Algemeen
Voor de wat serieuzere onderwerpen die niet in andere forums thuis horen. Zoals het laatste download nieuws.
Regels:
Een topic aanmaken binnen het board "Algemeen" is mogelijk maar wordt pas na goedkeuring van een Moderator zichtbaar. Reacties hebben geen goedkeuring nodig.
Subforums
Laatste
- 18 berichten
Het laatste nieuws gerelateerd aan downloaden is hier te vinden
3.357 discussies in dit forum
-
- 0 reacties
- 1,1k weergaven
Hallo, ik ben van plan om een nieuwe pc aan te schaffen, en ook gelijk een beeldscherm. nu heb ik een scherm op het oog dat ook gelijk een tv is. alleen nu ben ik bang dat hij als computer te groot is. is er een mogelijkheid om het beeld zo in te stellen dat er een zwarte rand omheen komt? zo dat het beeld een grote aanneemt van een 21 of 22 inch scherm? alvast bedankt Keisers
Laatste reactie door keisers, -
- 2 reacties
- 1,1k weergaven
Bij de vorige verkiezingen scoorde de Piratenpartij nog bar slecht, maar inmiddels staan de piraten op 1 zetel in een peiling. De Piratenpartij staat op 1 zetel in de peiling vanEenVandaag. Dat is al een hele prestaties want de jonge partij behaalde bij de vorige verkiezingen nauwelijks stemmen. Donderdag presenteerde de Piratenpartij ook zijnverkiezingsprogramma. [...] Het volledige artikel bekijken
-
- 0 reacties
- 1,1k weergaven
De Pirate Bay stopt met het default aanbieden van .torrent-files. Magnet links zijn de nieuwe standaard. “De reden hiervoor is dezelfde als altijd: magnets zijn nu goed genoeg om te gebruiken en ze zijn niet zo makkelijk te blokkeren als .torrent-files”, blogt het Pirate Bay team. “Het bespaart ook enorm op bandbreedte.” [...] Het volledige artikel bekijken
Laatste reactie door Duken, -
- 0 reacties
- 1,1k weergaven
Hallo, In een eerder topic heb ik al gemeld dat het toetsenbord van mijn Asus Notebook vreemd doet. Ik heb nergens op gedrukt naar mijn weten, want het was zomaar zo. Goed, dit kan ik niet bewijzen, en daarom hou ik het er dan toch maar op dat ik het heb gedaan. Maar nu doet Office 07 ook vreemd. Ineens als ik mn laptop opstart en ik open Word, krijg ik ruitjespapier als achtergrond :-[ Dus ik op het internet zoeken naar een manier om dat op te lossen. Daar kwam ik erachter (dat had ik me zelf ook wel kunnen bedenken) dat het aan Normal.dotx lag. Dus ik ging ernaar zoeken, maar nee. Geen zoekresultaten. Toen kwam ik erachter dat ik verborgen bestanden zichtbaar mo…
Laatste reactie door Ramoniazzz, -
- 0 reacties
- 1,1k weergaven
Dit topic is verplaatst naar Webdesign, Hosting en Scripting. [iurl]http://www.duken.nl/forums/index.php?topic=40591.0[/iurl]
- 1 reactie
- 1,1k weergaven
De nieuwe bittorrent extensie voor Google Chrome maakt het mogelijk om torrentbestanden direct vanuit de browser te downloaden. Er is dus geen Bittorrent client als uTorrent nodig! Deze week verscheen de extensie, Surf. Surf is gemaakt door BitTorrent., het bedrijf dat ook de populaire torrentclient uTorrent ontwikkelt. Aan Torrentfreak laten [...] Het volledige artikel bekijken
Laatste reactie door Farid., -
Wie zijn de geheime ‘Doomsday’-personages van Alan Cumming en waarom zijn ze zo belangrijk?
door Vraagbaak- 0 reacties
- 1,1k weergaven
Forumdiscussie: De Geheimen van "Avengers: Doomsday" Gebruiker: Superfan21 Hey allemaal! Ik heb gelezen dat er nog verrassingen zijn met de personages in de nieuwe Avengers film. Kan iemand me vertellen wie er nog meer kunnen verschijnen? En waarom zijn ze zo geheimzinnig met de namen? Expert: FilmGuru92 Hey Superfan21! Geweldig dat je geïnteresseerd bent in "Avengers: Doomsday"! Zoals je misschien al hebt gezien, heeft Alan Cumming het echt spannend gemaakt met zijn uitspraken. Hij zei dat er nog steeds niet-officiële personages zijn waarvan we niks weten. Dit is iets wat Marvel vaak doet. Ze houden details geheim om de verrassing voor het publiek intact te houden.…
Laatste reactie door Vraagbaak, -
- 0 reacties
- 1,1k weergaven
De top 10 meest gedownloade films via bittorrent van week 21 – 2013. Deze week staat ‘Iron Man 3’ bovenaan, gevolgd door ‘Fast and Furious 6’. ‘Snitch’ maakt de top drie compleet. Week 21 is zijn er drie nieuwkomers in ons overzicht in vergelijk met vorige week. Iron Man 3 is voor de [...] Het volledige artikel bekijken
- 2 reacties
- 1,1k weergaven
Naast Ziggo en XS4ALL zijn ook andere providers door Stichting Brein gesommeerd om een nieuw ip-adres van The Pirate Bay te blokkeren. KPN en Tele2 weigeren dit te doen zonder bevel van de rechter. KPN en Tele2 weigeren een nieuw ip-adres waarop torrentsite The Pirate Bay draait te blokkeren. Stichting [...] Het volledige artikel bekijken
-
- 0 reacties
- 1,1k weergaven
De top 10 meest gedownloade films via bittorrent van week 29 – 2014. Deze week staat ‘Need For Speed’ bovenaan, gevolgd door ‘The Other Woman’. ‘Transcendence’ maakt de top drie compleet. Week 29 is zijn er drie nieuwkomers in ons overzicht in vergelijk met vorige week. Need For Speed is voor de eerste [...] Het volledige artikel bekijken
- 0 reacties
- 1,1k weergaven
Dit topic is verplaatst naar Uitpakken, Downloaden en Branden. [iurl]http://www.duken.nl/forums/index.php?topic=29872.0[/iurl]
Laatste reactie door Tom, -
- 0 reacties
- 1,1k weergaven
Dit topic is verplaatst naar Hardware - Telefonie - Navigatie . [iurl]http://www.duken.nl/forums/index.php?topic=31997.0[/iurl]
- 2 reacties
- 1,1k weergaven
LimeWire, wie kent het nog? Dit downloadprogramma was halverwege het vorige decennium razend populair om muziek te downloaden. De voormalig eigenaren van het inmiddels niet meer bestaande bedrijf worden nu door The Recording Industry Association of America (RIAA), de Amerikaanse tegenhanger van Stichting BREIN, verzocht een biljoenen bedrag over te [...] Het volledige artikel bekijken
-
- 0 reacties
- 1,1k weergaven
Dit topic is verplaatst naar De Bazaar. [iurl]http://www.duken.nl/forums/index.php?topic=41269.0[/iurl]
- 7 reacties
- 1,1k weergaven
De rechtbank Amsterdam heeft Stichting BREIN woensdag in een zaak over het ongeautoriseerd vervaardigen en verspreiden van ondertitels op alle punten gelijk gegeven. De voor deze procedure opgerichte Stichting Laat Ondertitels Vrij (SLOV) en een ondertitelaar die deel uitmaakte van het Simply Releases Team (SRT) stelden negen vorderingen in tegen BREIN. Alle vorderingen werden door de Rechtbank integraal afgewezen. Ondertitels mogen uitsluitend met toestemming van de rechthebbenden op een filmwerk worden vervaardigd en openbaar gemaakt, zo niet, dan maakt men met het maken en verspreiden van ondertitels inbreuk. Ook een algemeen beroep op het grondrecht van vrijhe…
Laatste reactie door Meh Meh, -
- 0 reacties
- 1,1k weergaven
De top 10 meest gedownloade films via bittorrent van week 36 – 2014. Deze week staat ‘How To Train Your Dragon 2’ bovenaan, gevolgd door ‘Maleficent’. ‘A Million Ways To Die In The West’ maakt de top drie compleet. Week 36 zijn er drie nieuwkomers in ons overzicht in vergelijk met vorige [...] Het volledige artikel bekijken
- 0 reacties
- 1,1k weergaven
Dit topic is verplaatst naar Consoles en Handheld Fan. [iurl]http://www.duken.nl/forums/index.php?topic=38139.0[/iurl]
- 12 reacties
- 1,1k weergaven
De top 10 meest gedownloade films van de periode 12 november tot 18 november. Deze week staat de film ‘Mission: Impossible – Fallout’ bovenaan, gevolgd door ‘The Equalizer 2’ en ‘The Meg’ maakt de top drie weer compleet. Week 46 zijn er drie nieuwkomers in ons overzicht ten opzichte van vorige week. Mission: Impossible – Fallout is voor de eerste keer de meest gedownloade film. Alle films in de lijst zijn Web-DL Webrip HDRip BDrip of DVDrip tenzij anders vermeld. Op deze pagina vindt u alle uitleg over de type releases die uitgebracht worden. Het bekijken van films kan via op verschillende manieren, bekijk daarvoor de sectie Downloaden onder handleidingen. Verge…
Laatste reactie door ShadowMaster, -
Usenetprovider XS News verstrekt klantgegevens van uploaders 'Hannes3', 'QoQ' en 'Bassie10' aan Brein
door William1- 0 reacties
- 1,1k weergaven
De rechter heeft bepaald dat hostingprovider Abavia de klantgegevens van een drietal uploaders moet verstrekken aan usenetprovider XS News. XS News wil deze gegevens hebben omdat Stichting Brein beide providers heeft gesommeerd de gegevens van de uploaders te overhandigen. Het gaat om de klantgegevens van drie klanten van XS News, die als uploaders bekend zijn onder de alliassen 'Hannes3', 'QoQ' en 'Bassie10'. Brein heeft eind vorig jaar een kort geding gewonnen tegen een klant van XS News, de usenetprovider Newsconnection, waarbij dit bedrijf werd veroordeeld om de gegevens van de uploaders te verstrekken op straffe van een dwangsom. Newsconnection ging in hoger ber…
Laatste reactie door William1, -
- 0 reacties
- 1,1k weergaven
Forumdiscussie: Verhuizen naar Ierland en de Realiteit van Leven in Dublin Gebruiker: Emma123 Hey allemaal! Ik heb altijd gedroomd om naar Ierland te verhuizen. Kan iemand me vertellen wat je echt kunt verwachten als je daar woont? Is het echt zo mooi als ze zeggen? En hoe zit het met de kosten en veiligheid? Expert: TomDeIerlandKenner Hallo Emma! Wat leuk dat je overweegt naar Ierland te verhuizen! Ierland, en vooral Dublin, heeft inderdaad een prachtige uitstraling, met zijn groene heuvellandschappen en rijke geschiedenis. Maar er zijn ook wat dingen waar je rekening mee moet houden. Allereerst, de schoonheid van Ierland is real. De natuur is adembenemend en de cul…
Laatste reactie door Vraagbaak, -
- 0 reacties
- 1,1k weergaven
De top 10 meest gedownloade films via bittorrent van week 47 – 2013. Deze week staat ‘Prisoners’ bovenaan, gevolgd door ‘Percy Jackson: Sea of Monsters’. ‘Elysium’ maakt de top drie compleet. Week 47 is zijn er twee nieuwkomers in ons overzicht in vergelijk met vorige week. Prisoners is voor de eerste keer de [...] Het volledige artikel bekijken
- 0 reacties
- 1,1k weergaven
De Nederlandse Piratenpartij geeft geen gehoor aan een sommatie van Stichting BREIN om een reverse proxy naar de torrentsite The Pirate Bay offline te halen. Een nieuwe rechtszaak dreigt. De Piratenpartij weigert een proxydienst voor The Pirate Bay (TPB) offline te halen na een sommatie van Stichting BREIN. Nadat Ziggo [...] Het volledige artikel bekijken
- 3 reacties
- 1,1k weergaven
De populaire torrentsite Demonoid blijft met problemen kampen. Na een week downtime door een ddos-aanval verwees de site enige tijd door naar een server die malware verspreidde. Op dit moment is de site weer offline. De torrentsite, die de afgelopen tijd herhaaldelijk uit de lucht was, verwees volgens Torrentfreak door naar een [...] Het volledige artikel bekijken
-
- 0 reacties
- 1,1k weergaven
Bittorrent lijkt zijn beste tijd gehad te hebben. Het downloadprogramma voor torrents ziet het aantal gebruikers de afgelopen jaren flink slinken, terwijl vooral Netflix enorm groeit. Onderzoeksbureau Sandvine bekijkt twee keer per jaar welke programma’s, websites of diensten het grootste deel van het internetverkeer voor hun rekening nemen. TechCrunch bekeek de [...] Het volledige artikel bekijken
- 4 reacties
- 1,1k weergaven
Tim Kuik (u kent hem nog wel, het brein achter BREIN) stelt in een interview met de nerds van Met Nerds Om Tafel, dat het niet geheel ondenkbaar is dat behalve uploaders, in de toekomst ook downloaders van auteursrechtelijk beschermde content worden aangepakt. Dat meldt Tweakers. Hij zegt er wel bij dat hij daar z'n twijfels over heeft. Op een ander moment geeft Kuik toe dat het doel van Brein niet zozeer het volledig uitroeien van illegaal downloaden is, maar om 'te voorkomen dat het hek van de dam raakt en iedere Nederlander aan de torrents gaat.' Tijdens het interview wordt ook aangehaald dat sommige tv-series in Nederland slechts via één kanaal beschikbaar zijn e…