Spring naar bijdragen

[Algemeen] Advies nieuwe PC onderdelen


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Een HD4770 op een PCI-E x16 met een E5200? Is dat niet wat overdreven?

Over dat geheugen, zijn moederbord ondersteund geen PC-6400, daarom heb ik PC-4300 genomen. Kijk maar naar de link in antwoord #594, daar staan de specificaties van het moederbord.

Btw, denk wel dat het past in die kast, maar voor de zekerheid is het misschien beter om je kast even open te maken en een foto van de binnenkant te maken.

En als je van videokaart gaat upgraden, heb je denk ik ook een nieuwe voeding nodig. Want wat je nu hebt weet ik niet of je dat kan vertrouwen en daadwerkelijk 300 watt levert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k
  • Reacties 714
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Dat is zeker niet overdreven, de E5200 gaat daar echt niet van bottlenecken.

Nog even over het moederbord... Twenga geeft nooit zulke goede informatie. Ik heb hem even bij tweakers opgezocht en van daar kon ik een link naar Komplett vinden waar ook specificaties op staan: http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=338814

Een mobo ondersteunt ook gewoon PC-6400 als hij PC-4300 ondersteunt, bij mijn weten. Wellicht dat de clocks worden teruggeschakeld, maar dat is dan ook alles. Verder zie ik dan wel weer in die specificaties staan dat hij 4GB geheugen ondersteunt. Maar ja, dit maakt het er allemaal niet gemakkelijker op, misschien is het handig als je ook gewoon een goedkoop moederbordje aanschaft. Een P35, P43 of P33 bord dus. Dan weet je zeker dat alles goed wordt ondersteund. Het is alleen even een kwestie van de CPU, het resterende geheugen, de harde schijf en de brander overzetten.

Ook de 300W voeding is inderdaad niet om over naar huis te schrijven... Als ik het zo zie, is het enige goede component wat nog echt in je opstelling zit, de CPU. Uiteraard voldoen de HDD, brander en behuizing vast ook nog wel, maar die zijn met bijna alle pc's uitwisselbaar. Ik zou niet goed weten wat je hiermee aan moet, want je zet een domino-effect in werking als je een aantal componenten gaat vervangen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

@JFK: ik speel op een resolutie van 1440*900

@Tom: ik zal zometeen even kijken of ik zoveel ruimte heb, maar is dat van de achterkant naar de voorkant van de kast of van de sleuf naar de achterkant? en kan die kaart wel ivm met de voeding?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

De voeding is zwak. Als er echt 300W geleverd wordt, is het alsnog krap. Nu heb je natuurlijk ook te maken met veroudering van de voeding en als ik het zo zie is de pc uit 2005 ongeveer. Klopt dat? Zo ja, dan zou ik de processor uit die pc halen en op internet verkopen, dat levert nog wel aardig wat op. De rest van de pc, misschien exclusief harde schijf en brander, kun je dan weggooien en koop je lekker een nieuw, goedkoop zelfbouw pc'tje. Dat lijkt me een stuk handiger dan upgraden, omdat je daarmee ook al minstens de helft van het geld kwijt bent en je uiteindelijk een mindere pc overhoudt dan wat mogelijk is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  2.728
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Even vraagje:

Is een ATI Radeon HD4830 512MB GDDR3 goeie kwaliteit op een 23'' beeldscherm?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 2,7k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

De kaart zelf is wel redelijk, maar voor hetzelfde geld heb je de HD4770. Qua videogeheugen kan ik geen uitspraak doen aan de hand van de schermgrootte, ik moet even de resolutie van je hebben daarvoor (aantal pixels).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  2.728
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Ik weet niet uit mijn hoofd waar de resolutie op staat, en daar kan ik pas achter komen als ik een nieuwe videokaart heb. Kan ik dan beter een HD4770 of een HD4830 kopen? Nog een vraag, zit bij de HD4770 de driver cd bij?

-EDIT- de resolutie is 2048x1152

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 2,7k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Bij alle videokaarten zit een cd'tje met drivers en zo. Via ati.amd.com is het echter gemakkelijker te downloaden en te installeren, daar hoef je geen cd voor te hebben. Rare resolutie trouwens, hoe oud is die monitor? Als we ervan uitgaan dat die resolutie klopt, en dat zal vast wel, dan is een 1GB videokaart ook geen overbodige luxe. Vanaf een resolutie van ongeveer 2 MP (iets minder dan 1920x1080) begin je namelijk met 1GB videogeheugen een prestatievoorsprong op te bouwen ten opzichte van 512mb kaarten. Voor onder de 100 euro blijft een 512mb kaart echter veel voordeliger, dus het ligt er een beetje aan wat je te besteden hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  2.728
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

De resolutie klopt, want het staat op de doos van de motitor. De monitor heb ik net 2 maand geleden gekocht in de winkel.

Ik wil het eigenlijk niet meer uitgeven dan €100,- (inc. btw en verzendkosten).

En ik kan trouwens geen driver vinden op internet van de HD4770. :geheim:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 2,7k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Dan zijn er gewoon nog geen drivers voor de HD4770. Het programma (Catalyst) op de cd, maar ook te downloaden op ati.amd.com, volstaat dus voorlopig. Houd het voor dat bedrag ook gewoon lekker op die kaart, voor een 1GB kaart die ongeveer even snel is als de GPU van de HD4770 betaal je veel meer: €123. Qua prijs/prestatie op jouw monitor is die HD4850 van mijn link echter wel iets beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  2.728
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Ok, ik denk dat ik het gewoon op die HD4770 hou. Kun je mij misschien iets vertellen over de temperatuur van de HD4770?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 2,7k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

1) Verschilt per merk.

2) Op idle of full-load?

3) Het is niet zo belangrijk, ze mogen vreselijk heet worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  501
  • Waardering:   63
  • Prestatiepunten:  366
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  26-08-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Wie heeft er een suggestie voor een wired muis, voor gamen en dagelijk gebruik.

Prijs ongeveer 15-30 euro.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 63
  • 501
  • 2

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

De Razer DeathAdder is een mooie muis voor jouw budget. Is erg precies en ligt lekker in de hand. Heel handig bij gamen, reageert erg snel.

Ik neem aan dat je gewoon rechtshandig bent?

Zo ja, dan is de DeathAdder wel geschikt.

Hier voor 34 euro:

http://www.redcoon.nl/index.php/cmd/shop/a/ProductDetail/pid/B160454/cid/8034/refId/tweak/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  501
  • Waardering:   63
  • Prestatiepunten:  366
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  26-08-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Yes, rechtshandig.

Heb je ook nog eentje die iets goedkoper is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 63
  • 501
  • 2

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

34 Euri is echter wel een heel mooi bedrag voor die DeathAdder. Ik heb hem zelf hier liggen en ik moet zeggen dat je er een goede game-muis aan hebt. Reageert op bijna elke ondergrond, zelfs op een ruw gepleisterde muur. De Krait schijnt ook heel goed te zijn, maar hij is nogal klein.

Een andere goede muis is de Diamondback, ook van Razer, een wat grotere uitvoering van de Krait die ongeveer even duur is. Ook die heb ik hier liggen en hij werkt ook erg prettig. Niet zo goed als de DeathAdder, maar nog steeds prima.

Daarnaast zou je nog kunnen kijken naar de Microsoft Sidewinder X3 en X5 of de Logitech MX518. Een even dure muis als de DeathAdder is de Logitech G5, die ken je vast wel.

O ja, hier nog even alle Diamondbacks op een rijtje, want de 3G is iets beter dan de eerdere versie. Dat brengt een klein prijsverschil met zich mee. Nou ja, genoeg om uit te kiezen, lijkt me zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  140
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-04-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hallo, kunnen jullie mij even helpen,

ik zoek een laptop in den aard van deze eigenschappen mag natuurlijk wel wat verschillen he

liefst niet van de dure merken als 'dell', liever acer ofzo iets goedkopere...

budget : +- 350-500 euro (uitdaging voor jullie)

eigenschappen:

* 4 GB RAM geheugen

* HD 4800 radeon serie graphics card

*goeie heel snelle processor

*+- 600GB

buitenkant laptop:

*moet goed beeld op zitten

* stuk of 4-5 USB ports

hij mag er natuurlijk wel wat onder zitte, hij moet gewoon heel snel werken en goede games kunnen spelen en goed op internet en voor school!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 140

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Dat gaat heel moeilijk worden.

Want met dat budget ga je moeilijk een laptop vinden die veel nieuwe games aan kan.

Daarnaast heb je geen 600 GB op een laptop, denk eerder aan 320 GB/250 GB (met dit budget)..

En heb nog een paar vragen

- Hoeveel inch scherm mag het zijn?

- Maakt het gewicht uit?

- Maakt de resolutie uit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  140
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-04-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

tmoet een middelmatige zijn 17 inch mag ook iets minder, tmag niet klein zijn maar ook niet heel groot.

er moet wel veel GB in zitten kan ik veel opslaan enzo, maar je ziet maar een goed laptopje dat alle goede gamesin de toekomst gaat kunnen spelen en een snelle is perfect voor mij, ja mag ook andere voorstellen van andere prijsklasse ik zal dan miss wel wat langer sparen als het me aanstaat ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 140

  • Bijdragen:  1.203
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  11-11-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Als je echt een goede game laptop wilt ben je zeker €1000 + kwijt !

Daarom wordt er eerder een desktop pc aangeraden voor de zware games.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 1,2k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Tch, een notebook op op te gamen (met een 4800M kaart nog wel) voor 350 euro... Jongen, de videokaart zelf is al die prijs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  140
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-04-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

sorry hoor :redface:

kvraag al niets meer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 140

  • Bijdragen:  6.680
  • Waardering:   258
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 258
  • 6,7k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Nee, valt heel erg tegen, ook voor die prijs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Wie zijn er online?  7 leden zijn actief

Mededelingen


  • Recent nieuwsbericht

  • Willekeurig topic

  • Nu op het forum

    Drifter

    Geplaatst

    Hierbij nog 10 Toppers als aanvulling op bovenstaande Gratis Games Fall Guys: Ultimate Knockout Platforms: PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Nintendo Switch en pc Ook na de hype is Fall Guys een geweldige partygame. Met honderd man door een hindernisbaan vol draaiende hamers, sloopkogels en vliegende platformen stormen is natuurlijk een recept voor ultieme chaos. Dankzij de logge physics en merkwaardige besturing kun je eigenlijk ook niet boos worden als je vlak voor de finish van de baan wordt ge-yeet. Honkai: Star Rail Platforms: PlayStation 5, Android, iOS en pc Onze Kamal is nog steeds verslingerd aan de gratis, strategische rpg Honkai Star Rai. Voor deze game laten we dan ook hem aan het woord: “Als ik Honkai: Star Rail zou moeten samenvatten: het is een van de meest gedetailleerde rpg’s, die maar blijft verrassen. Als je Genshin Impact speelt, weet je al hoeveel passie miHoYo in zijn games stopt. Honkai: Star Rail is geen uitzondering. Ik ben sinds dag één een megafan en kan de game aan iedere fan van rpg-games aanraden.” Nou, duidelijk dus. Overwatch 2 Platforms: PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Nintendo Switch en pc Overwatch 2 stelde bij verschijning behoorlijk teleur. De singeplayercampagne ontbrak (en is inmiddels geannuleerd), de game was niet bijster veel veranderd ten opzichte van het eerste deel en personages vrijspelen kost veel speeltijd óf geld. Nu spelers elk nieuw personage direct kosteloos ontvangen, is Overwatch 2 een stuk beter om gratis te spelen. Bovendien is Blizzards hero-shooter na al die jaren gestroomlijnder en gevarieerder dan ooit. Marvel Snap Platforms: Pc Er zijn talloze mobiele games, maar Marvel Snap verdient absoluut een vermelding. Het heeft alles wat je wilt van een gratis cardgame: een eerlijk verdienmodel, simpele regels en een fantastische presentatie. Even een online potje spelen is eenvoudig, en het introduceert het grote publiek op een leuke manier aan minder bekende helden. Dota 2 Platforms: Pc Vaak wordt Dota 2 de ingewikkeldere tegenhanger van League of Legends genoemd, maar dat is voor de community zelf vloeken in de kerk. Alleen al omdat alle helden bij aanvang gratis beschikbaar zijn, in tegenstelling tot League. Bovendien is de gameplay nóg strategischer ingestoken, met een strenge doch bevredigende leercurve voor nieuwkomers. Spelunky Classic Platforms: Pc In Spelunky is elke stap voorwaarts een risico, terwijl je een weg graaft door de ondergrondse gangen. Spelunky HD en Spelunky 2 zijn wellicht betere opties, maar als je de bikkelharde roguelike-platformervaring van Derek Yu’s franchise in z’n meest pure vorm wil beleven, dan is het origineel nog altijd een goede optie. Counter-Strike 2 Platforms: Pc Hoewel niet iedereen tevreden is over de veranderingen in Counter-Strike 2 ten opzichte van Global Offensive, kun je eigenlijk niet om de game heen. Al jarenlang is het de gouden standaard voor competitieve shooters die draaien om pure reflexen en strategie. Daarbij is de balans nog steeds uitstekend, en hebben maps een welkome grafische make-over gekregen. Geef het nog even, en dan is Counter-Strike weer helemaal terug op het oude niveau. De Sims 4 Platforms: PlayStation 4, Xbox One en pc Je bent een fortuin kwijt als je alle Sims 4-uitbreidingen wilt aanschaffen, maar gelukkig is de basisgame gratis. Toegegeven: de meeste spelers willen waarschijnlijk van start met een of twee uitbreidingen, maar de game is ook prima op zichzelf te spelen. Final Fantasy 14 Platforms: PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en pc Final Fantasy 14 betreft één van Square Enix’ grote comebackverhalen. Inmiddels is het een van de populairste mmo’s ter wereld en met elke uitbreiding steeds completer. Sommigen claimen zelfs dat de mmo de beste Final Fantasy-verhalen tot op heden bevat. De game is nu gratis te spelen tot en met level 70, waarbij spelers kunnen kiezen uit 16 verschillende jobs. Doki Doki Literature Club Platforms: Pc Je voelt je in de maling genomen wanneer Doki Doki literature Club van een datingsim verandert in een horrorgame. Hoe en wat is beter om zelf te ontdekken, maar het is goed om te weten dat er inmiddels een Plus-versie van de game met meer content is verschenen. Maar voor de meesten is het origineel een hele goeie gratis game.

    Drifter

    Geplaatst

    Beste @knabbel, er is door @Mafketel een reactie geplaatst met een linkje naar een overzicht van 10 Seedbox providers. Als je die link opent kan je zelf bij elke provider even checken of de mogelijkheid er is om met een Paysafecard te betalen. Het is natuurlijk heel fijn om een kant en klaar lijstje gepresenteerd te krijgen, maar je kan natuurlijk zelf ook iets doen.

    knabbel

    Geplaatst

    Ook voor betaling met paysfecrd
  • Recente prestatie

    • erico67 heeft zojuist een badge verdient
      2 jaar actief
  • Recente actieve topics

  • Populaire bijdragers

  • Willekeurige films

  • Willekeurige link

×
×
  • Nieuwe aanmaken...