Spring naar bijdragen

Lookout Brengt Scanner Voor Detectie Apps Met Push-Advertenties Uit


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   25
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  25-11-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  35

Lookout Push Ad Detector

Veel ontwikkelaars kiezen voor een tweeledige distributie van hun applicaties. Er is dan een gratis versie, die ondersteund wordt door middel van advertenties, en een betaalde versie die advertentievrij is. Er bestaan verschillende applicaties die advertenties volledig kunnen blokkeren, maar daar ben ik geen voorstander van. Ontwikkelaars besteden vaak veel tijd aan hun applicaties en worden gecompenseerd door middel van de advertentieopbrengsten. Als je geen advertenties wil, ben je vrij om op zoek te gaan naar een alternatief.

Het probleem bij push-advertenties, advertenties die bovenin je notificatiebalk terecht komen, is echter dat je niet altijd weet welke applicatie deze notificatie veroorzaakt heeft. Niet alle ontwikkelaars geven aan dat ze push-notificaties gebruiken als advertentiemethode en zelfs als ze dat wel doen, kan het zijn dat je niet de volledige omschrijving in de Android Market gelezen hebt.

Om duidelijker te maken welke applicaties nu zorgen voor deze advertenties, heeft Lookout haar Push Ad Detector-app uitgebracht. Deze applicatie laat in één oogopslag zien welke apps gebruik maken van push-advertenties. Het handige van de applicatie is dat deze meteen laat zien welke netwerken ook opt-out-mogelijkheden bieden, zodat er geen push-advertenties meer weergegeven worden.

Scannen

Op mijn toestel kreeg ik deze week ook ineens push-ads. Ik meende dat kwam door de ‘Maak me kaal‘-app van Swiss Codemonkeys die ik vorige week geïnstalleerd had. Aangezien ik de applicatie niet leuk genoeg vond om de push-ads te kunnen verdragen, heb ik deze meteen verwijderd. Achteraf bleek deze app helemaal geen gebruik te maken van push-ads en kwam ik er door Lookout Push Ad Detector achter dat deze advertenties kwamen door een geïnstalleerde live wallpaper. Deze bleek gebruik te maken van verschillende push-ad-netwerken, waarvan er twee de optie bieden om geen advertenties meer te ontvangen.

Lookout Push Ad Detector https://market.android.com/details?id=com.lookout.addetector

Bron: http://www.androidworld.nl/108605/lookout-brengt-scanner-voor-detectie-apps-met-push-advertenties/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 25
  • 500
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Dat is super handig! Gelijk downloaden. Ik krijg wekelijks zo een vieze Push en heb geen idee van welke app t komt! :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...