Spring naar bijdragen

Pc vastlopen?


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  159
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  10-01-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Hallo,

Sinds ongeveer een week loopt mijn pc telkens vast. Het is windows Xp.

Iemand iets waarmee dit op te lossen is.

Met vriendelijke groet,

Stijnow.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 159
  • Reacties 17
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  3.532
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  29-10-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  53

wanneer loopt je pc vast, direct na het opstarten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 3,5k

  • Bijdragen:  159
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  10-01-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

wanneer loopt je pc vast, direct na het opstarten?

Het is wisselend maar in idegeval niet meteen na het opstarten als je de pc aanzet gaat alles nog goed maar als je dan bijv. internet of windows media player aanzet gaat het meestal na zo ongeveer 5 minuten en dan kun je gewoon helemaal niks doen...  En hij loopt ook wel eens vast bij het afstluiten van de pc.

Als je de pc afsluit komt er dan niet te staan zo'n blauw vlak met erin windows word afgesloten enzo maar dan gaat de start balk weg en blijft de achtergrond staan. Als je dan ongeveer 5 minuten wacht dan gaat hij verder met afsluiten en doet hij het wel gewoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 159

  • Bijdragen:  1.191
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  06-11-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  55

Hoi,

Heb je ongeveer die week geleden een programma geïnstalleerd die dit probleem zou kunnen veroorzaken?

Marcel :cool2:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 1,2k

  • Bijdragen:  159
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  10-01-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Hoi,

Heb je ongeveer die week geleden een programma geïnstalleerd die dit probleem zou kunnen veroorzaken?

Marcel :cool2:

Nee, dat niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 159

  • Bijdragen:  1.191
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  06-11-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  55

Hoi,

Okè, Wat je kunt doen is het volgende; Systeemherstellen, maar! oppassen met het volgende. Als je de afgelopen week programma's hebt geïnstalleerd en je gaat je systeem herstellen dan ben je die programma's wel kwijt, dus eventueel een back up maken. Brieven of mail of dat soort bestandjes blijven wel op je pc staan.

Voor systeemherstellen doe je het volgende;

Start->alle programma's->bureauaccesiores->systeemwerkset->systeemherstellen. Je krijgt dan een soort van kalender en daar staan systeemherstelpunten in weergegeven. Zoek daar een zo recentmogelijke datum waarvan jij wet dat het probleem nog niet was. Je PC begint zichzelf terug te plaatsen naar die datum, af te sluiten en weer op te starten. Doet je PC nog niet zoals zou moeten kun je dit nog eens herhalen naar een andere datum, of weer terug naar de datum van vandaag.

Dan moeten we gaan uitzoeken waar het nog meer aan kan liggen.

Marcel :cool2:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 1,2k

  • Bijdragen:  159
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  10-01-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Vandaag om ongeveer 5 uur heb ik 2 programma's geinstalleerd namelijk: ccleaner en NTREGOPT.

Deze 2 programma's heb ik laten scannen op fouten enzo en er kwamen er maarliefst 153 dus die heb ik even verwijderd / hersteld en tot nu toe loopt de pc weer goed. Alleen ik wacht nu nog even af want kan best zijn dat het morgen weer raak is  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 159

  • Bijdragen:  1.191
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  06-11-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  55

Hoi,

Mogelijk dat je nu van je vastloper af bent hoor. Als je namelijk in de loop van de tijd veel hebt ge-internet en programma's hebt gedeinstalleerd kan je PC trager worden of vastlopen. beide programma's maken je PC weer mooi schoon en stellen orde op zaken in je register. En wat je al aangeeft, mocht het morgen toch raak zijn kun je alsnog systeemherstellen proberen. daarna wel weer ccleaner en ntregopt installeren (heb ze zelf ook en werkt perfect)

Marcel :cool2:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 1,2k

  • Bijdragen:  3.532
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  29-10-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  53

wat je ook nog extra kunt doen is regcleaner downloaden en installeren.

dit programma ruimt je register op.

in het register staan delen van bestanden en programma's die je hebt verwijderd of niet meer gebruikt oid.

deze bestanden maken je besturingssysteem trager en instabiel.

kijk wel even goed wat je verwijderd, bij twijfel laten staan.

link: http://www.schoonepc.nl/optim/regclean.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 3,5k

  • Bijdragen:  159
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  10-01-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Gister heel de avond geen last gehad van vastlopen, vanmorgen, vanmiddag ook niet alleen net een half uurtje geleden weer wel...   :'(

Ik ben nu bezig met dat regcleaner te downloaden en dan scannen dus dat is nog ff afwachten.

Maar gister had ik gescand met ccleaner en nog een ander programma en toen kwamen er alleen bij ccleaner al 153 problemen...

Die heb ik ff verwijderd hij loopt nu al een heel stuk beter alleen nog zo heel heel afentoe een keer een vastlopertje. (echt maar heel af en toe  ;) )

Edit dat regcleaner heeft niets meer gevonden dus is de pc nu eigenlijk zo goed als vrij van fouten of zie ik dat verkeerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 159

  • Bijdragen:  1.191
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  06-11-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  55

Hoi,

Ccleaner vindt niet echt fouten maar zorgt ervoor dat cookies en bezochte sites worden verwijderd ook kan het een aantal bestanden weer herstellen.

Regcleaner zorgt ervoor dat achtergebleven bestandjes van verwijderde programma's worden verwijderd uit je register van windows.

Door het verwijderen van dit soort bestandjes voorkom je wel veel conflicten met programma's waardoor dus vastlopers minder worden.

Marcel :cool2:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 1,2k

  • Bijdragen:  159
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  10-01-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

En ja hoor hij loopt nog steeds vast...  :buck:

nu maar systeemherstel een keer proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 159

  • Bijdragen:  159
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  10-01-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Hoi,

Okè, Wat je kunt doen is het volgende; Systeemherstellen, maar! oppassen met het volgende. Als je de afgelopen week programma's hebt geïnstalleerd en je gaat je systeem herstellen dan ben je die programma's wel kwijt, dus eventueel een back up maken. Brieven of mail of dat soort bestandjes blijven wel op je pc staan.

Voor systeemherstellen doe je het volgende;

Start->alle programma's->bureauaccesiores->systeemwerkset->systeemherstellen. Je krijgt dan een soort van kalender en daar staan systeemherstelpunten in weergegeven. Zoek daar een zo recentmogelijke datum waarvan jij wet dat het probleem nog niet was. Je PC begint zichzelf terug te plaatsen naar die datum, af te sluiten en weer op te starten. Doet je PC nog niet zoals zou moeten kun je dit nog eens herhalen naar een andere datum, of weer terug naar de datum van vandaag.

Dan moeten we gaan uitzoeken waar het nog meer aan kan liggen.

Marcel :cool2:

Hoe maak je een backup en hoe moet je daar mee te werk gaan. Als je een back up maakt heb je dan je programma's nog wel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 159

  • Bijdragen:  4.321
  • Waardering:   20
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  41

daar heeft je windows als het goed is een wizard voor!

een backup verwijderd niets hij maakt alleen reserve-bestanden aan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 20
  • 4,3k

  • Bijdragen:  159
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  10-01-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Oke dan gaan we nu maar systeemherstel proberen.

Maar dan moet ik dus eerst een backup maken en waar moet ik die dan opslaan?

En bij systeemherstel zijn dan de dikgedrukte dagen de dagen waar je naar terug kunt gaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 159

  • Bijdragen:  4.321
  • Waardering:   20
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  41

backup ff op een dvd of data cdtje?

En bij systeemherstel zijn dan de dikgedrukte dagen de dagen waar je naar terug kunt gaan?

Yep

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 20
  • 4,3k

  • Bijdragen:  159
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  10-01-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

backup ff op een dvd of data cdtje?

En bij systeemherstel zijn dan de dikgedrukte dagen de dagen waar je naar terug kunt gaan?

Yep

Ik heb een probleem want ik heb een paar dagen geleden norton antivirus 2006 geupdate naar 2007 op de norton site maar blijft dat dan ook wel gewoon goed en mijn save games dan?

Als ik dan een systeemherstel doe en eerst een backup maak ''onthoud'' de pc dan alle bestanden nog en kan ik daarna die backup verwijderen en moet die persé op een cd ofzo kan dat niet bijv. gewoon op de C of F schijf ofzo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 159

  • Bijdragen:  1.191
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  06-11-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  55

Hoi,

Die back-up is voor gegevens die je niet kwijt wilt (game data en NORTON bijvoorbeeld) je kunt die backup dus niet op je computer opslaan omdat windows alles terugzet naar een datum (die dikgedrukte dus) die jij bepaalt.

Na systeemherstellen kun je de gegevens die je terug wil zetten van je backup kopieëren naar de mappen van de programma's.

Tip;

Ga niet te ver terug in de tijd met systeemherstellen maar probeer stap voor stap.

Als je met je muispijl op de dikgedrukte data's gaat staan zie waarom er een herstelpunt is gemaakt (windows doet sowieso om de paar dagen maar bij de installatie van programma's wordt ook een herstelpunt gemaakt)

Succes

Marcel :cool2:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 1,2k

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  4 leden zijn actief

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...