Spring naar bijdragen

Fijne Feestdagen En Een Gelukkig 2013 Topic!


Duken

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Naamsbekendheid is inderdaad een lastige, maar op verjaardagen zeggen dat je bestaat en wat je doet geeft al heel veel aanknopingspunten. Niet dat je je familie moet gaan helpen of zo, maar juist degenen die zij weer kennen. Anders wordt altijd van je verwacht dat je 't gratis doet of voor een tientje of zo. Ik reken 20 euro excl. BTW per uur, maar ik rond wel altijd af en houd in mijn hoofd wat iets mag kosten. Soms is dat meer dan die 20 euro per uur, maar ook vaak minder.

Beschikbaarheid is makkelijker, want je moet niet zeggen wanneer je niet kunt. Als iemand aan mij vraagt of ik bijvoorbeeld vanavond kan, zeg ik dat dat niet gaat lukken, maar (let op!) ik zeg er direct achteraan wanneer ik wel kan. Dat is het meest belangrijke, continu de bal bij je klant terugleggen. Je hebt vast wel eens een uurtje over. En als dat het geval is, maar het valt uiteindelijk toch tegen, zeg je gewoon tegen je klant dat je een uurtje hebt en je daarna echt weg moet naar een andere afspraak en je op die en die datum terugkomt om verder te kijken. Echt grote klussen zoals het aanleggen van een netwerk plan ik altijd in het weekend, nooit 's avonds. Met een beetje ervaring lukt je dat allemaal wel, maar dus nooit (alleen) nee zeggen! Altijd toevoegen wanneer of op welke manier iets wel kan.

Het lastigste, in mijn optiek, blijft de administratie. En dan niet alleen de manier waarop, maar ook het indienen van zaken als de BTW en zo. Je hebt bijvoorbeeld een kleine ondernemersregeling waardoor je het verschil tussen in rekening gebrachte en betaalde BTW mag houden. Of je krijgt een korting, maar zo groot word je toch niet. Waarschijnlijk wist je dat niet en voor dat soort dingen heb je iemand nodig die wél van alles op de hoogte is. Dat ben ik ook niet, al weet ik door ervaring inmiddels aardig wat, dus doet mijn vader het voor me. Gelukkig heeft hij een administratiekantoor. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  913
  • Waardering:   193
  • Prestatiepunten:  306
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  23-10-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Inderdaad die administratie. Dat is ook de reden dat ik het nooit 'officieel' ben gaan doen. Ik zou echt niet weten hoe ik dat allemaal aan moet gaan pakken en heb ook niet echt een kennis die me erbij kan gaan helpen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 193
  • 913

  • Bijdragen:  1.663
  • Waardering:   26
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

Met Possst!, vast bekend bij jullie, ben ik degene die belastingaangiftes doet en het gaat me op zich wel goed af. Heb afgelopen jaar met MO een cursus elementair boekhouden gevolgd en ben daarvoor geslaagd met een 9. Wel leuk om daar nu ook wat mee te doen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 26
  • 1,7k

  • Bijdragen:  279
  • Waardering:   41
  • Prestatiepunten:  262
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-03-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Zo toe maar, met al die kennis van zaken, haha , kunnen we nog een officieel DukeN Business Topic starten, een guide naar het starten van je eigen bedrijf! :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 41
  • 279

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...