Spring naar bijdragen

  • Disney+ drijft mensen naar illegaal downloaden

     Delen


    Disney+ is nu in drie landen beschikbaar. Nederland is daar een van. Maar doordat de dienst nog maar zo weinig beschikbaar is, groeit het illegaal kijken van de exclusieve content die daarop te zien is enorm. Dat melden diverse media vandaag.

    Comparitech zocht uit hoe vaak de serie The Mandalorian gedeeld wordt op torrentsites. Dat blijkt nog best veel te zijn. Sterker nog, de tweede aflevering was al illegaal te downloaden, nog voordat de serie verder ging op Disney+. Iemand intern heeft dus ook toegang tot de show en hem online gezet.

    Piraten buiten de VS

    Momenteel is Disney+ beschikbaar in Nederland, Canada en de Verenigde Staten. Dat heeft er al toe geleid dat de serie The Mandalorian flink gedownload wordt. Zoveel zelfs, dat de serie al honderdduizenden keren gedownload is. Het zou zelfs kunnen dat de serie straks vaker gedownload is dan de huidige nummer één: Game of Thrones.

    "Content op Disney+ wordt veel gedeeld, vooral omdat het bedrijf bewust langzaam uitrolt. Veel jonge Star Wars-fan die nooit eerder illegaal gedownload hebben, zullen zich onder de nieuwelingen bevinden die het illegaal delen van bestanden uitproberen. Zo krijgen ze toch toegang tot content die nu niet beschikbaar is in hun regio."



    William1
     Delen


    Terugkoppeling

    Aanbevolen reactie

    Deel 2 is niet eerder verschenen hij is vrijwel direct verschenen nadat Disney hem heeft uitzonden.

    Bron : https://www.comparitech.com/tv-streaming/disney-plus-mandalorian-pirating/

    Neemt niet weg dat de 1e aflevering in no time werd afgeleverd in 4Kzelfs.  Er lopen nog wel enkele issues zoals CDM ( content decryption module ) Het probleem is dat er bij elke aflevering een encrypted sleutel wordt meegegeven en om die te kraken moet je een apparaat open maken en een trustzone exploit uitvoeren. Met andere woorden je mag een apparaat opofferen.😁

    Ik ken mensen in mijn omgeving die zich te pletter ergeren aan al die streamingsdiensten en zijn teruggekeerd naar torrents of nieuwsgroepen. Er zijn teveel streamingsdiensten in een te korte tijd gekomen waardoor de consument wordt overspoeld met content welke geheel is versnipperd. De oorlog is begonnen en het zal voor de consument alleen maar erger worden want er komen nog meer streamingsdiensten aan. 

     

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Deel 2 is niet eerder verschenen hij is vrijwel direct verschenen nadat Disney hem heeft uitzonden.

    Bron : https://www.comparitech.com/tv-streaming/disney-plus-mandalorian-pirating/

    Neemt niet weg dat de 1e aflevering in no time werd afgeleverd in 4Kzelfs.  Er lopen nog wel enkele issues zoals CDM ( content decryption module ) Het probleem is dat er bij elke aflevering een encrypted sleutel wordt meegegeven en om die te kraken moet je een apparaat open maken en een trustzone exploit uitvoeren. Met andere woorden je mag een apparaat opofferen.😁

    Ik ken mensen in mijn omgeving die zich te pletter ergeren aan al die streamingsdiensten en zijn teruggekeerd naar torrents of nieuwsgroepen. Er zijn teveel streamingsdiensten in een te korte tijd gekomen waardoor de consument wordt overspoeld met content welke geheel is versnipperd. De oorlog is begonnen en het zal voor de consument alleen maar erger worden want er komen nog meer streamingsdiensten aan. 

    edit : met de oorlog bedoelde ik de streamingsdiensten die elkaar gaan beconcurreren met content die bakken met geld kosten. 

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    • Oud-beheerder
    4 uur geleden zei sweet11:

    Het probleem is dat er bij elke aflevering een encrypted sleutel wordt meegegeven en om die te kraken moet je een apparaat open maken en een trustzone exploit uitvoeren. Met andere woorden je mag een apparaat opofferen.😁

    Ik moet me daar toch eens in verdiepen. Ik was in de veronderstelling dat ze het beeld opname via een 4k opname tool oid. Dit klinkt een stuk lastiger :)

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Ik denk niet dat je mag verwachten dat er minder illegaal gedownload gaat worden als er in meer landen Disney+ beschikbaar is want  zelfs als de abonnementsprijs € 2,50 was geweest haal je het  illegaal downloaden van series nog niet uit de wereld. Het gros van de downloaders zit in een leeftijd categorie van ruim boven de 40 jaar. Ik denk dat het grootste deel van de abonnementhouders op Netflix of Disney+ in de lagere leeftijd categorie zit. Die leven op een andere manier en hebben gewoon geen tijd om op hun gemak iets te downloaden zoals de al iets oudere generatie.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Op 21-11-2019 om 12:03 zei Guardian:

    Ik denk niet dat je mag verwachten dat er minder illegaal gedownload gaat worden als er in meer landen Disney+ beschikbaar is want  zelfs als de abonnementsprijs € 2,50 was geweest haal je het  illegaal downloaden van series nog niet uit de wereld. Het gros van de downloaders zit in een leeftijd categorie van ruim boven de 40 jaar. Ik denk dat het grootste deel van de abonnementhouders op Netflix of Disney+ in de lagere leeftijd categorie zit. Die leven op een andere manier en hebben gewoon geen tijd om op hun gemak iets te downloaden zoals de al iets oudere generatie.

    Niet helemaal waar. Bij enkele grote private trackers hebben ze wel is een onderzoekje gedaan naar de leeftijden en je zag een enorme toename van downloaders in de leeftijd van 20-30 jaar. Het ouderwetse downloaden bestaat nog steeds maar er is een fenomeen bijgekomen die de jongeren meer aanspreekt en dat zijn illegale streamingsdiensten. Als paddestoelen schieten die uit de grond. Vergis je niet in de illegale streamingsdiensten want je praat echt over miljoenen betalende leden ( ! ). Kortom het is big business en heeft voor de ouderwetse downloaders een heel groot voordeel. De focus van de opsporingsapparaten e/o Brein adepten liggen vnl. op de illegale streamingsdiensten. Je mag gerust concluderen dat downloaden op de ouderwetse manier dmv torrents en nieuwsgroepen volledig is ingehaald door de illegale streamingsdiensten. Neem Xtream codes deze had 50 miljoen betalende leden. 50 miljoen maal £ 10 per  maand om maar een voorbeeldje te noemen. Private trackers met pak hem beet 20 - 25.000 leden is laaghangend fruit geworden. Onze Tim gaat het druk krijgen.:db: Een beetje downloader neemt een server/seedbox en gebruikt Plex om te streamen. Niets meer gedoe met externe harde schijven of NAS gedoe.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    39 minuten geleden zei sweet11:

    Niet helemaal waar.

    Ik had zelf eerder ook al artikelen gelezen waarin de stijging van illegaal gebruik van streaming (Kodi en Piraterij-Plugins en allerhande andere IPTV aanbieders) aan de kaak wordt gesteld, maar ik heb het in mijn reactie puur alleen over het ouderwetse downloaden via Torrents en Binaries Nieuwsgroepen en de leeftijd categorie die daar aan hangt.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites



    Doe je mee?

    Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

    Gast
    Voeg een reactie toe...

    ×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

    ×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Mededelingen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...