Jump to content

Actie: PIA VPN voor slechts €1,99 per maand & 2 maanden gratis

• Hoog gebruiksgemak en snelle VPN
  • Goede kwaliteit voor de scherpste prijs
  • Torrents, Usenet en Netflix mogelijk!
  • Plus 2 maanden gratis en 30 dagen niet goed geld terug

En de handleiding: Private Internet Access :goed:

Chromebook en downloaden met bitorrent utorrent?

Recommended Posts

• Content Count:  10
  • Achievement Points:  0
  • Days Won:  0
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  

Hallo alemaal,

Mijn laptop is na 7 jaar aan vervanging toe. De laptop die aan vervanging toe is, Dell Inspiron 7520 waarmee ik altijd vooral muziek downloads deed was dus een Windows laptop. Nu zit ik er aan te denken om over te stappen naar een Chromebook..

Alleen is mij nog niet duidelijk of je hier ook utorrent op kan zetten? En dus ook downloads mee kan doen..

Alvast bedankt voor de reacties!

Edited by Download-maniak

• Replies 6
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

• Administrators

• Content Count:  26,216
  • Achievement Points:  24,741
  • Days Won:  264
  • Last Seen:  
  • Device:  Android

Dat is zeker mogelijk. Ik ben ook van van Chromebooks sinds het eerste uur. Je kan er prima mee downloaden via bittorrent. Vroeger was het wat lastiger. Dan kon het via JStorrent in de chrome web store (https://chrome.google.com/webstore/detail/jstorrent/anhdpjpojoipgpmfanmedjghaligalgb?hl=en) maar tegenwoordig hebben alle Chromebooks ook de Play store van Google. Hierin kan je dus de apps downloaden zoals op je Android toestel.

Je kunt dus voor je Chromebook utorrent downloaden: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.utorrent.client&hl=en_US en deze installeren voor het downloaden van je torrents.

TorrDroid is ook een goede app op je chromebook: https://play.google.com/store/apps/details?id=intelligems.torrdroid&hl=en_US

Tipje is om VLC mediaplayer te downloaden op je Chromebook voor het afspelen van al je media en bestanden. https://play.google.com/store/apps/details?id=org.videolan.vlc

VPN client is natuurlijk ook nodig, deze zou ik gebruiken in de vorm van PIA VPN. 

Deze kan je gebruiker als browser extensie: https://chrome.google.com/webstore/detail/private-internet-access/jplnlifepflhkbkgonidnobkakhmpnmh
maar ook als Android App: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.privateinternetaccess.android

Ik zou zeggen, doen! :D

image.png

• Duken changed the title to Chromebook en downloaden met bitorrent utorrent?

• Last Seen:  

Heel erg bedankt voor je snelle reactie, een vele informatie!

Nu kan ik me rustig aan gaan oriënteren op Chromebooks.

Kan je dit in Jip en Janneke taal voor mij nog wat beter uitleggen? --->   VPN client is natuurlijk ook nodig, deze zou ik gebruiken in de vorm van PIA VPN

(Heb namelijk geen idee hoe of wat..) 😊

Edited by Download-maniak

• Administrators

• Last Seen:  

4 uur geleden zei Download-maniak:

Kan je dit in Jip en Janneke taal voor mij nog wat beter uitleggen?

Wat zou je willen dat ik uitleg :) Dat is nu niet helemaal duidelijk. 

• Last Seen:  

Wat het inhoud, PIA VPN..

• Administrators

• Last Seen:  

PIA is een VPN provider. Net als Ziggo of KPN als internet provider. 

Wat is een VPN verbinding

Iedereen heeft wel eens gehoord van een VPN verbinding. Sommige weten precies wat VPN betekend terwijl andere niet bekend zijn met het gebruik en de functie van de VPN verbinding. Met een VPN verbinding is het mogelijk om anoniem gebruik te maken van het internet en te downloaden.

Allereerst is het simpelweg veiliger internetten. Bij het normaal gebruik van internet is voor iedereen zichtbaar wat jou persoonlijk ip adres is, welke provider je hebt, waar je vandaan komt etc. 

Belangrijkste voor de downloader is natuurlijk een eventuele auteur organisatie jouw persoonlijke gegevens niet kan achterhalen...

PIA komt als beste uit de test en staat onder andere het downloaden van torrents en nieuwsgroepen toe. Het bedrijf houdt geen gegevens / logs bij van wat je download en ze zullen je gegevens dus niet door kunnen spelen aan autoriteiten mochten die daarom vragen. Je met hierdoor 100% veilig. Het downloaden via torrents over de servers gaat met PIA met de maximale snelheid en ze zijn goedkoop. Daarnaast kan je je account delen omdat je met 10 apparaten tegelijk gebruik mag maken van het abonnement.

https://www.duken.nl/forums/handleidingen/handige-tips/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/

• Last Seen:  

Hartstikke bedankt voor de helderde uitleg! 🙂

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
 Share

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

• Beste lezer,  Meer dan 20 jaar geleden in het mooie jaar 2002 ben ik ooit begonnen aan Duken.nl. Een website om bezoekers te leren downloaden; wat toen de tijd niet meer als normaal was en waarmee de internet providers zelfs hun diensten verkochten (Sneller films downloaden? Kom naar de snelste provider ABC). Als ik nu zie hoe mijn kinderen omgaan met content kijken is het bijzonder dat wij vandaag de dag nog bestaan. Nooit had ik kunnen bedenken dat Duken.nl zoveel jaren actief zou zijn op de wondere wereld van het internet maar dat is voornamelijk te danken aan de loyale leden, moderators en de fijne bezoekers. Helaas moeten aan sommige zaken binnen onze community ook een einde komen. De afgelopen jaren is het een bijzondere tijd geweest voor de “download-piraat”. Zo mag ik ons toch wel noemen? Met de komst van (soms) goede legale alternatieven en het (niet altijd vrijwillige) vertrek van grote download communties binnen het Torrent en NZB landschap is de wereld van het downloaden steeds kleiner geworden. Ook op Duken.nl is dit merkbaar, zeker in de bezoekers aantallen en activiteit binnen het forum. De activiteit op het forum groeide hier weer als er andere download community verdween maar hier bleken ook de meeste problemen uit te voort te komen. Of het komt door de veranderende internetcultuur, het feit dat we aan het verharden zijn en/ of niet meer lief voor elkaar.  Er worden op Duken.nl zaken geplaatsen welke uitroepen tot minder fijn gedrag en daar wil ik absoluut buiten blijven. Wij bestaan uit een bijzonder klein team waarbij ik altijd hebt gezegd dat Privé altijd voor gaat. Helaas betekende het wel dat er berichten langer bleven staan welke daar niet thuishoorde. Wat altijd problemen met zich meebracht. En nu? Er komt steeds minder voldoening uit de site en krijg met het drukke privé leven het niet voor elkaar om de juiste energie & tijd hierin te steken. Het lezen van de reacties, op tijd modderen of het plaatsen van nieuwe handleidingen en nieuws lukt mij helaas niet meer. De avonden achter de laptop duiken en politie agentje spelen past mij al helemaal niet. Je doet het uiteindelijk altijd fout….  Om de druk weg te halen worden er simpele maar harde aanpassing gedaan op Duken.nl. Laat ik eerst nog zeggen dat ik ontzettend dankbaar ben voor de mooie discussies en hulp die de leden onderling hebben gegeven over de afgelopen jaren. Los van het downloaden was het ook een plek waar leden vrienden hebben mogen maken en we in een ver verleden zelfs uitjes hadden.  Alle content blijft hier bestaan en leesbaar. Het reageren op forum berichten, artikelen, links, handleidingen etc. is niet meer mogelijk. Ook het aanmaken van nieuwe (privé) berichten of topics gaat niet meer. We stappen over in een “alleen lezen” stand. Rust… lijkt het toverwoord.  We begrijpen dat dit een teleurstelling zal zijn voor de vele leden die mooie bijdragen hebben geleverd en we kunnen iedereen verzekeren dat de beslissing niet ondoordacht is genomen. Het doet stiekem ook een beetje heleboel boel pijn.  Bedankt voor het lezen en ik hoop ook op jullie begrip. Blijf positief en maak er wat moois van en wie weet wat de toekomst nog brengt.   Het was een mooie vaart. Duken out. It’s time to kick ass and chew bubble gum...and I’m all outta gum.    Toon volledig nieuwsbericht  
    • Ik las net dat bericht op Filmpaleis ook. Echt balen. Hoop dat ze snel weer online zijn. Maar als brein hun gevonden heeft, hoe willen dat dan doen.
  • Recente prestatie

• JOFA went up a rank
      Apprentice
  • Popular Contributors

Nobody has received reputation this week.

• Willekeurige films

• Random link

• Create New...