Spring naar bijdragen

dual booten


aelias

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  20
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

hallo,

ik zou gaag windows 7 op mijn pc installeren(heb nu vista). om dat ik niet zeker ben dat het zal lukken kreeg ik de raad van iemand op het forum te dual booten. Zodat ik vista en 7 op mijn pc heb en ik dan later vista kan verwijderen als ik 7 heb getest. Ik kan nu wel redelijk goed overweg met de pc maar dit heb ik nog nooit gedaan, dual booten. Zijn er gevaren voor pc als ik dit doe? Hoe moet ik dat doen? Is het super moeilijk? Heeft iemand hier ervaring mee die het me zou willen uitleggen?

Groeten elias :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 20
  • Reacties 3
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  2.055
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  15-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

dan moet je van te voren wel minimaal 2 partities op je pc hebben (voor de 2 besturingssystemen)

als je de dvd van w7 er dan in doet dan selecteer je de partitie waar w7 op moet. van te voren moet je van deze partitie een backup maken want na installatie is deze partitie helemaal leeg op de windows na.

als alles klaar is en je start de pc opnieuw op komt er een scherm waar je beslist welk systeem opstart.

naar mijn weten is dit alles wat er te weten valt, het is dus niet zo heel moeilijk lijkt me

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 2,1k
  • 1

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   25
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  25-11-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  35

Als je met vista kan werken dan kan je ook met windows 7 werken  ;)

Er zit zo ver ik weet geen risico aan een dual boot

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 25
  • 500

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59

dan moet je van te voren wel minimaal 2 partities op je pc hebben (voor de 2 besturingssystemen)

als je de dvd van w7 er dan in doet dan selecteer je de partitie waar w7 op moet. van te voren moet je van deze partitie een backup maken want na installatie is deze partitie helemaal leeg op de windows na.

als alles klaar is en je start de pc opnieuw op komt er een scherm waar je beslist welk systeem opstart.

naar mijn weten is dit alles wat er te weten valt, het is dus niet zo heel moeilijk lijkt me

Sorry hoor, het is niet slecht bedoelt. Er bestaat nog een mogelijkheid om een dualboot systeem te maken, zonder dat er aan de vaste schijf van de pc geraakt wordt, althans zo werkt het bij mij. Hoewel ik met een laptop werk, meestal(als ik niet op mijn homeserver bezig ben), draai ik Vista en/of Win 7. Op een dualboot dus, dit zonder aan de interne HD te komen. Ik heb gewoon Win 7 op een externe hd gezet en kreeg van op dat moment bij het opstarten dus het keuze menu tussen Vista of Win 7. Maar zoals gezegt is, en geweten is, steeds natuurlijk eerst een backup nemen van de belangrijkste file(s).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  7 leden zijn actief

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...