Jump to content
Sign in to follow this  
Duken

Plex - stream films van je pc naar je telefoon

Recommended Posts

Plex is een applicatie die in staat is om media die staat opgeslagen op een computer af te spelen op een smartphone of tablet. Daarnaast biedt Plex ook een mooi mediaspeler voor computers. Met de Plex-software op je thuiscomputer en de app voor je smartphone of laptop heb je overal toegang tot je muziek- en filmcollectie.

Je installeert de Plex Media Server-software op je Mac, Windows- of Linux-computer en de Plex Mobile Media-app op je Windows Phone, iOS-, of Android-toestel. Nu krijg je op je smartphone of tablet toegang tot je bibliotheek met films, foto’s en muziek maar ook tot online content. :goed:

Toegang is mogelijk via je eigen thuisnetwerk, maar ook onderweg via 3G als je de vereiste poorten in je router openzet. De app werkt snel en soepel, ook bij het bekijken van films, en door de live conversie hoef je je over de verschillende videoformaten geen zorgen te maken. De synchronisatie is ook een meerwaarde: je kunt altijd een film beginnen op je computer en afkijken op je smartphone. Daarnaast functioneert de app als afstandsbediening.

Plex is een app waarmee muziek en video’s op een telefoon of tablet kunnen worden bekeken die op een computer staan opgeslagen. Plex weet zich te onderscheiden van vergelijkbare apps door de eenvoud van het gebruik en de vele platformen waarvoor de software beschikbaar is.

Plex Mobile Media is te downloaden voor Windows Phone, de iPhone en iPad en Android. De applicatie kost 4,99; 3,99 of 3,79 euro.

Wieeee oo wie gaat het testen? :)

plex_android_big.jpg

Ik kende dit al. Wou dit op mijn server draaien, alleen mijn server kon dit niet runnen... (heb zon opslag only server zeg maar)

Het zit er iig wel heel nice uit. Op je tablet kun je gewoon film kijken die op je pc staan :)

Misschien binnenkort maar eens even op de pc zetten :)

Ik zie het niet zitten, ik kopieer ze dan toch liever snel even op mijn mobiel.

Veel mobiele displays van tegenwoordig zijn namelijk 1080p en die kwaliteit wil ik dan ook gaag volledig benutten :).

Enige voordeel is natuurlijk de hoeveelheid ruimte die je vrij hebt

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

• Similar Content

• By William
      Welkom bij deze Club. In deze club bespreken we de laatste films van Nederlandse 🇳🇱 bodem. In dit board proberen we de laatste Nederlandse films te plaatsen met de gewenste informatie. 
      Je mag hier ook zelf topics aanmaken voor relevante vragen over de Nederlandse film industrie of films. De films worden vanaf het jaartal 2019 geplaatst en bijgewerkt. 
      Directe links naar een NZB, Torrent of download bestanden zijn hier niet te vinden en mogen niet worden geplaatst op Duken.nl. Discussiëren, overleggen en tips zijn toegestaan. Meer informatie in onze huisregels.

• By mimidelahaye
      Beste
      Ik heb een probleem ,de Ipad 11 van mijn vriend geeft steeds de melding dat zijn apple ID niet is geactiveerd. (Support via mij bij apple if aanvragen met  zijn apple ID lukt niet omdat deze niet is gekend bij Apple
      Het probleem is voortgekomen door waarschijnlijk alle verificatie niet tijdig op de locatie (mail en gsm) toekwamen en het aantal hierdoor was bereikt.
      Ik werk niet met deze software heb wel een tablet (android) en Pc.
      Ik zou graag weten wat de beste manier is om deze Ipad  opnieuw in te stellen zodanig dat deze alle mogelijkheden geeft die beschikbaar zijn.
      Met vriendelijke groeten en dank bij voorbaat
    • By Eeeeeek1972
      Graag in deze bijdragen sites plaatsen die werken en waar bekende posters hun content bekend maken, zoals QoQ etc.
      momenteel gebruik ik
      elitenzb.info
      newzbin.org
      iceworld.online

PB /DM mag als het wat gevoelig ligt 🙂

• By William
      Wij hebben een eigen app uitgegeven voor de Duken.nl community. De app is door onszelf ontwikkeld en beschikbaar gemaakt op het Android platform. In de app vind je zoals je het van ons bent gewend; een mix van het download nieuws, reviews, video’s en natuurlijk de community.
      Na het installeren van de app krijg je een icoon beschikbaar van de Duken community op je telefoon. Bij het starten van de app krijg je de laatste berichten van de community in beeld en is de app bruikbaar zoals de mobiele website.
      De app is maar 1.6 MB, heeft geen rechten nodig en is beschikbaar op alle Android systemen. Helaas is er nog geen app beschikbaar voor Apple iPhones / ios.
      Downloaden en installeren van de App kan via deze link of door te zoeken in de Android Playstore naar "duken.nl" .

• Create New...