Spring naar bijdragen

[TUT] HTC wildfire Rooten + custom rom installeren


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  5.250
  • Waardering:   101
  • Prestatiepunten:  50
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  39

Dit is een tutorial om je HTC wildfire te rooten en er zelf een custom rom op te installeren.

note: duken.nl/impy zijn niet verantwoordelijk wanneer toestellen niet meer functioneren na het rooten of installeren van een custom rom. Wanneer de handleiding wordt gevolgt kan het bijna niet mis gaan.

Voor degene die niet zo van het lezen zijn en Engels goed kunnen verstaan is er ook een tut van ongeveer 2,5 minuut waarin alles wordt voorgedaan:

How to Install hboot Drivers for Android

Goed we gaan nu beginnen.

◄●VERPLICHTE DOWNLOADS●►

Iedereen: Unrevoked3. Download de versie voor jou OS.

Windows gebruikers: unrEVOked modified USB driver

◄●Hoe de HBOOT Drivers te installeren (Windows gebruikers)●►

Als je Windows gebruikt zul je eerst HBOOT Drivers moeten installeren.

Hieronder ga ik uitleggen hoe je deze moet installeren. Volg precies de instructies op om problemen te voorkomen.

[list type=decimal]

[*]Download de unrevoked usb driver en sla die ergens op waar je hem gemakkelijk terug kan vinden

[*]Zet je toestel uit en start je toestel vervolgens op in HBOOT menu door middel van aan/uit knop en volume toets tegelijk ingedrukt te houden.

[*]Je krijg nu een menu te zien op je toestel, hierin moet je HBOOT USB selecteren. Met de toets volume lager kun je scrollen (druk 4 keer), om te selecteren druk je op de aan/uit knop. Wacht totdat je toestel klaar is met knipperen met de meldingen SD kaart controleren.

[*]Verbind je toestel met je Windows PC met je usb kabel en wacht tot je toestel de melding geeft HBOOT USB PLUG.

[*]Open apparaatbeheer op de pc. Start -> rechtermuisknop deze computer -> aparaatbeheer

[*]Onder overige apparaten zie je nu als het goed is Android 1.0 apparaat staan.

[*]Klik met je rechtermuisknop op Android 1.0 en kies voor update driver software

[*]Klik op zoeken in mijn pc

[*]Blader naar de map waar je hierboven het gedownloadde bestand heb geplaatst

[*]Je ziet nu een status balk die aangeeft dat de drivers worden geinstalleerd. Wanneer je waarschuwingen krijgt bevestig deze altijd met ok.

[*]Wanneer de installatie klaar is kun je het afsluiten, kijk wel even of er nu Android Bootloader Interface bijgekomen is bij apparaat beheer.

Zo je heb nu de juiste driver geinstalleerd op je pc die we later nodig hebben tijdens het rooten.

Wanneer je deze stap heb overleefd ga je het zeker redden!

Zelf ben ik 3 keer vastgelopen op deze stappen maar heb het nu zo duidelijk mogelijk uitgelegd aan jullie.

Wanneer de bovenstaande stappen niet gelukt zijn ga dan ook niet verder met Rooten.

Bij unrevoked zal jou toestel wel herkend worden maar het unlocken zal niet gaan, dit is dan omdat de installatie van de HBOOT drivers is mislukt.

◄●Instructies voor Rooten met Unrevoked●►

[list type=decimal]

[*]Zorg dat je de juiste unrevoked3 versie op je pc heb staan voor jou OS.

[*]Wanneer je een Windows besturingssysteem heb zorg dan dat je alle overige programma's waar de HTC gebruik van maakt van je pc verwijderd!! Denk hierbij aan HTC Sync, ActiveSync, Doubletwist enz.

[*]Sluit je toestel aan via de usb kabel aan je pc

[*]Sleep de notificatie balk naar beneden op je  telefoon en selecteer "alleen laden" en "onthoud dit"

[*]Zorg ervoor dat USB Debugging aanstaat. menu -> instellingen -> applicaties -> ontwikkeling en vink usb debugging aan.

[*]Start het programma unrevoked3 op

[*]Volg de instructies op het scherm, heb geduld het duurt even en koppel vooral je toestel niet los tijdens dit proces.

GEFELICITEERD !

Je toestel is nu rooted.

Hierbij een lijst met alle roms die er tot nu toe zijn

ROMs Listed by AOSP/Sense/Hybrid and release date:

AOSP - no Sense/geen HTC Sense:

2011-01-23 - [NIGHTLY][GRH78C/2.3.2] CyanogenMod 7 Nightly Builds for vendor Buzz. (2.3.2 - AOSP - no Sense) by HCDR.Jacob - Bekijk topic.

2010-12-15 - HCDR.Gingerfire v0.2a || Still won't work much. (2.3 - AOSP - no Sense) by HCDR.Jacob - bekijk topic.

2010-12-12 - CyanogenMod 6.1.0 (Stable) for HTC Buzz (Wildfire) || Nightlies now up (2.2.1 - AOSP - no Sense) by HCDR.Jacob - bekijk topic.

2010-12-06 - UtmostROM_2.0.8a (2.2.1 - AOSP - no Sense) by UtmostMick0 - bekijk topic.

2010-10-31 - OpenFire v 2.3 Froyo 2.2.1 - Facebook sync fix! (2.2.1 - AOSP - no Sense) by adeadrat - bekijk topic.

Sense/ met HTC Sense:

2011-02-06 - [Ds_Version_7.a][opengl 1.1][transparant notifcation][custom lockscreen] (2.2.1 - Sense) by daddyspud - bekijk topic.

2011-01-31 - DK Custom Froyo V4.3.4 (Froyo 2.2.1) Stable & Smooth (2.2.1 - Sense) by Deep-Knight - bekijk topic.

2011-01-23 - Leaf r2 [Froyo][based on 2.34.75.1][Modded/Super Fast/Live Wallpapers] (2.2.1 - Sense) by doomed151 - bekijk topic.

2011-01-15 - WildPuzzleROM_2.2.1 v0.8, New Base, Transparent Lockscreen, LWP in SENSE (2.2.1 - Sense) by danne_jo - bekijk topic.

2011-01-13 - AeroFire_v0.1b[Froyo 2.2.1] (2.2.1 - Sense) by JoeyDelp - bekijk topic.

2011-01-07 - SUnAaBh v1.1| FROYO|Insane Stable|Fast|New Radio|7/1/11-LWP select added (2.2.1 - Sense) by warriorvibhu - bekijk topic.

2010-12-10 - 2.22.405.1 r1 - MoDaCo Custom ROM (Froyo 2.2.1) with Online Kitchen (2.2.1 - Sense) by paulobrien - bekijk topic.

2010-11-10 - EfferusIgnis_1.0_(Eclair)_Three_uk_ROM (2.1 - Sense) by adamsy - bekijk topic.

2010-11-03 - WildPuzzleROM_2.1 Eclair v1.0.1 (2.1 - Sense) by danne_jo - bekijk topic.

2010-10-25 - WildPuzzleROM_2.2 Froyo v8.0.11 (2.2 - Sense) by danne_jo - bekijk topic.

2010-09-19 - VIBES v1.6|Rooted|App2SD|Wifi-Tether|RAM Optimized|Fast|Updatable by warriorvibhu - bekijk topic.

Hierboven staan alle roms die tot nu toe gemaakt zijn voor de HTC Wildfire.

Wanneer je een keuze hieruit heb kunnen maken kunnen we verder gaan met deze rom te installeren.

Klik op de rom naam hierboven om de rom te downloaden.

Geef het een makkelijke plaats op je pc want we hebben hem zo weer nodig.

Belangrijk is bij elke rom die je installeer of bij het wisselen van een rom dat je het toestel een totale wipe out geeft (formatteren zeg maar).

Plaats nu de rom die je heb gedownload naar de ROOT van je SD kaart! Pak het zip bestand niet uit maar kopieer in zijn geheel naar de root van je SD kaart.

◄●Het flashen van een rom op je rooted toestel●►

We gaan nu via de recovery mode in HBOOT de rom flashen. Je kunt dit altijd overnieuw doen, gooi dus nooit de rom van je SD kaart. Waanneer je toestel onstabiel is geworden kun je ten alle tijde de onderstaande stappen herhalen om je toestel opnieuw te installeren.

[list type=decimal]

[*]Zet je toestel uit en houd dan de volgende knoppen weer samen ingedrukt: aan/uit knop + volume lager. Selecteer vervolgens HBOOT. Wacht een paar seconden terwijl je toestel wat dingen checkt. Gebruik de volume lager toets om naar beneden te scollen naar Recovery en selecteer deze met de aan/uit knop. Je toestel zal kort trillen en de recovery mode opstarten.

[*]Belangrijk is ook dat je een goede back-up maak nu je toestel nog origineel is! Wanneer je de originele back-up terug plaatst is het lastig te zien dat je toestel ooit rooted is waardoor je de garantie niet kwijt raakt.

Dit doen we via Nandroid.

[*]Gebruik je trackball om naar beneden te scrollen naar Backup / Nandroid / Back-up Restore. Selecteer dan Backup en wacht tot die klaar is. Via deze zelfde weg kun je dus ook altijd voor restore kiezen om je originele back-up terug te plaatsen.

[*]Nu gaan we een total wipe doen (formatteren). Bij elke rom die je installeer moet je altijd een wipe doen!!

Wanneer je nog niet in het HBOOT hoofdmenu bent kun je met de terug toets stapjes terug doen, in het hoofdmenu zie je Wipe Data / Factory Reset staan, selecteer deze weer met de aan/uit toets. Accepteer de waarschuwing en wacht tot het toestel klaar is.

[*]Nu kunnen we de rom gaan inladen, vanuit de HBOOT hoofdmenu kiezen we install zip from SD card en selecteer de rom die je zojuist op je SD kaart heb gezet. Laat het toestel zijn gang gaan en wacht rustig af. Wanneer het toestel klaar is kun je via het menu weer kiezen voor reboot system. Het toestel zal nu opstarten met de nieuwe rom.

Nu volgt er iets heel belangrijks !!

Je toestel zal opnieuw opstarten, dit kan 10-20 minuten duren voordat die volledig is opgestart met je nieuwe rom!

Aan te raden is wanneer het toestel volledig functioneerd nogmaals opnieuw op te starten.

Daarna kun je heb je een nieuwe rom die je volledig kan gebruiken.

Veel plezier, heb je vragen stel ze in dit topic.

Impy.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 101
  • 5,3k
  • Reacties 27
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  2.643
  • Waardering:   54
  • Prestatiepunten:  2.124
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  17-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28
  • Was actief op:  Windows

Leuk dat er nu tutorials komen nadat ik er een begon :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 54
  • 2,6k
  • 4

  • Bijdragen:  5.250
  • Waardering:   101
  • Prestatiepunten:  50
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  39

ik maak deze omdat er veel vraag naar is hier op het forum omdat er redelijk wat wildfire gebruikers rondlopen.

Deze tut is ook volledig gericht op de wildfire.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 101
  • 5,3k

  • Bijdragen:  2.643
  • Waardering:   54
  • Prestatiepunten:  2.124
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  17-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28
  • Was actief op:  Windows

ik maak deze omdat er veel vraag naar is hier op het forum omdat er redelijk wat wildfire gebruikers rondlopen.

Deze tut is ook volledig gericht op de wildfire.

Gewoon een positiefe comment hoor :P;)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 54
  • 2,6k
  • 4

  • Bijdragen:  5.250
  • Waardering:   101
  • Prestatiepunten:  50
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  39

hoor graag wat men van de tut vind, is het duidelijk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 101
  • 5,3k

  • Bijdragen:  5.712
  • Waardering:   113
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik moet m dus eerst downgraden naar 2.1? How to? Ik ga er morgen pas mee bezig dus neem je tijd. + 1 voor je topic :) Ik denk dat het wel moet lukken  :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 113
  • 5,7k

  • Bijdragen:  5.250
  • Waardering:   101
  • Prestatiepunten:  50
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  39

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=921752

is niet zo heel lastig, je moet wel veel programma's downloaden maar uiteindelijk maar 10 stappen is goed te doen lijkt me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 101
  • 5,3k

  • Bijdragen:  1.088
  • Waardering:   11
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  02-10-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31

heb het even doorgelezen lijkt me wel duidelijk  O0. Ga het in het weekend proberen

Is het makkelijk om hem weer te unrooten zodat de garantie erweer opzit?  :-\

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11
  • 1,1k

  • Bijdragen:  5.250
  • Waardering:   101
  • Prestatiepunten:  50
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  39

Via nandroid in het HBOOT menu kun je een volledige back-up maken voordat je een nieuwe rom erop zet, deze is ook weer terug te plaatsen zodat je toestel weer origineel lijkt :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 101
  • 5,3k

  • Bijdragen:  5.712
  • Waardering:   113
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Via nandroid in het HBOOT menu kun je een volledige back-up maken voordat je een nieuwe rom erop zet, deze is ook weer terug te plaatsen zodat je toestel weer origineel lijkt :)

Lijkt, maar niet is? Right? Dus een volledige (harde) reset kan niet?

@robin, heb jij Android 2.1

Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 113
  • 5,7k

  • Bijdragen:  5.250
  • Waardering:   101
  • Prestatiepunten:  50
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  39

het is en blijft een root en nee dat kun je niet helemaal ongedaan maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 101
  • 5,3k
  • 2 weken later...

  • Bijdragen:  5.712
  • Waardering:   113
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

ik zit er nu toch weer over te denken..

heeft iemand ervaring hiermee:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=10757949#post10757949

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 113
  • 5,7k

  • Bijdragen:  5.250
  • Waardering:   101
  • Prestatiepunten:  50
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  39

geen ervaring mee maar ziet er wel redelijk simpel uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 101
  • 5,3k

  • Bijdragen:  5.712
  • Waardering:   113
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Oh.. laatste regel. Unrevoked werkt nog steeds niet :/

Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 113
  • 5,7k
  • 2 weken later...

  • Bijdragen:  5.712
  • Waardering:   113
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Begrijp ik nou goed dat je met de nieuwste versie van unrevoked (3.3) je htc wildfire op android 2.2 wel kunt gebruiken? Het zijn allemaal een beetje halve en tegenstrijdige verhalen die ik lees. Iemand die het kan confirmen? :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 113
  • 5,7k

  • Bijdragen:  1.088
  • Waardering:   11
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  02-10-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31

Via nandroid in het HBOOT menu kun je een volledige back-up maken voordat je een nieuwe rom erop zet, deze is ook weer terug te plaatsen zodat je toestel weer origineel lijkt :)

Lijkt, maar niet is? Right? Dus een volledige (harde) reset kan niet?

[A]robin, heb jij Android 2.1

Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk

Ja ik heb Froyo erop

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11
  • 1,1k

  • Bijdragen:  5.712
  • Waardering:   113
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ah, mazzelaar. Heb je m inmiddels al geroot?

Iemand antwoord op mijn vorige vraag? En kan ik het gewoon proberen zonder dat ik mn telefoon brick?

Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 113
  • 5,7k

  • Bijdragen:  1.088
  • Waardering:   11
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  02-10-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31

mazzelaar. Die update is er al een hele poos hoor. En heb hem nog niet geroot misschien dat ik hem voor 170 euro kan verkopen en een desire voor 220 weer kan kopen  :-\

Op je vraag weet ik geen antwoord

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11
  • 1,1k

  • Bijdragen:  5.712
  • Waardering:   113
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

2.1 kan je rooten. Daarom ben je een mazzelaar. Ik zit op 2.2 en die kan je (misschien wel..) niet rooten.

Waarom een desire? Ik ben tevreden over mn wildfire, als ik m ook nog kon rooten zou helemaal mooi zijn :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 113
  • 5,7k

  • Bijdragen:  2.643
  • Waardering:   54
  • Prestatiepunten:  2.124
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  17-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28
  • Was actief op:  Windows

2.1 kan je rooten. Daarom ben je een mazzelaar. Ik zit op 2.2 en die kan je (misschien wel..) niet rooten.

Waarom een desire? Ik ben tevreden over mn wildfire, als ik m ook nog kon rooten zou helemaal mooi zijn :)

Veel leuke apps kunnen niet draaien op je wildfire vandaar dat hij denk ik een desire wilt.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 54
  • 2,6k
  • 4

  • Bijdragen:  5.712
  • Waardering:   113
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Oh. Oke, ook goed ;)

Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 113
  • 5,7k

  • Bijdragen:  1.088
  • Waardering:   11
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  02-10-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31

steets bied iemand een leuk bedrag op mijn wildfire en dat gaat de koop niet door  :-[

Ben iemand die snel op telefoons is uitgekeken  :s

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11
  • 1,1k

  • Bijdragen:  2.643
  • Waardering:   54
  • Prestatiepunten:  2.124
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  17-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28
  • Was actief op:  Windows

steets bied iemand een leuk bedrag op mijn wildfire en dat gaat de koop niet door  :-[

Ben iemand die snel op telefoons is uitgekeken  :s

Heb je ook een advertentie op www.androidworld.nl geplaatst? Ik zie dat de telefoons daar wel heel snel verkocht worden. Lijkt me het proberen waard ;)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 54
  • 2,6k
  • 4

  • Bijdragen:  1.088
  • Waardering:   11
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  02-10-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31

heb het geprobeerd

Kijk net bij updates heb toch versie 2.2.1

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11
  • 1,1k
  • 4 weken later...

  • Bijdragen:  5.712
  • Waardering:   113
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

www.htcwildfireforum.com/htc-wildfire-how-to/htc-wildfire-root-2-2/

Veilig of niet? Iemand die kan testen? Ik wacht nog wel even ;)

Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 113
  • 5,7k

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  6 leden zijn actief

Mededelingen


  • Recent nieuwsbericht

  • Willekeurig topic

  • Nu op het forum

    Gast Avenue 17

    Gast Avenue 17

    Geplaatst

    The charming answer

    Drifter

    Geplaatst

    Hierbij nog 10 Toppers als aanvulling op bovenstaande Gratis Games Fall Guys: Ultimate Knockout Platforms: PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Nintendo Switch en pc Ook na de hype is Fall Guys een geweldige partygame. Met honderd man door een hindernisbaan vol draaiende hamers, sloopkogels en vliegende platformen stormen is natuurlijk een recept voor ultieme chaos. Dankzij de logge physics en merkwaardige besturing kun je eigenlijk ook niet boos worden als je vlak voor de finish van de baan wordt ge-yeet. Honkai: Star Rail Platforms: PlayStation 5, Android, iOS en pc Onze Kamal is nog steeds verslingerd aan de gratis, strategische rpg Honkai Star Rai. Voor deze game laten we dan ook hem aan het woord: “Als ik Honkai: Star Rail zou moeten samenvatten: het is een van de meest gedetailleerde rpg’s, die maar blijft verrassen. Als je Genshin Impact speelt, weet je al hoeveel passie miHoYo in zijn games stopt. Honkai: Star Rail is geen uitzondering. Ik ben sinds dag één een megafan en kan de game aan iedere fan van rpg-games aanraden.” Nou, duidelijk dus. Overwatch 2 Platforms: PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Nintendo Switch en pc Overwatch 2 stelde bij verschijning behoorlijk teleur. De singeplayercampagne ontbrak (en is inmiddels geannuleerd), de game was niet bijster veel veranderd ten opzichte van het eerste deel en personages vrijspelen kost veel speeltijd óf geld. Nu spelers elk nieuw personage direct kosteloos ontvangen, is Overwatch 2 een stuk beter om gratis te spelen. Bovendien is Blizzards hero-shooter na al die jaren gestroomlijnder en gevarieerder dan ooit. Marvel Snap Platforms: Pc Er zijn talloze mobiele games, maar Marvel Snap verdient absoluut een vermelding. Het heeft alles wat je wilt van een gratis cardgame: een eerlijk verdienmodel, simpele regels en een fantastische presentatie. Even een online potje spelen is eenvoudig, en het introduceert het grote publiek op een leuke manier aan minder bekende helden. Dota 2 Platforms: Pc Vaak wordt Dota 2 de ingewikkeldere tegenhanger van League of Legends genoemd, maar dat is voor de community zelf vloeken in de kerk. Alleen al omdat alle helden bij aanvang gratis beschikbaar zijn, in tegenstelling tot League. Bovendien is de gameplay nóg strategischer ingestoken, met een strenge doch bevredigende leercurve voor nieuwkomers. Spelunky Classic Platforms: Pc In Spelunky is elke stap voorwaarts een risico, terwijl je een weg graaft door de ondergrondse gangen. Spelunky HD en Spelunky 2 zijn wellicht betere opties, maar als je de bikkelharde roguelike-platformervaring van Derek Yu’s franchise in z’n meest pure vorm wil beleven, dan is het origineel nog altijd een goede optie. Counter-Strike 2 Platforms: Pc Hoewel niet iedereen tevreden is over de veranderingen in Counter-Strike 2 ten opzichte van Global Offensive, kun je eigenlijk niet om de game heen. Al jarenlang is het de gouden standaard voor competitieve shooters die draaien om pure reflexen en strategie. Daarbij is de balans nog steeds uitstekend, en hebben maps een welkome grafische make-over gekregen. Geef het nog even, en dan is Counter-Strike weer helemaal terug op het oude niveau. De Sims 4 Platforms: PlayStation 4, Xbox One en pc Je bent een fortuin kwijt als je alle Sims 4-uitbreidingen wilt aanschaffen, maar gelukkig is de basisgame gratis. Toegegeven: de meeste spelers willen waarschijnlijk van start met een of twee uitbreidingen, maar de game is ook prima op zichzelf te spelen. Final Fantasy 14 Platforms: PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en pc Final Fantasy 14 betreft één van Square Enix’ grote comebackverhalen. Inmiddels is het een van de populairste mmo’s ter wereld en met elke uitbreiding steeds completer. Sommigen claimen zelfs dat de mmo de beste Final Fantasy-verhalen tot op heden bevat. De game is nu gratis te spelen tot en met level 70, waarbij spelers kunnen kiezen uit 16 verschillende jobs. Doki Doki Literature Club Platforms: Pc Je voelt je in de maling genomen wanneer Doki Doki literature Club van een datingsim verandert in een horrorgame. Hoe en wat is beter om zelf te ontdekken, maar het is goed om te weten dat er inmiddels een Plus-versie van de game met meer content is verschenen. Maar voor de meesten is het origineel een hele goeie gratis game.

    Drifter

    Geplaatst

    Beste @knabbel, er is door @Mafketel een reactie geplaatst met een linkje naar een overzicht van 10 Seedbox providers. Als je die link opent kan je zelf bij elke provider even checken of de mogelijkheid er is om met een Paysafecard te betalen. Het is natuurlijk heel fijn om een kant en klaar lijstje gepresenteerd te krijgen, maar je kan natuurlijk zelf ook iets doen.
  • Recente prestatie

    • Victoroql heeft zojuist een badge verdient
      Eén maand actief
  • Recente actieve topics

  • Populaire bijdragers

    Deze week heeft niemand nog waardering gekregen.

  • Willekeurige films

  • Willekeurige link

×
×
  • Nieuwe aanmaken...