Spring naar bijdragen

PC formatteren


ineke49

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  39
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  25-07-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik wilde mijn PC formatteren omdat ie gewoon verschrikkelijk traag is, heb al verschillende programma's laten draaien maar ik denk dat het gewoon hoog tijd is dat ik de schijf eens helemaal leeg haal en opnieuw installeer.  ;)

Ik las hier al dat als ik een installatieschijf van Windows in de driver zou doen met het opstarten dat ik dan vanzelf de mogelijkheid zou krijgen om de c-schijf te formatteren. Omdat ik van een andere nieuwere PC nog een originele Windows-Vista  installatieschijf had liggen dacht dat ik die er wel gewoon in kon doen. Maar als ik deze schijf er in doen en ik start de pc op dan start de installatieschijf niet vanzelf op. Ik kan wel via verkenner naar setup dus dat heb ik geprobeerd. Maar als ik dan de setup wil starten, krijg ik de melding:

De versie van dit bestand is niet compatibel met de Windows-versie die wordt uitgevoerd. Controleer de systeeminformatie van uw computer of u een x86 ( 32 bits) of een x64 (64-bits) versie van het programma nodig hebt. Neem vervolgens contact op met de uitgever van de software.

Kan ik op een andere manier de PC formatteren? Ik heb van de PC wel 2 herstelschijven (gemaakt toen ik m net had) dus als ik die er na het formatteren in doe, installeert ie toch ook weer de programma's die er op stonden toen ik m kocht?? Of kun je hier de herstelschijven niet voor gebruiken?

Ik hoop dat iemand mij kan uitleggen hoe ik dit het beste kan doen...


Post samenvoeging: november 14, 2010, 10:10:28

ow nog even gekeken en er staat ook een mapje "upgrade" op deze schijf. In dit mapje stonden o.a. 2 programma's "netfx windows installerpakket" en "netfx windows installer-patch" . Gekozen voor "netfx windows installerpakket"  en dat lijkt te werken, tenminste hij gaat iets installeren  :-\

ach aanvullingen alweer:  :(

er wordt nu gevraagd om een disk Microsoft.NET framework 1.1, geen flauw idee wat dat is... ik heb maar een installatieschijf... ???

Dus dit werkt ook niet  ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 39
  • Reacties 12
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  29
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-01-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Is t in de BIOS ingesteld dat eerst een CD wordt opgestart wanneer de PC wordt aangezet? Dat moet je hebben als je bv een nieuw systeem wilt installeren na het formateren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 29

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   25
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  25-11-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  35

Als je de pc opstaat moet je goed op letten dan staat er meestal iets van setup met daar achter de knop die je moet indrukken om in de bios te komen daarna moet je doen wat vmyt zegt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 25
  • 500

  • Bijdragen:  39
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  25-07-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Dus ik moet dit eerst in de bios instellen en dan de schijf pas formatteren?

Maar hoe kan ik de schijf dan formatteren? Of moet ik niet formatteren maar alleen dit in de bios instellen en dan de installatieschijf in de PC doen en krijg ik dan wel vanzelf de vraag of ik de c-schijf wil formatteren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 39

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   25
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  25-11-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  35

Formatteren kan je doen als je pc opstart vanaf de cd ik weet niet precies wanneer je dat kan doen want ik heb nooit vista geïnstalleerd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 25
  • 500

  • Bijdragen:  39
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  25-07-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

kan ik niet gewoon in het scherm "deze computer"  op de c-schijf met de rechtermuiscursor klikken en dan voor formatteren kiezen??

of is dat heel stom om te doen?? tja sorry ben een echte leek op pc gebied....  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 39
  • 2 weken later...

  • Bijdragen:  29
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-01-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Het makkelijkste is gwoon de instructies van de CD te volgen, dan kom je op een gegeven moment vanzelf bij het formateren uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 29

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   25
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  25-11-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  35

kan ik niet gewoon in het scherm "deze computer"  op de c-schijf met de rechtermuiscursor klikken en dan voor formatteren kiezen??

of is dat heel stom om te doen?? tja sorry ben een echte leek op pc gebied....  ;)

Dat is niet mogelijk  ;)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 25
  • 500

  • Bijdragen:  63
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  261
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  24-10-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59

Hoi...

Gewoon Google.... O0 en daar de instructies van af halen... :-[

Start eerst de pc op en druk op Delete toets... je komt in de bootmenu (selecteer boot) en zet je CD/DVD-drive op 1 (eerste opstarten). Zorg dat je installatie-cd er in zit.. ::)

http://www.vistainfo.nl/schone_installatie.html 

Gebruik deze link voor de aanwijzingen.

S6JES...  :pc:

PS: Oeps... een aanvulling..daarna de updates installeren...Microsoft.NET framework 1.1 is een update die zorgt voor o.a. verbindingen... inmiddels heb je al 2.0 ... maar die zit al in de SP 2. OF 3 (ik werk met Windows 7 )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 63

  • Bijdragen:  5.959
  • Waardering:   139
  • Prestatiepunten:  262
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  02-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29
  • Was actief op:  Windows

Hoeft niet de delete toets te zijn ? Kan ook f1 t/m f12 zijn. Staat meestal links onder aan het begin bij opstarten. ;) dan de instructies van hierboven volgen

Grt

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 139
  • 6k

  • Bijdragen:  63
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  261
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  24-10-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59

Jep... dat kan ook... :goodpost: maar de meeste PC's vanaf 2000 wordt de boot op gestart door middel de delete toets... :dans2:


Post samenvoeging: december 05, 2010, 01:04:52

Zo nu ga ik me klaar maken... :piraat: om weer terug te gaan naar Spanje of Turkije :drank:

Tot volgend jaar... (neem mijn knechtje :sint: mee)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 63

  • Bijdragen:  5.712
  • Waardering:   113
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Jij vind die emoticons wel leuk he?  :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 113
  • 5,7k

  • Bijdragen:  63
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  261
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  24-10-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59

Ik ben de enige.. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 63

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...