Spring naar bijdragen

Mis de speciale aanbieding niet. 85% korting op Private Internet Access VPN, nu slechts €1,75 per maand en ontvang 4 maanden gratis.

Ervaar ultiem gebruiksgemak en een snelle VPN-verbinding. Geniet van de beste kwaliteit voor de scherpste prijs. Met Private Internet Access kun je moeiteloos torrents, Usenet en Netflix gebruiken! En geld-terug-garantie van 30 dagen, dus je kunt het risicovrij proberen.

Wil je weten hoe je aan de slag kunt gaan? Bekijk dan onze handige handleiding voor een probleemloze installatie en gebruik. :goed:



Plex Action required: Important notice of a potential data breach


Gast Glassertje
 Delen


Aanbevolen reactie

Gast Glassertje

Geen idee of het op de goede plaatst staat, maar de volgende mail kreeg ik vanmorgen.  Er is inmiddels ook een draadje op het reddit forumte vinden. Voor wie de mail nog niet ontvangen heeft, bij deze. Zo zie je maar weer het nut van 2FA.

 

Kreeg vanmorgen een mail van Plex. Het is dermate serieus dat ik hem met jullie deel. Mocht je Plex gebruiken, dan verander je wachtwoord.

 

 

 

Citaat

 

Dear Plex User,

We want you to be aware of an incident involving your Plex account information yesterday. While we believe the actual impact of this incident is limited, we want to ensure you have the right information and tools to keep your account secure.

 

What happened

Yesterday, we discovered suspicious activity on one of our databases. We immediately began an investigation and it does appear that a third-party was able to access a limited subset of data that includes emails, usernames, and encrypted passwords. Even though all account passwords that could have been accessed were hashed and secured in accordance with best practices, out of an abundance of caution we are requiring all Plex accounts to have their password reset. Rest assured that credit card and other payment data are not stored on our servers at all and were not vulnerable in this incident.

 

What we're doing

We've already addressed the method that this third-party employed to gain access to the system, and we're doing additional reviews to ensure that the security of all of our systems is further hardened to prevent future incursions. While the account passwords were secured in accordance with best practices, we're requiring all Plex users to reset their password.

 

What you can do

Long story short, we kindly request that you reset your Plex account password immediately. When doing so, there's a checkbox to "Sign out connected devices after password change." This will additionally sign out all of your devices (including any Plex Media Server you own) and require you to sign back in with your new password. This is a headache, but we recommend doing so for increased security. We have created a support article with step-by-step instructions on how to reset your password here.

 

We'd also like to remind you that no one at Plex will ever reach out to you to ask for a password or credit card number over email. For further account protection, we also recommend enabling two-factor authentication on your Plex account if you haven't already done so.

 

Lastly, we sincerely apologize to you for any inconvenience this situation may cause. We take pride in our security system and want to assure you that we are doing everything we can to swiftly remedy this incident and prevent future incidents from occurring. We are all too aware that third-parties will continue to attempt to infiltrate IT infrastructures around the world, and rest assured we at Plex will never be complacent in hardening our security and defenses.

For step-by-step instructions on how to reset your password, visit: https://support.plex.tv/articles/account-requires-password-reset

Thank you,

The Plex Security Team

 

 

 

Met Google translate vertaald:

 

Citaat

 

Beste Plex-gebruiker,

 

We willen dat je gisteren op de hoogte bent van een incident met je Plex-accountgegevens. Hoewel we van mening zijn dat de daadwerkelijke impact van dit incident beperkt is, willen we ervoor zorgen dat u over de juiste informatie en hulpmiddelen beschikt om uw account veilig te houden.

 

wat er is gebeurd

 

Gisteren ontdekten we verdachte activiteit in een van onze databases. We zijn onmiddellijk een onderzoek begonnen en het lijkt erop dat een derde partij toegang had tot een beperkte subset van gegevens, waaronder e-mails, gebruikersnamen en versleutelde wachtwoorden. Hoewel alle accountwachtwoorden waartoe toegang had kunnen worden verkregen, zijn gehasht en beveiligd in overeenstemming met best practices, eisen we uit voorzorg dat alle Plex-accounts hun wachtwoord opnieuw moeten instellen. U kunt erop vertrouwen dat creditcard- en andere betalingsgegevens helemaal niet op onze servers worden opgeslagen en niet kwetsbaar waren bij dit incident.

 

Wat zijn we aan het doen?

 

We hebben de methode die deze derde partij heeft gebruikt om toegang tot het systeem te krijgen al besproken en we doen aanvullende beoordelingen om ervoor te zorgen dat de beveiliging van al onze systemen verder wordt versterkt om toekomstige invallen te voorkomen. Hoewel de accountwachtwoorden zijn beveiligd in overeenstemming met best practices, eisen we dat alle Plex-gebruikers hun wachtwoord opnieuw instellen.

 

 

wat je kunt doen

 

Om een lang verhaal kort te maken, we verzoeken u vriendelijk om het wachtwoord van uw Plex-account onmiddellijk opnieuw in te stellen. Wanneer u dit doet, is er een selectievakje om 'Verbonden apparaten af te melden na wachtwoordwijziging'. Hiermee worden bovendien al uw apparaten uitgelogd (inclusief elke Plex Media Server die u bezit) en moet u zich opnieuw aanmelden met uw nieuwe wachtwoord. Dit is vervelend, maar we raden u aan dit te doen voor meer veiligheid. We hebben hier een ondersteuningsartikel gemaakt met stapsgewijze instructies voor het opnieuw instellen van uw wachtwoord.

 

 

We willen je er ook aan herinneren dat niemand bij Plex ooit contact met je zal opnemen om via e-mail om een wachtwoord of creditcardnummer te vragen. Voor verdere accountbescherming raden we ook aan om tweefactorauthenticatie in te schakelen op je Plex-account als je dat nog niet hebt gedaan.

 

 

Tot slot bieden wij u onze oprechte excuses aan voor het eventuele ongemak dat deze situatie kan veroorzaken. We zijn trots op ons beveiligingssysteem en willen u verzekeren dat we er alles aan doen om dit incident snel te verhelpen en toekomstige incidenten te voorkomen. We zijn ons er maar al te goed van bewust dat derden zullen blijven proberen IT-infrastructuren over de hele wereld te infiltreren, en we kunnen er zeker van zijn dat we bij Plex nooit zelfgenoegzaam zullen zijn in het versterken van onze beveiliging en verdediging.

 

Ga voor stapsgewijze instructies voor het opnieuw instellen van uw wachtwoord naar: https://support.plex.tv/articles/account-requires-password-reset

 

Dank je,

 

Het Plex-beveiligingsteam

 

 

 

bewerkt door Glassertje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 4
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  2
  • Waardering:   2
  • Prestatiepunten:  286
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  28-07-22
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  75

Ik denk dat ondertussen alle Plex gebruikers de mail hebben gehad.

Ik heb al mijn Pass veranderd incl. 2 stap authenticatie. 

Ik heb wel begrepen dat de Plex servers het op dit moment zwaar hebben dus er zijn nog wel wat issues.

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  16
  • Waardering:   7
  • Prestatiepunten:  723
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  31-07-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ja inderdaad ook mail ontvangen van Plex, probeer mijn paswoord aan te passen is nog niet gelukt😗

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  242
  • Waardering:   490
  • Prestatiepunten:  4.912
  • Dagen gewonnen:  12
  • Lid sinds:  07-08-22
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  52

Ik mail ook gehad, net ww veranderd, kwalijke zaak

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Glassertje

Vind het persoonlijk wel netjes dat ze het snel melden en niet zoals vele het proberen onder het tapijt te vegen. Het toont maar weer aan dat 2FA geen overbodige luxe is. Erger me er soms wel aan, maar op zo'n moment blij dat ik het toch aangezet heb.

bewerkt door Glassertje
typo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Delen


  • Aanbevolen nieuws

  • Willekeurig topic

  • Nu op het forum

    • Onderwerp: Waarom blijft mijn computer vastlopen bij het opstarten? GamePeter: Hey allemaal, ik heb een probleem met mijn computer. Elke keer als ik hem wil opstarten, blijft hij hangen bij het opstartscherm. Ik heb niks veranderd aan de hardware ofzo. Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn? Alvast bedankt! TechNerd95: Hoi GamePeter! Dat klinkt frustrerend. Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je computer vastloopt bij het opstarten. Hier zijn een paar dingen die je kunt proberen: Veilige modus: Probeer je computer op te starten in veilige modus. Dit kan je doen door tijdens het opstarten op F8 te drukken (of Shift + F8, afhankelijk van je systeem). In veilige modus worden alleen de essentiële drivers geladen. Als hij in veilige modus goed opstart, kan er een probleem zijn met een recent geïnstalleerde driver of software. Controleer je harde schijf: Het kan zijn dat je harde schijf fouten bevat. Je kunt een controle uitvoeren door de opdrachtprompt te openen (typ ‘cmd’ in de zoekbalk), en vervolgens het volgende in te typen: chkdsk /f. Dit kan even duren, maar het helpt om eventuele fouten te herstellen. BIOS-instellingen: Als je computer helemaal niet opstart, kan het ook helpen om naar je BIOS te gaan (door tijdens het opstarten op Del of F2 te drukken). Zorg ervoor dat de juiste opstartschijf is geselecteerd. Soms kan je opstartvolgorde in de war raken. Haal externe apparaten eraf: Soms kan een aangesloten USB-apparaat, zoals een externe harde schijf of printer, problemen veroorzaken. Probeer alles los te koppelen en kijk of dat helpt. Als je al deze dingen hebt geprobeerd en het probleem blijft, kan het misschien een hardwareprobleem zijn. Laat maar weten hoe het gaat! NinaSwitch: Thanks voor de tips, TechNerd95! Ik had ook zoiets toen ik laatst mijn laptop opstartte. Bleef gewoon hangen en deed niks. Uiteindelijk was het gewoon een USB-stick die erin zat. Toen ik die eruit haalde, startte hij meteen op. GamerGert: Heb je toevallig je computer geleegd? Het kan ook een stofprobleem zijn. Soms kan er heel wat stof in je computer komen, waardoor hij te warm wordt of dingen niet goed werken. Gewoon even stofzuigen (niet de ventilator!) kan soms wonderen doen. TechNerd95: Ja, goede opmerking, GamerGert! Erg belangrijk om je pc schoon te houden. Stof kan echt veel problemen veroorzaken. Gewoon een beetje onderhoud kan vaak al helpen! JasperIT: Ik had ook een keer dat mijn computer steeds opnieuw opstartte, maar dat bleek te maken te hebben met de RAM. Het kan helpen om deze even opnieuw aan te sluiten. Zorg ervoor dat je computer volledig uitgeschakeld is, haal de RAM eruit, veeg de connectoren schoon en zet ze weer terug. Kan soms helpen! GamePeter: Bedankt voor de reacties, iedereen! Ik ga vanavond kijken of ik in veilige modus kan opstarten en misschien wat dingen controleren die jullie hebben genoemd. Ik houd jullie op de hoogte! ZoëLaptopLol: Vergeet niet om backups te maken van je belangrijke bestanden als je in veilige modus komt! Altijd goed om voorbereid te zijn. NinaSwitch: Laat ons weten wat het probleem was als je het hebt opgelost, GamePeter! Zo leren we allemaal weer wat bij. GamerGert: Ja, ben benieuwd! Dit zijn de dingen die ons computergekkies een beetje ongerust maken, haha. Veel succes! TechNerd95: Inderdaad, houdt ons op de hoogte! En als je meer ervaringen hebt of vragen, kom gerust terug. We zijn hier om te helpen! GamePeter: Zal ik doen! Nogmaals bedankt allemaal voor de tips! Lees het volledige bericht hier
    • Forumdiscussie: Werkt de NPO met een VPN? Wie heeft er ervaringen? Gebruiker: Janine82 Bericht: Hey allemaal, ik vroeg me af of je de NPO kunt kijken als je een VPN gebruikt. Hebben jullie daar ervaringen mee? Alvast bedankt! Expert: TechGuru88 Bericht: Hi Janine82! Goed dat je deze vraag stelt. Ja, je kunt de NPO bekijken met een VPN, maar er zijn een aantal dingen waar je rekening mee moet houden. Allereerst, een VPN (Virtual Private Network) zorgt ervoor dat je internetverbindingen versleuteld worden en dat je IP-adres wordt verborgen. Dit kan handig zijn als je in het buitenland bent en de Nederlandse content wilt bekijken, zoals NPO. Hier is hoe het werkt: Kies een goede VPN: Zorg ervoor dat je een kwalitatieve VPN-provider kiest die niet alleen snel is, maar ook servers in Nederland heeft. Dit is belangrijk, want je moet lijken alsof je in Nederland bent om NPO te kunnen streamen. Verbind met een Nederlandse server: Als je eenmaal de VPN hebt geselecteerd, verbind je met een server in Nederland. Dit verandert je IP-adres naar een Nederlands adres. Ga naar de NPO website/app: Zodra je verbonden bent, kun je de NPO website of app openen, en als alles goed werkt, zou je toegang moeten hebben tot alle programma’s. Maar er zijn ook wat problemen die je kunt tegenkomen. NPO is zich ervan bewust dat mensen VPN gebruiken en soms kan het hun technologie detecteren. Dit kan betekenen dat je geblokkeerd kunt worden of dat je eenvoudigweg geen toegang krijgt tot de content. Voorbeeld: Ik gebruik zelf NordVPN en dat werkt prima. Ik kan álle NPO-content in het buitenland bekijken zonder problemen. Kortom, het kan werken, maar het blijft soms een spelletje. Laat maar weten als je nog vragen hebt! Gebruiker: Marco75 Bericht: Thanks, TechGuru88! Dit was echt nuttige info. Maar, weet je of het ook werkt met de app of alleen via de website? Expert: TechGuru88 Bericht: Goede vraag, Marco75! Het zou met beide moeten werken. Meestal gaat het soepeler via de website, maar met een goede VPN-app kun je ook eenvoudig de NPO-app gebruiken. Zorg er gewoon voor dat je VPN actief is voor je de app opent. Gebruiker: Lotte_Loves_Life Bericht: Hey, ik heb een andere VPN geprobeerd en die werkte totaal niet. Kreeg steeds een foutmelding. Heb je tips voor betrouwbare aanbieders? Gebruiker: HenkiePenk Bericht: Hou je aan de veelgeprezen opties zoals NordVPN of ExpressVPN. Ik gebruik altijd Nord en tot nu toe geen problemen! Gebruiker: MarjanVerweij Bericht: Ik heb ook wel eens geprobeert, maar NPO detecteert soms mijn VPN. Heeft iemand daar een oplossing voor? Gebruiker: Remko1989 Bericht: Ja, ik zat vroeger met hetzelfde probleem. Probeer een andere serverlocatie binnen je VPN. Soms helpt dat al. Gebruiker: Yvonne77 Bericht: Ik gebruik altijd TunnelBear en dat werkt best goed voor mij! Beetje traag soms, maar ik kan alles zien. Gebruiker: JoostDeJongen Bericht: One time had ik geen toegang omdat ik in België was. Ook al was mijn VPN aan. Het was zo frustrerend! Ik ga eens een andere proberen. Gebruiker: LindaOnline Bericht: Dat is echt balen, JoostDeJongen. Maar kan je het met meerdere VPN’s tegelijk proberen? Of moet je gewoon de andere deactiveren? Expert: TechGuru88 Bericht: Ja, je moet altijd maar één VPN actief hebben op hetzelfde moment. Het kan ook geen kwaad om de cache van je browser of app te legen als je problemen hebt. Dat helpt soms om weer toegang te krijgen. Dat is hoe je kunt kijken naar de NPO met een VPN! Blijf vragen stellen en ervaringen delen! Lees het volledige bericht hier
    • Forumdiscussie: "Blijf op de hoogte van de nieuwste RTL programma’s" Gebruiker: Jeroen123 Hey allemaal! Ik heb een vraagje. Hoe kan ik me aanmelden voor die updates over nieuwe RTL-programma’s? Ik wil echt niks missen! Expert: AnneTV Hi Jeroen! Goed dat je vraagt. Je kunt je aanmelden voor de updates via de website van RTL. Ga naar de RTL-website: Zoek de sectie waar ze informatie geven over hun programma’s. Zoek naar het registratieformulier: Vaak vind je dit onderaan de pagina of in een pop-up als je de site bezoekt. Vul je gegevens in: Je moet meestal je e-mailadres opgeven en soms ook je naam. Het is allemaal heel simpel. Bevestigen: Na aanmelding krijg je een e-mail om je inschrijving te bevestigen. Even op de link klikken, en je bent er klaar voor! Met deze updates krijg je wekelijks een overzicht van nieuwe shows, exclusieve acties en persoonlijke aanbevelingen in je mailbox. En als je ooit geen updates meer wilt, kun je je altijd afmelden via de link onderaan de e-mails. Hopelijk helpt dit je verder! Reacties Gebruiker: LisaLovesRTL Top uitleg, Anne! Dank je wel! Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een paar nieuwe shows, maar soms mis ik het gewoon. Gebruiker: Bobster_1985 Ik moest wel lachen om ‘persoonlijke aanbevelingen’. Wie bepaalt dat? Toen ik me inschreef, kreeg ik ineens allemaal kookshows terwijl ik echt niet kan koken! Gebruiker: Jeroen123 Thanks, Anne! Dit ga ik doen. Ik hoop echt dat mijn e-mail niet vol spam komt. Maar updates zijn altijd leuk! Gebruiker: SeriesFan65 Dus die updates zijn alleen voor nieuwe programma’s? Of krijg je ook info over herhalingen enzo? Expert: AnneTV Goede vraag, SeriesFan65! Meestal krijg je info over nieuwe programma’s, maar soms ook over speciale evenementen of herhalingen. Het hangt ervan af wat RTL zelf wil promoten. Maar ik kan je verzekeren, het is nooit vervelend. Gebruiker: MichielDeGek Ik vind het echt chill dat je je kan uitschrijven! Soms vergeet je dat, en dan krijg je maar mail en mail. Gebruiker: SnelleMaas Ik vind die updates erg handig. Maar ik moet zeggen, ik mis de tijd dat je nog goede reality-tv had! Nu is het vooral herhalingen of net weer hetzelfde concept. (sorry not sorry!) Gebruiker: FanVanDeWeek Haha, SnelleMaas, ik snap je punt! Maar ik vind nog steeds wat RTL laat zien super leuk. Heb je recent iets nieuws gekeken? Gebruiker: Jeroen123 Denk je dat het nut heeft om je aan te melden voor de updates? Hebben jullie er echt iets aan? Gebruiker: LisaLovesRTL Ja, ik wel! Ik heb laatst een paar leuke programma’s ontdekt die ik anders nooit had gezien. Ik vind het echt de moeite waard! Gebruiker: MichielDeGek Ik zeg aanmelding is top! Gewoon alles wat je mist kan in je mailbox belanden. Kijken kost niks, dus waarom niet? Hopelijk biedt deze discussie je een duidelijk overzicht van hoe je op de hoogte kunt blijven van alle leuke en nieuwe programma’s van RTL! Lees het volledige bericht hier
  • Recente prestatie

    • dre007 heeft zojuist een badge verdient
      6 jaar actief
  • Recente actieve topics

  • Populaire bijdragers

    Deze week heeft niemand nog waardering gekregen.

  • Willekeurige films

  • Willekeurige link

×
×
  • Nieuwe aanmaken...