5B251552%5D=1&product%5B338880%5D=1&product%5B84029%5D=1&product%5B242662%5D=1&product%5B274923%5D=1&product%5B397470%5D=1&product%5B2188%5D=2&product%5B225871%5D=1

Qua CPU koeler weet ik nogsteeds niet welke ik moet nemen. En als iemand nog iets beters weet qua onderdelen hoor ik het graag. En nog een vraag, wat moet er allemaal nog bij om het systeem helemaal compleet te maken? (denk aan koelpasta en sata kabels enzo).

Sorry voor zoveel vragen, ik wil gewoon goed voorbereid zijn aangezien ik dit voor de eerste keer doe :P Hulp zal ik ook erg waarderen. :)

Als ik jou was zou ik gewoon de PC laten assembleren door Azerty. Straks doe je wat fout en is er een onderdeel stuk (en dat is denk veel duurder dan het assembleren).
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 54
  • 2,6k
  • 4

  • Bijdragen:  811
  • Waardering:   8
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  30-05-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Afstandsbusjes zitten normaal gesproken bijgeleverd bij je moederbord.

Ik heb zelf deze: http://tweakers.net/pricewatch/241112/corsair-hydro-series-h50.html#tab:prices cpu waterkoeling. Ik ben er heel tevreden over omdat het weinig ruimte inneemt bijna geen geluid maakt en het is een dicht waterkoeling systeem waardoor het niet kan gaan lekken. Zeer net systeem alleen besturingssysteem ontbreekt maar die zal je waarschijnlijk downloaden.  :peace: als het goed is dan zijn de geheugen slots in twee verschillende kleuren maakt niet heel veel uit waar je ze in doet als je ze maar wel in dezelfde kleur doet ja kan altijd even in het boekje van je moederbord kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8
  • 811

  • Bijdragen:  2.728
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Bedankt voor de tips, maar waterkoeling is voor mij niet zo'n prioriteit, al is het wel mooi maar ik vind het wat te duur voor in me budget. Iemand andere ideeën? Dacht zelf aan een synthe cpu cooler want daar hoor ik wel goeie dingen over. Ik hoor graag gewoon zo veel mogelijk tips! Ik zal ook REP geven omdat ik het erg waardeer. ;)

:edit: ik zie aan me winkelmandje dat er geen 6pins power connector uit de voeding komt voor de grafische kaart. Dat wordt dus een andere grafische kaart? :P (ja of een andere voeding maar ik wil die van cooler master persee ::))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 2,7k

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Headsh0t,

bij de voeding staat dit beschreven:

- 2 x 8-pins PCI Express voeding met afneembaar 2-pins deel = ook wel een 6 pins

Je voeding is dus prima en dat zelfde geld voor je processor koeler.

Even over je koeling.

Ik raad je de Scythe Mugen 2 aan. Alleen al de prijs en koelingsprestaties combinatie is het waard.

Als je een uitgebreide review erover wilt lezen -

http://www.tomshardware.com/reviews/lga-1156-heatsink,2535-16.html

Weliswaar op Socket 1156 maar in de grafiek temperaturen krijg je wel een beeld van wat het ongeveer presteert.

Als conclusie zeggen ze dan ook dit ->

"The combination of pros and cons leave us with several recommendations, depending on intended use. While Noctua’s customers have probably already committed themselves to purchasing the best-performing CPU air cooler, we’d recommend the cheaper Mugen-2 Rev. B as a better value for nearly any configuration that has the necessary mounting space."

Daarnaast over de assemblage.

Het klinkt als een heel lastige procedure. Maar je moet het niet overdrijven.

Je kunt hulp gebruiken van je vader of iemand die er wat meer kennis over heeft.

Lees rustig alles even in je hoeft niet gehaast het systeem in elkaar te zetten.

Bij je moederbord wordt altijd een handleiding meegegeven waarin duidelijk staat beschreven hoe je het intern geheugen moet plaatsen en ook over afstandsbusjes en dergelijke.

Zo lang je niet lomp te werk gaat en rustig alles bekijkt dan is de kans dat je iets helemaal sloopt wel erg klein. Gebruik een goed verlichte omgeving met eventueel een zaklamp mocht je dit nodig hebben bij donkere plekken in de kast.

Bekijk wat recentere video's over het assembleren van systemen.

Dit is alweer een video van een jaar oud, maar toch staan er handige dingen in ->

[table]

[/td]

[/td][td]

[/td]

[/table]

Ik raad aan om het gewoon zelf te doen. Bespaart je 60 euro en als het je uiteindelijk is gelukt heb je al een stuk beter gevoel hoe het is om met computer onderdelen te werken in een behuizing (mocht je dit later nog een keer doen).

Daarnaast nog even iets over statische elektriciteit. Om te voorkomen dat je per ongeluk een component kapot maakt door middel van statische elektriciteit raad ik je een anti statische polsband aan. Gewoon voor de zekerheid, het kan geen kwaad om voorzichtig te zijn.

http://www.dewitcomputers.nl/info.asp?id=A6709

Voor minder dan 10 euro heb je er eentje en dan kan je gerust te werk gaan met je moederbord, harde schijven en andere componenten. Het zou zonde zijn als je door zoiets iets kapot maakt, dan ben je namelijk nog meer geld kwijt.

Mocht je nog vragen hebben, gerust vragen. Eerste keer dat ik mijn computer zelf in elkaar ging zetten dacht ik ook hmm zou ik niet gewoon een assemblage erbij doen. Nadat ik het had voltooid en alles gewoon werkte was ik toch trots dat ik het zonder assemblage van een bedrijf voor elkaar had gekregen. Ook voor in de toekomst altijd handig mocht je nog te maken hebben met hardware van computers.

Hier nog even je uiteindelijke samenstelling ->

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B252897%5D=1&product%5B231072%5D=1&product%5B251552%5D=1&product%5B338880%5D=1&product%5B84029%5D=1&product%5B242662%5D=1&product%5B274923%5D=1&product%5B397470%5D=1&product%5B225871%5D=1&product%5B245679%5D=1

OEM kabels zijn niet nodig, die worden geleverd bij je moederbord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  2.728
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Bedankt JFK en Tom, maar wat was er mis met de HDD?

En JFK uiteraard ga ik het zelf doen, is een grote uitdaging voor mij.

En die fans bij de cooler master case zijn die al verlicht ofzo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 2,7k

  • Bijdragen:  811
  • Waardering:   8
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  30-05-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Alleen die aan de voorkant is verlicht.  :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8
  • 811

  • Bijdragen:  2.728
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Ok. Ik had gister van een maat gehoord dat azerty soms niet op tijd is met verzenden. Bij veel producten staat ook dat ze niet direct op voorraad zijn, dus moet ik met het bestellen daar op letten? Kijk ik wil geen week wachten als het er op neer komt.

Edit, ohja hij raadde alternate aan. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 2,7k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Alsof Alternate zo geweldig is... Geen van de leveranciers hebben alle producten op voorraad, de gemiddelde levertijd is ongeveer anderhalve week. Als je toch zelf gaat assembleren, bestel dan bij een aantal webshops om de prijs te drukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  1.663
  • Waardering:   26
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

Is het verschil in prijzen genoeg om de meerdere verzendkosten te overtreffen (hoe zeg je dat, xd)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 26
  • 1,7k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Meestal wel. Je moet natuurlijk niet bij 5 winkels bestellen, uitspreiden over 3 biedt meestal een goede uitkomst. Op Tweakers kun je alle componenten inladen in een wensenlijstje en daar de bestelkosten over berekenen. Dan kun je ook zien wat de goedkoopste combinatie qua winkels is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500
  • 2 weken later...

  • Bijdragen:  2.728
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Bedankt voor jullie hulp. Ik denk dat ik einde van de maand zodra ik me geld binnen heb dit upgrade setje ga kopen:

http://www.alternate.nl/html/product/Moederborden_Socket_AM3/ALTERNATE/Upgrade_Kit_MSI_880GM-E41-X4_640-4GB/489898/?tn=HARDWARE&l1=Upgrade+kits

Alles even beetje bij beetje.

En ik las dat de onboard video van dit mobo erg goed is, maar toch wil ik een losse videokaart er bij. Welke zal ik nemen? Het liefst onder de 150 euro. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 2,7k

  • Bijdragen:  735
  • Waardering:   8
  • Prestatiepunten:  307
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

6850 hd;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8
  • 735

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  4 leden zijn actief

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...