Spring naar bijdragen

[Algemeen] Advies nieuwe PC onderdelen


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   25
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  25-11-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  35

Ik ben opzoek naar een goede router omdat ik nog steeds niet na veel gekloot de beloofde snelheid haal (50mb/s) van me ziggo abbo. Heb er ongeveer 60€ voor over iets meer mag ook wel minder natuurlijk ook

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 25
  • 500
  • Reacties 714
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  841
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  30-08-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

hallo,

Ik wil graag een nieuwe vga-kaart eentje rond de 150 euro ?? Heb ik hier een goede voor.

gr stefjuh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 841
  • 1 maand later...

  • Bijdragen:  188
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-10-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik ben opzoek naar een goede router omdat ik nog steeds niet na veel gekloot de beloofde snelheid haal (50mb/s) van me ziggo abbo. Heb er ongeveer 60€ voor over iets meer mag ook wel minder natuurlijk ook

Heb na 3 verkeerde routers ook eindelijk een goede gevonden.

Deze 300N

of kijk hier even Klik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 188
  • 5 maanden later...

hallo,

ik zou graag een nieuwe videokaart willen en als het nodig is ook een nieuwe voeding, ik heb nou 300W, mijn budget is ongeveer 200 euro en maximaal 250 euro. zie plaatje voor specs die ik nou heb.

[verwijderd door de beheerder]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Hmm... afhankelijk van de afmetingen van je kast, zou ik een HD5770 aanraden. Aan een goede 400W voeding heb je dan genoeg, bijvoorbeeld een Corsair HX400 of zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

het is een standaard medion-kast en het moederbord is een ASUS P5GC - MX/S

heb net de kast even opgemeten, hij is 17,5 cm diep, 36,5 cm breed en 35,5 cm hoog, weet niett of je hier iets aan hebt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Kleine kast dus, ik vraag me af of daar een HD5770 in gaat passen. Die kaart is rond de 32 centimeter lang, van de achterkant tot de voorkant dus. Sommige mATX-kasten laten daar de ruimte voor, andere niet. Het is even een kwestie van meten dus, voor je.

Wat je ook kunt doen, is een HD5670. Die is de helft van de lengte en past praktisch in alle behuizingen. Wellicht hoef je dan je voeding niet eens te vervangen. Dat hangt een beetje af van de kwaliteit van dat ding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

ik heb net even de binnenkant van de kast opgemeten, hij is ongeveer 34,5cm van voor naar achter, maar er zitten een hele hoop kabels overal, dus ik denk niet dat het al te handig is als hij de hele kast in beslag neemt.

de voeding is van het merk FSP GROUP INC. en dat is volgens mij niet bepaald een a-merk, dus er zal wel een nieuwe in moeten. nog even iets over de voeding, de voeding die er nu in zit(mATX-voeding) past er nog maar net in, aangezien de processorkoeler nogal groot is, dus veel groter dan dat kan niet.

die HD5670, is dat een stille kaart? dit vraag ik omdat de computer nou redelijk stil is en dat zou ik graag zo willen houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  214
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  13-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Als ik spellen wat vloeiender wil laten lopen, dus minder schokken. Helpt het dan om een nieuwe processor te kopen?

Even kort de specs van mijn PC:

intel core2 CPU 6320 @ 1.86 GHz

2 GB RAM

Nvidia geforce GT 220

zou een nieuwe processor ook helpen om mn pc overall wat sneller te maken?

dingen als mappen/bestanden zoeken en games laden duren lang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 214

  • Bijdragen:  2.097
  • Waardering:   74
  • Prestatiepunten:  575
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Meer geheugen is wel een vereiste, 4GB lijkt me voor nu meer als voldoende.

Als het grafisch schokt dan kun je dan gelijk ook even investeren in een betere videokaart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 74
  • 2,1k

  • Bijdragen:  214
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  13-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Bij de winkel waar ik mijn videokaart heb gekocht vertelden ze me dat ik hier wel even mee vooruit kon en alles kon spelen....

heeft extra geheugen meer effect dan een nieuwe processor?

Die is namelijk vrij traag of niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 214

  • Bijdragen:  5.712
  • Waardering:   113
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

extra geheugen (heeft Tom mij verteld) geen nut, alleen een betere processor kan het vloeiender laten lopen. Die videokaart die je nu hebt is niet slecht, maar er zijn inmiddels al een stuk betere ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 113
  • 5,7k

  • Bijdragen:  214
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  13-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

extra geheugen (heeft Tom mij verteld) geen nut, alleen een betere processor kan het vloeiender laten lopen. Die videokaart die je nu hebt is niet slecht, maar er zijn inmiddels al een stuk betere ;)

Nee klopt dat over dat geheugen heb ik ook gehoord.

Nog suggesties voor een processor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 214

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Het geheugen een schop geven heeft nut als dat duidelijk de meest achtergestelde component is. In dit geval vind ik de pc redelijk uitgebalanceerd en denk ik niet dat je er veel profijt van hebt als je één stukje upgrade. Mocht je toch iets willen beginnen, denk dan het eerst aan je videokaart.

@Wimpy: de stilste kaarten zijn passieve. De HD5670 is er niet in die uitvoering, van geen enkel merk. Maar goed, tegenwoordig zijn de videokaarten al veel stiller dan vroeger, dus ik denk niet dat je met deze Sapphire een miskoop doet. Ik zou gewoon eens uitproberen of je voeding dat trekt als je een spel speelt: je weet maar nooit. Trekt 'ie het niet, dan raad ik een Corsair HX400 aan ter vervanging van je oude voeding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  214
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  13-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

:-[ mijn videokaart is ongeveer 5 maanden oud dus echt zin om hem te vervangen heb ik niet.

Mijn spellen zien er mooi genoeg uit. En ik heb ook gelezen dat de processor juist zorgt voor de framerate enz. Omdat ik dit graag zeker wil weten stel ik de vraag hier.

voor de duidelijkheid:

1. Heeft het zin om de processor te vervangen?

2. is mijn videokaart zo dramatisch dat hij niet eens spellen kan draaien zonder schokken of licht dat aan iets anders?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 214

  • Bijdragen:  5.261
  • Waardering:   503
  • Prestatiepunten:  466
  • Dagen gewonnen:  10
  • Lid sinds:  24-10-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  27

Ben toe aan een nieuwe video kaart en misschien een processor.

Hoop graag een reactie.

zie bijlage voor specs.

[verwijderd door de beheerder]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 503
  • 5,3k
  • 10

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

En ik heb ook gelezen dat de processor juist zorgt voor de framerate

Dat hangt ervan af op welke resolutie je speelt. Beide zijn natuurlijk verantwoordelijk, maar op hogere resoluties de videokaart meer dan de CPU en andersom. Je processor is echter nog redelijk goed geschikt om mee te gamen en je videokaart doet afbreuk aan de prestaties. Het maakt niet uit hoe oud 'ie is, je hebt in principe voor je doel een verkeerde kaart gekocht.

@MRS: je CPU is prima. Je hebt momenteel geen videokaart, maar een videochip op het moederbord. Voor jou geldt hetzelfde verhaal als voor Freddy: ik raad de HD5770 aan, tenzij je behuizing zo'n kaart niet kan hebben. Check ook even je voeding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  214
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  13-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Dat is dan erg zuur omdat de winkel waar ik hem kocht me vertelde dat deze voor gamen prima was en ik hier zeker nog even vooruit kon en alles zou kunnen spelen wat ik wilde,...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 214

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Als jij tevreden bent met de huidige prestaties, is de kaart afdoende. Zo niet, dan zou ik het probleem eerst daar zoeken in plaats van bij je processor. Maar nogmaals: op welke resolutie speel je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  214
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  13-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

1440/900

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 214
  • 1 maand later...

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik zoek voor mijn pc een nieuwe HDD.

- 1tb

- snelle schijf

- Sata-300 aansluiting

- max. 70,-

Ik zie dat er bij de samenstellingen van pc's de Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ wordt gebruikt. Als ik op tweakers kijk zie ik schijven waar staat dat het OEM is en Retail, wie kan me daar meer over vertellen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

OEM is voor systeembouwers, retail voor iedereen. De F3 is de beste keuze, die gebruik ik ook waar het kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  2.728
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

OEM is voor systeembouwers, retail voor iedereen. De F3 is de beste keuze, die gebruik ik ook waar het kan.

Zit daar trouwens verschil in qua softwarematig?

edit: ik bedoel tussen OEM en retail...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 2,7k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Nop. ;) OEM is een stuk goedkoper, wat software betreft in ieder geval. Als de mogelijkheid er is, nemen! :) Het enige wat je mist, is een mooi hoesje en een dikke handleiding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500
  • 2 weken later...

  • Bijdragen:  5.261
  • Waardering:   503
  • Prestatiepunten:  466
  • Dagen gewonnen:  10
  • Lid sinds:  24-10-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  27

Even een vraagje over: http://www.duken.nl/forums/index.php?topic=37014.msg210673#msg210673

En dan aan Tom,

Welke videokaart is dit?? Als ik HD5770 intyp op azerty krijg ik een paar. Maar ik weet niet welke je bedoelt. Want ik krijg 2 pagina's

Ik denk dat je deze bedoeld: http://azerty.nl/0-970-258770/msi-r5770-hawk-grafische-adapt.html

Maar wil het even zeker weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 503
  • 5,3k
  • 10

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Wie zijn er online?  1 lid is actief

Mededelingen


  • Recent nieuwsbericht

  • Willekeurig topic

  • Nu op het forum

    Drifter

    Geplaatst

    Hierbij nog 10 Toppers als aanvulling op bovenstaande Gratis Games Fall Guys: Ultimate Knockout Platforms: PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Nintendo Switch en pc Ook na de hype is Fall Guys een geweldige partygame. Met honderd man door een hindernisbaan vol draaiende hamers, sloopkogels en vliegende platformen stormen is natuurlijk een recept voor ultieme chaos. Dankzij de logge physics en merkwaardige besturing kun je eigenlijk ook niet boos worden als je vlak voor de finish van de baan wordt ge-yeet. Honkai: Star Rail Platforms: PlayStation 5, Android, iOS en pc Onze Kamal is nog steeds verslingerd aan de gratis, strategische rpg Honkai Star Rai. Voor deze game laten we dan ook hem aan het woord: “Als ik Honkai: Star Rail zou moeten samenvatten: het is een van de meest gedetailleerde rpg’s, die maar blijft verrassen. Als je Genshin Impact speelt, weet je al hoeveel passie miHoYo in zijn games stopt. Honkai: Star Rail is geen uitzondering. Ik ben sinds dag één een megafan en kan de game aan iedere fan van rpg-games aanraden.” Nou, duidelijk dus. Overwatch 2 Platforms: PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Nintendo Switch en pc Overwatch 2 stelde bij verschijning behoorlijk teleur. De singeplayercampagne ontbrak (en is inmiddels geannuleerd), de game was niet bijster veel veranderd ten opzichte van het eerste deel en personages vrijspelen kost veel speeltijd óf geld. Nu spelers elk nieuw personage direct kosteloos ontvangen, is Overwatch 2 een stuk beter om gratis te spelen. Bovendien is Blizzards hero-shooter na al die jaren gestroomlijnder en gevarieerder dan ooit. Marvel Snap Platforms: Pc Er zijn talloze mobiele games, maar Marvel Snap verdient absoluut een vermelding. Het heeft alles wat je wilt van een gratis cardgame: een eerlijk verdienmodel, simpele regels en een fantastische presentatie. Even een online potje spelen is eenvoudig, en het introduceert het grote publiek op een leuke manier aan minder bekende helden. Dota 2 Platforms: Pc Vaak wordt Dota 2 de ingewikkeldere tegenhanger van League of Legends genoemd, maar dat is voor de community zelf vloeken in de kerk. Alleen al omdat alle helden bij aanvang gratis beschikbaar zijn, in tegenstelling tot League. Bovendien is de gameplay nóg strategischer ingestoken, met een strenge doch bevredigende leercurve voor nieuwkomers. Spelunky Classic Platforms: Pc In Spelunky is elke stap voorwaarts een risico, terwijl je een weg graaft door de ondergrondse gangen. Spelunky HD en Spelunky 2 zijn wellicht betere opties, maar als je de bikkelharde roguelike-platformervaring van Derek Yu’s franchise in z’n meest pure vorm wil beleven, dan is het origineel nog altijd een goede optie. Counter-Strike 2 Platforms: Pc Hoewel niet iedereen tevreden is over de veranderingen in Counter-Strike 2 ten opzichte van Global Offensive, kun je eigenlijk niet om de game heen. Al jarenlang is het de gouden standaard voor competitieve shooters die draaien om pure reflexen en strategie. Daarbij is de balans nog steeds uitstekend, en hebben maps een welkome grafische make-over gekregen. Geef het nog even, en dan is Counter-Strike weer helemaal terug op het oude niveau. De Sims 4 Platforms: PlayStation 4, Xbox One en pc Je bent een fortuin kwijt als je alle Sims 4-uitbreidingen wilt aanschaffen, maar gelukkig is de basisgame gratis. Toegegeven: de meeste spelers willen waarschijnlijk van start met een of twee uitbreidingen, maar de game is ook prima op zichzelf te spelen. Final Fantasy 14 Platforms: PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en pc Final Fantasy 14 betreft één van Square Enix’ grote comebackverhalen. Inmiddels is het een van de populairste mmo’s ter wereld en met elke uitbreiding steeds completer. Sommigen claimen zelfs dat de mmo de beste Final Fantasy-verhalen tot op heden bevat. De game is nu gratis te spelen tot en met level 70, waarbij spelers kunnen kiezen uit 16 verschillende jobs. Doki Doki Literature Club Platforms: Pc Je voelt je in de maling genomen wanneer Doki Doki literature Club van een datingsim verandert in een horrorgame. Hoe en wat is beter om zelf te ontdekken, maar het is goed om te weten dat er inmiddels een Plus-versie van de game met meer content is verschenen. Maar voor de meesten is het origineel een hele goeie gratis game.

    Drifter

    Geplaatst

    Beste @knabbel, er is door @Mafketel een reactie geplaatst met een linkje naar een overzicht van 10 Seedbox providers. Als je die link opent kan je zelf bij elke provider even checken of de mogelijkheid er is om met een Paysafecard te betalen. Het is natuurlijk heel fijn om een kant en klaar lijstje gepresenteerd te krijgen, maar je kan natuurlijk zelf ook iets doen.

    knabbel

    Geplaatst

    Ook voor betaling met paysfecrd
  • Recente prestatie

    • erico67 heeft zojuist een badge verdient
      2 jaar actief
  • Recente actieve topics

  • Populaire bijdragers

  • Willekeurige films

  • Willekeurige link

×
×
  • Nieuwe aanmaken...