Jump to content

Wil je anoniem en veilig internetten, downloaden en streamen? Gebruik dan een VPN provider. Private internet access is verkrijgbaar voor €2.50 per maand.

Los dat de dienst en client erg snel en prettig werkt is dit ook één van de veiligste providers.

We hebben een stap voor stap handleiding.

Sign in to follow this  
r4dioactivity

PC upgrade

Recommended Posts

Hallo,

De PC van mijn ouders gaat nu al een aantal jaar mee. Nu heb ik besloten de PC te upgrade naar 64 bit en er meer ram in te stoppen. De RAM die ik had liggen passen niet, dus ik moet nieuwe aanschaffen. Nu zou ik graag willen weten of er meer upgrade opties zijn zoals een SSD, zodat de PC nog even mee kan.

Ze maken er geen intensief gebruik van, soms wil ik er nog wel eens op gamen. Maar hun gaat het voornamelijk om internetten, Netflix kijken, mailen en soms eens een tekst verwerken.

Huidige specs:

Besturingssysteem: Windows 7 Professional 64-bit SP1

Processor:

Intel Core 2 Quad Q8200 @ 2.33GHz 62 °C

Yorkfield 45nm Technologie

RAM

4,00GB Dual-Kanaal DDR2 @ 399MHz (5-5-5-18)

Moederbord

ASUSTeK Computer INC. P5QL-E (LGA775) 34 °C

Grafisch

L206W (1280x960@1Hz)

16MBATI Standaard-VGA grafische adapter (ATI AIB)

Opslag

465GB Western Digital WDC WD5000AAKS-00D2B0 ATA Device (SATA) 34 °C

Optische schijven

HL-DT-ST DVD-RAM GH22NS30 ATA Device

Geluid

High Definition Audio-apparaat

Ik zou er graag 8GB aan ram in hebben en eventueel een SSD als dat echt verschil gaat maken. Andere verbeteringen zou ik niet kunnen bedenken, maar sta ik natuurlijk voor open. RAM heeft prioriteit en ik probeer de prijs onder de €100 euro te houden, €150 max als het echt een verbetering is.

Heeft iemand ideeën? Mocht er nog meer informatie nodig zijn, laat het dan vooral weten.

Alvast bedankt.

4GB RAM: http://www.alternate.nl/ADATA/4-GB-DDR2-800-Kit-geheugen/html/product/1131188?tk=7&lk=9312

SSD: http://azerty.nl/8-1990-794624/samsung-850-evo-series.html

En nu heb je exact €150 aan upgradecomponenten. Ga je heel veel zien van die SSD? Ja. Zelfs op een oudere processor zoals de jouwe blijft de harde schijf de bottleneck. Een SSD maakt alles responsiever, vooral Windows opstarten. Je hebt ook 8GB ram zoals gevraagd.

Vind ik het het persoonlijk waard? Nou, neen. Je ouders maken er geen intensief gebruik van en ook jij gebruikt het maar om af en toe een spelletje te spelen (met die videokaart gaat het niet over Battlefield 4 vermoed ik) en dan gaat je gewone harde schijf zijn werk doen, punt. De eindbeslissing ligt bij jou natuurlijk. :3

• Like 1

Grafische kaart is een: Sweex Radeon HD 5750

Had de drivers nog niet juist geïnstalleerd. Misschien dat het daardoor iets meer waard wordt.

Omdat ik zelf een laptop heb waarop ik niet goed kan game, wil ik in de weekenden dat nog wel eens doen op deze PC. Heb er recent bijvoorbeeld AC: Black Flag op gespeeld en zou fijn zijn als ik er Unity ook op zou kunnen spelen

Edited by r4dioactivity

Ik zie er vanaf, maar bedankt voor de hulp.

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Similar Content

• By SonnyBoy
      Hoeveel is mijn pc ongeveer waard als ik hem zou verkopen? 
      AMD FX 4300 4-core 4x3.8Ghz Nvidia Geforce GTX1050
      GTX1050 Ti 4GB
      Grafische kaart 320GB HDD 4GB DDR3
      Behuizing: Sharkoon VG4-W ATX
      SSD: 240GB kingston
      Hardeschijf: 1TB seagate barracuda
      Werkgeheugen: 16GB (2x8GB) DDR3
      Windows 10
      Ik heb niet heel veel verstand van pc's dus als ik iets vergeten ben hoor ik het wel! 
      Alvast bedankt 
    • By sjako
      Hoi,
      Ik wil een gebruikte desktop aanschaffen en deze, indien nodig wat sneller laten maken. Ik heb echter totaal geen benul van wat nu voor mij het beste geschikt is. Ik wil in ieder geval geen traag geval maar een supersnel is ook weer niet nodig.     Ik ga hem gebruiken voor internetbankieren, belastingaangifte, surfen op het internet, downloaden, Films ondertitelen, Facebook. Foto's bewerken. Ik ga er Niet op gamen. De computer zal ongeveer daaglijks 12 uur aanstaan.
      Omdat ik al zei totaal geen verstand te hebben wat wat betekent, zoals MHZ GHZ Ram geheugen HDD enz. weet ik dus niet wat voor mij de beste keuze is. Wel heb ik graag een harde schijf waar minimaal 150 GB in opgeslagen kan worden.
    • By William
      Het was weer een spannende dag voor de Duken community. Na de hardware upgrade van vorige maand was het nu tijd voor een upgrade aan de software kant. De site heeft een upgrade gehad van versie 4.3 naar de laatste 4.4. Er zijn veel nieuwe mogelijkheden geïmplementeerd waardoor onder andere de snelheid van de website omhoog is gegaan en er nieuwe mogelijkheden voor bezoekers en leden zijn ontstaan zoals het plaatsen van GIFjes.
      We draaien vanaf heden op de officiële Invision community 4.4 software. Wij hopen dat dit zorgt voor nog meer interactiviteit tussen de leden en een nog betere ervaring voor iedereen. Dit zijn de belangrijkste features:
      Plaats berichten voor registratie Geanimeerde GIF's plaatsen AdminCP-kennisgevingscentrum Nieuwe e-mailfuncties: Statistieken e-mailen Uitschijven zonder in te loggen SEO verbeteringen: Verbeterde paginering met paginanummer nu in pad (in plaats van queryreeks) en unieke paginatitels voor pagina's met pagina's. Verbeterd gebruik van canonieke tags. Verbeterde verwerking van lege containers en profielen om zachte 404s te verminderen. Verbeterde JSON-LD-markeringen, het toevoegen van @id-tags en het vaststellen van URL's voor opmerkingen. De pagina-uitvoer is verborgen verborgen door JavaScript. Prestatieverbeteringen: Lazy Loading toegevoegd voor afbeeldingen, wat het renderen van pagina's zal versnellen. HTTP / 2-ondersteuning toegevoegd met prefetch / preload. Ondersteuning voor Brotli-compressie toegevoegd. Verbeterde standaardprofielfoto's om inline SVG's te gebruiken in plaats van gegenereerde afbeeldingen, waardoor de paginaweergave wordt versneld. Verbeterde browsercaching van pagina's die worden bediend door de gastpagina-cache, waardoor het aantal verzoeken dat de server bereikt, wordt verminderd. Verbeterde overdracht van sessiegegevens voor gasten om databaserevisies voor gasten te verminderen. Geoptimaliseerde afbeeldingen om de bestandsgrootte te verkleinen voor snellere paginaweergave. Andere kleine prestatieverbeteringen om databasequery's te verminderen en onnodige code-uitvoering te corrigeren. De hele lijst met upgrades welke voornamelijk op de achtergrond werken vind je hier.
      Als jullie tips, feedback hebben of problemen / fouten tegenkomen horen we dit graag in de reacties. Dan kunnen we deze verhelpen zodat de gebruikers ervaring bij iedereen goed blijft

Toon volledig nieuwsbericht
    • By William
      Het was weer een spannende dag voor de Duken community. Na de hardware upgrade van vorige maand was het nu tijd voor een upgrade aan de software kant. De site heeft een upgrade gehad van versie 4.3 naar de laatste 4.4. Er zijn veel nieuwe mogelijkheden geïmplementeerd waardoor onder andere de snelheid van de website omhoog is gegaan en er nieuwe mogelijkheden voor bezoekers en leden zijn ontstaan zoals het plaatsen van GIFjes.
      We draaien vanaf heden op de officiële Invision community 4.4 software. Wij hopen dat dit zorgt voor nog meer interactiviteit tussen de leden en een nog betere ervaring voor iedereen. Dit zijn de belangrijkste features:
      Plaats berichten voor registratie Geanimeerde GIF's plaatsen AdminCP-kennisgevingscentrum Nieuwe e-mailfuncties: Statistieken e-mailen Uitschijven zonder in te loggen SEO verbeteringen: Verbeterde paginering met paginanummer nu in pad (in plaats van queryreeks) en unieke paginatitels voor pagina's met pagina's. Verbeterd gebruik van canonieke tags. Verbeterde verwerking van lege containers en profielen om zachte 404s te verminderen. Verbeterde JSON-LD-markeringen, het toevoegen van @id-tags en het vaststellen van URL's voor opmerkingen. De pagina-uitvoer is verborgen verborgen door JavaScript. Prestatieverbeteringen: Lazy Loading toegevoegd voor afbeeldingen, wat het renderen van pagina's zal versnellen. HTTP / 2-ondersteuning toegevoegd met prefetch / preload. Ondersteuning voor Brotli-compressie toegevoegd. Verbeterde standaardprofielfoto's om inline SVG's te gebruiken in plaats van gegenereerde afbeeldingen, waardoor de paginaweergave wordt versneld. Verbeterde browsercaching van pagina's die worden bediend door de gastpagina-cache, waardoor het aantal verzoeken dat de server bereikt, wordt verminderd. Verbeterde overdracht van sessiegegevens voor gasten om databaserevisies voor gasten te verminderen. Geoptimaliseerde afbeeldingen om de bestandsgrootte te verkleinen voor snellere paginaweergave. Andere kleine prestatieverbeteringen om databasequery's te verminderen en onnodige code-uitvoering te corrigeren. De hele lijst met upgrades welke voornamelijk op de achtergrond werken vind je hier.
      Als jullie tips, feedback hebben of problemen / fouten tegenkomen horen we dit graag in de reacties. Dan kunnen we deze verhelpen zodat de gebruikers ervaring bij iedereen goed blijft

• Who Was Online

• Create New...