Spring naar bijdragen

[TUT]Hoe bouw je zelf je PSP om?


Gast angel_creek

Is deze tutorial makkelijk te begrijpen?  

14 stemmen

  1. 1. Is deze tutorial makkelijk te begrijpen?

    • Heel erg makkelijk
      2
    • Goed
      9
    • Gaat wel
      3
    • Slecht
      1


Aanbevolen reactie

Gast angel_creek

***Waarschuwing***

I-PSP.Info kan niet aansprakelijk gesteld worden voor enige schade aan jouw PSP. Als je de stappen precies volgt, kan er helemaal niks mis gaan.

Lees goed of je PSP ombouwbaar is of niet!

***Waarschuwing***

In dit topic ga ik je uitleggen hoe je zelf je PSP kan ombouwen.

Inleiding

Er zijn verschillende delen voor het ombouwen van een PSP. Lees het topic door om te weten welke deel geschikt is om jouw PSP om te bouwen! Het ombouwen van je PSP vergt niet veel ervaring. Het is zeer simpel. Geloof niet wat er op internet gezegd word. Die mensen willen gewoon geld maken, en dat begrijp je.

Bij vragen kun je gewoon hier op het Forum je vraag stellen! Bij hardware matige problemen is het het beste om de Helpdesk van Sony te bellen.

Dit topic is compleet om een PSP met een Data Code van 8B of lager zelf om te bouwen! Rest komt nog!

Hoe bouw ik zelf mijn PSP om zonder de Pandora Batterij (Speciale batterij)!

Benodigdheden:

    - Je PSP helemaal opgeladen

    - Een originele Memory Stick Pro Duo (Magicgate ondersteund) Word verder uitgelegd in dit topic

    - USB-Kabel of een kaartlezer voor je Memory Stick Pro Duo

    - Files die je later in de Tutorial moet downloaden

    - Firmware 5.03 (Word nog uitgelegd)

Hier in dit schema is te zien of je PSP om te bouwen is klik op het schema om het te vergroten indien nodig. (Bij vragen kun je gerust een Reactie plaatsen!)

schema.jpg

Hoe weet ik welke Firmware versie ik heb?

Doe je PSP aan. Je bent nu in de XMB. (XMB=Het menu)

Ga helemaal naar links. Je bent nu bij instellingen. Ga nu naar beneden totdat je bij Systeeminstellingen komt. Druk nu op X. Scroll nu naar beneden totdat je bij Systeeminformatie bent en druk op X.

***WAARSCHUWING***

Heb je een DATE CODE 8C of hoger? Of een PSP uit de 3000 serie? VOLG DEZE GUIDE DAN ABSOLUUT NIET! DIT ZAL JE PSP ONHERSTELBAAR BESCHADIGEN EN ZUL JE HEM NAAR SONY MOETEN STUREN!!!!!

***WAARSCHUWING***

Download deze files voordat we gaan beginnen:

    - http://www.megaupload.com/?d=PAPXB1RN

En pak deze uit in een mapje op je bureaublad.

Heb je een firmware lager dan 5.03? Dan gaan we nu firmware 5.03 installeren. Open de gedownloade files. Je ziet er een mapje staan die UPDATE heet. Kopieer dit mapje op je memory stick naar ms0:/PSP/GAME. Als het goed is staat nu in het mapje GAME het mapje UPDATE. Start de update en volg de instructies. Zorg dat je batterij volledig opgeladen is om een brick te voorkomen.

Installeren van de files

Ben je zeker dan je firmware 5.03 hebt? Dan gaan we nu de exploit installeren. Als eerste moet je je memory stick volledig formatteren. Dat gaat zo:

Start je PSP op. Je zit nu in het menu als het goed is. Zorg dat er geen UMD in je PSP zit. (Spelletje) Ga helemaal links in het menu naar Instellingen en dan naar beneden totdat je bij Systeeminstellingen zit. Druk op X en scroll naar beneden totdat je Memory Stick formatteren ziet. Druk op X en laat het je memory stick formatteren.

Nu gaan we de standaard instellingen herstellen. Start je PSP op. Je zit nu in het menu als het goed is. Zorg dat er geen UMD in je PSP zit. (Spelletje) Ga helemaal links in het menu naar Instellingen en dan naar beneden totdat je bij Systeeminstellingen zit. Druk op X en scroll naar beneden totdat je bij Standaardinstellingen herstellen bent. Druk op X en laat hem alles herstellen.

De files die je net gedownload hebt bevatten de mappen PHAT en SLIM en het bestand h.bin. Ga naar Deze Computer en daarna naar de memory stick van je PSP. Druk op het mapje PSP en daarna op het mapje PHOTO. Is dat er niet dan kan het omdat je je memory stick niet geformatteerd hebt. Als je dat wel gedaan hebt en ze staan er niet in dan moet je ze zelf aanmaken. Als je de PSP-100x hebt dan sleep je in het mapje PHOTO het mapje PHAT. Als je de PSP-200x hebt dan sleep je in het mapje PHOTO het mapje SLIM. Als je dat gedaan hebt druk je op kruisje. En ga dan weer naar Deze Computer en druk daarna op de Memory Stick van je PSP. Sleep nu naar dat het bestandje h.bin dat je gedownload hebt. Start je PSP opnieuw op. Om er zeker van te zijn dat dat zo is doe je dit als volgt. Je houd de power knop van je PSP omhoog todat je PSP uit gaat.

De exploit starten

Doe je PSP aan. En ga in het menu naar Foto en daarna Memory Stick. Bekijk rustig de foto's die we erop gezet hebben bij de vorige stappen. Als het goed is crashed je PSP. En start hij opnieuw op. Nadat je PSP opnieuw opgestart is ga je je firmware checken. Als het goed is staat er niet alleen 5.03 maar bijvoorbeeld 5.03 HEN. Het is een onstabiele exploit dus blijven proberen. Heb je Doe je PSP aan en ga helemaal naar links totdat je bij Instellingen bent. Ga dan naar beneden totdat je bij Thema instellingen bent en druk op X. Druk weer op X en kies Classis. Ga nu één naar beneden en druk op X. Stel de kleur in op Elke Maand. Probeer nu weer de exploit uit. Lukt het nog steeds niet na 10x? Check dan of je de bestanden juist geïnstalleerd hebt.

Is de exploit gestart? Dan gaan we nu het volgende doen.

Download deze files: http://www.megaupload.com/?d=70JKW5L8

Na het downloaden pak je het uit. Ga in USB-Modus en doe je het mapje RECOVERY in ms0:PSP/GAME/RECOVERY

Ga nu uit USB-Modus en ga naar Games en daarna naar Memory Stick. Als het goed is zie je daar nu Recovery Flasher staan. Druk op X. Als het goed is start hij nu Recovery Flasher op.

Als het goed is start Recovery Flasher op. Als je de exploit niet gestart hebt doet Recovery Flasher het ook niet!

***WAARSCHUWING***

Heb je een DATE CODE 8C of hoger? Of een PSP uit de 3000 serie? GEBRUIK DEZE PROGRAMMA DAN ABSOLUUT NIET! DIT ZAL JE PSP ONHERSTELBAAR BESCHADIGEN EN ZUL JE HEM NAAR SONY MOETEN STUREN!!!!!

***WAARSCHUWING***

Als hij opgestart is druk je op Install CFW (Of version selected above) Belangrijk is dat je je PSP tijdens het installeren aan de oplaad hebt en hem niet uitschakeld! Doe je hem tijdens de installatie uit, dan moet je hem naar Sony sturen of een pandora batterij kopen.

Na de installatie start je PSP opnieuw op (Of het moet handmatig) Hij vraagt er om als je hem opnieuw moet opstarten of hij doet het zelf. Schrik niet als hij niet meteen aangaat. Dat is normaal. Als je PSP opstart is hij volledig omgebouwd. Gefeliciteerd. Nu gaan we wat instellingen veranderen. Als je PSP opstart zit je als het goed is al in het menu. Als je op Select druk in het menu komt er een ander menuutje tevoorschijn. We gaan daar nu wat instellingen veranderen. Zorg ervoor dat je deze instellingen hebt:

    CPU CLOCK XMB 333/166

    CPU CLOCK GAME 333/166

    USB DEVICE Memory Stick

    UMD ISO MODE m33 driver

    ISO VIDEO MOUNT NONE

Ik raad je aan om niet met deze instellingen te kloten! Dit kan zorgen voor rare functies!

Als je alle instellingen naar hierboven ingesteld hebt druk je op EXIT. Je zult nu merken dat je PSP 3x zo snel is bij grote grafische games. Je PSP is nu helemaal omgebouwd. Je kan homebrew afspelen en gedownloade games.

Deel Tutorial PSP met een Datecode van 8B of lager met Firmware hoger dan 5.03 ombouwen!

Ik, de DukeN-Crew, andere leden kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor enige schade / letsel onstaan door het gebruik van deze tutorial. Het is dus geheel op eigen risico om deze tutorial te gebruiken!

Downgraden kan alleen op een PSP-1000 of PSP-2000 met een Datecode van 8B of lager! Let hier dus op!

Benodigdheden:

- Pandora batterij (te koop bij o.a. Dealextreme)

- PSP die gedowngrade / omgebouwd moet worden

- Kaartlezer (mag ook de PSP zijn die omgebouwd moet worden)

- Memory Stick Pro Duo (Zelf gebruik ik altijd echte, misschien werken fake's ook wel)

- Windows XP

- Downgrade pakket: http://www.megaupload.com/nl/?d=OP2M98XZ

Uitleg

Stap 1:

Pak het bestand dat je van MegaUpload hebt gedownload uit met bijvoorbeeld Winrar.

Stap 2:

Sluit de kaartlezer / PSP met de Memory Stick aan op de computer. Zet indien je een PSP hebt gebruikt om hem aan te sluiten, de PSP op USB modus.

Stap 3:

Open de map die zojuist gemaakt is, open in die map Multi Pandora, en klik op Start.exe

Stap 4:

25akos4.jpg

Druk hier op 2

j9ufr8.jpg

Voer hier de stationsletter in van de PSP / kaartlezer.

23j0hv5.jpg

Druk hier op 1

wve9dt.jpg

Stop de USB verbinding, en formatteer de Memory Stick via de PSP. (Als je een kaartlezer gebruikt, formatteer de stick via de computer)

1tu22w.jpg

Zet de USB verbinding weer aan, haal de Memory Stick uit de PSP / Kaartlezer en verbreek de usb verbinding. Stop de Memory Stick terug, en maak weer verbinding met de PC.

2cglvkx.jpg

Druk hier op 4, we maken namelijk een stick die in zowel de S&L als de Fat gebruikt kan worden.

Nu gaat hij bezig met de bestanden te kopieëren. Op het laatst krijg je nog een credits scherm te zien. Die kun je wegklikken.

Stap 5:

Gefeliciteerd! Je hebt zojuist succesvol een Magic Memory Stick gemaakt!

Stap 6:

Stop de Memory Stick samen met de Pandora batterij in de PSP die je wilt downgraden / ombouwen. Als het goed is gaan nu de WIFI, Power en Memory stick lampjes aan / knipperen.

Gebeurt dit niet, ga naar stap 7

Gebeurt dit wel, ga naar stap 8

Stap 7, als het fout gaat:

Welk lampje brand er wel? Als alleen het Power lampje groen brand, dan moet je het programma nog een keer uitvoeren. Je hebt dan namelijk de MMS niet goed gemaakt. Wees ook zeker dat je Windows XP gebruikt.

Branden er geen lampjes? Dan heb je een kappotte / verkeerde Pandora batterij.

Stap 8, als het goed gaat:

Nu komt er op het scherm een hele tekst te staan. Je hoeft niet veel te doen, druk alleen op kruisje. Daarmee installeer je namelijk de CFW.

Tijdens de installatie zie je heel veel tekst op het scherm verschijnen. Wacht tot de tekst stopt en de lampjes niet meer knipperen. Druk dan op X.

Stap 9:

Haal eerst de Pandora batterij eruit. Stop daarna de voedingsadapter of de normale batterij erin. Zet de PSP aan en controleer bij systeemsoftware of je een M33 CFW erop hebt staan.

Stap 10:

Formatteer de Memory stick, dit kan via de PSP (dan krijg je de mappenstructuur terug) of via de PC. Ook kan je het beste even de standaard instellingen herstellen, dan kan je alles instellen zoals jij wilt (staat onder Systeeminstellingen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • Reacties 58
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  4.307
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  29-05-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  32

Dat hoef je niet te vragen hoor ;). Heerlijk het zelf initiatief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 4,3k

  • Bijdragen:  720
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  04-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

waarschijnlijk vroeg ze het, omdat ze wou weten of het mocht van de regels :P in ieder geval ik ben benieuwd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 720

  • Bijdragen:  2.097
  • Waardering:   74
  • Prestatiepunten:  575
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Een goede tutorial voor het ombouwen van de PSP is inderdaad erg handig, dan hoeven we forum-leden niet meer door te verwijzen naar andere websites. Goed bezig LatinBabe  O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 74
  • 2,1k

  • Bijdragen:  4.307
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  29-05-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  32

waarschijnlijk vroeg ze het, omdat ze wou weten of het mocht van de regels :P in ieder geval ik ben benieuwd

Natuurlijk mag dat. Zolang ze maar geen copyright spullen op de site gooit ;). Tot zover ik weet is het ombouwen van een PSP legaal. Alleen op een paar punten kan het illegaal zijn. Ik ben al heel lang niet meer aan het ombouwen. Maar destijds toen ik het deed moest je files die in je moederbord geheugen zaten modificeren wat dan weer wel illegaal kan zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 4,3k

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Zal ik zelf ook even kijk of het makkelijk enzo is. Kan ik eindelijk mijn psp ombouwen  :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k
Gast angel_creek

Zal ik zelf ook even kijk of het makkelijk enzo is. Kan ik eindelijk mijn psp ombouwen  :P

Het is in laat me ff zeggen minder dan 15 min gebeurt^^ Ik doe er 5 min over :P

Ik ben druk bezig met maken. Heb mijn psp erbij gehaald voor piccas D: Vrvl me dood op dit moment duss moet wel iets doen :P


Post samenvoeging: januari 20, 2010, 15:54:12

Hoe ziet de guide er al uit :P? Ik ben bezig met het inpakken van de benodigde files in één bestandje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hmm... Moet ik toch even een Pandora Batterij aanschaffen.

Ben benieuwd naar de rest van de tut  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k
Gast angel_creek

Hmm... Moet ik toch even een Pandora Batterij aanschaffen.

Ben benieuwd naar de rest van de tut  ;)

Weet je zeker of je er één moet aanschaffen? Welke PSP heb je? Als je er één gaat aanschaffen moet je van dealextreme halen. Vertel me ff welk model je hebt ik kies dan wel de juiste pandora voor je uit ^^
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  4.307
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  29-05-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  32

Ziet er al mooi uit. +6 rep voor jou ;).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 4,3k

  • Bijdragen:  772
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

@LatinBabe,

Ik heb een PSP-2004 met datacode 7c. Zou je me kunnen vertellen welke pandora ik kan gaan bestellen.

En heb je zelf ook van dealextreme bestelt, want het lijkt me niet de beste kwaliteit daar.

VXL.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 772

  • Bijdragen:  273
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  14-04-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

Mooie turtorial , hier kan ik mensen naar doorverwijzen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 273
Gast angel_creek

[A]LatinBabe,

Ik heb een PSP-2004 met datacode 7c. Zou je me kunnen vertellen welke pandora ik kan gaan bestellen.

En heb je zelf ook van dealextreme bestelt, want het lijkt me niet de beste kwaliteit daar.

VXL.

Welke firmware heb je? Als je hoger dan 5.03 hebt moet je een pandora. Het is misschien niet top kwaliteit. Maar beter dan rotzooi van 30 euro. Heb zelf ook van deal extreme bestelt. En is nog steeds niet stuk :D Je hebt ook meteen een 2de batterijl.


Post samenvoeging: januari 21, 2010, 16:15:04

Ziet er al mooi uit. +6 rep voor jou ;).

Misschien zou je de eerste waarschuwing ff duidelijk willen maken? Ik wil niet dat iemand psp kapot gaat.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  772
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Versie 6.10 staat erop, maar vind het ook wel handig om een pandora in huis te hebben, vanwege brikken, zou mooi zijn als ik zo een pandora uit dealextreme kan bestellen. Maar ik wil wel graag jou ervaring er mee horen, vanwege misschien slechte kwaliteit.

VXL.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 772

  • Bijdragen:  772
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Zelf zat ik te denk aan het setje van de onderstaande link:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12711

Deze keuze vanwege dat ik alleen maar een 2 gb ms heb, en hierbij wordt een 4 gb ms geleverd.

Nog een vraagje, kan ik zo'n batterij gewoon opladen in mijn psp, of moet ik hier een apparte lader voor hebben?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 772
Gast angel_creek

Die ms die geleverd word zal je psp bijna niet ombouwbaar maken. Je hebt een originele nodig die magicgate ondersteund. Dat komt nog in de tutorial.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  772
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

En als ik mijn 2 gb magicgate genruik voor ombouwen, en de 4gb voor spelle, geeft dat ook nadelen??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 772

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Heb ook een PSP-2004 met datacode 7C firmware 6.10  :zwaai:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

  • Bijdragen:  772
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Nu heb ik fw 6.20 :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 772

  • Bijdragen:  5.959
  • Waardering:   139
  • Prestatiepunten:  262
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  02-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29
  • Was actief op:  Windows

Zeer mooie tutorial!!! O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 139
  • 6k
Gast angel_creek

En als ik mijn 2 gb magicgate genruik voor ombouwen, en de 4gb voor spelle, geeft dat ook nadelen??

Met MagicGate ondersteund draaien de spellen veel beter. Geen lagg gegarandeerd.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  772
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Oké welke pandora raad je me dan aan om te kopen, zonder de ms?

Is dit de beste keuze? http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15153  (link die jij me gaf)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 772
Gast angel_creek

JA, die kan je als pandora en normale batterij gebruiken.


Post samenvoeging: januari 22, 2010, 12:47:20

Ohjahh, zit nu in de Duitsles :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  772
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Oké zal ik die binnenkort even bestellen.

Btw, zit nu op windows 7 met m'n pc van 4 jaar oud. Alleen nog even drivers installeren hoop dat dat gaat lukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 772

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  6 leden zijn actief

Mededelingen


  • Recent nieuwsbericht

  • Willekeurig topic

  • Nu op het forum

    Gast Avenue 17

    Gast Avenue 17

    Geplaatst

    The charming answer

    Drifter

    Geplaatst

    Hierbij nog 10 Toppers als aanvulling op bovenstaande Gratis Games Fall Guys: Ultimate Knockout Platforms: PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Nintendo Switch en pc Ook na de hype is Fall Guys een geweldige partygame. Met honderd man door een hindernisbaan vol draaiende hamers, sloopkogels en vliegende platformen stormen is natuurlijk een recept voor ultieme chaos. Dankzij de logge physics en merkwaardige besturing kun je eigenlijk ook niet boos worden als je vlak voor de finish van de baan wordt ge-yeet. Honkai: Star Rail Platforms: PlayStation 5, Android, iOS en pc Onze Kamal is nog steeds verslingerd aan de gratis, strategische rpg Honkai Star Rai. Voor deze game laten we dan ook hem aan het woord: “Als ik Honkai: Star Rail zou moeten samenvatten: het is een van de meest gedetailleerde rpg’s, die maar blijft verrassen. Als je Genshin Impact speelt, weet je al hoeveel passie miHoYo in zijn games stopt. Honkai: Star Rail is geen uitzondering. Ik ben sinds dag één een megafan en kan de game aan iedere fan van rpg-games aanraden.” Nou, duidelijk dus. Overwatch 2 Platforms: PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Nintendo Switch en pc Overwatch 2 stelde bij verschijning behoorlijk teleur. De singeplayercampagne ontbrak (en is inmiddels geannuleerd), de game was niet bijster veel veranderd ten opzichte van het eerste deel en personages vrijspelen kost veel speeltijd óf geld. Nu spelers elk nieuw personage direct kosteloos ontvangen, is Overwatch 2 een stuk beter om gratis te spelen. Bovendien is Blizzards hero-shooter na al die jaren gestroomlijnder en gevarieerder dan ooit. Marvel Snap Platforms: Pc Er zijn talloze mobiele games, maar Marvel Snap verdient absoluut een vermelding. Het heeft alles wat je wilt van een gratis cardgame: een eerlijk verdienmodel, simpele regels en een fantastische presentatie. Even een online potje spelen is eenvoudig, en het introduceert het grote publiek op een leuke manier aan minder bekende helden. Dota 2 Platforms: Pc Vaak wordt Dota 2 de ingewikkeldere tegenhanger van League of Legends genoemd, maar dat is voor de community zelf vloeken in de kerk. Alleen al omdat alle helden bij aanvang gratis beschikbaar zijn, in tegenstelling tot League. Bovendien is de gameplay nóg strategischer ingestoken, met een strenge doch bevredigende leercurve voor nieuwkomers. Spelunky Classic Platforms: Pc In Spelunky is elke stap voorwaarts een risico, terwijl je een weg graaft door de ondergrondse gangen. Spelunky HD en Spelunky 2 zijn wellicht betere opties, maar als je de bikkelharde roguelike-platformervaring van Derek Yu’s franchise in z’n meest pure vorm wil beleven, dan is het origineel nog altijd een goede optie. Counter-Strike 2 Platforms: Pc Hoewel niet iedereen tevreden is over de veranderingen in Counter-Strike 2 ten opzichte van Global Offensive, kun je eigenlijk niet om de game heen. Al jarenlang is het de gouden standaard voor competitieve shooters die draaien om pure reflexen en strategie. Daarbij is de balans nog steeds uitstekend, en hebben maps een welkome grafische make-over gekregen. Geef het nog even, en dan is Counter-Strike weer helemaal terug op het oude niveau. De Sims 4 Platforms: PlayStation 4, Xbox One en pc Je bent een fortuin kwijt als je alle Sims 4-uitbreidingen wilt aanschaffen, maar gelukkig is de basisgame gratis. Toegegeven: de meeste spelers willen waarschijnlijk van start met een of twee uitbreidingen, maar de game is ook prima op zichzelf te spelen. Final Fantasy 14 Platforms: PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en pc Final Fantasy 14 betreft één van Square Enix’ grote comebackverhalen. Inmiddels is het een van de populairste mmo’s ter wereld en met elke uitbreiding steeds completer. Sommigen claimen zelfs dat de mmo de beste Final Fantasy-verhalen tot op heden bevat. De game is nu gratis te spelen tot en met level 70, waarbij spelers kunnen kiezen uit 16 verschillende jobs. Doki Doki Literature Club Platforms: Pc Je voelt je in de maling genomen wanneer Doki Doki literature Club van een datingsim verandert in een horrorgame. Hoe en wat is beter om zelf te ontdekken, maar het is goed om te weten dat er inmiddels een Plus-versie van de game met meer content is verschenen. Maar voor de meesten is het origineel een hele goeie gratis game.

    Drifter

    Geplaatst

    Beste @knabbel, er is door @Mafketel een reactie geplaatst met een linkje naar een overzicht van 10 Seedbox providers. Als je die link opent kan je zelf bij elke provider even checken of de mogelijkheid er is om met een Paysafecard te betalen. Het is natuurlijk heel fijn om een kant en klaar lijstje gepresenteerd te krijgen, maar je kan natuurlijk zelf ook iets doen.
  • Recente prestatie

    • MenM heeft zojuist een badge verdient
      3 jaar actief
  • Recente actieve topics

  • Populaire bijdragers

    Deze week heeft niemand nog waardering gekregen.

  • Willekeurige films

  • Willekeurige link

×
×
  • Nieuwe aanmaken...