Spring naar bijdragen

Donatie-Knopje


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  989
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Ik stel voor om op het forum(of op de site) een donatie-knopje te zetten.

Waarom?

Kijk, als je mensen advies geeft of iets dergelijks zijn ze niet stel geneigd een donatie te schenken, echter als je iemand uit de problemen helpt wel.

Bijvoorbeeld iemand ze beeld doet het niet meer omdat er iets mis is onder de motorkap en door advies van iemand hier heeft die weer beeld.

Het zal vast bij diegene opkomen om te denken, als ik dat advies niet had gekregen had ik misschien een nieuwe pc gekocht dus het zal wel aardig zijn een donatie te schenken.

Of iemand zijn pc is zwaar geïnfecteerd, het kost nogal wat dat weg te laten halen dus als het door advies van mensen van het forum lukt zullen ze graag willen doneren.

Er zijn natuurlijk nog veel meer dingen zoals programma's die het niet doen en nodig zijn voor school etc. etc. maar het gaat erom dat er wel is mensen zijn die willen doneren.

Als er zo'n donatie-knopje komt dan kunnen diegene dat ook doen en dat geld wat naar de site gaat kan weer gebruikt worden voor meer bandbreedte enzo.

Het is maar een idee als het niks vind Duken hoeft het niet maar er valt niks te verliezen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 989
  • Reacties 22
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  501
  • Waardering:   63
  • Prestatiepunten:  366
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  26-08-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Opzich wel goed idee, maar het moet volledig vrijwillig zijn vind ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 63
  • 501
  • 2

  • Bijdragen:  989
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Opzich wel goed idee, maar het moet volledig vrijwillig zijn vind ik.

Bedoel je dat de donatie vrijwillig moet zijn?

Dat ben ik met je eens, iemand die niet doneert krijgt uiteraard even goede support als iemand die dat wel doet.

Als je bedoelt dat de leden het vrijwillig moeten doen:

Doen ze ook het geld gaat volledig naar DukeN en die gebruikt het weer(hoop ik) om de site te verbeteren en de onderhoudskosten te betalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 989

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   25
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  25-11-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  35

zou op zich wel een goed idee zijn denk alleen niet dat er veel gebruik van wordt gemaakt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 25
  • 500

  • Bijdragen:  989
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Dat weet ik nog zo net niet... de meeste lui worden helemaal gek van bijv. popups/errors van virussen en als dat dan eindelijk weg is hebben ze er wel wat voor over.

Maar goed elke cent die binnenkomt is weer een cent extra voor de site.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 989

  • Bijdragen:  55
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-12-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  33

Je kan beter een bedank knop maken zodat nieuwe leden zich niet verplicht gaan voelen om te doneren. En het doneren gewoon vrijwillig laat voor mensen die uit goeie ervaring een donatie willen doen voor de site misschien voor de aankoop van een nieuwe server ofzo. Want waar gaat het geld dan naar toe ?

Naar de admin? De leden die de persoon geholpen hebben ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 55

  • Bijdragen:  501
  • Waardering:   63
  • Prestatiepunten:  366
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  26-08-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Uiteraard naar de webmaster. Wat hij er mee doet vind ik helemaal niet belangrijk, dat is DukeN's keus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 63
  • 501
  • 2

  • Bijdragen:  806
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  36

Een soort donatie systeem is er wel een tijd geweest, via de telefoon kon je toen doneren, maar kan die functie nu eigenlijk niet meer vinden, zal er vast een keer uitgehaald zijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 806
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Doneren... tja, als het werkt, is het geld voor een nieuwe webserver. Maar doneren is iets wat gewoon niet loopt. Ik heb het al diversen malen geprobeerd maar zonder succes. Misschien een keer 5 euro maar dan houd het op.

Je moet ook nagaan dat de meeste bezoekers "digibeten" zijn en dus ook bang voor het internet. Dit zijn vaak niet de bezoekers die even geld overmaken via ideal of paypal.

Daarom had ik dat telefoon systeem ingevoerd... maar ook dat werkte niet. Wie van jullie zou doneren? en Waarom? Ik geef jullie geen ongelijk om t niet t doen, ik heb zelf namelijk ook nog nooit een donatie gemaakt voor een andere website, jullie wel?

Het idee het goed, maar voor duken.nl? Ik heb er nog nooit succes van gehad  :kat:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  989
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Kijk is uit de ogen van iemand die weinig van computers weet en wie z'n hele pc verneukt is met virussen.

Om de minuut krijg je dan zo'n fake melding  en diegene heeft de neiging de computer het raam uit te gooien.

Dagen blijft die er mee bezig maar het wil maar niet weg gaan.

Vervolgens komt die via google op duken terecht en plaatst die zijn probleem met weinig hoop.

Door een paar simpele instructies loopt z'n hele pc weer normaal.

Dan heeft die gene lijkt me wel de neiging even voor 1.20 te bellen.

Je moet ook een beetje tactisch denken door er bijv. een cadeautje aan te plakken als je doneert gewoon iets kleins maar wat in de ogen van de donateur al een aardig iets is.

Er zal vast wel een mod zijn dat bij elk topic dat opslot gaat een automatische gebruiker(zoals sponsor) het doneer knopje plaatst.

Bij kleine problemen doneert iemand dan niet gauw maar bij  bijv. hardware en virus problemen lijkt het me goed mogelijk.

Wat ook een idee is, is dat donateurs voorrang hebben op invitation code's.

En al klopt het allemaal niet wat ik zeg en is er weinig winst mee...

Je verliest niks elke cent die binnenkomt is winst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 989

  • Bijdragen:  4.943
  • Waardering:   21
  • Prestatiepunten:  100
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  24-01-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Je mag geen invites verkopen. Maar ik denk ook dat het donatie-knopje afschrikt. Als mensen op de site komen en er staat "donatie" denken ze misschien wel dat je eerst moet doneren en dan krijg je hulp...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 21
  • 4,9k

  • Bijdragen:  989
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Je mag geen invites verkopen. Maar ik denk ook dat het donatie-knopje afschrikt. Als mensen op de site komen en er staat "donatie" denken ze misschien wel dat je eerst moet doneren en dan krijg je hulp...

Het is niet verkopen, ze hebben dan voorrang op code's.

Met dat 2e zou je gelijk kunnen hebben, maar dan kan je ook doen dat er enkel in gesloten topics een donatie knopje komt, want dan zijn ze al geholpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 989

  • Bijdragen:  4.943
  • Waardering:   21
  • Prestatiepunten:  100
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  24-01-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik weet niet, ik heb dit ook een keer voorgesteld. Toen was het er ook niet van gekomen. Ik heb liever een extra banner dan een donatie-knopje...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 21
  • 4,9k

  • Bijdragen:  55
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-12-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  33

Ik zou zo'n bedank knop in het profiel van iedere lid wel een goed idee vinden, kan je zien hoeveel keer m'n al geholpen heeft ..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 55

  • Bijdragen:  206
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  25-10-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Moet je maar eens op www.GameZ.nl kijken, daar zie je naast elk bericht een Flop of Top staan, als we zoiets nou hier krijgen.. En wat je daardan mee kan doen mogen jullie bedenken :P;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 206
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ik zou zo'n bedank knop in het profiel van iedere lid wel een goed idee vinden, kan je zien hoeveel keer m'n al geholpen heeft ..

Dat is inderdaad iets wat ik in het forum wil hebben. Hierdoor krijgen leden ook stats over hun "hulpzaamheden"

Zo een rating systeem komt er echt wel aan.  :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  989
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Maar dat is dan weer wat oneerlijk tegen mensen met bijv. 3000 posts die ik weet niet hoeveel mensen hebben geholpen.

Want die beginnen dan zeg maar blanco.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 989

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Dat zijn voor zover ik weet alleen maar moderators. Nou, ik kom er wel overheen hoor. :P 't Is eigenlijk alleen maar leuk als iedereen gewoon op 0 begint. Daarnaast blijft de postcount gewoon behouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  989
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Ook goed, duizend posts en daarmee heb ik al een groot aantal mensen geholpen en ik zou het niet zo heel leuk vinden als dat allemaal niet word meegeteld.

Echter, de mensen met weinig posts zijn meer dan die met veel posts dus als iedereen voor is behalve ik dan zal ik wel mee moéten stemmen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 989

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Natuurlijk hoeft dat niet. Als jij het niet wilt, moet je dat zeggen. Ik denk echter dat dit iets is voor DukeN om te beslissen en daarna aan ons. We zijn er echter allang uit en zodra het forum vernieuwd gaat worden, komt dit er waarschijnlijk in. Dat gaat echter niet zonder het oude forum te verlaten, schijnt. We moeten dan namelijk SMF 2.0 hebben. Zo gaan alle posts dus weer verloren. Of er moet nog een andere manier zijn om reputatiestatus voor SMF 1.0/1.1 te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  989
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Kunnen jullie niet van alle mensen boven de 100 posts de posts noteren en die dan in het nieuwe forum invoegen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 989

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Ik weet niet, ik heb geen verstand van fora opbouwen. De vorige keer kon het echt niet en heeft DukeN gewoon besloten een nieuw forum te gaan gebruiken. Deze dus. Ik heb even gezocht naar een reputatiesysteem voor SMF 1.1.x, maar ze zijn er echt alleen voor SMF 2.0 (bèta). Niet backwards-compatible.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Alle leden en berichten worden overgezet naar het nieuwe forum. Dit word dan inderdaad SMF2.0. Deze is momenteel nog in beta en wil ik dus niet gebruiken i.v.m. leks die wel eens uitkomen en je dan weer direct moet hotfixen wegens hackers.

We draaien nog op 1.x Deze is veilig maar heeft nog niet deze module. Als de rating module in gaat dan behoud je wel je post count maar is je rating net als iedereen 0.

Maar dit duurt nog wel even mensen, ik denk dat we de aankomende maanden nog geen live versie van SMF kunnen verwachten. Misschien dat er wat anders op t pad komt maar het is nog toekomst beeld.  :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  7 leden zijn actief

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...