Spring naar bijdragen

Nieuwe gaming PC/laptop samenstellen!


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  3
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  04-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Hee mensen.

ik heb een nieuwe pc nodig want ik heb al 8 jaar dezelfde en hij is niet heel erg goed(zacht uitgedrukt)

Wat is uw budget?

Tussen 800 en 950,- euro.

Welk doel heeft u met uw pc?

Dagelijkse bezigheden,

gamen,

en voor school snel gebruik kunnen maken van de pc, als in word en powerpoint.

(Bijvoorbeeld gamen, videobewerking of allerlei dagelijkse bezigheden zoals internetten of MSNnen.)

Heeft u verder specifieke eisen?

Dat ik bij het game alles op high quality kan spelen.

(Dient de pc extra stil te zijn of heeft u slechts plaats voor een kleine pc?)

Wilt u uw pc laten assembleren of zelf in elkaar zetten?

ik laat hem assembleren

Heeft u naast een standaard pc nog andere onderdelen nodig?

nee, heb ik allemaal al.

Maakt u gebruik van draadloos netwerk?²

ja, maar binnenkort vast en draadloos.

Gaat u overclocken?³

nee

Wilt u een m-ATX of ATX systeem?

Maakt niet uit.

Indien in het bezit van een monitor, welke resolutie heeft de monitor?

19"

16:10

Ook vraag ik mij af of ik een PC of laptop moet kopen. Ik ben namelijk niet van plan om hem de komende 5-6 jaar te upgraden.

Alvast bedankt.

Groeten,

Matthijs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 3
  • Reacties 8
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Flink gamen lukt niet op een notebook van dat bedrag. Je kunt wel aardig wat draaien, maar zeker niet op de hoogste instellingen. Het is echter ook niet goed om te denken dat je je wensen met een pc wel bereikt. In het begin zul je alle games vlekkeloos kunnen draaien, maar over een paar jaar zal je videokaart echt wel aan vervanging toe zijn. Een gamer dient die zeker eens in de drie jaar te vervangen, maar de meesten doen het minstens één keer per twee jaar. Dat is geen probleem, zo lang de rest van je systeem maar een goede ruggengraat biedt om de prestaties van zo'n nieuwe kaart op te vangen. Dan nog is 5 jaar een flinke tijd die je, met jouw wensen, waarschijnlijk niet gaat halen.

Nou ja, dat even vooraf. Ik heb een aardige samenstelling voor je gemaakt, waar je nog zeker een hele tijd mee door kunt. De GTX 460 videokaart is net op de markt en voor het geld momenteel de beste keuze. Ik weet niet of je ooit gehoord hebt van SLi of CFX (twee videokaarten in één systeem), maar dat is op het moederbord wat er nu in zit allebei mogelijk. De voeding moet daar genoeg kracht voor hebben en dat is met deze ook het geval. Je kunt net aan twee GTX 460's in SLi draaien, als je dat zou willen. Een zwaardere, vergelijkbare voeding kost al gauw 130 euro en ik denk niet dat je daarop zit te wachten. Hier het systeem:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B260614%5D=1&product%5B94822%5D=1&product%5B232912%5D=1&product%5B242662%5D=1&product%5B302494%5D=1&product%5B2144%5D=1&product%5B219321%5D=1&product%5B42465%5D=1&product%5B225309%5D=1&product%5B226358%5D=1&product%5B7517%5D=1

Al met al best een zwaar gamesysteem, maar daar vroeg je ook om. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  3
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  04-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

[A]Tom

Hartelijk bedankt voor je advies. Het is inderdaad iets in de richting van wat ik zou willen hebben. Ik heb zelf nog eens rond gekeken en zelf heb ik dit gevonden:

Op gistron.nl de Intel Games PC met:

processor: 775 Intel Core2Quad Q9400 95W 2.66GHz/ BOX (beter of slechter dan intel i7?)

moederbord: Asus 775 P5Q SE 2 S/R/GBL/ATX

geheugen(ram): 2x 2048MB DDR2/800 Kingston HX CL5 KIT

Grafische kaart: 9800 nVidia Palit GF9800GT VGA/DVI/HDMI/GDDR3 1024MB

Harde schijf: 1500GB Samsung HD154UI 32/S

Behuizing: Thermaltake Armor nPSU zwart

Voeding: MS- Tech MS-N 620-Val 620W ATX

DVD-Brander: Samsung SHS223C 22x SATA / bulk / zwart

DVD-Speler: Samsung 16x/48x PATA/ bulk / zwart

Besturingssysteem: OS Windows 7 HP 32Bit incl. installatie

(dit is letterlijk overgetypt)

Dit systeem kost uiteindelijk €926,80.

Ook werd het aangeraden door een vriend van mij, die dr wel verstand van had.

Zou jij de twee systemen (de jouwe en "de mijne") kunnen vergelijken?

Groeten,

Matthijs :peace:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 3

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Met alle respect, dan heeft die vriend van jou er weinig verstand van. De componenten van die pc zijn allemaal al zo'n 3 jaar op de markt en bieden totaal geen mogelijkheden meer. De prestaties van het totaal komen daarnaast op slechts een procent of 60 van mijn samenstelling. In games zal het nog minder zijn door die videokaart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  602
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  30-10-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Die vriend keek cker zoals de meeste mensen naar het geheugen: Oh 1 gig videogeheugen :o , 4 gig ram :o , 1.5TB :o:O

De pc die Tom heeft samengesteld is echt vele malen beter.

Maar Tom hoezo heb je gekozen voor intel? Ik zou deze genomen hebben, dan hou je ook nog geld over+ AM3 mobo's zijn over het algemeen goedkoper. Zo kan hij dan bijv. een 2TB hd halen oid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4
  • 602

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Ik zie meer in s1156 dan in AM3 voor eventuele upgrades, op de één of andere manier. Dat is echter een gevoel, gebaseerd op niks objectiefs. Daarnaast, ik vind dat de i7 860 gamersvoordelen biedt zoals HT en een overclock waar mogelijk. Verder is de cache (L1, L2, L3) in games ook van belang en dan heb je meer aan een i7 dan aan een Phenom II. Dingen als een grotere HDD zijn van minder belang, die kun je er altijd nog bijplaatsen. De basis is gewoon erg belangrijk, dus investeer vooral in het moederbord (hier SLi en CFX mogelijk) en de processor. Het geheugen is hetzelfde: 4GB DDR3 bij zowel AM3 als s1156.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  3
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  04-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

[a] Tom

Dankje voor je inzicht. Tim zei al dat die componenten al drie jaar op de markt zijn. Dit is handig zei hij omdat het de prijs van dergelijke componenten heel vrij laag zou houden. Hij heeft zelf bij gistron.nl een pc samengesteld, en zijn resultaat beviel me wel. Maar als ik hoor wat jij er over zegt dan ga ik eerder met jouw samenstelling dan met die van Tim.

Ik wil mijn PC wel bij onze vaste computerman laten assambleren (want hij doet bij ons iedere computer in het huis, regelt ons draadloze en vaste netwerk, en heeft ons al 10 jaar lang van PC's voorzien in assemblage en onderhoud, dus dan kun je het bijna niet maken om te zeggen: "ik koop wel een nieuwe pc, maar niet bij jou, maar ik wil wel graag dat je hem onderhoudt. Je snapt het denk ik wel.) Dan kan ik hem jouw samenstelling laten zien, en dan neemt hij die waarschijnlijk over.

Heel erg bedankt voor de hulp!

Als je nog verder advies of verdere opmerkingen hebt, dan hoor ik het graag.

Groeten,

Matthijs de Hartogh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 3

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Tim zei al dat die componenten al drie jaar op de markt zijn. Dit is handig zei hij omdat het de prijs van dergelijke componenten heel vrij laag zou houden.

Blijkbaar niet, want een paar jaar geleden betaalde je daar dus ongeveer 900 euro voor. Al zou je hem voor de helft van dat bedrag krijgen, dan zou ik het nog niet doen. Je wilt tenslotte iets waar je nog een tijdje mee vooruit kunt en dat is met die samenstelling al vrijwel onmogelijk zonder direct na aanschaf in te grijpen op bepaalde vlakken. Apart van dat heb ik er ook nog wat foutjes in kunnen ontdekken, dus om nu te zeggen dat het een beste aanschaf zal zijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500
  • 3 weken later...

  • Bijdragen:  55
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  09-07-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Hoe staat het met dit topic? Vorderingen? Pc al besteld?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 55

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  3 leden zijn actief

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...