Spring naar bijdragen

Bedrijfje starten


Dark Legend

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  438
  • Waardering:   3
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-11-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hallo,

Ik ben van plan om een bedrijfje te starten met een vriend voor mijn profielwersktuk.

Ik heb een paar vragen over de kosten hiervan.

Wat kunnen we beter doen met 2 man? Een eenmanszaak of een VOF, aangezien het inschijfgeld bij de KvK voor een VOF bijna dubbel zo hoog is.

Bij een eenmanszaak neemt de een gewoon de ander in dienst, zodat we het toch samen kunnen runnen.

Verder, komen er nog andere kosten bij kijken, aangezien we ons gaan richten op services rond ICT en dus nergens een voorraad voor hoeven aan te leggen.

(los van reclame, kaarjtes en andere standaard dingen)

alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3
  • 438
  • Reacties 3
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  501
  • Waardering:   63
  • Prestatiepunten:  366
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  26-08-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Ik denk dat je daar beter de site van KvK kan raadplegen.

Let wel goed op dat als je een eenmanszaak (bijv. onder jouw naam) opricht en de ander is in dienst, dan ben jij (wettelijk gezien) alleen hoofdelijk aansprakelijk. Dus mocht er iets fout gaan, ben jij de lul en gaat je vriend vrij uit. Zo ook is de winst verdeling bij een VoF meestal naar rato van inbreng verdeeld, bij een eenmanszaak spreek je over loon (voor je vriend als jij hem in dienst neemt) waar je inkomsten belasting over betaald ten opzichte van winst (voor jou dan bijvoorbeeld) waar je dan weer een ander soort belasting over betaald.

Laat je goed informeren door de KvK en ook door Tom bijvoorbeeld, die runt ook een emnzs of VoF volgensmij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 63
  • 501
  • 2

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Hoe dan ook een personenvennootschap (de VoF van vroeger), tenzij één van jullie zin heeft om ingehuurd te worden door het bedrijf. Ik snap echter niet waarom je dat zou doen, de hoogte van het lidmaatschap van de KvK is wel één van je minste zorgen. Regel eerst je administratie maar 'ns goed, da's meer werk dan al het andere.

Zelf heb ik inderdaad al bijna 2 jaar een eigen zaak, met zo nu en dan een klantje. Administratie heb ik zelf geregeld, ik heb het geluk dat ik een vader heb met een eigen administratiekantoor. Hij dient alles voor ons in bij de belastingdienst, hij regelt de hele boekhouding in het groot. Zelf boeken we alleen de facturen en offertes in. Als het echt zou moeten, zou het me lukken om de administratie zelf te doen, maar dat is echt best veel (uitzoek)werk.

Tip: ga niet naar een accountantskantoor of wat dan ook, die trekken je compleet leeg. Huur geen locatie voor je werkzaamheden, heeft ook geen zin. Zo houd je de kosten op nul als je geen omzet draait en verlies je in ieder geval niet aan de zaak. Dat is het allerbelangrijkste, want je wilt geen geld kwijt zijn aan het werk wat je doet. Dan sta je op je poten voor een uurloon in de min.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  438
  • Waardering:   3
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-11-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Dankjulliewel! Aangezien het deels voor een werkstuk is (grotendeels voor plezier) willen we inderdaad niet te veel geld kwijt zijn. We zijn in ieder geval geholpen! O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3
  • 438

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  1 lid is actief

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...