Spring naar bijdragen

usb poort werkt niet goed


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  425
  • Waardering:   44
  • Prestatiepunten:  310
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  07-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

hey,

Ik heb een probleem met een van mij usb poorten, ik zal proberen het zo goed mogelijk uit te leggen, het is misschien een beetje vaag, maar hopelijk kan iemand mij toch helpen.

Aan de zijkant van mijn laptop heb ik dus een usb poort zitten, het is al een paar keer gebeurd dat als ik daar een usb stick in doe dat hij zegt dat het apparaat sneller kan werken als ik hem in een usb 2 poort doe, het is een usb 2 poort. Daarna komt er een foutmelding (blue screen) en sluit hij zichzelf af, ik kan jammergenoeg niet snel genoeg lezen wat de melding is, maar het is iets dat het met nieuwe hardware te maken kan hebben en dat ik het zou moeten nakijken als het vaker gebeurd. Ook heb ik een dvb-t tuner, als ik die in de betreffende usb poort stop dan hapert het beeld de hele tijd, in een andere usb poort doet hij het gewoon.

Als iemand mij zou kunnen helpen dan zou ik heel blij zijn, ik heb dan wel 4 usb poorten (waarvan 1 esata) die ik niet altijd tegelijk nodig heb maar het zou prettig zijn als ze gewoon allemaal werken.

Alvast bedankt!

-Downloadfreak

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 44
  • 425
  • Reacties 9
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Dat zou kunnen liggen aan je BIOS settings. Je kan deze weer naar de fabrieks instellingen zetten (100% safe) om na te gaan of het dan werkt. Indien dit niet het geval is zou het ook kunnen liggen aan de USB stick.

Werken andere USB sticks wel goed in die poort?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  425
  • Waardering:   44
  • Prestatiepunten:  310
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  07-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Bedankt voor je reactie!

Ik heb toevallig laatst mijn BIOS instellingen weer naar fabrieksinstellingen gezet, ik heb geen last meer van de foutmelding, ook als ik een externe schijf in de usb poort stop krijg ik dezelfde snelheden als met mijn andere poorten. Echter als ik de dvdb-t tuner gebruik dan blijft het beeld in de poort haperen en reageert het programma dat ik gebruik om TV te kijken traag. Het gaat om een Elgato DTT deluxe.

Is er iets met de usb poort aan de hand of licht het aan de tuner? Zou ik hierover contact met Elgato moeten opnemen of zal dat niet werken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 44
  • 425
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Wellicht dat je de drivers kan updaten van de tuner? Anders moet je hem eens op een andere pc / laptop proberen om na te gaan of hij daar wel op werkt. Indien hij daar ook keuren geeft kan je wijzen naar de tuner. Als hij wel goed werkt moeten we je laptop verder onderzoeken :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  425
  • Waardering:   44
  • Prestatiepunten:  310
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  07-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ik heb gekeken voor een firmware update, ze hebben op hun site geen firmware updates voor een aantal versies waaronder de mijne, ook in de knowledge base en met google kon ik niks vinden, ik denk dus dat de software dat regelt. Ik heb de tuner in een andere pc geprobeerd en daar werkt hij perfect, naar mijn weten werkt hij dus overal behalve in die ene usb poort.

Als ik in windows kijk als ik de tuner in de usb poort heb dan geeft hij aan dat het apparaat gewoon goed werkt, ook met probleem oplossing ziet hij niks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 44
  • 425
  • 2 weken later...

  • Bijdragen:  425
  • Waardering:   44
  • Prestatiepunten:  310
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  07-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Bump

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 44
  • 425
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ik denk dat een chipset driver update voor jou de oplossing kan zijn.

Wat voor moederboard heb je? Je kan de laatste chipset drivers van die jongens downloaden welke veelal dit soort issues dan verhelpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  425
  • Waardering:   44
  • Prestatiepunten:  310
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  07-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ik neem aan dat ik de AMD M780G dat is teminste wat ik krijg als mijn laptop google. Ik zie dat ik v/d support van AMD er drivers voor kan downlaoden, maar ik weet niet goed welke ik dan moet gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 44
  • 425
  • 3 weken later...

  • Bijdragen:  425
  • Waardering:   44
  • Prestatiepunten:  310
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  07-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

IVM met meerdere problemen zit er nu een nieuw moederboord in de laptop. Dit heft het probleem opgelost!

DukeN heel erg bedankt voor de hulp!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 44
  • 425
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Geen dank! fijn dat het is opgelost! Ik zeg slotje O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...