Jump to content

R4 Dual Core SDHC game card - Nintendo DSi XL

Recommended Posts

Goedemorgen beste lezers,

Ik heb sinds een tijdje een probleem met mijn nieuwe game card van mijn NDSi. Deze heb ik gekregen van een vriend, maar hij werkt niet goed. 

Telkens als ik hem opstart krijg ik twee wit schermen met bovenin een rood vierkantje met een ?menu. Ik heb mijn SD kaart (MicroSDHC klasse 2, 4GB) geformatteerd naar FAT32, maar het werkt nog niet.

Iemand een idee hoe ik dit moet oplossen?

Gr. Kirsten

• Replies 14
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hallo Kirsten, Weet je 100% zeker dat het om een originele SD kaart gaat en als dat wel het geval is, heb je misschien niet de juiste Firmware geïnstalleerd voor die kaart. Er staan op ons f

Ik ben helaas al zo lang zelf uit de kleine kinderen die een DS hadden dat ik ook het fijne er niet meer van weet, maar om nog even opnieuw te beginnen moet je de kaart even opnieuw Formatteren (Onder

Goede morgen Kirsten, Ik ben nog even verder gaan spitten op Engelstalige forums en kwam een gepatchte Kernel versie tegen die waarschijnlijk ook op jouw kaart moet werken. Ga naar de volgen

Hallo Kirsten,

Weet je 100% zeker dat het om een originele SD kaart gaat en als dat wel het geval is, heb je misschien niet de juiste Firmware geïnstalleerd voor die kaart.

Er staan op ons forum nog wel wat topics over dit onderwerp zoals Firmware opnieuw installeren en  Kaart werkt niet meer

Waar je ook naar kan kijken is op de site van jouw kaart waar een omschrijving opstaat en ook welke Firmware je moet hebben.

Wood R4 SDHC Dual Core

• Thanks 1

Hallo Drifter,

Bedankt voor je antwoord! Ik heb net de kernel van de shipment van na 17 oktober 2017, aangezien de kaart nieuw is gekocht.

Helaas heeft deze oplossing niet gewerkt... Ik heb daarna nog de andere kernel gebrukt voor de oudere versie, maar deze werkt ook niet.

Ik ben niet echt bepaald computer technisch aangelegd, maar het lijkt er op dat ik iets niet goed doe?

Nog meer ideeën?

Gr. Kirsten

Ik ben helaas al zo lang zelf uit de kleine kinderen die een DS hadden dat ik ook het fijne er niet meer van weet, maar om nog even opnieuw te beginnen moet je de kaart even opnieuw Formatteren (Onder de rechter muisknop).

Daarna ga je er pas nieuwe Firmware opzetten die exact moet kloppen met wat er op jouw kaartje staat, want er zit een groot verschil tussen R4 en R4i.

Als de gegevens kloppen die je in je 1e vraag hebt staan R4 Dual Core SDHC moet je de Firmware hebben die op de volgende site staat R4-3DS-Dual Core-2018-Firmware

Klik even op het grijze vakje met het woord Dutch en verplaats dan het Zip bestand naar de Kaart en pak het daar uit en voeg daarna de spellen toe.

Als de spellen nu weer niet werken is ook nu de Firmware niet de goede en moet de kaart weer opnieuw geformatteerd worden voordat er weer andere Firmware opgezet kan worden, maar verplaats voor dat je dit doet wel eerst even je mapje met Spellen terug naar je PC of Laptop.

Als het nu onverhoopt weer mislukt, is er vast nog wel een ander lid die je in de juiste richting kan duwen. 😉

• Thanks 1

Hallo Drifter,

Heel erg bedankt voor je hulp! Ook al werkte de eerste optie van jou niet, ik ben nog verder gaan graven en nu heb ik via een site de juiste firmware gevonden.

Inmiddels werkt de kaart maar hij komt niet verder dan bij het Loading... scherm. Misschien nog een idee hoe dit kan worden opgelost?

Gr, Kirsten

Edited by Kirsten
7 minuten geleden zei Kirsten:

Inmiddels werkt de kaart maar hij komt niet verder dan bij het Loading... scherm.

Dan heb je volgens mij nog niet de juiste Firmware Kirsten.

Heb je de Firmware van de site in mijn vorige antwoord geprobeerd?

Eerst weer even Formatteren voordat je weer andere Firmware gaat proberen.

Ik heb de firmware van jouw site geprobeerd maar dan kom ik weer uit op de ?menu vierkant. 

Ook geformatteerd, de firmware erop gezet en dan pas de games.

Fijne hulp @Drifter :)

je krijgt dus nu niet meer loading... Kirsten?  Of heb je wel het menu?

Ik lees op veel Engelstalige Forums dat deze kaart heel veel problemen geeft bij het vinden van de juiste Firmware omdat de originele site die op de kaart staat, niet meer bestaat en je dus moet gaan zoeken naar een alternatief.

Dat Firmware alternatief is ook weer zeer specifiek voor het jaartal van de kaart, maar volgens mij ben je behoorlijk in de buurt geweest toen de DS Loading aangaf.

Maar geef nog niet op, want misschien is er nog een lid die hier iets meer over weet en je beter kan helpen. 🙂

Goede morgen Kirsten,

Ik ben nog even verder gaan spitten op Engelstalige forums en kwam een gepatchte Kernel versie tegen die waarschijnlijk ook op jouw kaart moet werken.

Ga naar de volgende site Filetrip Download en klik rechts bovenaan op Download File.

Pak het Rar bestand uit en je ziet dan een aantal mappen waarvan jij de onderste moet hebben met de tekst R4SDHC YSMenu

De gehele inhoud zou je dan moeten kopiëren naar je geformatteerde kaart en uiteraard de spellen kopiëren naar de map Games.

• Thanks 1
15 uur geleden zei Duken:

Fijne hulp @Drifter :)

je krijgt dus nu niet meer loading... Kirsten?  Of heb je wel het menu?

Inderdaad inmiddels is het niet meer Loading... maar wel menu?

@Drifter Helaas werkt dit ook niet.

Ik heb ook firmware van de map R4i-SDHC YSMenu geprobeerd, nadat ik het heb geformatteerd, maar deze werkt ook niet.

@Duken Bij beide firmwares krijg ik de Menu?

@Drifter en @Duken

Ik weet niet hoe, maar het is gelukt!!!! Hij werkt ineens en alle games functioneren!

Uiteindelijk heb ik deze site toch weer gebruikt en alles functioneert: https://www.r43ds.org/pages/R4-3DS-Dual-Core-2018-Firmware.html 

Heel erg bedankt voor al jullie hulp!

Gr. Kirsten 

• Like 1

Fijn dat het probleem is opgelost Kirsten en het blijkt weer dat het goed laten werken van een stukje software op een SD kaart niet over 1 nacht ijs gaat, maar het draait uiteindelijk allemaal om een kind dat plezier heeft. 😁

• Like 1

Topic van de maand hoor. Een probleem helemaal verholpen. Dat is toch wel heel leuk om te lezen. :)

• Thanks 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By William
      Nintendo heeft een overeenkomst gesloten met Uberchips.com, een online winkel die het heeft aangeklaagd wegens het aanbieden van Team-Xecuter's Switch-hacks en chips. Uberchips.com uit Ohio en zijn operator gingen akkoord met een vonnis van $ 2 miljoen. De toestemmingsovereenkomst, die nog moet worden ondertekend door de rechter, vereist ook dat de winkel alle resterende voorraad vernietigt.
      Nintendo doet er alles aan om te voorkomen dat het publiek illegale games op de Switch-console speelt. Hun grootste tegenstander is de beruchte hackgroep Team-Xecuter, die verschillende 'jailbreak'-hacks voor de gameconsole heeft uitgebracht. Na het kraken van de oorspronkelijke technische bescherming van Switch in 2018, heeft Team-Xecuter dit jaar een nieuwe reeks producten uitgebracht. Deze SX Core- en SX Lite-chips werken op alle Switch classic- en Lite-consoles, terwijl eerdere 'hacks' beperkt waren tot een subset van apparaten.
      Nintendo klaagt Uberchips.com aan
      Omdat de pogingen van Nintendo om direct na Team-Xecuter te gaan mislukken, richtte het gamesbedrijf zich op verschillende winkels die deze nieuwe hacks te koop aanboden. Ze omvatten Uberchips.com, dat wordt beheerd door Tom Dilts Jr., inwoner van Ohio.
      Kort nadat de rechtszaak was aangespannen, ging Uberchips offline, maar de rechtszaak verdween niet. De eigenaar van Uberchips besefte dit en in juni reageerde hij via zijn advocaat voor de rechtbank en ontkende vrijwel alle beschuldigingen.
      Na deze eerste reactie werd het stil, althans in de rechtbank. Achter de schermen kwamen beide partijen echter samen om te kijken of er een manier was om de kwestie op te lossen. Deze week bereikten ze een akkoord.
      Uberchips gaat akkoord om $ 2 miljoen te betalen
      In een gezamenlijke aanvraag hebben Nintendo en de Uberchips-operator een voorgenomen eindvonnis en een permanent bevel ingediend. Zoals verwacht is het Dilts in de toekomst verboden Team-Xecuter-chips of soortgelijke apparaten te verkopen. Daarnaast is er ook een forse schadevergoeding van $ 2 miljoen.
      "Eiser krijgt hierbij een vonnis toegewezen tegen alle beklaagden, gezamenlijk en hoofdelijk, voor een bedrag van US $ 2.000.000,00", luidt het voorgestelde vonnis, eraan toevoegend dat beide partijen hun eigen juridische kosten zullen dekken.

Het is niet ongebruikelijk dat de nederzettingen op papier hoger zijn dan ze in werkelijkheid zijn. Of dat hier het geval is, kunnen we niet zeggen, maar gezien de omvang van de onderscheiding is het zeker mogelijk.
      Permanent bevel
      Het permanente verbod dat beide partijen zijn overeengekomen, verbiedt de exploitant van de site om te handelen in apparaten voor omzeiling, waaronder SX Pro, SX Core en SX Lite. Op een andere manier inbreuk maken op de auteursrechten van Nintendo is ook geen optie en alle resterende voorraad moet worden vernietigd.
      "De rechtbank beveelt verder [...] de inbeslagname, inbeslagname en / of vernietiging van alle Circumvention Devices, alle kopieën van SX OS, en al het andere elektronische materiaal of fysieke apparaten binnen de bewaring, het bezit of de controle van de gedaagden .." voorgestelde order luidt.
      Ten slotte kan Dilts de Uberchips Facebook-groep of enige vorm van gerelateerde sociale media niet langer onderhouden en moet het de domeinnaam Uberchips.com aan Nintendo overhandigen.
      Het voorgestelde vonnis moet nog worden ondertekend door de rechtbank. Aangezien het echter met instemming van beide partijen is ingediend, zou dat niet echt een probleem moeten zijn. Na ondertekening zal de zaak effectief eindigen.
      Rechtszaak tegen acht andere winkels loopt nog
      Uberchips was de enige bekende exploitant van de 'Team-Xecuter'-winkels waar Nintendo naar op zoek was. Een aparte zaak, aangespannen tegen acht vermoedelijk buitenlandse site-exploitanten, loopt nog.
      In dat geval heeft de gamegigant de eigenaren tot dusver niet kunnen achterhalen. Om deze reden heeft het onlangs om een permanent verbod gevraagd, zodat het domeinregistreerders en hostingbedrijven kan vragen om ze te sluiten.
      Team-Xecuter is geen partij in een van deze rechtszaken, maar ontkent dat het een "piraterij" -groep is die hulpmiddelen voor piraterij produceert. In plaats daarvan beschuldigde het Nintendo van censuur, monopolistische controle en juridische angstaanjagende tactieken .
    • By Chan.almelo
      help!! Ik heb dus een tijdje geleden via marktplaats een Nintendo dsi met R4 kaart gekocht. Helaas is tijdens het instellen van de nintendo de nintendo geüpdatet omdat hij op het WiFi netwerk kwam. Hij staat nu op versie 1.4.5E. Zodra ik nu de R4 kaart erin doe en aanklik geect hij een Error aan. De nintendo is al geformatteerd maar hij blijft op deze versie staan. Ook is de sd kaart van de spelletjes helemaal geformatteerd en er is nieuwe software opgezet. Helaas doet de R4 kaart nog steeds de foutmelding.. 
      Is dit nog op te lossen of moet ik een nieuwe R4 kaart kopen?
    • By William
      Team-Xecuter is een groep die hardware- en softwareoplossingen biedt waarmee mensen gedownloade games kunnen installeren en spelen op Nintendo-consoles, waaronder de Switch. Nintendo achtervolgt de groep al lang, maar wil nu een permanent verbod om de Switch Piracy Hack- winkels te sluiten .
      In 2018 slaagden ze erin om de originele technische beveiligingen van de Switch te doorbreken, en dit jaar keerden ze terug naar de lading met nieuwe producten, de SX Core- en SX Lite-chips, die werken op alle Switch Classic- en Lite-consoles.
      Nintendo heeft bij verschillende gelegenheden geprobeerd hen te stoppen, in feite heeft onlangs twee rechtszaken aangespannen in de Verenigde Staten, een tegen de Uberchips-provider en een andere tegen een groep onbekende operators die verschillende winkels runnen.
      Hoewel sommige websites van de beklaagden al zijn verdwenen, meent Nintendo dat velen gewoon zaken zijn blijven doen met nieuwe domeinnamen.
      Een paar dagen geleden, diende Nintendo een verzoekschrift in bij een federale rechtbank in Seattle, Washington, om een verstekvonnis uit te vaardigen met een permanent bevel. Het eist geen geldelijke schadevergoeding van de beklaagden, het wil een permanent gerechtelijk bevel dat de winkeliers verplicht om elke inbreukmakende activiteit stop te zetten en hun domeinnamen over te dragen. Aangezien een dergelijk bevel ook kan worden genegeerd, moet het bevel ook van toepassing zijn op diensten van derden, waaronder registrars en domeinregistreerders, om met deze sites te werken.
      Het voorgestelde rechterlijk bevel heeft ook betrekking op "eventuele opvolgersites", diensten zoals Skype, Discord of Facebook, evenals online marktplaatsen, waaronder AliExpress.
      Team-Xecuter verdedigt zichzelf door Nintendo te beschuldigen van censuur, monopoliecontrole en juridische schriktactieken.
      Er komt nog een reactie van de rechter, hoewel alles erop wijst dat het niet de laatste stap zal zijn die beide partijen zullen zetten.
    • By Fopper
      Weet iemand een site waar ik de software kan downloaden voor mijn r4 kaartje? Ik heb al zo ontzettend veel geprobeerd, maar niets werkt. De ds blijft alleen maar op loading... staan en doet verder niets...
      Pls help me

• Who's Online   4 Members, 0 Anonymous, 173 Guests (See full list)

• Create New...