Spring naar bijdragen

nieuwe processor


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  94
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-06-12
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hoi, ik heb besloten om een nieuwe processor te gaan kopen.

Mijn specs zijn:

AMD Phenom 955e x4 (3,2Ghz)

Asus M4A78T-E

8GB Ddr3

Sapphire 7850 (2GB GDDR5)

Ook nog een SSD maar dat maakt niet veel uit.

Dus mijn cpu bottleneckt mijn hardeschijf en veel games zoals GTA 4 en Arma 2 gaan stroef en ik wil in het voorjaar ook gta 5 spelen en de DayZ game, in de meeste spellen heb ik ook niet erg hoge fps. Dat ligt aan mijn processor volgens mij werkt dat ding niet meer zo goed als hij zou moeten, overclocken is geen optie dit ding maakt al een pokke lawaai.

Graag hulp aub.

Alvast bedankt :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4
  • 94

  • Bijdragen:  311
  • Waardering:   49
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-05-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Je hebt twee opties: je kan een goede CPU koeler kopen die de processor kouder kan houden met een lager decibelgehalte en je overclockt hem naar 3.8GHz, of het wordt een nieuwe Intel Ivy Bridge moederbord/CPU-combinatie. De eerste optie is veruit de goedkoopste, terwijl de beste prestaties uit de duurdere optie 2 kunnen getrokken worden. De beste CPU die jouw moederbord (Socket AM3, niet AM3+) kan gebruiken is de AMD Phenom II X6 1100T, welke over je 955e geen zichtbare prestatiewinst zal geven in games. Het enige verschil is dat de X6 2 extra cores heeft maar de per-core performance is dezelfde en games gaan juist daar naar zoeken. Overclocken zou je dan voor een jaartje of twee gered hebben; dit mag je verdubbelen als je kiest voor een upgrade naar het Ivy Bridge-platform.

Suggesties

Scythe Mugen 3 + thermal paste (koelingspasta)

http://azerty.nl/win...product[2144]=1

OF

Core i5-3570 + MSI ZH77A-G43

http://azerty.nl/win...oduct[528615]=1

Als je voor het Intel-platform gaat, kan er een extra koeler worden ingestoken, de CPU zelf worden veranderd naar een 3570K en het moederbord nog veranderd worden naar een Z77-variant zodat hij alsnog overclockbaar is, mocht je dat willen. Aangezien je je 955e tot nu toe niet overclockte lijk je mij niet iemand die daar mee bezig is, maar dat zijn natuurlijk slechts vooroordelen. Vandaar dus de non-overclockbare optie nu.

bewerkt door Rooo1o
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 49
  • 311

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Ja, overclocken gaat helpen, maar niet voor een dergelijk lange duur. Maar goed, ik vraag me af in hoeverre het probleem aan de processor te wijten valt. Een "niet erg hoge fps" is nogal subjectief en biedt weinig grond om op door te gaan, zeker zonder resolutie weet je dan niet waar het probleem zit. Zo slecht is een 955e nu ook weer niet, maar inderdaad wel het zwakste component uit het systeem, bij een naar ik aanneem normale monitorresolutie. Geen 3 monitoren met 1920x1080 naast elkaar dus. Daarnaast, als je op 30+ FPS gemiddeld zit, wordt verbetering een duur grapje. Dat wordt het sowieso toch, want zoals Roo terecht opmerkt ga je met de mogelijkheden die je hebt op 'n AM3 moederbord niet vooruit. Enne... bij dit alles ga ik er vanuit dat je je pc redelijk schoon hebt staan, virusscans draait en alles doet om 'm zo snel mogelijk te houden. Zo niet, eerst dat doen en eventueel helemaal leeghalen!

Opties:

- Die van Roo, waarbij de eerste, goedkope, variant leidt tot een zeer beperkte snelheidstoename tot praktisch hooguit 4-5 FPS gemiddeld en het tweede, dure, tot een verbetering zo ver je wilt. In elk geval boven je HD7850. En als die toch het probleem blijkt te zijn, is 't achteraf een duur grapje gebleken.

Trouwens, een 3570 non-K kan prima worden overclockt. De 3570K heeft alleen een unlockte multiplier, waardoor je via die weg veel makkelijker en ook een tikkie beter kunt clocken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  311
  • Waardering:   49
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-05-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Hmm, ik dacht dat het meer zou zijn dan 4-5 FPS...optie 1 is dus eigenlijk gewoon geldverspilling te noemen?

bewerkt door Rooo1o
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 49
  • 311

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Nee hoor, dat kan genoeg zijn en voor 30 euro heb je dan een prima oplossing. Het gaat gewoon puur om wat Selman er zelf van vindt, want waar de één tevreden is met weinig, is de ander pas tevreden met 60 FPS op hoge resolutie. Dat laatste is geen probleem, als je dan maar de portemonnee wilt trekken. Iedereen snapt denk ik wel dat je dat niet gaat bereiken met alleen een koelertje, hoewel dat wel qua prijs/prestatie-verhouding de beste verbetering zal geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  94
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-06-12
  • Status:  Offline
  • Actief:  

En als ik mijn moederbord nou ik zou vervangen wat zou er dan het beste in combinatie gaan met mijn processor en videokaart? En hoeveel zou dat kosten?

En denken jullie dat ik met de huidige specs GTA 5 kan draaien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4
  • 94

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

En als ik mijn moederbord nou ik zou vervangen wat zou er dan het beste in combinatie gaan met mijn processor en videokaart? En hoeveel zou dat kosten?

En denken jullie dat ik met de huidige specs GTA 5 kan draaien?

Er is nog weinig bekend over GTA 5, laat staan minimun specs.

Wil je een beetje 'future proof zijn' kan ik je aanraden om te gaan upgraden naar een I5 3570K, een ASRock B75 Pro3-M en zo'n 40 euro voor RAM geheugen. Ja wat je kwijt bent aan een videokaart verschilt een beetje naar je max. budget. je heb videokaarten van 50 euro maar ook van 500 euro. Een goed videokaartje met een nette prijs/kwaliteit verhouding is bijvoorbeeld een Nvidia 660TI of een Radeon 7950 (beide zo'n 270 euro.

In totaal zou je voor een upgrade zo'n 600-700 euro kwijt zijn wil je future-proof zijn. En dan heb ik het nog niet eens over een SSD/HDD

EDIT:

Ik zie net dat je al beschikt over DDR3 geheugen en een goede GPU. In dat geval ben je zo'n 300-400 Euro kwijt aan een upgrade. (CPU, Mobo, SSD en afhankelijk van je huidige, een nieuwe voeding)

bewerkt door Farid.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

  • Bijdragen:  94
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-06-12
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Er is nog weinig bekend over GTA 5, laat staan minimun specs.

Wil je een beetje 'future proof zijn' kan ik je aanraden om te gaan upgraden naar een I5 3570K, een ASRock B75 Pro3-M en zo'n 40 euro voor RAM geheugen. Ja wat je kwijt bent aan een videokaart verschilt een beetje naar je max. budget. je heb videokaarten van 50 euro maar ook van 500 euro. Een goed videokaartje met een nette prijs/kwaliteit verhouding is bijvoorbeeld een Nvidia 660TI of een Radeon 7950 (beide zo'n 270 euro.

In totaal zou je voor een upgrade zo'n 600-700 euro kwijt zijn wil je future-proof zijn. En dan heb ik het nog niet eens over een SSD/HDD

EDIT:

Ik zie net dat je al beschikt over DDR3 geheugen en een goede GPU. In dat geval ben je zo'n 300-400 Euro kwijt aan een upgrade. (CPU, Mobo, SSD en afhankelijk van je huidige, een nieuwe voeding)

Ik heb ook al een ssd van 120GB, mijn moederbord is een Asus M4A78T-E. De voeding weet ik niet precies dat moet ik zo even checken.

(wat mij ook opgevallen is is dat mijn cpu clock snelheid de hele tijd switcht tussen 800mhz en dan 3200mhz, zelfs als ik aan het gamen ben.

bewerkt door selman23
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4
  • 94

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Dat is normaal.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  94
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-06-12
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Dat is normaal.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Hoe kan dat normaal zijn als ik vragen mag? Hij zou toch de hele tijd op 3,2ghz moeten blijven in dat geval?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4
  • 94

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hoe kan dat normaal zijn als ik vragen mag? Hij zou toch de hele tijd op 3,2ghz moeten blijven in dat geval?

Als jouw computer niks aan het doen is, heeft jouw cpu ook rust. Zo zij die dingen nou gemaakt en je kan er niks aan veranderen(heeft ook geen zin). Zelfs bij games hoeft je cpu niet altijd op 100% te werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

  • Bijdragen:  94
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-06-12
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Als jouw computer niks aan het doen is, heeft jouw cpu ook rust. Zo zij die dingen nou gemaakt en je kan er niks aan veranderen(heeft ook geen zin). Zelfs bij games hoeft je cpu niet altijd op 100% te werken.

Maar tijdens dat ik aan het gamen ben verandert de frequentie de hele tijd van 800mhz naar 3200mhz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4
  • 94

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Downclocken hoort erbij, precies om de reden die Farid je geeft. Als hij de hele tijd op de max loopt heb je pas een probleem.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500
  • 1 maand later...

  • Bijdragen:  94
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-06-12
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Zo ik heb besloten dit topic weer even te openen omdat ik helemaal ziek van deze pc word. AC 3, Arma 3, Gta 4 noem het maar op kan deze pc amper draaien. Ik heb geprobeerd uit te zoeken waarom en ik ben niet tot een antwoord gekomen. Ja de opties waren allemaal op het laagst. Ik heb iets van 700 euro beschikbaar en ik wil dit ding een beetje normaal laten lopen, dus ik ga zowieso deze processor eruit halen. Dat ding heb ik al 3 jaar zat al een tijd onder het stof en heeft volgens mij zijn beste tijd wel gehad. Ik wil mijn pc goed laten draaien en ook voor goede koeling zorgen, ik kan zelf geen waterkoeling installeren en ik ken ook niemand die dit kan dus een makkelijke optie voor koeling zou ik nodig hebben. En ik vroeg me af of als ik een octa core erin wil bouwen dat ik dan een nieuwe voeding en moederboord moet? Een tijdje geleden had ik de Sapphire 7850HD gekregen maar die werkt niet echt goed met de rest van mijn computer. Zou iemand mij aub hiermee willen helpen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4
  • 94

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


  • Recent nieuwsbericht

  • Willekeurig topic

  • Nu op het forum

    Stockbox

    Geplaatst

    Om de vermelding van Drifter te supporten kan ik melden dat we aan de aankomende dagen de deur geopend hebben. Registratie met VPN áán is toegestaan. Na registratie vind er admin approval plaats. Deze tijd proberen we te beperken tot max. 1 uur. Je ontvangt géén email.  

    Drifter

    Geplaatst

    Er is een nieuwe Nederlandse NZB Community aangemeld met de naam Stockboxx. Helaas is deze comminity alleen toegankelijk op Invite, maar zal van tijd tot tijd de deuren openen voor het grotere publiek. Het Beheer van Stockboxx zal in dit topic aangeven wanneer de open registratie zal plaatsvinden, dus hou dit topic goed in de gaten. Extra puntje van aandacht is dat de leiding van Duken.nl de leden vraagt geen verzoekjes te plaatsen in dit topic voor invites, want die zullen worden verwijdert.

    Drifter

    Geplaatst

    De ultieme Mario Kart 8 Deluxe-configuratie voor de Nintendo Switch Mario Kart 8 Deluxe heeft de kracht om de meest vriendelijke bijeenkomsten om te toveren in intense, competitieve slagvelden. Dat komt omdat, als het om Mario Kart gaat, iedereen wil winnen. De strijd om de eerste plaats laat het hart sneller kloppen en kan soms zelfs vriendschappen op de proef stellen. Misschien zit de magie van Mario Kart in het feit dat we teruggaan naar onze kindertijd, waar winnen in een spelletje alles leek. Een van de prachtige aspecten van de Nintendo Switch is het vermogen om overal een race te starten, of je nu thuis op de bank zit of onderweg bent. Naast vaardigheden en uitgebreide kennis van de banen, speelt de samenstelling van je kart een cruciale rol in het behalen van overwinningen. Het perfecte Mario Kart 8 Deluxe-voertuig samenstellen is bijna een wetenschap op zich, en door de jaren heen hebben spelers verschillende meta's ontdekt voor het bouwen van hun ultieme racewagen. Karakterkeuze, karttype, wielen en zweefvleugels beïnvloeden allemaal de prestaties van je racewagen. Grotere personages neigen zwaarder te zijn, wat resulteert in een hogere topsnelheid maar tragere acceleratie. Het juiste evenwicht vinden tussen snelheid, acceleratie, wegligging, gewicht en andere statistieken is essentieel voor de overwinning. De meta is voortdurend geëvolueerd, met combinaties zoals Waluigi op de Wiggler-quad met kleine wielen die populair werden onder de fans. Nintendo speelt actief in op deze trends door het spel te updaten en balansveranderingen door te voeren om een eerlijke competitieve omgeving te handhaven. **De Supreme Mario Kart 8 Deluxe Opstelling** Na grondige analyse van alle 703.560 mogelijke karakter- en voertuigcombinaties heeft datawetenschapper Antoine Mayerowitz de ultieme opstelling gevonden: Princess Peach rijden op de Teddy Buggy met Roller Tires en de Cloud Glider. Deze configuratie biedt superieure acceleratie, handling, snelheid, off-road capaciteiten, gewichtsbeheer en mini-turbo's. Naast Peach zijn personages zoals Birdo, Daisy, Peachette, en Yoshi van vergelijkbaar gewicht en kunnen dezelfde prestaties leveren met deze opstelling. De Teddy Buggy en Roller Tires-combo waren reeds favoriet onder vele spelers, maar nu wordt hun effectiviteit ondersteund door uitgebreide data-analyse. Deze combinatie wordt je geheime wapen de volgende keer dat je met vrienden gaat racen. Het biedt niet alleen een competitief voordeel, maar garandeert ook dat je tegenstanders moeite zullen hebben je bij te benen. Bereid je voor op intense races en mogelijke vriendschappelijke rivaliteit, want met deze opstelling ben je haast onverslaanbaar in Mario Kart 8 Deluxe op de Nintendo Switch.
  • Recente prestatie

    • Stockbox heeft zojuist een badge verdient
      Eerste post
  • Recente actieve topics

  • Populaire bijdragers

  • Willekeurige films

  • Willekeurige link

×
×
  • Nieuwe aanmaken...